Genres / Overigen / J-pop (K-pop/C-pop) album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 14 maart 2014, 23:53 uur
Beide nummers liggen lekker in het gehoor, bij die eerste moest ik er wel even in komen.
0
geplaatst: 21 maart 2014, 01:05 uur
Dan gooi ik er nog een videospelletje tegenaan.
Boys Republic (hoezo toch zo'n naam
) - Video Game
Boys Republic (hoezo toch zo'n naam
) - Video Game
0
geplaatst: 21 maart 2014, 01:10 uur
Toch vind ik vooral de Koreaanse dames veel beter scoren dan hun mannelijke tegenhangers.
9 Muses - Glue
9 Muses - Glue
0
geplaatst: 21 maart 2014, 22:31 uur
Beste mede J-K-C-pop liefhebbers...MDV, sxesven, McSavah, Linus Van Pelt, Bernie Lomax, Der Untergang
Even uw aandacht voor dit topic: De Anderstalige Ladder
Lijkt me wel een geschikt moment om in ieder geval tijdens deze talen in te haken?
Check even de post daar van dynamo d om 19:37 uur. Daar staat het overzicht van alle deelnemende nummers in de betreffende taal.
Lijkt me wel een geschikt moment om in ieder geval tijdens deze talen in te haken?
Check even de post daar van dynamo d om 19:37 uur. Daar staat het overzicht van alle deelnemende nummers in de betreffende taal.
0
geplaatst: 22 maart 2014, 12:28 uur
Poeha schreef:
Beste mede J-K-C-pop liefhebbers...MDV, sxesven, McSavah, Linus Van Pelt, Bernie Lomax, Der Untergang
Goed initiatief, Freek

0
sxesven
geplaatst: 22 maart 2014, 21:51 uur
Eens kijken of ik er de tijd voor kan vinden
wel weinig variatie in (vooral) die Japanse lijst zeg
niet dat ik iets tegen drie keer hikki heb, maar er zijn nog veel meer interessante dingen

eindelijk Mr Mr binnen vandaag (in gigadoos, zat blijkbaar nog een toffe poster bij), nu aan het draaien
sowieso ziet 'ie er in zijn geheel weer geweldig uit, songs tot dusver ook allemaal supertof, helemaal blij mee 
straks freeks laatste paar clipjes ff checken, hoewel ik niet zo van die jongensgroepjes hou doorgaans
als ze featuren elders vind ik ze vaak wel ok en soms ga ik dan hard twijfelen of ze toevallig ook toch niet de moeite waard zijn (zoals One Year Later, combo Jessica en Onew is echt geweldig, maar Shinee vind ik dan toch niet echt boeiend)
benieuwd iig 
wel weinig variatie in (vooral) die Japanse lijst zeg
niet dat ik iets tegen drie keer hikki heb, maar er zijn nog veel meer interessante dingen

eindelijk Mr Mr binnen vandaag (in gigadoos, zat blijkbaar nog een toffe poster bij), nu aan het draaien
sowieso ziet 'ie er in zijn geheel weer geweldig uit, songs tot dusver ook allemaal supertof, helemaal blij mee 
straks freeks laatste paar clipjes ff checken, hoewel ik niet zo van die jongensgroepjes hou doorgaans
als ze featuren elders vind ik ze vaak wel ok en soms ga ik dan hard twijfelen of ze toevallig ook toch niet de moeite waard zijn (zoals One Year Later, combo Jessica en Onew is echt geweldig, maar Shinee vind ik dan toch niet echt boeiend)
benieuwd iig 
0
geplaatst: 28 maart 2014, 00:31 uur
Doe'k er nog maar eentje, als jullie niet willen 
Ladies' Code - So Wonderful

