MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Katwijk heeft met 1-0 van Feyenoord gewonnen.

Lopen ze in Eindhoven achter?
19 landstitels, Feyenoord 14. (waarvan een aantal vóór 56/57)

19 landstitels, waarvan 18 in de laatste 20 jaar
kopen, duur verkopen
kopen, duur verkopen
kopen kopen kopen

de laatste van de eigen jeugd is zo'n beetje Willy vd Kuylen.
hoewel: die zal ook wel gekocht zijn, waarschijnlijk zwart.

ettettummu schreef:
19 landstitels, waarvan 18 in de laatste 20 jaar
kopen, duur verkopen
kopen, duur verkopen
kopen kopen kopen

Het zou mooi stom zijn als ze dat andersom deden.

Wat is het toch leuk om te zien dat alle 'kenners' PSV ook dit jaar weer niet tot titelfavoriet rekenen. Een ezel stoot zich toch geen twee, eh drie keer aan dezelfde steen?

BoordAppel schreef:

Het zou mooi stom zijn als ze dat andersom deden.
mijn punt is:

in tegenstelling tot Ajax (zeg ik, als ras-Feyenoorder).
respect voor het inbrengen van eigen jeugd, jaar in jaar uit.

Feyenoord hangt er zo'n beetje tussen.
weinig eigen jeugd (of meteen zo'n debiel als van Persie, die perse meteen weg wil)
en een echte hoofdprijs voor een speler hebben ze nog nooit gehad (wat kostte van Persie nou helemaal; en vergelijk 'm eens met Robben)

Gullit voor een prikkie naar PSV (van Feyenoord; maakt ze bijna persoonlijk kampioen), twee jaar later voor 17 miljoen naar Milan.
Robben, Van Nistelrooy, Ronaldo, Stam, Gullit.........dit eindeloos rijtje wekt hierzo geen sympathy, dank je.

vroeger (heel vroeguh) was je 'of voor Ajax, of voor Feyenoord'.
punt.

rijtje spitsen van Ajax:
Cruyff, Kieft, Van Basten, Bosman, Bergkamp, