Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:05 uur
maar wel tegen die enorme verafgoding van die man, wanneer hij weer eens een wedstrijd op een eindtoernooi weet te winnen.
Het ligt natuurlijk wel iets anders. Hij wint niet zomaar een wedstrijd, hij maakt van voetbaldwergen fatsoenlijke voetballanden die ver komen in toernooien waar ze voor zijn komst niets te zoeken hadden.
Ik vind die verafgoding overal wel grappig, vooral omdat Hiddink er zo ontzettend nuchter onder blijft.
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:07 uur
Ik moet zeggen dat ik in geen tijden meer zo'n leuke wedstrijd van het Nederlands elftal heb gezien. Continu op het puntje van m'n stoel gezeten en wat speelde van Bronckhorst fenomenaal! De enige die ik een beetje vond tegenvallen was de Jong, die heb ik erg weinig gezien, behalve bij die gele kaart.
0
Ace
geplaatst: 10 juni 2008, 11:09 uur
BoordAppel schreef:
Het ligt natuurlijk wel iets anders. Hij wint niet zomaar een wedstrijd, hij maakt van voetbaldwergen fatsoenlijke voetballanden die ver komen in toernooien waar ze voor zijn komst niets te zoeken hadden.
Ik vind die verafgoding overal wel grappig, vooral omdat Hiddink er zo ontzettend nuchter onder blijft.
(quote)
Ik wil hiermee dan ook zeker geen afbreuk dan aan de capaciteiten van de beste man! Het is een geweldige trainer die echt niet toevallig altijd zo goed presteert, maar het feit dat half Nederland straks voor Rusland zit te juichen, doet me nu al wit uitslaan.
0
Spijtoptant
geplaatst: 10 juni 2008, 11:11 uur
ElMeroMero schreef:
Ik vind het eerder typisch Nederlands om meteen na zo'n mooie prestatie zwart te gaan kijken.
(quote)
Ik vind het eerder typisch Nederlands om meteen na zo'n mooie prestatie zwart te gaan kijken.
Heeft niets met zwartkijken te maken.
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:17 uur
Opvallend aan het EK tot nog toe is, dat er steeds maar maximaal 1 team per wedstrijd heeft gescoord.
0
max en joep
geplaatst: 10 juni 2008, 11:19 uur
Ace schreef:
Ik wil hiermee dan ook zeker geen afbreuk dan aan de capaciteiten van de beste man! Het is een geweldige trainer die echt niet toevallig altijd zo goed presteert, maar het feit dat half Nederland straks voor Rusland zit te juichen, doet me nu al wit uitslaan.
(quote)
maar zo erg is het toch niet dat Nederlanders een beetje trots zijn op alles wat Nederlands is?
ik vind het juist wel gezond, dat Nederland toch nog wel degelijk een trotse eenheid lijkt te kunnen zijn.
Ik vind het ook prachtig om overal Nederlandse vlaggen etc te zien.
Wel een warm idee eigenlijk.
0
Spijtoptant
geplaatst: 10 juni 2008, 11:22 uur
Ace schreef:
Mooie oneliner... Waar dan wel mee?
(quote)
Mooie oneliner... Waar dan wel mee?
Met het feit dat als Nederland en Italië de halve finale beide halen, dat dat betekent dat beide ploegen in het toernooi gegroeid zijn, en het een opzichzelfstaande wedstrijd is waarbij gisteravond niet meer ter zake doet.
En Italianen zijn, in goede doen, sluwe voetballers die prima in staat zijn op sneaky wijze te winnen.
(Daarom spelen ze ook net iets vaker finales dan Nederland.)
Wat wijzen op het mogelijke gevaar met zwartkijken te maken heeft ontgaat me verder.
0
Spijtoptant
geplaatst: 10 juni 2008, 11:23 uur
Paap_Floyd schreef:
Opvallend aan het EK tot nog toe is, dat er steeds maar maximaal 1 team per wedstrijd heeft gescoord.
en ik heb tot nog toe in elke wedstrijd nog punten voor de pool gescoord.

0
Ace
geplaatst: 10 juni 2008, 11:23 uur
max en joep schreef:
maar zo erg is het toch niet dat Nederlanders een beetje trots zijn op alles wat Nederlands is?
ik vind het juist wel gezond, dat Nederland toch nog wel degelijk een trotse eenheid lijkt te kunnen zijn.
(quote)
Ik moedig wat meer trots zijn op je land van harte aan! Maar wat heeft dat nou met Rusland te maken die toevallig een NL bondscoach hebben? Zo werd ik ook doodziek van Korea en Australie. Met een beetje mazzel vliegen ze de eerste ronde eruit, opgelost. Ik bedoel, heel Nederland doet toch ook niet zo idioot over Polen?
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:27 uur
Spijtoptant schreef:
Bofkont. Ik zat er alleen bij Duitsland - Polen en Nederland - Italie goed naast.(quote)

0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:28 uur
Sjonge Ees, wat maak jij je druk zeg. Als je die zwakzinnigen op de tribunes ziet dan kan het toch niet verbazen dat ze ook een tikje overdreven reageren op alles wat neerlands bloed in de aderen heeft. Laat gaan man.
0
max en joep
geplaatst: 10 juni 2008, 11:29 uur
nou, dat heeft er in zoverre mee te maken dat Hiddink een Nederlander is.
En als vele Nederlanders klaarblijkelijk dusdanig bezig zijn met "lekker Hollands zijn" dat ze zelfs dus Rusland aanmoedigen, louter en alleen omdat er een Nederlanders coacht, dan vind ik dat nogmaals een erg warm idee.
Nederland kon wel weer wat chauvinisme en trots gebruiken.
(nu maar hopen dat er geen "bepaalde bevolkingsgroepen" zijn die "aanstoot nemen" aan alle vlaggen, leeuwen, vaandels etc, dat is tegenwoordig nogal een issue hier........
)
En als vele Nederlanders klaarblijkelijk dusdanig bezig zijn met "lekker Hollands zijn" dat ze zelfs dus Rusland aanmoedigen, louter en alleen omdat er een Nederlanders coacht, dan vind ik dat nogmaals een erg warm idee.
Nederland kon wel weer wat chauvinisme en trots gebruiken.
(nu maar hopen dat er geen "bepaalde bevolkingsgroepen" zijn die "aanstoot nemen" aan alle vlaggen, leeuwen, vaandels etc, dat is tegenwoordig nogal een issue hier........
)
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:35 uur
De britse (boulevard)krant Sun is in elk geval te spreken over Engelaar:
HOLLAND: Van der Sar 8, Ooijer 7, Boulahrouz 7, (Heitinga 6), Mathijsen 8, Van Bronckhorst 9, Kuyt 8 (Afellay 7), De Jong 8, Van der Vaart 7, Engelaar 9, Sneijder 9, Van Nistelrooy 8 (Van Persie 7).
ITALY: Buffon 6, Panucci 7, Barzagli 5, Materazzi 5 (Grosso 6), Zambrotta 5, Ambrosini 5, Pirlo 5, Gattuso 5, Camoranesi 5 (Cassano 5), Toni 4, Di Natale 5 (Del Piero 6).
HOLLAND: Van der Sar 8, Ooijer 7, Boulahrouz 7, (Heitinga 6), Mathijsen 8, Van Bronckhorst 9, Kuyt 8 (Afellay 7), De Jong 8, Van der Vaart 7, Engelaar 9, Sneijder 9, Van Nistelrooy 8 (Van Persie 7).
ITALY: Buffon 6, Panucci 7, Barzagli 5, Materazzi 5 (Grosso 6), Zambrotta 5, Ambrosini 5, Pirlo 5, Gattuso 5, Camoranesi 5 (Cassano 5), Toni 4, Di Natale 5 (Del Piero 6).
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:40 uur
Wat een cijfers!!! Alleen achter de cijfers van Bouhlarouz en de Jong zet ik mijn vraagtekens. Bouhlarouz een 8 of 9, de Jong een 6.
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:40 uur
Super, super, super! Superlatieven schieten te kort na zo'n (onverwacht) fantastische wedstrijd van Nederland.
v.d. Sar toonde zich weer een topkeeper, met al hoogtepunt de fantastische redding op de vrije trap van Pirlo.
Boularhouz was scherp, ongelooflijk scherp. Gooide zich overal voor, maar moest af en toe oppassen niet teveel te willen doen.
Ooijer viel me weinig op en dat vind ik positief bij een verdediger, erg degelijk.
Matthijsen liet zich maar 2x foppen, speelde rustig, beheerst en was aardig vol vertrouwen.
