MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / J-pop (K-pop/C-pop) album van de week

zoeken in:
Beide nummers liggen lekker in het gehoor, bij die eerste moest ik er wel even in komen.

Fiestar - Vista (what's in a name)

Bernie Lomax
Let me show you the C-CLOWN swag:

Dan gooi ik er nog een videospelletje tegenaan.

Boys Republic (hoezo toch zo'n naam ) - Video Game

Toch vind ik vooral de Koreaanse dames veel beter scoren dan hun mannelijke tegenhangers.

9 Muses - Glue

Beste mede J-K-C-pop liefhebbers...MDV, sxesven, McSavah, Linus Van Pelt, Bernie Lomax, Der Untergang

Even uw aandacht voor dit topic: De Anderstalige Ladder
Lijkt me wel een geschikt moment om in ieder geval tijdens deze talen in te haken?
Check even de post daar van dynamo d om 19:37 uur. Daar staat het overzicht van alle deelnemende nummers in de betreffende taal.

Poeha schreef:
Beste mede J-K-C-pop liefhebbers...MDV, sxesven, McSavah, Linus Van Pelt, Bernie Lomax, Der Untergang

Even uw aandacht voor dit topic: De Anderstalige Ladder
Lijkt me wel een geschikt moment om in ieder geval tijdens deze talen in te haken?
Check even de post daar van dynamo d om 19:37 uur. Daar staat het overzicht van alle deelnemende nummers in de betreffende taal.

Goed initiatief, Freek

sxesven
Eens kijken of ik er de tijd voor kan vinden wel weinig variatie in (vooral) die Japanse lijst zeg niet dat ik iets tegen drie keer hikki heb, maar er zijn nog veel meer interessante dingen

eindelijk Mr Mr binnen vandaag (in gigadoos, zat blijkbaar nog een toffe poster bij), nu aan het draaien sowieso ziet 'ie er in zijn geheel weer geweldig uit, songs tot dusver ook allemaal supertof, helemaal blij mee

straks freeks laatste paar clipjes ff checken, hoewel ik niet zo van die jongensgroepjes hou doorgaans als ze featuren elders vind ik ze vaak wel ok en soms ga ik dan hard twijfelen of ze toevallig ook toch niet de moeite waard zijn (zoals One Year Later, combo Jessica en Onew is echt geweldig, maar Shinee vind ik dan toch niet echt boeiend) benieuwd iig

Doe'k er nog maar eentje, als jullie niet willen

Ladies' Code - So Wonderful

Ik heb echt weinig met mannelijke K-pop, geef mij maar T-ara:

So-yeon zou trouwens eerst een lid worden van Girls Generation, misschien had ik het dan beter gedigt, met haar stem

tip_of.yourstar
Vandaag werd bekend gemaakt dat Ayumi Hamasaki op 2 juli haar 15de album zal uitbrengen. Het album werd opgenomen in LA en bevat samenwerkingen met RedOne, Rodney Jerkins (aka Darkchild), Armin van Buren, Fedde Le Grand en DAISHI DANCE. Nummers die reeds bevestigd werden voor deze plaat zijn Feel the Love, Merry-go-round, Pray en Hello New Me.

Ik hou van alle albums die Ayu totnogtoe maakte, dus deze kan er ook nog wel bij.

Ken nog niets van haar, maar maakt me wel nieuwsgierig, ook gezien de samenwerkingsverbanden.

Maar weer eens iets in de groep gooien wat ik dan net tegenkwam.

Apink - Mr. Chu

Wel een vrolijk deuntje.

NS Yoon-G - Yasisi

En degene van de drie die ik zelf het leukste vind, door de fijne R&B vleug i.c.m. ietwat rap/hip-hop, ach ja vond hem wel geinig zo op het eerste gehoor. Niets wereldschokkends.
New Champ - Yahage

MDV
Voor wie een slechte grap kan waarderen:
K-pop - Oncyclopedia

En voor wie een goede Taiwanese ballad kan waarderen:

MDV schreef:
Voor wie een slechte grap kan waarderen: K-pop - Oncyclopedia
Kon het wel waarderen.