Ladies' Code - So Wonderful
0
geplaatst: 28 maart 2014, 12:12 uur
Ik heb echt weinig met mannelijke K-pop, geef mij maar T-ara:
So-yeon zou trouwens eerst een lid worden van Girls Generation, misschien had ik het dan beter gedigt, met haar stem
So-yeon zou trouwens eerst een lid worden van Girls Generation, misschien had ik het dan beter gedigt, met haar stem
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 8 april 2014, 11:28 uur
Vandaag werd bekend gemaakt dat Ayumi Hamasaki op 2 juli haar 15de album zal uitbrengen. Het album werd opgenomen in LA en bevat samenwerkingen met RedOne, Rodney Jerkins (aka Darkchild), Armin van Buren, Fedde Le Grand en DAISHI DANCE. Nummers die reeds bevestigd werden voor deze plaat zijn Feel the Love, Merry-go-round, Pray en Hello New Me.
Ik hou van alle albums die Ayu totnogtoe maakte, dus deze kan er ook nog wel bij.
Ik hou van alle albums die Ayu totnogtoe maakte, dus deze kan er ook nog wel bij.
0
geplaatst: 8 april 2014, 13:06 uur
Ken nog niets van haar, maar maakt me wel nieuwsgierig, ook gezien de samenwerkingsverbanden.
0
geplaatst: 22 april 2014, 23:25 uur
Maar weer eens iets in de groep gooien wat ik dan net tegenkwam.
Apink - Mr. Chu
Wel een vrolijk deuntje.
NS Yoon-G - Yasisi
En degene van de drie die ik zelf het leukste vind, door de fijne R&B vleug i.c.m. ietwat rap/hip-hop, ach ja vond hem wel geinig zo op het eerste gehoor. Niets wereldschokkends.
New Champ - Yahage
Apink - Mr. Chu
Wel een vrolijk deuntje.
NS Yoon-G - Yasisi
En degene van de drie die ik zelf het leukste vind, door de fijne R&B vleug i.c.m. ietwat rap/hip-hop, ach ja vond hem wel geinig zo op het eerste gehoor. Niets wereldschokkends.
New Champ - Yahage
0
geplaatst: 3 mei 2014, 21:11 uur
Voor wie een slechte grap kan waarderen:
K-pop - Oncyclopedia
En voor wie een goede Taiwanese ballad kan waarderen:
K-pop - Oncyclopedia
En voor wie een goede Taiwanese ballad kan waarderen:
0
geplaatst: 5 mei 2014, 15:32 uur
Kon het wel waarderen.
Waarheid als een koe.
Er bestaan overigens ook Koreaanse boybands, die zich van hun vrouwelijke collega's onderscheiden door nog meer eyeliner te gebruiken.
Waarheid als een koe.
0
sxesven
geplaatst: 8 mei 2014, 20:34 uur
Awesome, eindelijk een beetje shizzle kunnen bijluisteren
Taiwanese ballad erg fijn, altijd wel een zwak voor deze stijl - nice dus! Apink kende ik al en vind ik heel verre van onaardig, best tof maar beetje braafjes doorgaans, mag wel net iets meer pit hebben. NS Yoon-G ok, niks mis mee. New Champ echter wel weer heel vreselijk, sorry... Die T-ara is heel tof, die gaat direct in m'n K-pop-playlist. Moet ik nodig weer eens wat van gaan checken, ooit eens een plaatje van gedraaid maar dat moet maar in de herhaling! Ladies' Code wel aardig, vind het niet zo veel voorstellen. Erg middelmatig. 9 Muses beetje van hetzelfde laken een pak. Bij beide een beetje het idee dat ik naar popmuziek van 15 jaar geleden zit te luisteren. Niet echt mijn stijl I guess. Jongensbandjes kan ik doorgaans niks mee; vind deze tracks beide op zich wel aardig en misschien wel leuker dan bijvoorbeeld 9 Muses, toch nooit echt een klik met de andere kant van K-pop. Fiestar ook weer niet echt mijn stijl prolly, niet zo veel aan.
Nog wat toffe shizzle:
Kyary Pamyu Pamyu
Kwam dit tegen in m'n Avex-feed, erg leuk:
Electropoppers kunnen ongetwijfeld nog genieten van Mizca:
