MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
DonDijk
raffael77 schreef:
Hij was zwaar geraakt waardoor hij niet eens meer met het spel mee kon doen en dan gaan ze zeggen dat Nistelrooy legaal buitenspel stond.

Ja? Dus hij kon de wedstrijd niet meer verder spelen dan zeker?

max en joep
raffael77 schreef:
(quote)

Dat is larie koek wat je zegt man. .

neen

eazyfan
max en joep schreef:
zo.
nu die Fransen nog op hun kloten geven
Ik vrees er voor dat Frankrijk zal verliezen Vrijdag wordt topwedstrijd. Frankrijk stelde trouwens wat teleur, Ribéry was de enige die wat deed op dat veld. De rest bakte er vrij weinig van. Ik hoop dat Henry en Evra deze keer van de partij zullen zijn, die 3 .

Kos
max en joep schreef:
ik wel dat de italianen er van alles erbij halen om maar vooral hun eigen kunnen niet in twijfel te trekken.
Italianen kennende lag het vast aan de bal, hadden wij geluk, was het dom toeval, was het buitenspel en weet ik veel wat.
zo arrogant zijn ze wel.

Integendeel dus. Zoals al wel duidelijk was uit de pers. Italianen hebben meer dan genoeg zelfkritiek.

Kos
DonDijk schreef:

Ja? Dus hij kon de wedstrijd niet meer verder spelen dan zeker?

Eh... nee.

Het leek er ook erg veel op dat ze gewoon de fout achteraf wilden verdoezelen door er 1 of ander regeltje bij te halen waar nog nooit iemand van gehoord had.

max en joep
Kos schreef:
(quote)

Zoals al wel duidelijk was uit de pers.

Ach, dat weet ik niet.
In de Spits, Metro, Pers en Dag heb ik daar niets over gelezen, ik heb gegoogled op Italiaanse kranten, maar goed, ik spreek/lees geen Itailiaans en de betaalde kranten heb ik (nog) niet gezien.
Wat heb jij dan bijv. zoal gelezen, en waar?

Goed, als de regel er is, waarom zou daar niet aan gehouden worden dan? Ik wist ook niet dat de regel verandert was, overigens. Misschien als er nog meer commotie rond die regel komt, hij opnieuw verandert wordt.

Die zogenaamde buitenspel waar ze het over hadden is bullshit.
Allemaal theoretisch gelul. Die schijts had moeten fluiten toen hij buiten het veld lag. Hij was zwaar geraakt waardoor hij niet eens meer met het spel mee kon doen en dan gaan ze zeggen dat Nistelrooy legaal buitenspel stond.

http://www.footballingworld.com/2008/06/09/holland-3-0-italy-van-nistelrooys-goal-right-to-stand-0007/

But, in law, it seems the Swedish assistant referee made a fantastic decision.

Een topscheids ook trouwens, floot de UEFA Cup finale ook fantastisch. Bovendien is het ook een vrij logische regel, anders zou je nogal rare buitenspelvallen kunnen verzinnen waarin ineens alle spelers van het veld stappen.

En hier kan je het nog eens lezen van een Italiaan:

http://goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=729918

Nachtmerrie, knock-out en desastreuze start zijn de meest voorkomende begrippen die de Italiaanse kranten gebruiken om de 3-0 nederlaag tegen Nederland te beschrijven. 'Tot nul gereduceerd door Van Bastens Holland.'

Volgens La Gazzetta dello Sport staat het EK nu al op de tocht voor de Azzurri. 'Oranje domineerde op atletisch en tactisch gebied', zag de roze sportkrant uit Milaan. 'Je moet Holland niet aan de bal laten. Ze zijn meesters in het hypnotiseren van de tegenstander, om vervolgens door ieder gaatje te kruipen.'

'Nederland was net zo spectaculair als zijn fans. Het Italiaanse middenveld was nooit een filter voor de verdediging om je voor te schamen. Het hart ontbrak, het venijn. Als we nou een agressief middenveld hadden gehad, hadden we niet steeds die Oranje-golf over ons heen gekregen.'

Speciale vermeldingen had La Gazzetta over voor Dirk Kuijt en Edwin van der Sar. 'Kuijt was onvermoeibaar en stond altijd op de goede plek. En de Nederlandse doelman verrichtte twee mirakels op inzetten van Grosso en Pirlo en zette zijn handtekening onder de zege.'

