MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
Wat zit die Conway Twitty nou weer stom te lullen, maar ik ben ook nog nooit een nuttig mailtje van hem tegengekomen, ook niet als het om muziek gaat.

Dit schreef hij:
Feyenoord is echter een ander verhaal. Ik kan absoluut niet genieten van spelers als Gyan, Saidi, Hofs, Gibbs en ga zo maar door. Zeker als je dit vergelijkt met spelers als Huntelaar, Trabelsi, Maxwell, Sneijder en Rosenberg bij Ajax en Farfan, Ooijer, Affelly en Beasly bij PSV.

Dit kan je toch niet serieus nemen? Hij noemt de slechte spelers bij Feyenoordop en de goede spelers van ajax, waarvan Maxwell niet eens meer bij ajax speelt. Maar dat had hij niet kunnen weten als echte ajacied.

Het ging meer over voorgaande seizoenen, maar vooruit dan over volgend seizoen.
Beste spelers van Feyenoord:
- Kuyt... nee die wel gaat weg
- Kalou: ook weg
- Castelen (redelijk)
- Henk Timmer
- kwam John Dahl niet terug?
... vul het lijstje gerust aan.

Ajax:
- Huntelaar
- Stam
- Gabri
- Perez (redelijk)
- Sneijder (redelijk)
- Rosenberg (redelijk)

Ik kan niet anders dan constateren dat Ajax en PSV (waar de goede spelers ook lijken te blijven) de titelfavorieten zijn.

PSV wordt gewoon kampioen hoor.

Ace
Ow.

Nicolage Rico schreef:
avjd schreef:
n 84 maakte Cruijff Feyenoord kampioen, in 1993 regelden de fans een bommelding tijdens een duel van PSV en in 1999 kenden zowel Ajax als Feyenoord een drama jaar. En hoeveel eigen jeugdspelers had Feyenoord in '99?

Hahahahahahhaahahahhaa.

In plaats van stom te lachen kun je misschien als ras Feyenoord een antwoord op die laatste vraag geven?

Of doel je op '93?

Omayyad
ACole_20 schreef:
PSV wordt gewoon kampioen hoor.

Ik vermoed dat het komend seizoen vooral een strijd zal worden tussen Ajax en AZ. Beide teams hebben goed ingekocht en de beschikking over een goede trainer.
Over Feyenoord kan ik eigenlijk niet veel zeggen, want elke keer dat ik denk dat ze een goed jaar zullen gaan beleven gebeurt er weinig en wanneer ik denk dat het niets wordt, worden ze kampioen...
Ik heb wel duidelijke twijfels over PSV. Ik hoop dat Koeman sinds zijn vertrek bij Ajax heel wat heeft bijgeleerd, maar ik denk dat PSV het dit jaar heel zwaar gaat krijgen...

Omayyad
Ace schreef:
ik ben het op een aantal punten best met je eens, maar het valt natuurlijk niet te ontkennen dat er bij Ajax voortdurend spelers vanuit de opleiding doostromen naar de A-selectie en dat dit bij f'noord en vooral psv een stuk minder is.

Noem dan eens paar spelers van de eigen jeugd van Feyenoord die nu in het eerste spelen?

Vincken, Bisewar, De Guzman, Drenthe (niet veel meer, wel in aantocht; iig bij de selectie, met dank aan Koeman en Jansen, natuurlijk)

Omayyad
ettettummu schreef:
Vincken, Bisewar, De Guzman, Drenthe (niet veel meer, wel in aantocht; iig bij de selectie, met dank aan Koeman en Jansen, natuurlijk)

Bij PSV zijn dat nu: Afellay, Aissati en Beerens en dat schilt derhalve slechts één speler.

Relax
Feyenoord

ik heb nooit ergens gepost dat Feyenoord zo geweldig opleidt, toch?

Omayyad
ettettummu schreef:
ik heb nooit ergens gepost dat Feyenoord zo geweldig opleidt, toch?

Neen, maar je reageert op mijn bericht dat op zijn beurt een reactie was op het bericht van Ace.

