MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / J-pop (K-pop/C-pop) album van de week

zoeken in:
sxesven
Had de aankondigingen van Colors al op alle geijkte sites voorbij zien komen maar had er nog geen seconde van gehoord (ik volg Ayu niet echt meer op de voet, al draai ik al de oude platen nog graag - zo onlangs I am... nog eens stevig hergewaardeerd) - dus deze drie tracks zijn de eerste. Vind de eerste twee daarvan beide erg puik; LOVEppears vind ik nog steeds geweldig, en dit doet die tijden wel een beetje herleven (wat iets negatiever klinkt dan ik bedoel - het kan heus wel op zichzelf staan). Derde track vind ik wel erg matig. Zal binnenkort de hele plaat eens doen; het frisse format (geen intro's en interludes :O ) maakt wel nieuwsgierig, hoewel ik niet direct weet of ik het gelijk een goede move vind. Immers, wat is I am... zonder Opening Run en Taskinlude, bijvoorbeeld? Ik vond het altijd wel charmant, en het benadrukt het epische albumgevoel wel. Desalnietteplus kudos dat de andere route eens gekozen wordt.

Overigens vandaag mijn Pitapat promo binnen gekregen, hoezee! Zit in een 7" hoesje met een fotoboekje erbij, + gewoon Pitapat op fysiek formaat = HUZZAH!

Red Velvet vandaag gedebuteerd met de MV van Happiness, die gelijk een lading stof deed opwaaien wegens foute plaatjes in de collageclip: krantenknipsels over 'Japs' en Hiroshima (lekker gevoelig onderwerp, die relatie Korea-Japan is al niet gespannen ofzo - Japans debuut kunnen ze voorlopig wel vergeten) en een suggestieve combinatie van New Yorkse torens, rookpluimen en vrolijke vliegtuigen (onderwijl kirrend over happiness, happiness! ai....). Jammer, al die rommel doet toch een beetje afbreuk aan zo'n debuut. SM heeft beloofd de clip aan te passen. Kwaliteitscontrole blijkbaar echter helaas ver onder nul atm. Gaat lekker, zo pas na de plotse hiatus van f(x). Misschien overhaast gedebuteerd om dat gat te vullen? Sneu. Verder wel aardig nummertje. Groepje wordt neergezet als kruisbestuiving tussen SNSD en f(x) hoewel ik er voorlopig vooral oude f(x) vibes van krijg (en doe mij dan maar oude f(x) - NU ABO )

oh ja, eerste ha:tfelt mv, niceeeeeeeeeeee

sxesven
Wow, zondag After School - Flashback besteld bij Ktown4u en vandaag al binnen :O (zelfs nog eerder dan dingen die ik er iets eerder besteld heb). Had al gehoord dat de post uit Korea vrij snel aankomt en dat klopt dus als een bus. Overigens heel fijn plaatje (technisch gezien maxi single, maar met vijf nieuwe tracks kun je het toch eigenlijk een mini-album noemen - dat doet iedereen namelijk, meiden) met de betere kant van AS, die soms een beetje saai zijn en soms gewoon bloody uitstekend, zoals hier. Goeie shit.

Also, echt fucking nice:

http://i.imgur.com/uxGFZQr.jpg

tip_of.yourstar
McSavah schreef:
Momenteel geef je Colours echter een halve ster minder dan LOVE again

Die sterren moet ik maar eens herbekijken... Toen LOVE again uitkwam, vond ik die fantastisch goed, maar achteraf bekeken ben ik te enthousiast geweest, denk ik.

