Genres / Overigen / J-pop (K-pop/C-pop) album van de week
zoeken in:
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 6 augustus 2013, 12:24 uur

Laat ik maar eens teruggaan naar mijn eerste kennismaking met J-Pop. Zo’n jaar of 10 geleden viel de begintune van Gundam Wing mij in positieve zin op. Na even googelen, ontdekte ik dat het nummer ‘Just Communication’ getiteld was, en dat de artiest Two-Mix heet. Al sinds 1995 brengt dit duo – zangeres Minami Takayama en toetsenist Shiina Nagano – hun elektronische technopop. Ze vergaarden vooral bekendheid dankzij hun theme tunes voor verschillende animeseries (o.a. Gundam Wing dus en Detective Conan). In hun eigen clips zijn ze overigens ook vaak te zien als animefiguren.
Vooral op het einde van de jaren ’90 bracht de groep veel albums en singles uit. De laatste jaren staat Two-Mix echter op een laag pitje, en horen we er buiten enkele compilaties en digitale singles niet zoveel meer van.
Ik kan kort zijn over waarom ik even de aandacht wil vestigen op deze niet zo bekende band. Two-Mix staat garant voor heerlijk catchy melodieën, opzwepende beats en synthesizers plus zo’n zalige Japanse vrouwenstem. Het is soms behoorlijk hyperactief, maar liefhebbers van het genre zouden dit toch moeten appreciëren.

Als J-pop album van de week heb ik gekozen voor “BPM Best Files”, de eerste best-of van Two-Mix, en een meer dan behoorlijk kennismakingsalbum.
Hoogtepunten zijn wat mij betreft Just Communication (één van m’n favoriete J-pop nummers aller tijden), Rhythm Emotion, White Reflection en Love Revolution.

White Reflection
Just Communication
Rhythm Emotion
Rhythm Generation
Innocent Dance
Believe
Love Revolution
Silent Cruising
Because I Love You
Divin' to Paradise
Endless Love
Trust Me
T-R-Y (Return to Yourself)
0
sxesven
geplaatst: 6 augustus 2013, 13:47 uur
Nice
Ik ken hier iets van maar ik heb echt geen enkel idee wat. Staat me ook weinig meer van bij verder. Hoe dan ook, straks ff draaien 
/edit
Oh duh, Just Communication natuurlijk, Gundam theme idd
Kijk verder nooit anime ofzo, maar de themes zijn vaak wel een bron voor toffe liedjes. Dit is er zondermeer één van, echt een geweldig nummer. Nu helemaal ernstig benieuwd naar de rest 
Ik ken hier iets van maar ik heb echt geen enkel idee wat. Staat me ook weinig meer van bij verder. Hoe dan ook, straks ff draaien 
/edit
Oh duh, Just Communication natuurlijk, Gundam theme idd
Kijk verder nooit anime ofzo, maar de themes zijn vaak wel een bron voor toffe liedjes. Dit is er zondermeer één van, echt een geweldig nummer. Nu helemaal ernstig benieuwd naar de rest 
0
geplaatst: 11 augustus 2013, 21:44 uur
0
sxesven
geplaatst: 3 september 2013, 12:34 uur
McSavah schreef:
De beste nummers zitten geloof ik in het begin.
Wat ik wil nomineren staat nog niet op de site, en mijn wachtrij zit momenteel helemaal vol, dus of even wachten of iemand anders (met het toevoegen van het album dan, niet de nominatie zelf).
(afbeelding)
Om iedereen er weer in te laten komen heb ik voor een korte plaat gekozen (een single welteverstaan) van de gelauwerde en alom gewaardeerde YUKI
In de jaren 90 actief in de j-rock/pop groep JUDY AND MARY, besloot ze in 2002 solo verder te gaan. Dankzij Sven heb ik kennis mogen maken met de top debuutplaat Prismic, en van daaruit heb ik alle reguliere albums van haar geluisterd (oh, behalve Megaphonic uit 2011 zie ik nu
). Hoe dan ook, vorig jaar heeft ze de single プレイボール / 坂道のメロディ (Play Ball / Sakamichi no Melody) uitgebracht, gemaakt voor een anime tv-serie. Deze single bevat twee perfecte popliedjes, waarvan het tweede nummer mijn favoriet is, al doen ze natuurlijk weinig voor elkaar onder.
(afbeelding)
YUKI levert zeker geen formulewerk af. Ze heeft een eigenzinnige sound en een piepende stem. Misschien is ze nog het meest te vergelijken met een minder rockende Shiina Ringo.
De nominatie nogmaals: YUKI - プレイボール / 坂道のメロディ (Play Ball / Sakamichi no Melody)
De beste nummers zitten geloof ik in het begin.
Wat ik wil nomineren staat nog niet op de site, en mijn wachtrij zit momenteel helemaal vol, dus of even wachten of iemand anders (met het toevoegen van het album dan, niet de nominatie zelf).
(afbeelding)
Om iedereen er weer in te laten komen heb ik voor een korte plaat gekozen (een single welteverstaan) van de gelauwerde en alom gewaardeerde YUKI
In de jaren 90 actief in de j-rock/pop groep JUDY AND MARY, besloot ze in 2002 solo verder te gaan. Dankzij Sven heb ik kennis mogen maken met de top debuutplaat Prismic, en van daaruit heb ik alle reguliere albums van haar geluisterd (oh, behalve Megaphonic uit 2011 zie ik nu
). Hoe dan ook, vorig jaar heeft ze de single プレイボール / 坂道のメロディ (Play Ball / Sakamichi no Melody) uitgebracht, gemaakt voor een anime tv-serie. Deze single bevat twee perfecte popliedjes, waarvan het tweede nummer mijn favoriet is, al doen ze natuurlijk weinig voor elkaar onder.(afbeelding)
YUKI levert zeker geen formulewerk af. Ze heeft een eigenzinnige sound en een piepende stem. Misschien is ze nog het meest te vergelijken met een minder rockende Shiina Ringo.
De nominatie nogmaals: YUKI - プレイボール / 坂道のメロディ (Play Ball / Sakamichi no Melody)
Deze nog eens onder de aandacht, godver zo geweldig
ik krijg constant traantjes van Sakamichi no Melody, zonder twijfel één van de mooiste liedjes EVUR
en Play Ball is ook nog geweldig. Zo een dik singletje 
topic weer dood trouwens?

