MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / J-pop (K-pop/C-pop) album van de week

zoeken in:
sxesven
nice

Yep, weer een ontdekking rijker. Die van Kara kan ik goed hebben

Dan gooi ik mijn absolute "guilty pleasure" van 2013 maar eens in de strijd.
BABYMETAL - MEGITSUNE

MDV
Babymetal speelde laatst samen met ChthoniC . Ik blijf het zelf alleen meelbieterij vinden.

sxesven
http://i.imgur.com/KJQeOtT.jpg

echt zo moeilijk hard verslaafd aan dempagumi, ik kan toch niet de enige zijn jongens

Maar er gaat natuurlijk niets boven AKB48

MDV
AV48 blijft natuurlijk leuk.

Kijkt iemand van jullie uit naar het debuutalbum van Flower Flower als dat er ooit van komt? Het is de band van YUI die haar contract bij Sony uitgediend lijkt de hebben en op de indietoer is gegaan.

Dat AKB48 klinkt prima, maar Dempagumi vind ik toch wat te "kinderachtig" overkomen. Sorry Sven Op Flower Flower zit ik zeker te wachten, van wat ik zo van ze heb gehoord.

sxesven
ik snap de associatie wel hoewel ik het er verder niet mee eens ben

evengoed wtffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff heb world wide dempa binnen gekregen en deze hele cd is zo. erg. hard. moeilijk. fucking. fantastisch. stuiterdestuiterdestuiterdestuiter. weinig zo bevredigend als dit soort onophoudelijke hyperactiviteit. ik ben zo ernstig verliefd

http://i.imgur.com/hnuGNHR.jpg

333333333

deze ook zo ernstig, dat stukje met eimi vanaf ongeveer 3:00 sowieso de hele hyperknal het refrein het steeds in DDDDD

b-kantje van de wwd II single... die komt er dus ook vlug

Die laatste is niet eens zo verkeerd.

And now for something completely different

MDV
Er is een nieuw album van Leo Ieiri! Hier een voorproefje. Qua stijl en imago ligt het dichtbij YUI.

Het eerste nummer vond ik wat minder, maar wat daarna kwam klinkt behoorlijk goed.

sxesven
Davichi niet onaardig, wel gruwelijk braaf/saai hoor

Leo Ieiri klinkt afwisselend leuk en doorsnee, vind dat eerste nummer juist erg tof overigens Ben benieuwd wat het oplevert, veelbelovende trailer iig!

hoe kan het trouwens dat we het hier nog nooit over perfume gehad hebben, los van wat referenties hier en daar (bij saori@destiny)

sxesven
en nog eens eentje uit den ouden doosch

dezelfde hitomi die ook een van de toffere inuyasha themes deed (let niet op het plaatje, hitomi shimatani is immers weer iemand anders... foei, uploader!)

Perfume is zeker in mijn straatje

Nog even twee favorietjes op het moment.

Spica - Lonely

EXID - Every Night

Die laatste denk ik iets te R&B voor Sven

sxesven
Voor Exid-begrippen vind ik deze best aardig, vrij R&B-ig maar zit met Jasmine toch al enigszins in die sferen de laatste weken Die van Spica lang niet onaardig, maar krijg het er niet heel warm van.

Vrijdag nieuwe BESTie trouwens teaser:

Pitapat en vooral Love Options worden nog altijd grijsgedraaid hier, ge-fucking-weldig!

Voor de technopoppers

sxesven schreef:
BESTie ... en vooral Love Options worden nog altijd grijsgedraaid hier, ge-fucking-weldig
Geen dank
Staat in mijn voorlopige J/K-pop top 10.

Prima stampers inderdaad, dat viertal.

sxesven
nieuw snsd mini-album schijfje heet mr mr en komt uit op 3 maart we kunnen alvast genieten van de nieuwe mv

Yeah, daar is dan mijn nieuwe entry voor de MuMe Afrekening. Geweldige tip Sven

Hoe zit dat met de naam Girls' Generation / SNSD?

sxesven
Girls' generation is technisch gezien de letterlijke vertaling van hun Koreaanse naam Sonyuh Shidae, dat dan weer wordt afgekort tot SNSD. Ook hierom dat fans als Sone's worden aangeduid. De naam zelf komt van een jaren '80 hit die SNSD ook op hun eerste album coverden.

Ik ben een Sone aan het worden?

sxesven
nieuwe bestie mv is er trouwens laat dat album maar eens komen zeg

Mijn gedachte

sxesven

nice, lekker klassiek klinkende kpop

Linus Van Pelt
Ok wat, ik pas mannen band :/

sxesven schreef:
V

Voor de technopoppers

(embed)

Geweldige plaat ja

Koreaanse mannenband, ook niet direct mijn ding, Kirk

Spica komt ook weer met een nieuw nummer (You Don't Love Me). Weer eens wat anders. Je moet er van houden.

Vond die nieuwe SPICA eerst stom, maar bevalt nu al wat beter. Maar hoezo weer wat anders?

Laatste album van MEG laatst geluisterd, erg leuk, paar geniale tracks zelfs. Mr.Mr is ook weer een kwaliteits EP van SNSD. Aira Mitsuki is altijd goed. Dempagumi.inc en BABYMETAL bevallen me voorlopig óók. Van Perfume ga ik binnenkort even alle dingetjes luisteren. Voor de rest zal ik de komende tijd nog enkele K/J-pop meisjes releases aan de site toevoegen. Apink, BESTie en EXID ken ik nog niet

BESTie moet je echt gaan beluisteren dan. Voortvloeisel sinds vorig jaar van een aantal ex EXID-leden.

After School komt op 19 maart met een nieuw album.

Klik

Wings - Hair Short (uitgebracht 12-03-2014)

sxesven
niet verkeerd dat wings, althans in de coupletten, in de refreintjes echt wel pijnlijk fout, haha nieuwe spica niet onaardig, ook niet briljant, beetje dancing queen vibe wmb en die voelde ik ook niet zo

tevens trouwens, want het kan niet vaak gezegd worden (dus tijd om je erin te verdiepen McSavah ), BESTie wilde maar eens de boel steunen en wat mp3'tjes aanschaffen (!) maar alleen verkrijgbaar via itunes fok dat.

leuk, nieuw voor mij, miss A:

vocaal niet zo interessant, verder lekker wmb

Gast
geplaatst: vandaag om 10:36 uur

geplaatst: vandaag om 10:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.