Ook SISTAR heeft weer een nieuwe uit: Touch My Body. Ben er niet zo kapot van.

sxesven
Same, hele mini-album gehoord en vond het maar een matige bedoening.

sxesven
Zo, damn, Red Light zeg, damn. Dat is echt een fucking goed album zeg. Damn.

sxesven
In September een TaeTiSeo comeback

http://i.imgur.com/ggDwYqA.jpg

De nieuwe SNSD - Chain Reaction (geleend van Ke$ha)

sxesven
had 'm al voorbij horen komen, matige shit :/ schijnt al ergens in 2011 opgenomen te zijn...

sxesven
yay, altijd leuk dit, de afgelopen week een hoop j- en k-post ontvangen

http://i.imgur.com/9eSpFvX.jpg

van boven naar beneden:

Hyuna - A Talk
Ha:tfelt - Me?
Dempagumi.inc - Denden Passion (Mirin versie)
Dempagumi.inc - Chururi Chururira
BESTie - Pit-a-pat
BESTie - Hot Baby
After School - Flashback
f(x) - Red Light
f(x) - Pink Tape
Girl's Day - Summer Party
4Minute - 4Minute World

wacht alleen nog op D-Unit en m'n gesigneerde BESTie

sxesven

soompi verkoopt atm gesigneerde exemplaren van het mini-album

Leuk stapeltje zo, Sven
Persoonlijk zou ik daarvan alleen Girl's Day, After School en BESTie aanschaffen. Meer mijn ding. Maar dat terzijde.

ook die van 4Minute niet? Zeer strak album, elk nummer is gewoon genieten

sxesven
Hehe, zeker, heerlijk plaatje! al snap ik freek wel, ook k-pop-smaken verschillen

nieuwe yuki sakamichi no melody overtreffen zal ze nooit meer, maar verder erg tof

klikkerdeklik

sxesven
nieuwe naam in de jpop voor mij, erg leuk:

Der Untergang schreef:
ook die van 4Minute niet? Zeer strak album, elk nummer is gewoon genieten
Misschien wel, ik ken er echter maar 1 nummer van en dat bevalt me wel. Verder ken ik nog niets. Maar eens snel verandering in brengen dan.

sxesven
K-(J-/C-)liedjes top 10 doen? Voor de leuk? Alleen ff K gedaan:

1. Girls' Generation - Love & Girls (moeilijkste keus tbh, beetje op gelijke hoogte o.a. Beep Beep, I Got a Boy, Born to Be a Lady en dan nog een zootje klassiekers ook echt belachelijk hard moeilijk into Indestructible nu )
2. BESTie - Pit-a-pat
3. D-Unit - Talk to My Face
4. Girl's Day - Female President
5. f(x) - Nu ABO (ferme competitie van o.a. Butterfly en Red Light, maar goed, Nu ABO is zo belachelijk heerlijk zeg )
6. BoA - Jewel Song (runners-up: Searching for Truth, Shine We Are! en Eien)
7. Hyuna - Red
8. Kara - Step
9. Wonder Girls - Like This
10. Afterschool - Wristwatch

Ofzo. Wuuuuuuuuuuh moeilijk. Al spijt er 4Minute, Dalshabet en zo meer van mijn lievelingen er niet kwijt in te hebben gekund

Zal straks nog eens even betrachten er eentje voor Jpop te doen (en evt Cpop, maar daarin ben ik het toch het minst thuis)

sxesven
Ga trouwens zo hard op deze vond 'm op een Jolin bootleg die ik heb, blijkt een remix te zijn van een track van haar album uit 2000, Show Your Love. Zo. Fokt op. Catchy.

Zat er ook al aan te denken...een K-pop top 10. J- en C-pop ben ik nog niet zover mee.

K-pop top 10 volgt snel.

1. 4Minute - Wait a Minute
2. T-ara - TTL (Japanese Version)
3. BoA - Searching for truth
4. APink - Cat
5. Dal Shabet - Hit U
6. Hyomin - Nice Body
7. AOA - Elvis
8. Secret - Shy Boy
9. Girl's Day - Twinkle Twinkle
10. After School - Bang

Zoiets denk ik, al kunnen lang niet al m'n favorieten in een top 10.

sxesven
Der Untergang schreef:
1. 4Minute - Wait a Minute

tevens, fuck, gewoon BoA vergeten even aanpassen uitstekende keuze btw, ook één van mijn favorieten

Ik zie het al. Ben nog een beginneling wat K-pop betreft. Eerst eens door jullie top 10's struinen.