0
sxesven
geplaatst: 7 oktober 2013, 20:34 uur
We liggen weer eens stil hier McSavah, tip_of.yourstar, dynamo d, MDV, Der Untergang en Arrie 
Volgens mij is dynamo d weer een de bizzle, en anders plemp ik er vanavond hier weer even tegenaan

Volgens mij is dynamo d weer een de bizzle, en anders plemp ik er vanavond hier weer even tegenaan

0
sxesven
geplaatst: 7 oktober 2013, 20:35 uur
en Sakamichi no Melody
ik ga dat singletje straks eens bestellen maar, bij $25 free shipping bij YesAsia, maar moet nog ff kijken waar ik de overige $12,75 mee vul...
ik ga dat singletje straks eens bestellen maar, bij $25 free shipping bij YesAsia, maar moet nog ff kijken waar ik de overige $12,75 mee vul...
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 20:38 uur
ik sla even over, maar kom net terug uit Zuid-Korea en heb daar 4 cd's gekocht maar geen K-pop, meer K-folk en K-rock
0
sxesven
geplaatst: 7 oktober 2013, 21:57 uur
Next stop: Cantopop!
http://i.imgur.com/oQCoilT.jpg
Yu Chiu - YuSee! Again (2003)
Van Cantopop weet ik door de band genomen wel het minst (heb echt maar een handjeval C-pop-releases staan); lang niet alle kennismakingen met het genre waren overwegend positief, en ook van de dingen die ik heb staan vind ik de helft eigenlijk maar net de moeite waard. Overigens hoeft dat je er niet van te weerhouden je aan de releases zelf te vergapen. Verscheidene Rotterdamse giftshops, bijvoorbeeld, hebben een redelijk assortiment staan, en het moet gezegd worden: die dingen zien er vaak geweldig uit. Gigantische oversized dozen met fotoboeken en allerlei prullaria erbij - met gewoon een jewelcase kun je eigenlijk niet aankomen (hoewel, natuurlijk, die dingen zijn er ook bij de vleet, hoor
).
Het doosjes van YuSee! Again valt eigenlijk nog wel mee. Een kartonnen verpakking van net iets groter dan een DVD-doosje met daarin een fotoboekje, en een doosje met een CD en VCD (ja ja - dat formaat was heel lang ontzettend popular in Azië, wellicht nog steeds?). Grof bekeken is het niet meer dan een veredelde single: zo beslaan twee songs (Please Leave en Big Kid) met in totaal vijf versies al meer dan de helft van de nummers. Schaadt dat? Neuh. Absoluut niet zelfs. Vooral Big Kid is wmb zo'n geweldige song dat het er wel in 20 versies op had mogen staan.
Wat mogen we verwachten verder? Muzikaal gezien is YuSee! Again in principe vrij veilige pop, met wat snufjes R&B en nogal wat scheuten ballad. Als dat echter op dergelijke wijze wordt uitgevoerd kun je daar alleen maar heel gelukkig mee zijn. Zoals ik al zei is Big Kid ronduit geweldig - een song die maar weer eens aantoont dat een taalbarrière verder geen enkele belemmering hoeft te zijn een popsong zo volledig te voelen. Vooral de Pa Pa Mix is van ongekende klasse. Ik draai in mijn auto vrijwel uitsluitend muziek waarop ik tot tranen toe keihard mee kan krijsen, en dan moet je dus denken aan dingen als The Chariot, Converge, en, eh, Yu Chiu dus. Die Pa Pa Mix wil ik altijd wel fysiek uit de speakers sleuren, bij de revers grijpen, en dan samen lekker tegen mekaar aan gillen. Fucking JA.
Ook de rest is heerlijk. 1000 Times Happiness is zoete zachtheid, met een wmb voor C-pop ongekend catchy refreintje; met Japans en Koreaans kan ik altijd vrij moeiteloos fonetish meewauwelen, met Cantonees vind ik dat een stuk moeilijker, maar hier (ping ping fang fong!) kan het. Meesterlijk. Please Leave was de grote publiekstrekker, niet in de laatste plaats omdat het een duet met Edison Chen betreft - één van de grootste namen in de C-pop, natuurlijk. Niet alleen om zijn eigen materiaal, of zijn liefdesperikelen, maar ook om zijn acteerwerk: zo zagen we hem in het meesterlijke Infernal Affairs (dat een remake kreeg met The Departed) en verscheen hij zelfs in Westerse films als The Dark Knight en The Grudge 2. Hier doet hij een verhit duet met Yu Chiu - toepasselijk genoeg betreft het hier de Argue Mix - waarin de twee elkaar in een lover's spat toezingen. Catchy as hell, en met een oh zo fout maar oh zo genietbaar rapje van Edison.
En zo rammelt het nog wel even door. Met 27 minuten is het weer voorbij, precies genoeg om hem direct nog een keertje aan te zetten.
Yu Chiu is verder gezegend met een voor mijn oren erg plezierige stem - de fijnste die ik tot dusver in C-pop tegen gekomen ben, zonder twijfel. Overigens was dit plaatje helaas het laatste teken van leven van Yu Chiu, die de entertainmentindustrie naar verluid verliet vanwege stress - wellicht niet in de laatste plaats omdat de CD geen bestseller werd. De liefhebber kan het ding zelfs nog aanschaffen - YesAsia heeft hem nog steeds staan voor 10 euro. Een unicum in een wereld waar zelfs aan een release van 3 jaar oud vaak al bijna niet aan te komen is. Such a shame dat juist deze niet uitverkocht is.
Hoe dan ook, enjoy.
http://i.imgur.com/oQCoilT.jpg
Yu Chiu - YuSee! Again (2003)
Van Cantopop weet ik door de band genomen wel het minst (heb echt maar een handjeval C-pop-releases staan); lang niet alle kennismakingen met het genre waren overwegend positief, en ook van de dingen die ik heb staan vind ik de helft eigenlijk maar net de moeite waard. Overigens hoeft dat je er niet van te weerhouden je aan de releases zelf te vergapen. Verscheidene Rotterdamse giftshops, bijvoorbeeld, hebben een redelijk assortiment staan, en het moet gezegd worden: die dingen zien er vaak geweldig uit. Gigantische oversized dozen met fotoboeken en allerlei prullaria erbij - met gewoon een jewelcase kun je eigenlijk niet aankomen (hoewel, natuurlijk, die dingen zijn er ook bij de vleet, hoor
). Het doosjes van YuSee! Again valt eigenlijk nog wel mee. Een kartonnen verpakking van net iets groter dan een DVD-doosje met daarin een fotoboekje, en een doosje met een CD en VCD (ja ja - dat formaat was heel lang ontzettend popular in Azië, wellicht nog steeds?). Grof bekeken is het niet meer dan een veredelde single: zo beslaan twee songs (Please Leave en Big Kid) met in totaal vijf versies al meer dan de helft van de nummers. Schaadt dat? Neuh. Absoluut niet zelfs. Vooral Big Kid is wmb zo'n geweldige song dat het er wel in 20 versies op had mogen staan.
Wat mogen we verwachten verder? Muzikaal gezien is YuSee! Again in principe vrij veilige pop, met wat snufjes R&B en nogal wat scheuten ballad. Als dat echter op dergelijke wijze wordt uitgevoerd kun je daar alleen maar heel gelukkig mee zijn. Zoals ik al zei is Big Kid ronduit geweldig - een song die maar weer eens aantoont dat een taalbarrière verder geen enkele belemmering hoeft te zijn een popsong zo volledig te voelen. Vooral de Pa Pa Mix is van ongekende klasse. Ik draai in mijn auto vrijwel uitsluitend muziek waarop ik tot tranen toe keihard mee kan krijsen, en dan moet je dus denken aan dingen als The Chariot, Converge, en, eh, Yu Chiu dus. Die Pa Pa Mix wil ik altijd wel fysiek uit de speakers sleuren, bij de revers grijpen, en dan samen lekker tegen mekaar aan gillen. Fucking JA.
Ook de rest is heerlijk. 1000 Times Happiness is zoete zachtheid, met een wmb voor C-pop ongekend catchy refreintje; met Japans en Koreaans kan ik altijd vrij moeiteloos fonetish meewauwelen, met Cantonees vind ik dat een stuk moeilijker, maar hier (ping ping fang fong!) kan het. Meesterlijk. Please Leave was de grote publiekstrekker, niet in de laatste plaats omdat het een duet met Edison Chen betreft - één van de grootste namen in de C-pop, natuurlijk. Niet alleen om zijn eigen materiaal, of zijn liefdesperikelen, maar ook om zijn acteerwerk: zo zagen we hem in het meesterlijke Infernal Affairs (dat een remake kreeg met The Departed) en verscheen hij zelfs in Westerse films als The Dark Knight en The Grudge 2. Hier doet hij een verhit duet met Yu Chiu - toepasselijk genoeg betreft het hier de Argue Mix - waarin de twee elkaar in een lover's spat toezingen. Catchy as hell, en met een oh zo fout maar oh zo genietbaar rapje van Edison.
En zo rammelt het nog wel even door. Met 27 minuten is het weer voorbij, precies genoeg om hem direct nog een keertje aan te zetten.
Yu Chiu is verder gezegend met een voor mijn oren erg plezierige stem - de fijnste die ik tot dusver in C-pop tegen gekomen ben, zonder twijfel. Overigens was dit plaatje helaas het laatste teken van leven van Yu Chiu, die de entertainmentindustrie naar verluid verliet vanwege stress - wellicht niet in de laatste plaats omdat de CD geen bestseller werd. De liefhebber kan het ding zelfs nog aanschaffen - YesAsia heeft hem nog steeds staan voor 10 euro. Een unicum in een wereld waar zelfs aan een release van 3 jaar oud vaak al bijna niet aan te komen is. Such a shame dat juist deze niet uitverkocht is.
Hoe dan ook, enjoy.
0
geplaatst: 8 oktober 2013, 17:30 uur
sxesven schreef:
We liggen weer eens stil hier McSavah, tip_of.yourstar, dynamo d, MDV, Der Untergang en Arrie

