Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
DonDijk
geplaatst: 25 augustus 2008, 09:22 uur
Welke club zou hierachter zitten.. 
http://www.nusport.nl/20080824/voetbal/fc-groningen-serieus-bod-op-nijland/

http://www.nusport.nl/20080824/voetbal/fc-groningen-serieus-bod-op-nijland/
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 09:26 uur
Klopt PSV
De deal is al rond en het schijnt een bedrag om en nabij de 4 miljoen te zijn geworden!
De deal is al rond en het schijnt een bedrag om en nabij de 4 miljoen te zijn geworden!
0
Ace
geplaatst: 25 augustus 2008, 09:47 uur
Op je kleine plassertje getrapt?

Beetje genoten trouwens, afgelopen zaterdag? Rico, jij misschien?
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 10:11 uur
Ik zat zaterdag wel in de Toppers in Concerthal. Was best een leuke wedstrijd.
Eerste helft ging gelijk op. Tweede helft verviel feyenoord opeens in rare verdedigingsfouten. En toen was het snel voorbij.
PSV vond ik (nog) niet zo'n heel sterke indruk maken, vooral aanvallend gezien.
Afellay en vooral Amrabat en lazovic zijn niet complementair en gaan alleen voor eigen kansen, super irritant.
Amrabat zou ik sowieso zo vaak mogelijk proberen te raken als ik verdediger was, irritant kutventje.
Wel jammer dat er bijna geen PSV-supporters waren trouwens (boycot?) . Zo werd het wel een heel eenzijdig Feyenoord-feestje.
Eerste helft ging gelijk op. Tweede helft verviel feyenoord opeens in rare verdedigingsfouten. En toen was het snel voorbij.
PSV vond ik (nog) niet zo'n heel sterke indruk maken, vooral aanvallend gezien.
Afellay en vooral Amrabat en lazovic zijn niet complementair en gaan alleen voor eigen kansen, super irritant.
Amrabat zou ik sowieso zo vaak mogelijk proberen te raken als ik verdediger was, irritant kutventje.
Wel jammer dat er bijna geen PSV-supporters waren trouwens (boycot?) . Zo werd het wel een heel eenzijdig Feyenoord-feestje.
0
edris.
geplaatst: 25 augustus 2008, 10:12 uur
Ace schreef:
0
Ace
geplaatst: 25 augustus 2008, 10:39 uur
edris. schreef:
(quote)
Leg eens uit... Spiegelen gaat me boven mijn pet, zeker op de maandagochtend.Ik vond het overigens niet zo verrassend dat feyenoord psv bij kon benen en dan toch verliest. Iedere ploeg kan psv al jaren bij benen, maar verliest er toch in veel gevallen van. Het is een kwaliteit en je wint er genoeg mee zo blijkt, maar het maakt een wedstrijd in veel gevallen er niet leuker op.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 10:48 uur
Mwa, vind Ajax de laatste jaren echt niet 'leuker' spelen dan PSV. Is echt zo'n zelfverzonnen fabeltje van Ajax-fans waar ze kennelijk zelf in zijn gaan geloven.
0
Ace
geplaatst: 25 augustus 2008, 11:47 uur
Kos schreef:
Mwa, vind Ajax de laatste jaren echt niet 'leuker' spelen dan PSV. Is echt zo'n zelfverzonnen fabeltje van Ajax-fans waar ze kennelijk zelf in zijn gaan geloven.
Dat mag jij best vinden en een fabeltje vinden, maar bij Ajax is het niet een vast patroon. De ene week een draak van een wedstrijd die nog slaapverwekkender is dan een gemiddelde wedstrijd in eindhoven, de andere week spelen ze erg goed en aantrekkelijk. Het is niet constant, maar zo veel aantrekkelijker om te zien dan psv. En zo zijn er nog 10 clubs in de eredivisie waar ik liever naar kijk. Zelfs in rotterdam zuid spelen ze nog interessanter voetbal.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 11:53 uur
Die overwinning van psv was toch te verwachten? Kom op, een team met Bahia, Greene, etc. wint het niet eens van een FC Volendam. Hopelijk is Vlaar niet zo lang geblesseerd en keert Makaay (en de rest) snel terug.
0
DonDijk
geplaatst: 25 augustus 2008, 12:08 uur
Laat ze hem eerst nog een jaartje verhuren dan aan ons.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 12:26 uur
Speciaal voor Rico:
In het verleden werd hij regelmatig verguisd en afgeschreven, maar André Bahia is ook dit seizoen weer een vaste keus in het eerste elftal van Feyenoord. En niet geheel onterecht, vindt Denny Landzaat, die tijdens de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal van afgelopen weekend naast de Braziliaan in het centrum van de defensie werd geposteerd.
“Ik denk dat André onderschat wordt”, vertelt de Amsterdammer in het Algemeen Dagblad. “In balbezit zou hij misschien iets meer kunnen doen, maar hij is wel een verdediger die zijn tegenstanders kan opvreten. Dat heeft hij ook tegen PSV weer laten zien. Het is prettig om achterin te voetballen als je weet dat Bahia zijn man wel uitschakelt.”
Feyenoord verloor weliswaar betrekkelijk kansloos met 2-0 van de Eindhovense landskampioen, maar daar werd op voorhand rekening mee gehouden. Aanstaande zondag wacht bij Heracles Almelo de eerste échte wedstrijd van belang. Trainer Gertjan Verbeek lijkt ook dan weer te gaan opteren voor het nieuwe centrale duo.
“André is op zijn best als hij een duidelijke taak heeft. Het uitschakelen van een man is zijn kwaliteit. Dat is ook gebleken. Of het nu Lazovic, Amrabat of Afellay was die door kwam, ze liepen er niet zo makkelijk langs. Aan de bal voelt hij zich nog steeds niet zo happy. Dan moet je iemand naast hem zetten die dat wel goed kan. En dat is Landzaat”, aldus de coach.
Bron: Voetbalzone
In het verleden werd hij regelmatig verguisd en afgeschreven, maar André Bahia is ook dit seizoen weer een vaste keus in het eerste elftal van Feyenoord. En niet geheel onterecht, vindt Denny Landzaat, die tijdens de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal van afgelopen weekend naast de Braziliaan in het centrum van de defensie werd geposteerd.
“Ik denk dat André onderschat wordt”, vertelt de Amsterdammer in het Algemeen Dagblad. “In balbezit zou hij misschien iets meer kunnen doen, maar hij is wel een verdediger die zijn tegenstanders kan opvreten. Dat heeft hij ook tegen PSV weer laten zien. Het is prettig om achterin te voetballen als je weet dat Bahia zijn man wel uitschakelt.”
Feyenoord verloor weliswaar betrekkelijk kansloos met 2-0 van de Eindhovense landskampioen, maar daar werd op voorhand rekening mee gehouden. Aanstaande zondag wacht bij Heracles Almelo de eerste échte wedstrijd van belang. Trainer Gertjan Verbeek lijkt ook dan weer te gaan opteren voor het nieuwe centrale duo.
“André is op zijn best als hij een duidelijke taak heeft. Het uitschakelen van een man is zijn kwaliteit. Dat is ook gebleken. Of het nu Lazovic, Amrabat of Afellay was die door kwam, ze liepen er niet zo makkelijk langs. Aan de bal voelt hij zich nog steeds niet zo happy. Dan moet je iemand naast hem zetten die dat wel goed kan. En dat is Landzaat”, aldus de coach.
Bron: Voetbalzone
0
Ace
geplaatst: 25 augustus 2008, 12:33 uur
Nicolage Rico schreef:
Die overwinning van psv was toch te verwachten? Kom op, een team met Bahia, Greene, etc. wint het niet eens van een FC Volendam. Hopelijk is Vlaar niet zo lang geblesseerd en keert Makaay (en de rest) snel terug.
Een overwinning van psv is ook te verwachten wanneer ze tegen een compleet feyenoord spelen. Zo verrassend is het dus inderdaad niet. Ik vraag me echter gewoon af of je jezelf niet lichtelijk bedonderd voelt wanneer je elk jaar veel geld uit geeft aan een club en er niet veel voor terug ziet... Die selectie is natuurlijk te droevig voor woorden. Als de beste 11 spelen gaat het nog wel, maar wanneer er 3 geblesseerd zijn, hebben ze al een probleem.
0
Ace
geplaatst: 25 augustus 2008, 12:38 uur
edris. schreef:
Je komt een beetje gefrusteerd over.
(quote)
Je komt een beetje gefrusteerd over.
Dan kan ik je bij deze gerust stellen, jochie... Ik ben het verre van

0
geplaatst: 25 augustus 2008, 13:10 uur
Ace schreef:
[Ik vraag me echter gewoon af of je jezelf niet lichtelijk bedonderd voelt wanneer je elk jaar veel geld uit geeft aan een club en er niet veel voor terug ziet...
Maar dat geldt voor jouw club toch net zo Ace? Wat er de afgelopen jaren in Amsterdam op het veld stond was over het geheel genomen ook om te huilen. Maar goed, dit seizoen staat er iig op papier wel een goed elftal. Het is nu aan Bassie om het geheel aan het ballen te krijgen.[Ik vraag me echter gewoon af of je jezelf niet lichtelijk bedonderd voelt wanneer je elk jaar veel geld uit geeft aan een club en er niet veel voor terug ziet...
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 13:37 uur
Nicolage Rico schreef:
Vlaar
. 100 keer liever Bahia of Greene dan Vlaar.
0
Ace
geplaatst: 25 augustus 2008, 13:48 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Maar dat geldt voor jouw club toch net zo Ace? Wat er de afgelopen jaren in Amsterdam op het veld stond was over het geheel genomen ook om te huilen. Maar goed, dit seizoen staat er iig op papier wel een goed elftal. Het is nu aan Bassie om het geheel aan het ballen te krijgen.Dat klopt helemaal en toen ik terug las wilde ik het er nog zij zetten... In Amsterdam was het niet anders tot dit seizoen: geld wat verdiend werd zag je niet terug op het veld. Nu is dat wel zo, of het gewenste resultaat ermee bereikt wordt is nog af te wachten, maar ik ben in ieder geval hoopvol gestemd.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 14:52 uur
Ik denk dat Feyenoord een stuk of 14, 15 spelers heeft die genoeg kwaliteit hebben, maar niet op elke positie. Met 14, 15 spelers is de selectie nog veel te smal om mee te doen voor het kampioensschap. Lucius op rechtsback is gewoon een grote tekortkoming. Timmer is ook niet goeg genoeg. Als Makaay/Tomasson of een verdediger wegvallen, dendert de kwaliteit ook naar beneden. Dat psv bij voorbaat makkelijk zal winnen van een compleet Feyenoord vind ik onzin. psv heeft ook zijn beperkingen. In feit is Feyenoord met Tomasson en El Ahmadi beter geworden dan vorig jaar (jaja, beter dan een 6e plek is ook niet moeilijk haalbaar).
@ Kos: Vlaar heeft zich nooit echt bewezen in een langere periode, maar toen ik hem laatst in zag vallen voor Bahia, zag dat er zoveel beter uit. Echt een heel groot verschil. Dat Bahia zijn tegenstander op kan vreten is prachtig, maar daar heeft hij dan wel mes en vork bij nodig.
@ Kos: Vlaar heeft zich nooit echt bewezen in een langere periode, maar toen ik hem laatst in zag vallen voor Bahia, zag dat er zoveel beter uit. Echt een heel groot verschil. Dat Bahia zijn tegenstander op kan vreten is prachtig, maar daar heeft hij dan wel mes en vork bij nodig.
0
DonDijk
geplaatst: 25 augustus 2008, 15:24 uur
Nou, het is defi. Voor 5 jaar gaat ie naar PSV. Toch gewaagd, kost toch een paar miljoen. En dat voor een reserve van Groningen (want dat was ie dit seizoen ook weer geworden). Neem dan Berg??
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 15:28 uur
0
Ace
geplaatst: 25 augustus 2008, 15:39 uur
Dat wilde ik net zeggen, voor Berg hebben ze vast geen geld. Overigens heb ik echt geen idee wie die Nijland is of wat hij kan. Zijn naam heb ik weleens horen vallen, maar meer ook niet. Die 3 doelpunten in 24 wedstrijden verklaren genoeg, hoewel dat vast 22 invalbeurten zijn gezien zijn leeftijd. psv heeft echter wel vaak een goede scouting voor spelers in deze leeftijd, dus hij zal vast wel wat kunnen.
Even over het koppel Makaay/Tomasson... Het is best een aardig spitsenkoppel, maar ik denk dat er in NL weinig verdedigingen echt wakker liggen van die twee, om het over Europa nog maar niet te hebben. Een wat meer dynamische speler naast Makaay had zowel Makaay opzich als het hele elftal een stuk beter gemaakt, denk je niet? Van El Ahmadi worden ze sowieso beter, goede voetballer. Het is trouwens best typisch dat die jongen als prof nog nooit geblesseerd was en net nu ze 'm in rotterdam werkzaam hebben hij opeens geblesseerd is. Rust er een vloek op?
Even over het koppel Makaay/Tomasson... Het is best een aardig spitsenkoppel, maar ik denk dat er in NL weinig verdedigingen echt wakker liggen van die twee, om het over Europa nog maar niet te hebben. Een wat meer dynamische speler naast Makaay had zowel Makaay opzich als het hele elftal een stuk beter gemaakt, denk je niet? Van El Ahmadi worden ze sowieso beter, goede voetballer. Het is trouwens best typisch dat die jongen als prof nog nooit geblesseerd was en net nu ze 'm in rotterdam werkzaam hebben hij opeens geblesseerd is. Rust er een vloek op?

0
geplaatst: 25 augustus 2008, 15:43 uur
Nijland is zeker wel goed en bovendien een teamspeler. Dat is precies wat ze nodig hadden voorin.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 15:43 uur
Ace schreef:

Ik denk dat Verbeek net ff iets te had tekeer gaat met al die fitnessoefeningen en weet-ik-het-allemaal voor oefeningen.
Makaay is gewoon één van de beste spitsen in de eredivisie en als er iemand beweeglijk is, dan is het Tomasson wel. Daarom sta ik te kijken van je conclusie. Tomasson is een loopwonder gebleken en maakt ruimte voor het middenveld en Makaay. Misschien is Tomasson zonder bal wel beter dan met bal.

0
Ace
geplaatst: 25 augustus 2008, 15:57 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik denk dat Verbeek net ff iets te had tekeer gaat met al die fitnessoefeningen en weet-ik-het-allemaal voor oefeningen.
Makaay is gewoon één van de beste spitsen in de eredivisie en als er iemand beweeglijk is, dan is het Tomasson wel. Daarom sta ik te kijken van je conclusie. Tomasson is een loopwonder gebleken en maakt ruimte voor het middenveld en Makaay. Misschien is Tomasson zonder bal wel beter dan met bal.
(quote)

Zou goed kunnen. Mocht dat zo zijn, lekker bezig dan!
Makaay is inderdaad één van de pak 'm beet 10 betere spitsen van Nederland. Maar zeg nou zelf, Makaay is niet meer de Makaay van 5 jaar geleden, zoals al die oudgedienden die Ajax aantrok de laatste jaren niet meer de spelers waren die zij waren bij hun topclubs. Tomasson is best een aardige speler en ik snap je sympathie voor die jongen gezien zijn verleden, maar in mijn ogen was feyenoord beter af geweest met een speler van een jaar of 10 jonger waar nog wat rek in zit. Een spitsenkoppel dat samen 65 is... Het aanvalstrio van Ajax is opgeteld net zo oud en een klasse of 2 beter. Die jongens kunnen nog leren en leveren weer flink wat geld op in de toekomst ook. Het zal ook wel een kwestie van geld zijn, maar toch. Ik hoor iedereen vaak zeuren over de scouting in Amsterdam, maar in rdam-zuid hebben ze ook niets te klagen.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 16:28 uur
Het aantalstrio van Ajax heeft net zoveel gekost als de hele selectie van F'noord bij elkaar. 

0
DonDijk
geplaatst: 25 augustus 2008, 16:30 uur
Waarschijnlijk omdat Marco van Basten tactisch werkelijk een onbenul is en er totaal geen kwaliteits-samenhang in de selectie aanwezig is. Veel geld uitgegeven, ja, aan aanvallers ja.
Nog steeds staat er een matige verdediging.
Nog steeds staat er een matige verdediging.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.