'In één wedstrijd meer doelpunten tegen dan op een heel WK', concludeerde Il Corriere della Sera. 'De muur van Berlijn bestaat niet meer. Maar dat alleen is niet de verklaring voor de snoeiharde knock-out die Holland uitdeelde. Na dertig jaar neemt Oranje een verdiende zege op onze ploeg mee naar huis.'

Il Messagero repte van een ramp voor Italië. 'Tot nul gereduceerd door Van Bastens Holland. Een vernederende balans en een zeldzaam machteloze vertoning. De levendige tegenstander gaf voetballes, zette gretig druk en liep over van fantasie. Vooral ons middenveld speelde ondermaats en de aanval was bleekjes. Alleen Buffon en de invallers Grosso, Del Piero en Cassano waren onschuldig.'

Het oordeel van La Repubblica was eveneens vernietigend. 'Nog nooit zo bruut, Italië op de rand van de uitschakeling. De waarheid dient gezegd te worden: de Hollanders bliezen zichzelf eens niet op. Wij stonden er fysiek niet, renden te weinig en hadden het veld niet in bezit. Ook in het hoofd waren we er niet bij. De verdediging was desastreus. Het is onacceptabel dat Holland mocht doen wat het wilde.'

La Stampa wees bondscoach Roberto Donadoni aan als hoofdschuldige. 'Il flop di Normal One', kopte de krant. 'Te veel discutabele keuzes. Donadoni verliest het van Van Basten en lijkt meer op Trapattoni dan Lippi. Gewoon zijn is nu even niet meer genoeg. Donadoni moet iets verzinnen, een list, een hinderlaag. Maar hij moet vooral met frisse ideeën komen.'

Van Basten toverde wél goede ingrepen en een geslaagde tactiek uit de hoge hoed. 'Van Basten, die niet klein te krijgen is, maakte sprongen voor de dug-out en droeg zijn ploeg op met duivels voetbal te winnen via de counter.'

Spijtoptant
Kos schreef:
(quote)

Eh... nee.

Het leek er ook erg veel op dat ze gewoon de fout achteraf wilden verdoezelen door er 1 of ander regeltje bij te halen waar nog nooit iemand van gehoord had.

Toch is die regel heel duidelijk:

Advice to referees on the laws of the game (FIFA)

11.11 Defender legally off the field of play

A defender who leaves the field during the course of play and does not
immediately return must still be considered in determining where the
second to last defender is for the purpose of judging which attackers
are in an offside position. Such a defender is considered to be on the
touch line or goal line closest to his off-field position. A defender
who leaves the field with the referee's permission (and who thus
requires the referee's permission to return) is not included in
determining offside position.

Geen twijfel mogelijk, en een topscheids kent zo'n regel natuurlijk. Goede beslissing derhalve.

max en joep
Nicolage Rico schreef:
Nachtmerrie, knock-out en desastreuze start zijn de meest voorkomende begrippen die de Italiaanse kranten gebruiken om de 3-0 nederlaag tegen Nederland te beschrijven. 'Tot nul gereduceerd door Van Bastens Holland.'

Volgens La Gazzetta dello Sport staat het EK nu al op de tocht voor de Azzurri. 'Oranje domineerde op atletisch en tactisch gebied', zag de roze sportkrant uit Milaan. 'Je moet Holland niet aan de bal laten. Ze zijn meesters in het hypnotiseren van de tegenstander, om vervolgens door ieder gaatje te kruipen.'

'Nederland was net zo spectaculair als zijn fans. Het Italiaanse middenveld was nooit een filter voor de verdediging om je voor te schamen. Het hart ontbrak, het venijn. Als we nou een agressief middenveld hadden gehad, hadden we niet steeds die Oranje-golf over ons heen gekregen.'

Speciale vermeldingen had La Gazzetta over voor Dirk Kuijt en Edwin van der Sar. 'Kuijt was onvermoeibaar en stond altijd op de goede plek. En de Nederlandse doelman verrichtte twee mirakels op inzetten van Grosso en Pirlo en zette zijn handtekening onder de zege.'

