Genres / Overigen / J-pop (K-pop/C-pop) album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 17 augustus 2014, 02:57 uur
Het is een K-pop top 20 geworden, omdat ik echt niet kon kiezen. Alleen de nummer 1 staat vrij vast. De rest enigszins in random order. Net zit allemaal wel in een bepaalde hoek. Meer "westers", maak ik er nu maar van.
1. Girl's Day - Something
2. AOA - Mini Skirt
3. BESTie - Love Options
4. 9Muses - Glue
5. After School - First Love
6. Miss A - Hush
7. EXID - Every Night
8. Wings - Hair Short
9. Brown Eyed Girls - Abracadabra
10. Dalshabet - B.B.B. (Big Baby Baby)
11. Girl's Day - Expectation
12. Girls' Generation - Gee
13. Spica - You Don't Love Me
14. Stellar - Marionette
15. Fiestar - Vista
16. AOA - Confused
17. AOA - Short Hair
18. Girls' Generation - Mr. Mr.
19. Tahiti - Oppa, You Are Mine
20. Ailee - I Will Show You
Waarbij aangetekend dat ik het verschil tussen K en J-pop nog niet hoor, of wil horen. Heb me er nog niet in verdiept. Dus als er J-pop tussenzit, wijs me er dan even op.
1. Girl's Day - Something
2. AOA - Mini Skirt
3. BESTie - Love Options
4. 9Muses - Glue
5. After School - First Love
6. Miss A - Hush
7. EXID - Every Night
8. Wings - Hair Short
9. Brown Eyed Girls - Abracadabra
10. Dalshabet - B.B.B. (Big Baby Baby)
11. Girl's Day - Expectation
12. Girls' Generation - Gee
13. Spica - You Don't Love Me
14. Stellar - Marionette
15. Fiestar - Vista
16. AOA - Confused
17. AOA - Short Hair
18. Girls' Generation - Mr. Mr.
19. Tahiti - Oppa, You Are Mine
20. Ailee - I Will Show You
Waarbij aangetekend dat ik het verschil tussen K en J-pop nog niet hoor, of wil horen. Heb me er nog niet in verdiept. Dus als er J-pop tussenzit, wijs me er dan even op.
0
geplaatst: 18 augustus 2014, 16:12 uur
Aan zulke toplijstjes ga ik me even niet wagen hoor, veuls te lastig. Dat jullie dat kunnen
Opmerkelijke keuze om Love & Girls op 1 te zetten, dat vind ik eigenlijk een van hun mindere
maar nog steeds leuk natuurlijk
Wel eens dat de Japanse releases van SNSD net de betere songs bevatten, terwijl ik het Koreaans inmiddels juist iets lekkerder in het gehoor vind liggen.
Nieuwe YUKI is leuk
Opmerkelijke keuze om Love & Girls op 1 te zetten, dat vind ik eigenlijk een van hun mindere
maar nog steeds leuk natuurlijk
Wel eens dat de Japanse releases van SNSD net de betere songs bevatten, terwijl ik het Koreaans inmiddels juist iets lekkerder in het gehoor vind liggen.Nieuwe YUKI is leuk

0
sxesven
geplaatst: 18 augustus 2014, 16:45 uur
McSavah schreef:
omgggg

0
Linus Van Pelt
geplaatst: 18 augustus 2014, 18:17 uur
Steltje snobs..(ik ga me maar schamen voor mij j-c-k pop kennis...)
0
sxesven
geplaatst: 19 augustus 2014, 08:08 uur
gewoon meedoen joost
sunny hill teaser, coole shit, hier heb ik meteen zin in
tevens cleavage
overigens draait de geruchtenmachine atm op volle toeren betr sulli en blijkbaar is de verwachting dat ze f(x) gaat verlaten wegens/omdat/en/maar/want relatie met choiza :/
oh ja, voor de liefhebbers is er een nieuwe orange caramel, maar damn, dat is mij echt te :\
sunny hill teaser, coole shit, hier heb ik meteen zin in

tevens cleavage
overigens draait de geruchtenmachine atm op volle toeren betr sulli en blijkbaar is de verwachting dat ze f(x) gaat verlaten wegens/omdat/en/maar/want relatie met choiza :/
oh ja, voor de liefhebbers is er een nieuwe orange caramel, maar damn, dat is mij echt te :\
0
sxesven
geplaatst: 21 augustus 2014, 14:30 uur
nieuwe stellar, wel ok, krijg het er niet warm van, niet van het liedje igg
nieuwe lip service, wel leuk
hele sunny hill mv, tof liedje, sommige shots lijken zo uit bestie's thank u very much gelift
is ook allebei 1thek natuurlijk
nieuwe lip service, wel leuk