Ik was al afgehaakt maar ik ga helaas ook niet meer aanhaken. Veel te druk met de opleiding.
0
geplaatst: 8 oktober 2013, 18:49 uur
sxesven schreef:
en Sakamichi no Melody
en Sakamichi no Melody
T-ara, Brown Eyed Girls, Secret, Girl's Day?
Maar ik ga 't luisteren, ze heeft qua uiterlijk veel weg van Ohori Megumi
0
sxesven
geplaatst: 8 oktober 2013, 19:25 uur
Hehe, ja, heb genoeg keus verder, maar zou t graag ff aan de 25 exact willen laten komen aangezien ik al aardig wat uitgaven gedaan heb deze maand 

0
sxesven
geplaatst: 23 oktober 2013, 21:07 uur
Playball singletje binnen 
Uiteindelijk besteld bij CDJapan, daar was 'ie 7 eu, alleen dan nog 300 yen verzendkosten, maar dat viel per saldo dus wel mee. Ben bovendien niet echt meer te spreken over het verpakkingsbeleid van YesAsia. Had de laatste twee SNSD singles er besteld, maar die dingen worden gewoon in een volgepropte envelop verzonden, wat het risico op beschadigingen aanzienlijk vergroot (zat ook een deukje in één van de hoesjes). CDJapan daarentegen verstuurde zelfs dit enkele singletje in een doosje. Chapeau. Ik bestel m'n meuk voortaan daar!

Uiteindelijk besteld bij CDJapan, daar was 'ie 7 eu, alleen dan nog 300 yen verzendkosten, maar dat viel per saldo dus wel mee. Ben bovendien niet echt meer te spreken over het verpakkingsbeleid van YesAsia. Had de laatste twee SNSD singles er besteld, maar die dingen worden gewoon in een volgepropte envelop verzonden, wat het risico op beschadigingen aanzienlijk vergroot (zat ook een deukje in één van de hoesjes). CDJapan daarentegen verstuurde zelfs dit enkele singletje in een doosje. Chapeau. Ik bestel m'n meuk voortaan daar!
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 24 oktober 2013, 12:36 uur
Ik heb tot nu toe (hout kloppen!) nog geen problemen gehad met YesAsia. Mijn cd's zijn steeds goed verpakt. Vandaag trouwens zelfs 2 coupons van elk $5 gekregen van YesAsia (ga ik mooi de 2 nieuwe albums van Shiina Ringo mee kopen
).
On topic: ik heb eindelijk de tijd gehad om YuSee! Again uit te checken. Over het algemeen is het best aardig, maar ik loop er toch niet warm voor. Met 1000 Times Happiness en Big Kid staan er enkele erg leuke nummers op deze EP, maar het klinkt allemaal zo braaf. Ik heb graag iets meer pit in mijn (muzikale) dametjes.
In other news: Ayumi Hamasaki brengt op kerstdag 2013 voor het eerst sinds 2010 nog eens een fysieke single uit: Feel the Love/Merry-go-round. Zoals gewoonlijk als single cd en cd+dvd. Feel the Love is reeds te beluisteren en bevalt me wel.
). On topic: ik heb eindelijk de tijd gehad om YuSee! Again uit te checken. Over het algemeen is het best aardig, maar ik loop er toch niet warm voor. Met 1000 Times Happiness en Big Kid staan er enkele erg leuke nummers op deze EP, maar het klinkt allemaal zo braaf. Ik heb graag iets meer pit in mijn (muzikale) dametjes.

In other news: Ayumi Hamasaki brengt op kerstdag 2013 voor het eerst sinds 2010 nog eens een fysieke single uit: Feel the Love/Merry-go-round. Zoals gewoonlijk als single cd en cd+dvd. Feel the Love is reeds te beluisteren en bevalt me wel.
0
sxesven
geplaatst: 24 oktober 2013, 13:44 uur
Vond YesAsia vroeger uitstekend, maar blijkbaar is er iets veranderd. Zag ook dat m'n pakje uit Singapore kwam, terwijl het vroeger Hong Kong was. Had overigens een tijdje terug ook al een beschadigde Girls' Generation DVD, hoewel ze die wel netjes en kostenloos omgeruild hebben.
0
sxesven
geplaatst: 8 november 2013, 20:54 uur
vind Feel the Love niet heel denderend trouwens, hoewel het wel tof is dat we weer eens een fysieke single krijgen
los van het liedje verder, die stem
phew, die blijft toch fantastisch 
kwam net dit plaatje tegen, nooit van gehoord maar klinkt veebelovend op het eerste gehoor:
enno cheng - neptune
mooi hoesje ook
los van het liedje verder, die stem
phew, die blijft toch fantastisch 
kwam net dit plaatje tegen, nooit van gehoord maar klinkt veebelovend op het eerste gehoor:
enno cheng - neptune
mooi hoesje ook