BiS, lekker hyper (gaan alweer uit elkaar btw):
Taiwanese ballad erg fijn, altijd wel een zwak voor deze stijl - nice dus! Apink kende ik al en vind ik heel verre van onaardig, best tof maar beetje braafjes doorgaans, mag wel net iets meer pit hebben. NS Yoon-G ok, niks mis mee. New Champ echter wel weer heel vreselijk, sorry... Die T-ara is heel tof, die gaat direct in m'n K-pop-playlist. Moet ik nodig weer eens wat van gaan checken, ooit eens een plaatje van gedraaid maar dat moet maar in de herhaling! Ladies' Code wel aardig, vind het niet zo veel voorstellen. Erg middelmatig. 9 Muses beetje van hetzelfde laken een pak. Bij beide een beetje het idee dat ik naar popmuziek van 15 jaar geleden zit te luisteren. Niet echt mijn stijl I guess. Jongensbandjes kan ik doorgaans niks mee; vind deze tracks beide op zich wel aardig en misschien wel leuker dan bijvoorbeeld 9 Muses, toch nooit echt een klik met de andere kant van K-pop. Fiestar ook weer niet echt mijn stijl prolly, niet zo veel aan.Nog wat toffe shizzle:
Kyary Pamyu Pamyu
Kwam dit tegen in m'n Avex-feed, erg leuk:
Electropoppers kunnen ongetwijfeld nog genieten van Mizca:
BiS, lekker hyper (gaan alweer uit elkaar btw):
0
geplaatst: 8 mei 2014, 21:01 uur
9 Muses - Glue en Fiestar zijn juist precies de exponenten die ik zoek in de K-pop. Samen met BESTie, Girls Day, AOA en de nieuwe van Girls Generation (Mr. Mr.) op dit moment mijn favorieten.
Die van Sven ga ik snel maar eens beluisteren.
Die van Sven ga ik snel maar eens beluisteren.
0
sxesven
geplaatst: 8 mei 2014, 22:59 uur
Idd een kwestie van stijlvoorkeuren, hoewel we zeker wat overlap hebben. Ben nog steeds zo hardcore into bestie, man oh man, echt te geweldig, alle singles.
0
geplaatst: 15 mei 2014, 00:10 uur
Prima bak herrie.
BABYMETAL blijft echter nummer 1 van deze tak van K-"pop".
BABYMETAL blijft echter nummer 1 van deze tak van K-"pop".
0
geplaatst: 15 mei 2014, 09:17 uur
Ik had zin om een opmerking in de trant van 'de meelbietenoogst valt weer niet tegen' te maken, maar dit klinkt nog best leuk.
Als je er nog wat tandjes stevigheid bij doet krijg je dit:
Ik hoor niet goed of deze band de zang nou afwisselt met vocaloids of de stem van de zangeres vervormt om zo te klinken, maar het heeft in ieder geval wel wat.
Als je er nog wat tandjes stevigheid bij doet krijg je dit:
Ik hoor niet goed of deze band de zang nou afwisselt met vocaloids of de stem van de zangeres vervormt om zo te klinken, maar het heeft in ieder geval wel wat.
0
geplaatst: 15 mei 2014, 22:43 uur
Nog maar wat mooie Mandopop dan:
Deze Cheer Chen heeft samen met Chthonic opgetreden. Ik ben benieuwd hoe dat gekloken heeft.
Deze Cheer Chen heeft samen met Chthonic opgetreden. Ik ben benieuwd hoe dat gekloken heeft.
0
geplaatst: 15 mei 2014, 22:52 uur
Met Chthonic? Nu begrijp ik je opmerking zeker 
Dit nummer doet me weinig.

Dit nummer doet me weinig.
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 9 juni 2014, 00:11 uur
Die BIS/Hijokaidan is heerlijk trouwens, en ik ben er denk veels te laat mee.
0
sxesven
geplaatst: 12 juni 2014, 23:39 uur
Linus Van Pelt schreef:
(embed)
(embed)
hehe ja vet he, beter dan die miku hatsune combo ook... sowieso bis echt te vet gewoon, kut dat ze ermee ophouden

ailee beetje corny, wel leuk

iemand op last.fm:
Hyeyeon: BESTie is coming back in June. I CAN'T WAIT!!!!
huzzah! (mini-)album please!
cute:
* denotes required fields.