Ik wil hiermee aantonen dat PSV en Feyenoord elkaar niet al te ontlopen met het inzetten van eigen jeugd, dat is alles...

daar zal Ace het evenveel mee eens zijn als ik.

maar dat is niet mijn punt, hoor.
Feyenoord kan zowel niet geweldig opleiden als niet goed inkopen.
dat laatste is vooral geldgebrek; en dat is weer een neerwaartse spiraal.
daarnaast hebben ze gewoon NOOIT geluk met een speler die verkocht wordt, wat betreft de prijs die ze ontvangen.
dit in tegenstelling tot PSV dat vrijwel ALTIJD geluk heeft.
hoe vaak hebben ze niet de hoofdprijs ontvangen. (niet bepaald een neerwaarste spiraal, dus)

en wat zou nou de bedoeling geweest zijn, denk je, om proberen Van Persie en Kalou bij Feyenoord voor een prikkie los te weken.
Of vd Vaart bij Ajax.
precies: hoofdprijs nummer zoveel, en hiermee zowel Ajax als Feyenoord de loef afsteken. (misschien is dit niet de reden, het komt wel steeds vaker zo over)
maar goed, ze zijn weg
voor een prikkie

Omayyad
ettettummu schreef:
en wat zou nou de bedoeling geweest zijn, denk je, om proberen Van Persie en Kalou bij Feyenoord voor een prikkie los te weken.
Of vd Vaart bij Ajax.
precies: hoofdprijs nummer zoveel, en hiermee zowel Ajax als Feyenoord voor zijn.

Ik denk dat de voornaamste bedoeling natuurlijk is om de betreffende speler een paar jaar zoveel mogelijk op te stellen in het eerste. PSV ziet die spelers echt niet als een investering, maar ik ben het met je eens dat PSV op het gebied van het aan- en verkopen van spelers in Nederland een naam heeft hoog te houden. Net zoals Ajax dat heeft met hun jeugdopleiding...
Vergeet verder niet dat het alledrie spelers zijn die op dat moment bij hun club wegwilden (alhoewel Kalou natuurlijk nooit weet wat hij wil... ).

Omayyad schreef:
PSV ziet die spelers echt niet als een investering
ik geef je vaak gelijk, Frans.
maar hier heb ik toch ernstige twijfels over.
die zien gewoon hun kans schoon.
ze hadden Robben als voorbeeld, natuurlijk.

Omayyad
ettettummu schreef:
(quote)
maar hier heb ik toch ernstige twijfels over.

Kijk maar naar het verleden met al die spelers die eerst voor Ajax uitkwamen, maar pas echt goed werden bij PSV, zoals Arnesen, Kieft, R. Koeman en Lerby. Die hebben stuk voor stuk heel lang voor PSV gespeeld.
Maar door de aan- en verkoop van welke spelers van Ajax en Feyenoord heb jij hier ernstige twijfels over?

Arnesen, Kieft en Lerby zijn geen goeie voorbeelden, natuurlijk.
die hadden een bovengemiddelde leeftijd en waren gewoon goed bruikbaar.
Lerby is nog het allerbeste bewijs; die kon geen meter meer lopen, maar was goud waard.

Omayyad
ettettummu schreef:

Dat stel ik vanzelfsprekend zeer op prijs!

Omayyad schreef:
(quote)

Dat stel ik vanzelfsprekend zeer op prijs!

Omayyad
ettettummu schreef:
ze hadden Robben als voorbeeld, natuurlijk.

Vergeet niet dat nadat PSV Robben had gekocht deze nog een jaar in Groningen mocht blijven spelen. Enkel en alleen omdat PSV van mening was dat beter voor zijn ontwikkeling zou zijn. Bovendien heeft ook Groningen aan Robbens transfer naar Chelsea wat verdiend, dus zulke geldwolven zijn het nou ook weer niet...

ik ga voor nu afsluiten; 'n lange/vermoeiende dag geweest.
we komen er nog op terug, okee?

Omayyad
ettettummu schreef:
ik ga voor nu afsluiten; 'n lange/vermoeiende dag geweest.
we komen er nog op terug, okee?

Is goed...

Ace
Wat betreft dat aan- en verkopen... Ik moet het ze in eindhoven nageven, daar hebben ze meer kaas van gegeten dan wie ook in Nederland. Vooral het verkopen eigenlijk, want ook psv doet geregeld een miskoop, maar daar hoor je niets over. Wanneer een speler als Robben, Stam of Van Nistelrooij weggaat, wordt daar de hoofdprijs voor gevangen. Bij Ajax gaan 'kaskrakers' als Ibrahimovic, Chivu en Maxwell of voor een 'schijntje' en in het geval Maxwell helemaal voor niets weg. Lang leven de beursnotering...

Natuurlijk ziet psv bepaalde spelers ook als investering. Wanneer een speler uitzonderlijk veel talent heeft, weet je dat je hem over een aantal jaren kwijt raakt aan één van de grote buitenlandse competities. Je moet het dan zo spelen dat je 'm een langdurig kontrakt geeft of dat kontrakt tussentijds geregeld openbreekt, zodat je 'm in ieder geval voor goed geld kan verkopen. Het heeft nog niet eens met de mentaliteit van de clubs te maken. Om je hoofd boven water te houden, moet je de spelers wel als investering cq handelsobject zijn. De concurrentieslag met Engeland, Duitsland, Italie, Spanje en in bepaalde mate ook Frankrijk verlies je gewoon.

Nu ik het woord Maxwell noem word ik gelijk een beetje agressief. Die koekebakker heeft jaren op kosten van Ajax gerevalideerd (zelfs in Brazilie zelf) en gaat dan als hij fit is voor niets weg naar Inter. Teken dan gewoon een jaartje of 2 bij en laat je over een jaar verkopen, maar nee hoor. Het was jaren mijn favoriete Ajacied, maar nu kan hij wat mij betreft aan het spreekwoordelijke gas. Een afscheid voor hem tijdens het Amsterdam Tournament? Ik doe er niet aan mee. Veel plezier in Italie en arriverderci.

Omayyad
Ace schreef:
Natuurlijk ziet psv bepaalde spelers ook als investering. Wanneer een speler uitzonderlijk veel talent heeft, weet je dat je hem over een aantal jaren kwijt raakt aan één van de grote buitenlandse competities. Je moet het dan zo spelen dat je 'm een langdurig kontrakt geeft of dat kontrakt tussentijds geregeld openbreekt, zodat je 'm in ieder geval voor goed geld kan verkopen. Het heeft nog niet eens met de mentaliteit van de clubs te maken. Om je hoofd boven water te houden, moet je de spelers wel als investering cq handelsobject zijn. De concurrentieslag met Engeland, Duitsland, Italie, Spanje en in bepaalde mate ook Frankrijk verlies je gewoon.

Ik denk dat dit niet enkel en alleen voor PSV geldt...

Ace
Omayyad schreef:
(quote)

Ik denk dat dit niet enkel en alleen voor PSV geldt...

Dat zeg ik toch niet? Jij zegt dat dit niet voor psv geldt. Dit geldt imo voor alle Nederlandse clubs.

Omayyad
Ace schreef:
Dat zeg ik toch niet? Jij zegt dat dit niet voor psv geldt. Dit geldt imo voor alle Nederlandse clubs.

Ik bedoel ermee te zeggen dat het bij PSV niet meer dan bij andere clubs is. Dus zijn we het eigenlijk met elkaar eens...

nou.
dan kan dit topic ook op slot.

Spakenburg uit; altijd moeilijk natuurlijk

ettettummu schreef:
Spakenburg uit; altijd moeilijk natuurlijk

Maar laten we eerlijk zijn - de score had ook net de andere kant op kunnen vallen

Ajax kan bovendien als excuus aanvoeren dat Jaap Stam niet mee deed

Vissersdorp uit altijd lastig, moraal van deze week!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:55 uur

geplaatst: vandaag om 09:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.