0
geplaatst: 8 november 2013, 21:19 uur
Ik ben niet echt een J-pop fan, maar themes van anime mag ik graag beluisteren en inderdaad, vooral die themes van Gundam zijn vaak erg tof. Bijvoorbeeld het 1e intro van, het voor de rest matige, Gundam ZZ of de intro's van Gundam 00. Al blijven Gundam Wing en Meteor van Gundam Seed wel mijn favoriete Gundam scores. Die intro's van D. Gray-man (oa. UVERworld) en Ao no Exorcist zijn ook wel cool.
YouTube - Blue Exorcist - Core Pride
33
YouTube - Blue Exorcist - Core Pride
33
0
sxesven
geplaatst: 11 november 2013, 22:37 uur
Haha, dan is de potentie er in ieder geval hoor
er zijn aardig wat toffe artiesten (tja, eigenlijk alle grote J-pop-namen wel) die themes hebben opgenomen, inclusief artiesten die in dit topic zijn voorbijgekomen zoals Ayu (Dearest voor Inuyasha), Yuki (Play Ball voor Sakamichi no Apollon) en natuurlijk Two-Mix (Just Communication
voor Gundam Wing dus
). Ik kijk zelf verder eigenlijk totaal geen anime maar heb wel gemerkt, door de jaren heen, dat het voor veel mensen een makkelijke opstap is richting Jpop. Heb zelfs zowaar ook weleens artiesten leren kennen door hun themes, hoewel ik dus geen anime kijk, zoals hitomi (het heerlijke I Am, ook voor Inuyasha). Dusseh, snuffel gerust eens mee 
Verder, iemand anders nog zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo fokking excited voor het nieuwe SNSD album? laatste paar japanse singles waren natuurlijk geniaal maar ik ben echt VÖLLIG verliefd op Love & Girls en de b-side Lingua France
bring it oooooooooooooooon 
er zijn aardig wat toffe artiesten (tja, eigenlijk alle grote J-pop-namen wel) die themes hebben opgenomen, inclusief artiesten die in dit topic zijn voorbijgekomen zoals Ayu (Dearest voor Inuyasha), Yuki (Play Ball voor Sakamichi no Apollon) en natuurlijk Two-Mix (Just Communication
voor Gundam Wing dus
). Ik kijk zelf verder eigenlijk totaal geen anime maar heb wel gemerkt, door de jaren heen, dat het voor veel mensen een makkelijke opstap is richting Jpop. Heb zelfs zowaar ook weleens artiesten leren kennen door hun themes, hoewel ik dus geen anime kijk, zoals hitomi (het heerlijke I Am, ook voor Inuyasha). Dusseh, snuffel gerust eens mee 
Verder, iemand anders nog zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo fokking excited voor het nieuwe SNSD album? laatste paar japanse singles waren natuurlijk geniaal maar ik ben echt VÖLLIG verliefd op Love & Girls en de b-side Lingua France

bring it oooooooooooooooon 
0
geplaatst: 12 november 2013, 20:00 uur
mwah, ben er niet echt kapot van, Girls Generation in algemeen sowieso niet zo
geef mij maar de nieuwe albums/singles van AKB48 en T-ara
geef mij maar de nieuwe albums/singles van AKB48 en T-ara
0
geplaatst: 17 november 2013, 13:04 uur
Ik heb heel Musicmeter een tijdje uit het oog verloren. Misschien maar eens proberen om toch wat dingen hier te gaan beluisteren.
Hebben jullie trouwens al gehoord van mandopopzangeres Diana Wang? Eind Augustus kwam haar eerste album uit. Je zou het niet verwachten, maar ze is Nederlands. Ik zeg hypen die hap!
Hebben jullie trouwens al gehoord van mandopopzangeres Diana Wang? Eind Augustus kwam haar eerste album uit. Je zou het niet verwachten, maar ze is Nederlands. Ik zeg hypen die hap!

