Genres / Overigen / J-pop (K-pop/C-pop) album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 22 januari 2014, 23:32 uur
sxesven schreef:
BESTie is nieuw voor mij, eens uitchecken want dit nummer is right up my alley
ik houd me aanbevolen voor een album
BESTie is nieuw voor mij, eens uitchecken want dit nummer is right up my alley
ik houd me aanbevolen voor een album
De band is ook pas opgericht in 2013
De dames hebben eerder in de groep EXID gezeten.
0
geplaatst: 23 januari 2014, 12:46 uur
Flyers klinkt niet verkeerd! Het doet me ergens aan de nieuwe nummers van Scandal denken.
Dir en grey heeft gisteren een nieuwe single uitgebracht.
Ik wilde 'm gisteren legaal downloaden. Het Europese label had aangekondigd dat dat vanaf gisteren zou kunnen, ook zou het op spotify staan. Ik weet niet waar die klungels mee bezig zijn, want het kan nog steeds niet.
UDATE: Inmiddels heeft het label kenbaar gemaakt dat er 'technische probleempjes' zijn.
Dir en grey heeft gisteren een nieuwe single uitgebracht.

Ik wilde 'm gisteren legaal downloaden. Het Europese label had aangekondigd dat dat vanaf gisteren zou kunnen, ook zou het op spotify staan. Ik weet niet waar die klungels mee bezig zijn, want het kan nog steeds niet.

UDATE: Inmiddels heeft het label kenbaar gemaakt dat er 'technische probleempjes' zijn.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 01:22 uur
Gewoon lekker leuke dingetjes blijven plaatsen inderdaad. De nieuwe single van Dal★Shabet is ook weer prima bijvoorbeeld, vooral de instrumental eigenlijk:
Heb eigenlijk nog wel een pak albums en eepeetjes toe te voegen, al zijn sommigen daar een stuk meer bekwaam in zo blijkt wel.
Heb eigenlijk nog wel een pak albums en eepeetjes toe te voegen, al zijn sommigen daar een stuk meer bekwaam in zo blijkt wel.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 08:53 uur
Ik vind het altijd zo'n gedoe om albums toe te voegen. Het duurt een eeuwigheid en de helft wordt afgekeurd.
Leuk nummer McSavah! Vooral die snelle zang.
Ik kijk zelf heel erg uit naar het debuutalbum van Flower Flower, de band die YUI is begonnen nu ze klaar is met Sony. Geen idee of en wanneer we het kunnen verwachten alleen.
Leuk nummer McSavah! Vooral die snelle zang.
Ik kijk zelf heel erg uit naar het debuutalbum van Flower Flower, de band die YUI is begonnen nu ze klaar is met Sony. Geen idee of en wanneer we het kunnen verwachten alleen.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 19:14 uur
Check ook van hun Mr. Bang Bang, Love Shake en Hit U, vette shit
0
geplaatst: 24 januari 2014, 21:36 uur
Ik heb nog wat meer van Dal★Shabet beluisterd, en het was genieten geblazen! Wat komt de K-popinsudtrie toch steeds met goede producties.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 22:15 uur
Hmmm...eerlijk gezegd vind ik de nummers van Dal★Shabet die hier zijn aangekaart nu niet direct het beste wat de K-Pop heeft voortgebracht, uitgezonderd Hit U, die heeft wel een prima productie. Nog even wat verder verdiepen in hun oeuvre.
0
sxesven
geplaatst: 24 januari 2014, 22:34 uur
Dal★Shabet beetje hit and miss zoals wel meer kpopgroepjes wmb, sommige tracks heel erg leuk en sommige echt niks bijzonders.
Overigens dit weer eens uit de krochten van mijn digitale collectie opgediept; inmiddels - iets van acht jaar te laat - naarstig op zoek naar een fysiek exemplaar, maar helaas is dat niet meer te vinden (uberhaupt enige informatie blijkt belachelijk schaars, zo obscuur, daar is harsh noise niks bij!), gelukkig wel wat YouTube-materiaal en zelfs het hele mini-album op MySpace (!): Lady, een compleet uit transseksuelen bestaand Kpopgroepje dat in de eerste helft van de 00s kort bestond en er een klein aantal liedjes uitperste dat echter nog altijd bijzonder fucking genietbaar is
Poeha, Shoko Nakagawa al eens geprobeerd?
Overigens dit weer eens uit de krochten van mijn digitale collectie opgediept; inmiddels - iets van acht jaar te laat - naarstig op zoek naar een fysiek exemplaar, maar helaas is dat niet meer te vinden (uberhaupt enige informatie blijkt belachelijk schaars, zo obscuur, daar is harsh noise niks bij!), gelukkig wel wat YouTube-materiaal en zelfs het hele mini-album op MySpace (!): Lady, een compleet uit transseksuelen bestaand Kpopgroepje dat in de eerste helft van de 00s kort bestond en er een klein aantal liedjes uitperste dat echter nog altijd bijzonder fucking genietbaar is

Poeha, Shoko Nakagawa al eens geprobeerd?
0
geplaatst: 24 januari 2014, 22:38 uur
Lady! Ik heb ooit over ze gehoord in een of andere radioshow. Dat moet echt bijna 10 jaar geleden zijn of zoiets. Dat lijkt het in ieder geval. Klinkt in ieder geval wel geinig.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 22:38 uur
Die ga ik zo eens beiden beluisteren en daarna ook nog wat van Shoko Nakagawa. Altijd prettig zoveel nieuwe info 
Zelf ben ik wel content met de nieuwe singles van:
en

Zelf ben ik wel content met de nieuwe singles van:
en
0
sxesven
geplaatst: 24 januari 2014, 22:46 uur
Die AOA is wel tof inderdaad, die Girl's Day voel ik niet zo, enerzijds beetje te R&B-ig en anderzijds beetje te Westers zoals iets als 2NE1 voor mij ook dat probleem heeft, verder niet onaardig 
Shoko Nakagawa - calling location - JPopsuki TV
Shoko

Shoko Nakagawa - calling location - JPopsuki TV
Shoko

0
geplaatst: 24 januari 2014, 22:54 uur
Ah, prima link, Sven.
Ik kon op YouTube al niet zo heel veel fatsoenlijks vinden van Shoko Nakagawa. Het begin hakt er in ieder geval al goed in
Ik kon op YouTube al niet zo heel veel fatsoenlijks vinden van Shoko Nakagawa. Het begin hakt er in ieder geval al goed in

0
sxesven
geplaatst: 24 januari 2014, 22:55 uur
Iemand trouwens bekend met Nemu Yumemi? 
dikke akihabara shit, te aanstekelijk en ernstig de moeite waard om de publieksparticipatie
ook uitermate geweldig in groepsverband met denpa gumi inc / dempagumi inc / hoe het ook geromaniseerd wordt

dikke akihabara shit, te aanstekelijk en ernstig de moeite waard om de publieksparticipatie

ook uitermate geweldig in groepsverband met denpa gumi inc / dempagumi inc / hoe het ook geromaniseerd wordt

0
sxesven
geplaatst: 24 januari 2014, 22:57 uur
Poeha schreef:
Ah, prima link, Sven.
Ah, prima link, Sven.
idd, avex, die zijn nogal fanatiek met hun materiaal eraf halen, daarom ook niet/nauwelijks ayumi hamasaki bijvoorbeeld

0
geplaatst: 24 januari 2014, 22:57 uur
te Westers
Gaan we nu weer op deze toer? In je top 100 had je het er nog over dat je het idee dat K-pop zo heel erg anders was achter je gelaten had. Iets met iemand die 'Korean Britney!' of zoiets zei en achteraf toch gelijk had was het dacht ik.
In de categorie Mandopopklassiekers:
0
sxesven
geplaatst: 24 januari 2014, 23:01 uur
dat was BoA, en idd
ik vind ook niet (meer?) dat Kpop werkelijk zo'n compleet andere entiteit is dan andere pop, maar ook binnen pop heb je betere en slechtere varianten, en de Kpop die mij in grote mate doet denken aan doorsnee oninteressante Westere pop vind ik dus net zo oninteressant, dat bedoel ik meer. Of dat nu 'westers' is of niet maakt verder eigenlijk niet uit (ik bedoel er ook niet mee 'hey, het klinkt alsof het hier gemaakt is!!!!! fraude!!!!!!!!!!!!!!!), het is gewoon de sound die me niet zo ligt en die mij persoonlijk doet denken aan oninteressante mainstreammuziek die we hier veelal horen (maar die dus niet exclusief Westers is, i know rite).
is een gevoel, kejje niet uitleggen, 2NE1 vind ik bijvoorbeeld net Black Eyed Peas en ik heb echt helemaal niks met BEP en vind 2NE1 dus ook niet interessant, Girls' Generation bijvoorbeeld vind ik daarentegen een eigen geluid hebben
dat dat niet 'KPop' of 'Koreaans' is besef ik me natuurlijk evengoed, bovendoen is 95% van hun oeuvre geschreven door Scandinaviërs
maar evengoed blijf ik me kortzichtig en star en tegen beter weten in beroepen op de dichotomie Westers/niet-Westers als ik mijn lievelings-j/c/k-pop beschrijf, al is het maar omdat ik het zo lekker duidelijk vind 
heb niks tegen Britney verder, zeker niet op de manier waarop BoA dat doet, en die doet het eigenlijk nog wel een beetje beter
ik vind ook niet (meer?) dat Kpop werkelijk zo'n compleet andere entiteit is dan andere pop, maar ook binnen pop heb je betere en slechtere varianten, en de Kpop die mij in grote mate doet denken aan doorsnee oninteressante Westere pop vind ik dus net zo oninteressant, dat bedoel ik meer. Of dat nu 'westers' is of niet maakt verder eigenlijk niet uit (ik bedoel er ook niet mee 'hey, het klinkt alsof het hier gemaakt is!!!!! fraude!!!!!!!!!!!!!!!), het is gewoon de sound die me niet zo ligt en die mij persoonlijk doet denken aan oninteressante mainstreammuziek die we hier veelal horen (maar die dus niet exclusief Westers is, i know rite).is een gevoel, kejje niet uitleggen, 2NE1 vind ik bijvoorbeeld net Black Eyed Peas en ik heb echt helemaal niks met BEP en vind 2NE1 dus ook niet interessant, Girls' Generation bijvoorbeeld vind ik daarentegen een eigen geluid hebben
dat dat niet 'KPop' of 'Koreaans' is besef ik me natuurlijk evengoed, bovendoen is 95% van hun oeuvre geschreven door Scandinaviërs
maar evengoed blijf ik me kortzichtig en star en tegen beter weten in beroepen op de dichotomie Westers/niet-Westers als ik mijn lievelings-j/c/k-pop beschrijf, al is het maar omdat ik het zo lekker duidelijk vind 
heb niks tegen Britney verder, zeker niet op de manier waarop BoA dat doet, en die doet het eigenlijk nog wel een beetje beter