'In één wedstrijd meer doelpunten tegen dan op een heel WK', concludeerde Il Corriere della Sera. 'De muur van Berlijn bestaat niet meer. Maar dat alleen is niet de verklaring voor de snoeiharde knock-out die Holland uitdeelde. Na dertig jaar neemt Oranje een verdiende zege op onze ploeg mee naar huis.'

Il Messagero repte van een ramp voor Italië. 'Tot nul gereduceerd door Van Bastens Holland. Een vernederende balans en een zeldzaam machteloze vertoning. De levendige tegenstander gaf voetballes, zette gretig druk en liep over van fantasie. Vooral ons middenveld speelde ondermaats en de aanval was bleekjes. Alleen Buffon en de invallers Grosso, Del Piero en Cassano waren onschuldig.'

Het oordeel van La Repubblica was eveneens vernietigend. 'Nog nooit zo bruut, Italië op de rand van de uitschakeling. De waarheid dient gezegd te worden: de Hollanders bliezen zichzelf eens niet op. Wij stonden er fysiek niet, renden te weinig en hadden het veld niet in bezit. Ook in het hoofd waren we er niet bij. De verdediging was desastreus. Het is onacceptabel dat Holland mocht doen wat het wilde.'

La Stampa wees bondscoach Roberto Donadoni aan als hoofdschuldige. 'Il flop di Normal One', kopte de krant. 'Te veel discutabele keuzes. Donadoni verliest het van Van Basten en lijkt meer op Trapattoni dan Lippi. Gewoon zijn is nu even niet meer genoeg. Donadoni moet iets verzinnen, een list, een hinderlaag. Maar hij moet vooral met frisse ideeën komen.'

Van Basten toverde wél goede ingrepen en een geslaagde tactiek uit de hoge hoed. 'Van Basten, die niet klein te krijgen is, maakte sprongen voor de dug-out en droeg zijn ploeg op met duivels voetbal te winnen via de counter.'

vet!!

Eigenlijk is het nu wel een grappig moment om de berichten van de afgelopen weken eens terug te lezen en dan zien hoe het pessimisme ineens is omgeslagen in massahysterie hehe.

Overigens ging ik gister voor de zekerheid maar elke keer naar de WC als Joris Mathijsen de bal kreeg, ik blijf het een gevaar vinden om hem op te stellen. Liever Heitinga erin de volgende keer.
En verder vond ik gister vooral vd Vaart en Kuijt erg goed spelen, heel veel ballen veroverd, bijna geen balverlies en zette samen het meest aan tot offensief.

raffael77 schreef:
Hij was zwaar geraakt waardoor hij niet eens meer met het spel mee kon doen en dan gaan ze zeggen dat Nistelrooy legaal buitenspel stond.

Nee hoor, het was geen buitenspel

luc011190 schreef:
Liever Heitinga erin de volgende keer

eazyfan
Wat ik vooral grappig vond aan die wedstrijd was de actie van Affelaj op het einde, eerste keer dat ik hem zie spelen, het scheelde niet veel of het waren er 4 geweest - .

luc011190 schreef:
Eigenlijk is het nu wel een grappig moment om de berichten van de afgelopen weken eens terug te lezen en dan zien hoe het pessimisme ineens is omgeslagen in massahysterie hehe.

Overigens ging ik gister voor de zekerheid maar elke keer naar de WC als Joris Mathijsen de bal kreeg, ik blijf het een gevaar vinden om hem op te stellen. Liever Heitinga erin de volgende keer.
En verder vond ik gister vooral vd Vaart en Kuijt erg goed spelen, heel veel ballen veroverd, bijna geen balverlies en zette samen het meest aan tot offensief.

Is ook erg logisch , er was de laatste 2 jaar geen aanleiding om voor het Nederlands elftal te gaan juichen , de wedstrijd van gisteren smachten we al een hele lange tijd op , dus die euforie is wel begrijpelijk , Marco heeft ook ontzettend veel kritiek gehad , ook van mij , des te begrijpelijker was het om Marco uit z`n dak te zien gaan bij het 2de doelpunt .
Maar er is nog niets gewonnen , er komen nog meer wedstrijden , pluspunt is dat het Nederlandse volk het vertrouwen in het elftal weer terug heeft .
Ik heb in ieder geval gisteren sinds lange tijd weer eens genoten .

Spijtoptant schreef:
(quote)

en ik heb tot nog toe in elke wedstrijd nog punten voor de pool gescoord.