hele sunny hill mv, tof liedje, sommige shots lijken zo uit bestie's thank u very much gelift
is ook allebei 1thek natuurlijk
0
geplaatst: 22 augustus 2014, 03:03 uur
Oh jawel hoor, die van Stellar is weer precies in mijn straatje. Prima tip, Sven
Wordt per luisterbeurt beter. Die van SunnyHill kan er wel mee door. Die van Lip Service vind ik dan weer niet bijzonder.
Wordt per luisterbeurt beter. Die van SunnyHill kan er wel mee door. Die van Lip Service vind ik dan weer niet bijzonder.
0
sxesven
geplaatst: 22 augustus 2014, 08:12 uur
Hehe, dacht wel dat Stellar in je straatje zou zijn idd
ik draai em ook nog een paar keer hoor
heb nu het mini-album (of om precies te zijn, deel A van het album) van Sunny Hill opstaan en dat bevalt ernstig goed
ook de nieuwe Kara staat klaar om beluisterd te worden, ben benieuwd 
ik draai em ook nog een paar keer hoor
heb nu het mini-album (of om precies te zijn, deel A van het album) van Sunny Hill opstaan en dat bevalt ernstig goed
ook de nieuwe Kara staat klaar om beluisterd te worden, ben benieuwd 
0
geplaatst: 24 augustus 2014, 00:41 uur
En ook Minah (Girl's Day) doet mee aan de ice bucket challenge.
0
sxesven
geplaatst: 27 augustus 2014, 20:42 uur
haha, toevallig pas ook gedraaid, die vond ik echt tenenkrommend 
nieuwe EXID:
maar matig, beetje een Sistar-deuntje ofzo. de saxofoon- en trompetloopjes zijn het echt helemaal tegenwoordig, hoor ze in de helft van de hitjes voorbij komen, echt zwáár irritant...

nieuwe EXID:
maar matig, beetje een Sistar-deuntje ofzo. de saxofoon- en trompetloopjes zijn het echt helemaal tegenwoordig, hoor ze in de helft van de hitjes voorbij komen, echt zwáár irritant...
0
sxesven
geplaatst: 28 augustus 2014, 08:53 uur
binnenkort nieuwe BESTie, I Need You 
http://i.imgur.com/coM0fzu.jpg
tevens hyeyeon met lang haar
bias CONFIRMED!
awesome:
vast niet aan iedereen besteed, maar awesommmmmmmmmmmmmmmme:

http://i.imgur.com/coM0fzu.jpg
tevens hyeyeon met lang haar
bias CONFIRMED!awesome:
vast niet aan iedereen besteed, maar awesommmmmmmmmmmmmmmme:
0
sxesven
geplaatst: 29 augustus 2014, 20:57 uur
team shachihoko

net het onlangs uitgekomen album met veel moeite kunnen bestellen toen het - 9 dagen na de release - op de geijkte sites (YesAsia, CDJapan) al uitverkocht bleek :O met een prepaid CC in de weer gemoeten om dat ding bij Amazon aan te schaffen, maar dat moet dan maar, te hard awesome gewoon

wat zijn de meningen over Tiny-G btw? was volgens mij nog niets langsgekomen, maar al die hitjes zijn wel fokking catchy euj

0
Linus Van Pelt
geplaatst: 29 augustus 2014, 23:31 uur
sxesven schreef:
nieuwe EXID:
(embed)

nieuwe EXID:
(embed)
Extreem saai vooral, erg USA klinkend ook wel. Die trompet doet me denken aan een nummer dat hier een hit was maar waarvan me de titel (gelukkig) ontvallen is.
Dat tiny-g is wel super. Ik ga morgen even zitten voor de ander filmpjes
0
geplaatst: 29 augustus 2014, 23:48 uur
Die van EXID valt me ook zwaar tegen. Tiny-G is wel aardig, maar ik houd van net ietsje volwassenere "oosterse pop", zeg maar 

0
sxesven
geplaatst: 30 augustus 2014, 09:24 uur
http://i.imgur.com/XQBhZ8g.jpg
digitale repackage van Hot Baby is er en bevat de nieuwe single I Need You + de instrumental ervan, tof liedje iig
digitale repackage van Hot Baby is er en bevat de nieuwe single I Need You + de instrumental ervan, tof liedje iig

0
Linus Van Pelt
geplaatst: 30 augustus 2014, 17:14 uur
Gigantisch catchy ook, beetje te blij voor mij om een album vol te houden maar het is erg fijn om tussendoor te gooien.
wat zijn de meningen over Tiny-G btw? was volgens mij nog niets langsgekomen, maar al die hitjes zijn wel fokking catchy euj

