MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / J-pop (K-pop/C-pop) album van de week

zoeken in:
sxesven
Nog geen BESTie nieuws helaas Kan echt niet wachten, hoop toch echt dat er gauw eens een (mini-)album van komt, al is het maar IETS fysieks.

Ongetwijfeld iedereen al bekend met de aankomende THE BEST release van SNSD, helaas een sneu staaltje onnodige exclusieverij met dit soort bullshit: "Only the Complete Limited Edition will include the songs Hoot and The Boys." De Complete Limited Edition die in de pre-order al volledig uitverkocht is en overal en nergens al weer voor drastisch opgeschroefde prijzen wordt aangeboden. Kut hoor, al was de prijs 'gewoon' al gortig voor die twee extra nummers (en uiteraard alleen maar JP-versies, niet nieuw verder). Tja. Gewone versie zal hier tzt wel een keertje in huis komen, sta er om die éne song alleen echter niet zo om te springen. Meh.

Verder: mijn huidige favorieten Dempagumi.inc (worship-smiley x 10000) brengen binnenkort een nieuw singletje uit met de makkelijk in de mond liggende naam Chururichururira, een deuntje waarvan al enige seconden te horen zijn in de CM die ze voor Cup Noodle hebben gedaan. Het klinkt weer fucking vettttttttttttttttttttttttttttt. BRING. IT. ON!!!!!!!!

Djeez wat een onmogelijke titel

sxesven
nu dan toch

Hmmm...word er nog niet direct wild van. Nog maar even wat meer beluisteren.

sxesven
Nice, zorgde voor aardig wat ophef wegens de MV:

De grote hit in Z-K de afgelopen tijd, cutesy en leuk:

in comboversie met zangeresje trek ik die zangers altijd weer wel

Inmiddels is de nieuwe van BESTie dan toch goed binnengekomen, was even wennen.

Die van Stellar (Marionette) staat al eventjes in mijn Afrekening. Daar zijn dus Bestie's Like a Star en de nieuwe van AOA - Short Hair nu ook bijgekomen. Short Hair is een meer dan prima opvolger van het geweldige Miniskirt. Het sterke oohhoohooohoooo deel (zo rond 01:20) maakt het nummer helemaal af.

Nog wat Mamamoo retro saus erbij:

En nog een beetje Bløf/Van Wieren rock er overheen, maar dan van Jung Yoon Young:

sxesven
BESTies eerste mini-album Hot Baby is nu te pre-orderen helaas lijkt de originele versie van Pitapat er niet op te staan :\

/edit

Hot Baby image teasers

sxesven
interessant:

Nieuw voor mij:

sxesven

sxesven
nieuwe a-mei:

nieuwe girl's day

hyo min solo:

sxesven

erg leuk, doet me wel heel erg denken aan een ander nummer maar kan de vinger er niet op leggen... wonder girls - be my baby misschien? iets in de melodie ofzo.

Kwam er trouwens deze week achter dat ondanks dat Pit-a-pat, Love Options en Thank U Very Much alleen als digitale singles zijn gereleased er wél promo CD's van in omloop zijn. Die dingen worden op eBay tegen woekerprijzen aangeboden, vooral als er nog een krabbeltje van deze of gene opstaat. Wel belachelijk verleidelijk, en aangezien Pit-a-pat niet in de oorspronkelijke versie op Hot Baby terecht komt een ongesigneerd exemplaar van de promo aangeschaft voor een kleine - slike - $40...

sxesven

dat dit nooit echt iets geworden is... :/ erg leuk imo!

tevens, vond f(x) altijd een beetje de SM tegenhanger van 2NE1, oftewel te popi jopi hippy hoppy poppy pop die me niet zo ligt, maar daar lijkt nogal verandering in te zijn gekomen. zat een beetje pink tape te checken en die vond ik al erg tof, maar met de nieuwste single lijkt de groep toch echt ernstig volwassen te worden. geweldig dit red light en pink tape dus maar ff besteld... ik word arm deze maand (ook nog wat BESTie, 4Minute, Hyuna, Ha:tfelt - heb alleen de 'nieuwe' SNSD nog even laten liggen, niet zo zin om er geld aan uit te geven). iig, red light:

oh ja, wb de boybands die mij verder ook nooit liggen, got7 is toch wel aardig moet ik zeggen

MDV
Goed om weer wat van A-mei te horen. Toch vind ik het een niet al te spannende ballad, maar wel eentje met een leuk einde.

Die nieuwe van Girl's Day had ik al eerder gehoord, maar ik kan er maar niet aan wennen, na het meer dan geweldige Something. Het album van SNSD vind ik juist behoorlijk goed klinken. Tevens hoop ik snel op een (mini)album van AOA. Die meiden zijn op het moment topnotch wat mij betreft.

sxesven
Poeha schreef:
Het album van SNSD vind ik juist behoorlijk goed klinken

Bedoel je dan The Best? Ongetwijfeld behoorlijk goed aangezien het (vrijwel) allemaal oude/'oude' tracks betreft, en dan nog een hoop ultieme favorieten ook (Love & Girls, Beep Beep, Mr Mr, All My Love Is For You, Oh!, Paparazzi, Hoot, Gee, etc.). Het blijft echter recyclen, dus vandaar mijn relatieve desinteresse. Niet heel essentieel. Als je Love & Peace bedoelt, die is inderdaad belachelijk geweldig, maar alweer een tijdje uit natuurlijk

Kon het niet laten een zootje K-pop te bestellen, dus uitendelijk gegaan voor BESTie, f(x) - Pink Tape, f(x) - Red Light, Hyuna - A Talk en Ha:tfelt - Me? Zin an!

AOA is idd tof trouwens, hoewel ik juist Short Hair verder niet zo boeiend vond. Eerste mini-album is er al eventjes trouwens, of bedoelde je dat je graag een nieuwe wil?

f(x)! Met Pink Tape zijn ze inderdaad de goede weg ingeslagen. Wat alternatiever dan voorheen, en daarmee ook een stuk origineler dan de meeste K-pop groepjes. Je ziet het ook al wel aan hun hoesjes en promoplaatjes.

En zie dat ik ook nog de laatste paar EP's van Dal★shabet moet toevoegen. Dat is ook wel een favoriet groepje van me geworden.

Dat f (x)! ken ik verder nog niet, maar eens snel iets van gaan beluisteren. Dalshabet is voor mij ook nog zo'n fijne band inderdaad.

En ja Sven, van AOA zou ik weer graag een nieuw album zien uitkomen.

AOA's Short Hair is in ieder geval super geweldig, en Hyomin's solodebuut is ook enorm goed

sxesven
ben benieuwd naar het mini-album zelf, nice body is iig meesterlijk hele aoa mini-album wel ok moet ik zeggen, maar ik voelde toch meer voor miniskirt, confused e.d., hoewel het verder weer uitstekend in elkaar zit hoor

ernstig verslaafd aan d-unit

sxesven
volledige mv van hyuna - red is er, wtfffffffffffff zo goed

zin an het mini-album

tevens

sxesven
heh, tof dit heb m'n bestellingen bij verschillende webshops geplaatst, beetje proberen wat bevalt; bieden allemaal iets andere opties aan, afhankelijk van wat je koopt ben je hier wat duurder en daar wat goedkoper uit - bijvoorbeeld: soompi biedt free shipping aan vanaf $38, ktown4u niet maar dat maakt het weer stukken voordeliger als je maar een enkel plaatje koopt; ktown4u biedt verder de optie aan (net als cdjapan) om je pakketje als gift te laten verzenden, wat wel heel prettig is; die optie trof ik niet expliciet aan bij soompi, kpopmart en kpoptown; evengoed kun je er vaak wel om verzoeken in comments. anyway waarom ik zei, heh tof dit ik kreeg net een verzendbevestiging van kpopmart, en daarbij werden foto's bijgevoegd van m'n ingepakte spulletjes en het adreslabel (waarop overigens ook te bemerken was dat kpopmart inderdaad m'n pakketje als gift heeft aangemerkt ) damn exciting

http://i.imgur.com/gpyQnel.jpg

oh ja, ha:tfelt album spoiler

Damn, Pitapat is echt een van de beste nummers ooit. Dat HyunA nummer is ook erg fijn. Ook maar eens achter 4Minute aan gaan.

sxesven
Ja, Pitapat, the fuuuuuuuuuu. Sowieso eerste drie BESTie singles = meest briljante, ongelooflijk geniale debut streak EVER.

4Minute had ik tot op heden om onverklaarbare redenen links laten liggen; onlangs eens Diamond gedraaid (alweer uit 2010) en dayummm. Zo nice.