Gio, ja Gio. Hij was dé man van de wedstrijd, dat lijkt me duidelijk
De Jong was ook erg sterk. Hij viel niet op, en dat hoort bij een speler als hij, op die positie.
Engelaar was de rust zelve. Prachtige voetballer met een bepaalde flair dat me wel aanstaat.
Van der Vaart was volkomen in dienst van het elftal. Hij schakelde de gevaarlijk geachte Pirlo uit. Speelde zeer verdienstelijk.
Kuijt deed wat Kuijt het beste kan: sleuren. Verdedigers en middenvelders van de tegenpartij bezig houden.
Sneijder was bijna net zo goed als Gio en erg beslissend. Gooide zich ook nog eens vol in de strijd met Gatusso en Ambrosini en kwam daar als winnaar uit.
Van Nistelrooij scoorde, daar is hij spits voor, al had hij vlak voor rust er best nog eentje in mogen prikken.
Heitinga viel degelijk en deed zijn werk.
Van Persie liet een paar flitsen van zijn meesterlijke spel zien, moet je nagaan als hij wedstrijdritme krijgt.
Affelay had één fantastische actie, voor de rest vrij weinig gezien.
Wat me ook opviel was de fitheid van de spelers van Oranje. Ze bleven maar gaan, ze bleven maar lopen.
v.d. Sar toonde zich weer een topkeeper, met al hoogtepunt de fantastische redding op de vrije trap van Pirlo.
Boularhouz was scherp, ongelooflijk scherp. Gooide zich overal voor, maar moest af en toe oppassen niet teveel te willen doen.
Ooijer viel me weinig op en dat vind ik positief bij een verdediger, erg degelijk.
Matthijsen liet zich maar 2x foppen, speelde rustig, beheerst en was aardig vol vertrouwen.
Gio, ja Gio. Hij was dé man van de wedstrijd, dat lijkt me duidelijk
De Jong was ook erg sterk. Hij viel niet op, en dat hoort bij een speler als hij, op die positie.
Engelaar was de rust zelve. Prachtige voetballer met een bepaalde flair dat me wel aanstaat.
Van der Vaart was volkomen in dienst van het elftal. Hij schakelde de gevaarlijk geachte Pirlo uit. Speelde zeer verdienstelijk.
Kuijt deed wat Kuijt het beste kan: sleuren. Verdedigers en middenvelders van de tegenpartij bezig houden.
Sneijder was bijna net zo goed als Gio en erg beslissend. Gooide zich ook nog eens vol in de strijd met Gatusso en Ambrosini en kwam daar als winnaar uit.
Van Nistelrooij scoorde, daar is hij spits voor, al had hij vlak voor rust er best nog eentje in mogen prikken.
Heitinga viel degelijk en deed zijn werk.
Van Persie liet een paar flitsen van zijn meesterlijke spel zien, moet je nagaan als hij wedstrijdritme krijgt.
Affelay had één fantastische actie, voor de rest vrij weinig gezien.
Wat me ook opviel was de fitheid van de spelers van Oranje. Ze bleven maar gaan, ze bleven maar lopen.
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:42 uur
Nicolage Rico schreef:
de Jong een 6.
de Jong een 6.
Ik vond de Jong juist erg nuttig spelen. Erg onopvallend, iets waar spelers als Cocu (nee de Jong heeft zijn niveau niet) zo om geroemd werden.
0
max en joep
geplaatst: 10 juni 2008, 11:44 uur
en, wat ik vooral zo goed vond:
ze WILDEN winnen, verlies leek geen optie.
en daar ontbrak het nogal eens aan in het verleden.
(hahaha, denk in dit kader weer eens terug aan zo'n De Boer die dan na 4-0 verlies werd geinterviewd: "ja, ik denk dat we gewoon een goeie wedstrijd gespeeld hebben, en op een gegeven moment krijg je dan die goal tegen.., ik denk dat we wel gewoon de betere partij waren en tralalalala....")
ze WILDEN winnen, verlies leek geen optie.
en daar ontbrak het nogal eens aan in het verleden.
(hahaha, denk in dit kader weer eens terug aan zo'n De Boer die dan na 4-0 verlies werd geinterviewd: "ja, ik denk dat we gewoon een goeie wedstrijd gespeeld hebben, en op een gegeven moment krijg je dan die goal tegen.., ik denk dat we wel gewoon de betere partij waren en tralalalala....")