En ik heb tot nu toe 4 van de 6 wedstrijden exact goed voorspeld.

(maar even afkloppen, voordat ik straks ver weg zak in de tussenstanden )

max en joep
hee Herman, wat voorspel je voor as vrijdag???

eazyfan schreef:
(quote)
Ribéry was de enige die wat deed op dat veld. De rest bakte er vrij weinig van.

Ik vond juist Makalele de overtuigendste speler van Frankrijk.

max en joep schreef:
hee Herman, wat voorspel je voor as vrijdag???

Ik had winst voor Nederland staan.

En Frankrijk wordt 3e/4e in de poule, dat weet ik zo net niet meer.

Reijersen schreef:
(quote)

Ik vond juist Makalele de overtuigendste speler van Frankrijk.

Was ook zo (op zijn ouwe dag). Ribéry kwam niet langs Tamas & co.

Kos
Spijtoptant schreef:

Toch is die regel heel duidelijk:

Tuurlijk, alleen niemand kent hem.

Ik geloof gewoon echt niet dat de scheids of assistent in een splitsecond dacht aan die regel.

herman schreef:
(quote)

Ik had winst voor Nederland staan.

En Frankrijk wordt 3e/4e in de poule, dat weet ik zo net niet meer.

Ik heb:

1) Italië
2) Nederland
3) Frankrijk
4) Roemenië

Ik denk dat alleen Italië en Nederland van positie wisselen, want het doelsaldo van Oranje is zeer goed momenteel.

Kos schreef:
(quote)

Ik geloof gewoon echt niet dat de scheids of assistent in een splitsecond dacht aan die regel.

Zou wel moeten, daar zijn het topscheidsrechters voor.

Nouja, of het nu wel of geen overwogen beslissing was doet niet echt meer terzake, lijkt me. Vond de scheidsrechter verder wel erg goed: niet meteen met gele kaarten gaan strooien, maar wel duidelijk aangeven waar de grens ligt.

Overigens vond ik De Jong ook wat onzichtbaar, maar dat is juist een goed teken toch? Het mooie aan dit team is ook dat we nog wat achter de hand hebben: Van Persie, Heitinga, Affelay, etc. Best een prima bank.

Ik hoop we verschoond blijven van het 'Spijtoptant'-scenario waarin we er in de halve finale alsnog uitvliegen tegen Italie, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Italie gaat er in de kwartfinale gewoon uit tegen Spanje/Zweden/Rusland.

Nicolage Rico schreef:

Ik heb:

1) Italië
2) Nederland
3) Frankrijk
4) Roemenië

Ik denk dat alleen Italië en Nederland van positie wisselen, want het doelsaldo van Oranje is zeer goed momenteel.

Ik had de poule van NL redelijk chauvinistisch ingevuld. NL en Italie spelen de eerste wedstrijd gelijk, beide winnen van Frankrijk en Roemenie. Italie wordt 1ste in de poule op doelsaldo.

Italie - Frankrijk gaat trouwens een zeer mooie wedstrijd worden, denk ik.

Spijtoptant
Kos schreef:
(quote)

Ik kan me voorstellen dat je als je als scheids-/grensrechter naar zo'n toernooi mag, dat je je dan terdege voorbereidt en die regel dus zeker wel kent.
(Zeker voor grensrechters erg belangrijk om alle ins en outs van de buitenspelregel zeer goed te kennen.)

herman schreef:
Italie gaat er in de kwartfinale gewoon uit tegen Spanje/Zweden/Rusland.
/Griekenland Zweden gaat het sowieso niet redden in die poule. Kansloos.

De Zweden verloren in de voorbereiding zelfs van Oekraine geloof ik. Ik verwacht er ook niet veel van, maar je weet nooit.

Kos
Spijtoptant schreef:

Ik kan me voorstellen dat je als je als scheids-/grensrechter naar zo'n toernooi mag, dat je je dan terdege voorbereidt en die regel dus zeker wel kent.
(Zeker voor grensrechters erg belangrijk om alle ins en outs van de buitenspelregel zeer goed te kennen.)

Ja hoor, maar dit komt echt nooit voor en dat hebben ze echt niet zo snel door. Maar goed, doet idd niet echt meer terzake.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:45 uur

geplaatst: vandaag om 03:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.