0
geplaatst: 22 januari 2014, 22:41 uur
Klinkt niet verkeerd.
Interessant topic trouwens
Ben door het topic De Anderstalige Ladder danig onder de indruk geraakt van J-K pop. Het kijkt over het algemeen ook aardig weg natuurlijk
Vooral K-pop artiesten doen het bij mij op het moment goed. Beste nummer tot nu toe vind ik toch echt Girls Generations' Gee.
Daarnaast erg fraaie ontdekkingen gedaan in de vorm van:
Scandal (J-rock ?)
Luna Sea
Kalafina
Hideaki Tokunaga
YUI
EvoL
Spica
Girl's Day (K-pop)
Brown Eyed Girls
BESTie (voormalige leden van EXID)
Interessant topic trouwens

Ben door het topic De Anderstalige Ladder danig onder de indruk geraakt van J-K pop. Het kijkt over het algemeen ook aardig weg natuurlijk
Vooral K-pop artiesten doen het bij mij op het moment goed. Beste nummer tot nu toe vind ik toch echt Girls Generations' Gee.Daarnaast erg fraaie ontdekkingen gedaan in de vorm van:
Scandal (J-rock ?)
Luna Sea
Kalafina
Hideaki Tokunaga
YUI
EvoL
Spica
Girl's Day (K-pop)
Brown Eyed Girls
BESTie (voormalige leden van EXID)
0
geplaatst: 22 januari 2014, 23:04 uur
Ja! Iemand die dit topic weer tot leven komt wekken!
Scandal is inderdaad J-rock, maar dat is een beetje een loze term. Alles dat onder rock valt en Japans is, is J-rock. Dus dan hebben we het over alles van Scandal tot Sigh en The Stalin. Om een of andere reden word de benaming J-rock meestal voor visual kei gebruikt. Maar het probleem van visual kei is dan weer dat het niet echt een eigen geluid heeft en luisteraars elkaar behoorlijk in de haren kunnen vliegen over wat wel visual kei is en wat niet
. Luna Sea is het in ieder geval wel, net als D'erlanger, The Piass en Dir en grey van voor Six Ugly.
Scandal is inderdaad J-rock, maar dat is een beetje een loze term. Alles dat onder rock valt en Japans is, is J-rock. Dus dan hebben we het over alles van Scandal tot Sigh en The Stalin. Om een of andere reden word de benaming J-rock meestal voor visual kei gebruikt. Maar het probleem van visual kei is dan weer dat het niet echt een eigen geluid heeft en luisteraars elkaar behoorlijk in de haren kunnen vliegen over wat wel visual kei is en wat niet
. Luna Sea is het in ieder geval wel, net als D'erlanger, The Piass en Dir en grey van voor Six Ugly.
0
sxesven
geplaatst: 22 januari 2014, 23:27 uur
Poeha 
BESTie is nieuw voor mij, eens uitchecken want dit nummer is right up my alley
ik houd me aanbevolen voor een album 
wat meer activiteit mag hier wel, misschien gewoon een regulier j/k/c-pop-thread van maken? voor het huidige concept is gewoon te weinig animo, maar ik weet zeker dat iedereen er gelukkig van wordt als we hier onze lievelingstrackjes en nieuwe muziekjes delen
daar zou half mume gelukkig van worden, vermoed ik, al willen ze dat zelf nog niet inzien 
oh ja, love and peace is zoals te verwachten geniaal, die albumtracks ook, the fuck. jaja, fanboy, sue me!

BESTie is nieuw voor mij, eens uitchecken want dit nummer is right up my alley
ik houd me aanbevolen voor een album 
wat meer activiteit mag hier wel, misschien gewoon een regulier j/k/c-pop-thread van maken? voor het huidige concept is gewoon te weinig animo, maar ik weet zeker dat iedereen er gelukkig van wordt als we hier onze lievelingstrackjes en nieuwe muziekjes delen
daar zou half mume gelukkig van worden, vermoed ik, al willen ze dat zelf nog niet inzien 
oh ja, love and peace is zoals te verwachten geniaal, die albumtracks ook, the fuck. jaja, fanboy, sue me!
0
geplaatst: 22 januari 2014, 23:31 uur
Dat van die lievelingstrackjes (ik moet er nog wel wat inkomen) zal inderdaad beter gaan werken dan een heel album van een dergelijke artiest. Dat zal voor de al eerder genoemde meerderheid
van MuMe ook wel gelden.
van MuMe ook wel gelden.* denotes required fields.