Dit las ik op de Wikipagina van AOA

AOA performed the Girls' Generation song "Mr.Mr." with groups BESTie and Girl's Day for the "Half-Year Special" Edition of Music Bank on June 27 (2014).[30]

Check

Op het moment mijn vier meest favoriete K-pop meidenbands. Alhoewel 9Muses ook begint aan te dringen. Wordt druk aan de K-pop top.

Ha, ha, die Sven, die maken ze daar in het oosten al helemaal gek met alleen maar foto's
Geweldig is dat gevoel he, zeker als BESTie je kant op komt.

D-Unit's Talk To My Face is verrassend leuk.

sxesven schreef:
Poeha

BESTie is nieuw voor mij, eens uitchecken want dit nummer is right up my alley ik houd me aanbevolen voor een album
(d.d. 22-01-2014, gaat hier over Love Options))

Ik vind het wel gaaf dat juist ik als nieuwkomer hier in dit topic, jou heb mogen wijzen op, ook één van mijn favoriete acts van het moment, BESTie

sxesven schreef:
Ja, Pitapat, the fuuuuuuuuuu. Sowieso eerste drie BESTie singles = meest briljante, ongelooflijk geniale debut streak EVER.

4Minute had ik tot op heden om onverklaarbare redenen links laten liggen; onlangs eens Diamond gedraaid (alweer uit 2010) en dayummm. Zo nice.

Haha, goed is ie he? Ook 2Yoon's mini-album is erg leuk, (Ga Yoon en Ji Yoon), daarnaast is het vorige mini album van Hyuna ook zeer de moeite waard

sxesven
zag je bericht aldaar (Diamond), spijker op zijn kop! heb nog geen van de solo/subgroep mini-albums gehoord verder, wel a talk in bestelling natuurlijk. ook tzt eens uitchecken iig!

en ja freek, alle credits voor jou haha denk er nog regelmatig aan dat ik mijn bestie-obsessie aan jou te danken heb

oh ja, morgen debuut van de nieuwe SM groep Red Velvet, nog meer mensen psyched? teaser images zagen er tof uit, tevens: sm en girl group = meestal awesome. maandag de eerste digitale single 'happiness'.

hoewel kpop atm duidelijk de interessantste muziek oplevert gebeuren er in de jpop natuurlijk ook nog altijd leuke dingen, zoals dit geniale zootje

oh ja, voor wie Hot Baby nog niet besteld heeft, voor een paar $ extra kun je via hier een gesigneerde versie kopen had de reguliere versie al besteld maar deze er maar even bijgedaan dan kon het niet laten tevens D-Unit's Affirmative Chapter 1 besteld (met daarop o.a. de twee hierboven geposte nummers) en dan ben ik nu echt klaar voor de maand

tip_of.yourstar
Intussen is 'Colours', het 15de album van Ayumi Hamasaki, al een maand uit. De single 'Feel the Love/Merry-go-round' kwam al een halfjaar geleden uit en voorspelde dat Ayu volop richting EDM zou gaan. Uiteindelijk is ongeveer de helft van deze nieuwe plaat Ayu-dance, terwijl de overige nummers eerder naar de "gebruikelijke" Ayu-pop gaan. Opvallend is ook dat er voor het eerste geen intro's en interludes zijn. Gewoon 10 songs, and that's it.

Ik hou wel van Ayu in een dancejasje (zoals we al eerder o.a. Loveppears en de vele Ayu-mi-x'en kregen), dus dit album kan me zeker bekoren. Inmiddels heeft Colours al de nodige rondjes gedraaid in de cd-speler en ik kan toch wel zeggen dat dit een stap vooruit is na het - achteraf gezien - eerder matige Love Again van vorig jaar.

Hoogtepunten: Lelio, Feel the Love, What Is Forever Love?.

Lelio

Feel the Love

What Is Forever Love?

Momenteel geef je Colours echter een halve ster minder dan LOVE again De beschrijving spreekt me wel aan in ieder geval. Spoedig luisteren. Het nummer Hot Baby is ook te gek (vooral het oehoehoehoehoeh) en de mini zelf is ook prima. Nine Muses is ook wel aanstekelijk ja, maar mist wat spanning, niet echt bijzondere producties. Verder enkele van jullie tips dankbaar gepindakaast.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:36 uur

geplaatst: vandaag om 08:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.