Er bestaan overigens ook Koreaanse boybands, die zich van hun vrouwelijke collega's onderscheiden door nog meer eyeliner te gebruiken.

Waarheid als een koe.

sxesven
Awesome, eindelijk een beetje shizzle kunnen bijluisteren Taiwanese ballad erg fijn, altijd wel een zwak voor deze stijl - nice dus! Apink kende ik al en vind ik heel verre van onaardig, best tof maar beetje braafjes doorgaans, mag wel net iets meer pit hebben. NS Yoon-G ok, niks mis mee. New Champ echter wel weer heel vreselijk, sorry... Die T-ara is heel tof, die gaat direct in m'n K-pop-playlist. Moet ik nodig weer eens wat van gaan checken, ooit eens een plaatje van gedraaid maar dat moet maar in de herhaling! Ladies' Code wel aardig, vind het niet zo veel voorstellen. Erg middelmatig. 9 Muses beetje van hetzelfde laken een pak. Bij beide een beetje het idee dat ik naar popmuziek van 15 jaar geleden zit te luisteren. Niet echt mijn stijl I guess. Jongensbandjes kan ik doorgaans niks mee; vind deze tracks beide op zich wel aardig en misschien wel leuker dan bijvoorbeeld 9 Muses, toch nooit echt een klik met de andere kant van K-pop. Fiestar ook weer niet echt mijn stijl prolly, niet zo veel aan.

Nog wat toffe shizzle:

Kyary Pamyu Pamyu

Kwam dit tegen in m'n Avex-feed, erg leuk:

Electropoppers kunnen ongetwijfeld nog genieten van Mizca:

BiS, lekker hyper (gaan alweer uit elkaar btw):

9 Muses - Glue en Fiestar zijn juist precies de exponenten die ik zoek in de K-pop. Samen met BESTie, Girls Day, AOA en de nieuwe van Girls Generation (Mr. Mr.) op dit moment mijn favorieten.

Die van Sven ga ik snel maar eens beluisteren.

sxesven
Idd een kwestie van stijlvoorkeuren, hoewel we zeker wat overlap hebben. Ben nog steeds zo hardcore into bestie, man oh man, echt te geweldig, alle singles.

sxesven
nice

Prima bak herrie.

BABYMETAL blijft echter nummer 1 van deze tak van K-"pop".

MDV
Ik had zin om een opmerking in de trant van 'de meelbietenoogst valt weer niet tegen' te maken, maar dit klinkt nog best leuk.
Als je er nog wat tandjes stevigheid bij doet krijg je dit:

Ik hoor niet goed of deze band de zang nou afwisselt met vocaloids of de stem van de zangeres vervormt om zo te klinken, maar het heeft in ieder geval wel wat.

Muzikaal dik in orde, het geheel klinkt ook prima. Goede tip!

MDV
Nog maar wat mooie Mandopop dan:

Deze Cheer Chen heeft samen met Chthonic opgetreden. Ik ben benieuwd hoe dat gekloken heeft.

Met Chthonic? Nu begrijp ik je opmerking zeker
Dit nummer doet me weinig.

Poeha schreef:
Prima bak herrie.

BABYMETAL blijft echter nummer 1 van deze tak van K-"pop".

Is Babymetal niet Japans?

Sorry tikfout inderdaad. Moet Japans zijn uiteraard .

Linus Van Pelt
Die BIS/Hijokaidan is heerlijk trouwens, en ik ben er denk veels te laat mee.

Zet ik nog wat lichters op.

Ailee - I Will Show You

sxesven
Linus Van Pelt schreef:
Die BIS/Hijokaidan is heerlijk trouwens, en ik ben er denk veels te laat mee.
(embed)

hehe ja vet he, beter dan die miku hatsune combo ook... sowieso bis echt te vet gewoon, kut dat ze ermee ophouden

ailee beetje corny, wel leuk

iemand op last.fm:
Hyeyeon: BESTie is coming back in June. I CAN'T WAIT!!!!

huzzah! (mini-)album please!

cute:

Zeker cute.

BESTie terug in juni?

Gast
geplaatst: vandaag om 10:19 uur

geplaatst: vandaag om 10:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.