0
geplaatst: 24 januari 2014, 23:18 uur
sxesven schreef:
..., die Girl's Day voel ik niet zo, enerzijds beetje te R&B-ig ..., verder niet onaardig
Laat ik nou net een R&B en nu ook K-pop liefhebber zijn. Girl's Day gaat binnenkomen in mijn Afrekening...., die Girl's Day voel ik niet zo, enerzijds beetje te R&B-ig ..., verder niet onaardig

0
geplaatst: 25 januari 2014, 12:57 uur
Mwah, ik vind het wel reuze meevallen dat Girl's Day R&B is, download hun 2013 album Gidae en je zult er geen spijt van krijgen, heerlijk strakke K-Pop
0
sxesven
geplaatst: 25 januari 2014, 22:14 uur
Zal het album eens checken, met R&B doel ik iig op de nieuwe single, niet per se de rest van hun materiaal.
overigens menschen check toch dempagumi eens

JASMINE trouwens nog bekend hier? Sowieso volgens mij nog niet echt voorbijgekomen, of wel? Vond destijds de eerste paar singles echt fenomenaal, album was ook dik ok, nieuwe materiaal niet allemaal meer gehoord, hoewel de laatste singletjes ook vet waren, High Flying bijvoorbeeld
en HERO
hoe dan ook, Jpop met R&B-sausje die ik wel moeilijk heerlijk vind 
http://i.imgur.com/0dyDhbr.jpg
JASMINE - Sad to Say
zootje vids op jpopsuki
overigens menschen check toch dempagumi eens

JASMINE trouwens nog bekend hier? Sowieso volgens mij nog niet echt voorbijgekomen, of wel? Vond destijds de eerste paar singles echt fenomenaal, album was ook dik ok, nieuwe materiaal niet allemaal meer gehoord, hoewel de laatste singletjes ook vet waren, High Flying bijvoorbeeld
en HERO
hoe dan ook, Jpop met R&B-sausje die ik wel moeilijk heerlijk vind 
http://i.imgur.com/0dyDhbr.jpg
JASMINE - Sad to Say
zootje vids op jpopsuki

0
geplaatst: 25 januari 2014, 22:29 uur
Jasmine klinkt best leuk. Probeer Yurika ook eens:
Het is wat meer de rapkant op, en dat bevalt mij meestal helemaal niet, maar in dit geval maak ik een uitzondering.
Het is wat meer de rapkant op, en dat bevalt mij meestal helemaal niet, maar in dit geval maak ik een uitzondering.
0
geplaatst: 29 januari 2014, 01:42 uur
Weet iemand hoe de groep en het nummer heten, zo rond 2 minuut 5 seconden?
0
sxesven
geplaatst: 29 januari 2014, 08:14 uur
after school
nummer is first love, niet mijn persoonlijke favo, verder wel een tof groepje 
nummer is first love, niet mijn persoonlijke favo, verder wel een tof groepje 
* denotes required fields.