sxesven
Jpop:

1. Chihiro Onitsuka - Tiger in My Love
2. YUKI - Sakamichi no Melody
3. Dempagumi.inc - Denden Passion
4. Utada Hikaru - Final Distance
5. Saori@destiny - Breathe Breathe Breathing
6. Ayumi Hamasaki - forgiveness
7. Ryo (Supercell) Feat. 初音ミク - ブラック★ロックシューター 2M Mix
8. Shiina Ringo - Kuki (vind Kuki (STEM) ~Daimyo Asobi Hen~ ook vet maar de albumversie een tikje beter, kon deze echter niet vinden)
9. Kyary Pamyu Pamyu - Mottai Night Land
10. Team Syachihoko - 抱きしめてアンセム

Zowaar nog moeilijker. Had sowieso graag SWEET BLACK feat Maki Goto - with... en Shoko Nakagawa - Pretty Please Chocolate on Top en iets van Jasmine er nog ingegooid maar er zijn nu eenmaal maar tien plaatsjes te vergeven Sowieso echt te hard moeilijk veel geniale Jpop op deze wereld

J-Pop Top 10

1. AKB48 - シャワーの後だから
2. Do As Infinity - Snail
3. Every Little Thing - Looking Back On Your Love
4. YUKI - Hello Goodbye
5. Mayu Watanabe - Yasashiku sasete
6. Shoko Nakagawa - Eternal Wind
7. ZARD - Love
8. Tommy February7 - Bloomin'!
9. SCANDAL - Awanai Tsumori no, Genki de ne
10. Rino Sashihara - それでも好きだよ

Die van SCANDAL is echt verreweg hun beste, alleen Megitsune van BABYMETAL zal hoger eindigen waarschijnlijk.

Linus Van Pelt

sxesven
Hehe, idd, de samensteller kwam een weekje terug nog verantwoording posten op de kpop-subreddit 't moet een lijstje zijn dat de gemiddelde P4K-lezer kan aanspreken, vandaar dat f(x) er bijvoorbeeld drie keer instaat terwijl andere grote namen echt völlig ontbreken.

i had to select tracks that do MUSICALLY crazy stuff. like the 4 key changes in less than 8 bars in "fxxk u," the bizarre demon harmonies in "one minute back," etc...there are a LOT of f(x) songs that go ham like that, and a LOT of Ga-In. i love AkMu and Big Bang and wanted them on the list, but my assignment was not about "proper representation," it was about musical adventurousness, and while those acts are both excellent in their own ways, it wasn't really what they were looking for...

[...]

i didn't choose the title (my suggestion was "Selected K-pop Works 2009-2014," lol), but i don't really think of it as "essential" for the genre, just "essential" listening for the type of person who's been dimly aware of k-pop for years now but has always written it off as child's play.....i.e., 99% of pitchfork's reader base, haha

Verder wel een leuke verzameling toffe liedjes, kun je je geen buil aan vallen

ben ik trouwens de enige die het Japanse materiaal van SNSD misschien nog wel beter vind dan het Koreaanse materiaal (in ieder geval voor de periode dat er Japans materiaal bestaat)? merk dat ik vrijwel uitsluitend de Japanse albums draai de laatste tijd, vooral Love & Peace gaat er atm in als zoete koek, zo hard

Linus Van Pelt
Tjah ik miste ook wel wat dingetjes die ik tof vind. In ander nieuws de nieuwe Kyary Pamyu Pamyu is erg leuk weer.

Het is zo Japans dat het bijna racitsch is live maar hopelijk haalt ze Europa nog een keertje, zeker met die laatste succesvolle tour van USA en Australia

sxesven
timmert internationaal al aardig aan d weg idd, dus misschien komt het er idd nog een keertje van hard verslaafd ook aan pika pika fantajin hier, fekking lekkere plaat

Linus Van Pelt
J-pop topic meetup tussen alle Weebo's. Candy candy candy candy.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:10 uur

geplaatst: vandaag om 05:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.