MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
DonDijk
Ik zei het je, ze hadden Kruiswijk moeten halen. Konden ze gratis en voor niets bij ons wegplukken.

DonDijk schreef:
Ik zei het je, ze hadden Kruiswijk moeten halen. Konden ze gratis en voor niets bij ons wegplukken.

ajax plukt ze liever weg bij Groningen via een rechtzaak.

Of bedoelde je Feyenoord?

DonDijk
I mean Feyenoord. Ik zie de linkspoot Kruiswijk al helemaal zn mannetje geruisloos de wedstrijd uitspelen en elke bal in de voetjes van ElAhmadi (?) spelen, met een rechtspoot naast hem (Vlaar) zo dat de opbouw mooi verloopt en Feyenoord voor geen spits meer bang hoeft te zijn.

Echter, het mag niet zo zijn. Neen, dan Bahia een contractverlenging aanbieden. Snap jij het nog?

Dat snap ik niet nee. Ik denk dat ze hem over 4 jaar voor 20 miljoen willen verkopen. Ze zijn GELUKKIG nog wel op zoek naar een centrale verdediger. Vlaar is terug, maar ik weet niet of hij er meteen staat.

Om ook maar eventjes Belgische informatie te posten:
Genk heeft, volgens mij,ook weer enorme kansen op top 4 na vorig jaar de teleurstellende 10de positie (op 2 puntjes van plaats 6 ofzo wel maar, dus 10de klinkt nogal wreed) .
Aankopen:
- Daniel Pudil
- Daniel Tözser
- Adam Nemec
- Joao Carlos
Wel jammer dat Haroun weggaat & dat Itzhaki te veel heimwee had.. waren 2 goede voetballers, voor bij Genk!

In de oefenmatchen geeft Van Geneugden ook veel kans aan de jeugd, lijkt mij. Kan een erg goed seizoen worden voor Genk!
Misschien wel één van de spannendste seizoenen in jaren hopelijk in België met nu toch 5 'toppers' : RSCA, Brugge, Standard, Cercle, Genk. Beerschot beschouw ik toch wat als uitgeblust na hun uitverkoop...

In Holland, voor zover ik daar iets kan over zeggen, tip ik op Ajax.

In Holland, voor zover ik daar iets kan over zeggen, tip ik op Ajax.

Voorlopig wel, maar het is nog geen 31 augustus. Er kan nog zoveel gebeuren op transfergebied.

Ajax heeft het meeste geld uitgegeven, nieuwe technische staf en zo'n slordige 30 miljoen aan spelers. Echter moeten die aankopen (net zoals bij elke andere club) zich eerst maar eens gaan bewijzen. De druk ligt dus bij Ajax, en na 3 CL-loze jaren moet men wel kampioen worden.
Het zal mij niet verbazen als Heerenveen dit jaar heel lang gaat meestrijden voor de titel, ondanks hun beroerde voorbereiding tot nu toe

Ben benieuwd of het Heerenveen weer gaat lukken met hun nieuwe aankopen. Een Kalou had niet misstaan bij Feyenoord, ook al is hij 29 jaar (past goed bij de groep zou je zeggen ).

Klumpie schreef:
en na 3 CL-loze jaren moet men wel kampioen worden.
Feyenoord heeft al 7 CL-loze jaren (als ik me niet vergis). Hebben zij het al opgegeven?
Onderhand kun je het in ieder geval een illussie noemen dat transfers aangeven wie er kampioen gaat worden en wie het goed gaat doen. Heel speculatief.

In mijn ogen gaat het om de mentaliteit en degelijkheid van een club en een team. Teams als Feyenoord en Ajax zijn heel veel jaren op dat gebied slecht geweest en hebben hun waarschijnlijk hoge potentie verprutst terwijl een club als PSV dat niet gedaan heeft.

Na een kleine reeks winsten krijgen Ajax en Feyenoord mensen het hoog in hun bol en dan komt er al gauw weer verlies, terwijl PSV een veel sterkere behoudende houding aanneemt.

PSV wordt ieder jaar weer onderschat, omdat voor de bij hen weggekochtte spelers nauwelijks sterke alternatieve worden aangetrokken. Echter eindigen ze steeds weer bovenaan.

Steeds weer dezelfde teams en supporters met hoge verwachtingen in de zomer die aan het eind van het seizoen in aanraking zijn gekomen met de realiteit en dan (als hun geheugen hen niet nalaat) zien dat er maar weinig van waar is geworden.

Ga maar weer lekker zo door allemaal.

De vorige jaren had ik psv getipt, maar de laatste jaren ging het ook een stuk moeizamer dan daarvoor. Nogmaals: er kan nog veel gebeuren in de transferperiode, maar op papier is ajax momenteel het sterkst.

John Doe schreef:
(quote)
Feyenoord heeft al 7 CL-loze jaren (als ik me niet vergis). Hebben zij het al opgegeven?

Feyenoord is een team dat gemiddeld 1x in de 10 jaar kampioen wordt. Het verwachtingspatroon wordt vooral door de media geschetst, terwijl Feyenoord supporters behoorlijk realistisch zijn t.o.v. hun kansen.
PSV en Ajax hebben het meest te besteden, dus (mits met een goed scoutingsbeleid) die kunnen de kwalitatief betere spelers halen. Ajax heeft nu 4 kampioenschappen achter elkaar laten liggen, dat doet daar pijn. Dat kun je merken aan hoeveel geld ze nu geïnvesteerd hebben, want normaal wil men toch daar in Amsterdam de vruchten pakken van hun jeugdopleiding. Daarom moet Ajax kampioen worden, en Feyenoord wil graag kampioen worden. Dat is een klein verschil.

Klumpie schreef:
Feyenoord is een team dat gemiddeld 1x in de 10 jaar kampioen wordt.

100:14 = 7,14

Klumpie schreef:

Daarom moet Ajax kampioen worden, en Feyenoord wil graag kampioen worden. Dat is een klein verschil.

Toch ligt de druk in de Kuip (bijna) net zo hoog als in amsterdam, de supporters hunkeren naar een kampioensschap en ook al zijn ze trouw - ze zijn bijna nergens zo kritisch als bij Feyenoord.

Der Effe
Nicolage Rico schreef:
(quote)

100:14 = 7,14

(quote)

Toch ligt de druk in de Kuip (bijna) net zo hoog als in amsterdam, de supporters hunkeren naar een kampioensschap en ook al zijn ze trouw - ze zijn bijna nergens zo kritisch als bij Feyenoord.

Supporters boven de 30 wel ja.

Der Effe schreef:
(quote)

Supporters boven de 30 wel ja.

Omdat Feyenoord 30 jaar geleden nog wel goed was?

De Olympische spelen staan weer voor de deur , nu weten we allemaal dat het Nederlands voetbal elftal daar een medaille probeert te halen , voor de geintresseerden kan er weer gepould worden , inschrijven en dan in de subpoule Musicmeter .
Zie de volgende link , succes.
http://www.ospoultje.nl/

Der Effe
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Omdat Feyenoord 30 jaar geleden nog wel goed was?

Ja dat was de grap, hilarisch he?

Der Effe schreef:
(quote)

Ja dat was de grap, hilarisch he?

Ik ben nu pas in staat om te reageren. Tering, wat was dat goed, Jorn.. euh... der Effe.

FC Twente - Arsenal in de 3e voorronde Champions League...

nou dat gaat niet meevallen

Moet te doen zijn.

Voor Aarsanaal.

Dat het niet mee ging vallen was van tevoren al duidelijk aks je zag waartegen Twente allemaal kon loten. Dan heb ik liever Arsenal dan een zouteloze stugge ploeg uit het oostblok...

Ach ja, heeft Twente tenminste 1 leuke wedstrijd voor de boeg. Ze zullen zeer weinig kans hebben, maar dat lijkt een understatement.

Bericht aan alle voetbalminnende MuMe'ers:
Ga een kijken op de website http://www.pronoweb.be. Op die site kan je tijdens het voetbalseizoen iedere week pronostiekjes invullen voor de Jupiler League, de Belgische voetbalcompetitie. Er wordt dan telkens een dagklassement opgemaakt, en er is ook steeds een totaal- en superklassement. De spelregels moet je maar eens nalezen op de site zelf, het zit allemaal vrij simpel in elkaar.
Maar nu komt het: er is ook een teamklassement. Daar kan je een team vormen en tegen andere teams strijden, maar er is ook een klassement in het team zelf natuurlijk. Ik ben zo vrij geweest op een nieuw team op te richten, genaamd MusicMeter. Dus: ga je gerust inschrijven op http://www.pronoweb.be/inschrijven.asp, en dan kan je met de code 8D3C73A7 het MusicMeterploegje joinen.
Alles is natuurlijk gratis en voor de fun

Nicolage Rico schreef:
Ach ja, heeft Twente tenminste 1 leuke wedstrijd voor de boeg. Ze zullen zeer weinig kans hebben, maar dat lijkt een understatement.
Dat zelfde had overigens gegolden voor Ajax. Hopelijk mogen ze eerst thuis.

VanDeGriend schreef:
(quote)
Dat zelfde had overigens gegolden voor Ajax. Hopelijk mogen ze eerst thuis.

Twente speelt eerst thuis...

Da's mooi. Tis helemal niet gezegd dat ze weggeveegd worden maar na een eventuele forse nederlaag in Londen zou de thuiswedstrijd al minder leuk zijn.

VanDeGriend schreef:
Da's mooi. Tis helemal niet gezegd dat ze weggeveegd worden maar na een eventuele forse nederlaag in Londen zou de thuiswedstrijd al minder leuk zijn.

Maar Twente speelt die wedstrijd niet in het eigen stadion omdat de uitbreiding dan nog niet klaar is, Twente wijkt uit naar het Gelredome...

DonDijk
Laten ze naar de Langeleegte gaan. Daar kan het immers spoken, de Arsenal-vedettes zullen zich lam schrikken.

Nee Don, het is de bedoeling dat méér dan 150 Twentefans deze wedstrijd kunnen bekijken...

DonDijk
Cygnus schreef:
Nee Don, het is de bedoeling dat méér dan 150 Twentefans deze wedstrijd kunnen bekijken...

ow..ok..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:15 uur

geplaatst: vandaag om 02:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.