(embed)
Iets langere mening: weer flinke begin 2000 R&B invloeden maar gigantisch catchy liedje dat prima zelf op de westerse radio kan. De clip is mij wat te knullig maar ach je kan neit alles hebben.
Poeha schreef:
Die van EXID valt me ook zwaar tegen. Tiny-G is wel aardig, maar ik houd van net ietsje volwassenere "oosterse pop", zeg maar
Dit dus maar ik prima tegen de wat meer kinderlijke kant van j-pop, iets dat nogal ontbreekt in de popmuziek hier.
Klinkt super!
0
geplaatst: 30 augustus 2014, 17:57 uur
Die Japanse collectieven zijn me toch altijd wat te overdonderend in grootte en output. Aardige nummers, maar vooral die van E-girls is bijna wel K3-ig te noemen, terwijl die er altijd veel te snel onterecht bij worden gesleept bij kennismaking met blije J-pop door Lage Landen know-nots. Nummer van Team Shachihoko is wel heerlijk aanstekelijk energiek. Nieuwe EXID vind ik nog best aardig (en ook wel leuke clip) en niet per se veel minder dan die van Tiny-G. Maar ik vind Sistar ook gewoon leuk (al gaat Slaystar me een stapje te ver). Die tweede is inderdaad meer millenniumwisseling USA-ig en de EXID meer post-2010 USA-ig of zo, instrumentaal vooral dan. Het heeft in ieder geval allemaal niet een eigen geluid van een SNSD.
0
sxesven
geplaatst: 31 augustus 2014, 21:39 uur
McSavah schreef:
Het heeft in ieder geval allemaal niet een eigen geluid van een SNSD.
Het heeft in ieder geval allemaal niet een eigen geluid van een SNSD.
Ben ik völlig met je eens; toch curieus dat SNSD zo'n unieke (reeds legendarische) positie binnen de K-pop heeft weten te bewerkstelligen, die ook nog eens volledig op de kwaliteit van de output gebaseerd is imo. Dat er geen enkele andere groep is die ze ook maar weet te benaderen in dat geluid, bijvoorbeeld. Ballads worden aan de lopende band gemaakt, maar SNSD komt schijnbaar argeloos met Indestructible en maakt alle K-ballads van dit jaar daarmee gelijk nagenoeg irrelevant. Knap. Terwijl de schrijvers ook elders nummertjes aanleveren. Geslaagde voorselectie van SM daarin misschien. Maar toch ook de kwaliteiten van de groep. Ik weet dat niet iedereen hier even fanatiek into SNSD is, maar damn, als je het drietal Taeyeon-Tiffany-Jessica als vocale leads heb weet je toch wel hoe hard goed je zit, zeg.
Nummer van Team Shachihoko is wel heerlijk aanstekelijk energiek.
Of niet dan
album staat in bestelling, fecking nice. Voor iedereen die 'm gemist heeft, vooral Dakishimete Anthem nog checken 
die van E-girls is bijna wel K3-ig te noemen
Die vergeef ik je dan maar even
wel een meer adolescent liedje (zeker in vergelijking met de meer 'volwassen' pop), wat ook wel een beetje in titel en thema te zien is, maar dat is imo nog wel een paar bruggetjes verwijderd van de kinderpop van K3. Ach ja, liever de Dempagumi's en Team Shachihoko's van deze wereld dan die saaie 'volwassen' balladgroepjes 
0
geplaatst: 1 september 2014, 00:31 uur
Tof om te lezen dat ook Sven begint te groeien in zijn muzieksmaak
. Indestructible is toch een duidelijke R&B-ish ballad. Niet direct Sven zijn dingetje, gaf hij eerder in dit topic aan. Way to go, S 
Lekker nummer trouwens dat Indestructible, kende hem nog niet.
. Indestructible is toch een duidelijke R&B-ish ballad. Niet direct Sven zijn dingetje, gaf hij eerder in dit topic aan. Way to go, S 
0
sxesven
geplaatst: 1 september 2014, 08:33 uur
Poeha schreef:
jij was toch een sone aan het worden

http://i.imgur.com/dJJUgHv.png
snsd-ballads smaken me altijd wel trouwens
net als alles van snsd eigenlijk 
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 3 september 2014, 18:08 uur
Hey als je die letters door elkaar gooit krijg je nose, dat was ook het eerste wat ik lees....
Late persoon die ik ben maar orange carmel>top
Alsof je 2000 kilo suiker door je lichaam jaagt.
Late persoon die ik ben maar orange carmel>top
Alsof je 2000 kilo suiker door je lichaam jaagt.
0
sxesven
geplaatst: 3 september 2014, 19:40 uur
vond die nieuwe single echt vreselijk 
ladies' code bij een auto-ongeluk betrokken btw, eunb overleden
http://i.imgur.com/fif4n4W.jpg

http://i.imgur.com/fif4n4W.jpg
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 3 september 2014, 20:10 uur
Het is een stuk slechter dan de eerder platen maar was wat lui met linkjes zoeken.....
0
geplaatst: 7 september 2014, 22:06 uur
sxesven schreef:
(afbeelding)
(embed)

(afbeelding)
(embed)
en Rise is uiteindelijk ook overleden