0
Ace
geplaatst: 10 juni 2008, 11:45 uur
rayman schreef:
Sjonge Ees, wat maak jij je druk zeg. Als je die zwakzinnigen op de tribunes ziet dan kan het toch niet verbazen dat ze ook een tikje overdreven reageren op alles wat neerlands bloed in de aderen heeft. Laat gaan man.
Ik maak me zeker druk en dat blijf ik doen tot het moment dat ze in de bus naar Moskou zitten!
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:45 uur
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:50 uur
0
ElMeroMero
geplaatst: 10 juni 2008, 11:52 uur
Spijtoptant schreef:
Met het feit dat als Nederland en Italië de halve finale beide halen, dat dat betekent dat beide ploegen in het toernooi gegroeid zijn, en het een opzichzelfstaande wedstrijd is waarbij gisteravond niet meer ter zake doet.
En Italianen zijn, in goede doen, sluwe voetballers die prima in staat zijn op sneaky wijze te winnen.
Wat wijzen op het mogelijke gevaar met zwartkijken te maken heeft ontgaat me verder.
En ik maar denken dat je Oranje al op voorhand uitgeschakeld zag tegen die dekselse Italiaanse sluipmoordenaars indien ze elkaar wederom zouden treffen tijdens het toernooi

Overigens denk ik dat de Azzuri nu wel wat banger van Oranje zullen zijn dan omgekeerd.
0
max en joep
geplaatst: 10 juni 2008, 11:55 uur
ik wel dat de italianen er van alles erbij halen om maar vooral hun eigen kunnen niet in twijfel te trekken.
Italianen kennende lag het vast aan de bal, hadden wij geluk, was het dom toeval, was het buitenspel en weet ik veel wat.
zo arrogant zijn ze wel.
Italianen kennende lag het vast aan de bal, hadden wij geluk, was het dom toeval, was het buitenspel en weet ik veel wat.
zo arrogant zijn ze wel.
0
Reijersen schreef:
Ik vond de Jong juist erg nuttig spelen. Erg onopvallend, iets waar spelers als Cocu (nee de Jong heeft zijn niveau niet) zo om geroemd werden.
(quote)
6,4 dan. Meer kan ik er niet van maken.

0
Ace schreef:
Ik maak me zeker druk en dat blijf ik doen tot het moment dat ze in de bus naar Moskou zitten!
(quote)

0
raffael77
geplaatst: 10 juni 2008, 12:31 uur
max en joep schreef:
ik wel dat de italianen er van alles erbij halen om maar vooral hun eigen kunnen niet in twijfel te trekken.
zo arrogant zijn ze wel.
zo arrogant zijn ze wel.
Dat is larie koek wat je zegt man. Het probleem met de nederlanders is is dat als ze winnen er vanuit gaan dat ze alles winnen. Ze denken vaak veel te ver vooruit.
Die zogenaamde buitenspel waar ze het over hadden is bullshit.
Allemaal theoretisch gelul. Die schijts had moeten fluiten toen hij buiten het veld lag. Hij was zwaar geraakt waardoor hij niet eens meer met het spel mee kon doen en dan gaan ze zeggen dat Nistelrooy legaal buitenspel stond.
Italia speelde slecht en rare opstelling ook. Ik dacht dat ze in 4-5-1 zouden spelen. Wat mij irriteerde was dat Donadoni Toni liet doorspelen en Di Natale eruit haalde. Ook had hij Grosso direct moeten laten spelen. Del Piero had er ook eerder in moeten komen maar wel inplaats van Toni.
Maar dat probleem is bekend. Dat is het enige nadeel wat ik kan bedenken over de coaches van Italie. Ze laten spelers veel te lang spelen als ze het niet goed doen.
0
geplaatst: 10 juni 2008, 12:35 uur
raffael77 schreef:
Dat is larie koek wat je zegt man. Het probleem met de nederlanders is is dat als ze winnen er vanuit gaan dat ze alles winnen. Ze denken vaak veel te ver vooruit.
(quote)
Aan de reacties van de spelers na de wedstrijd te zien doen zij dat niet
En zij moeten het doen, dus dat is erg mooi.Italië verwacht ik btw wel een ronde verder. Die winnen gewoon van France en Roemenië.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.

.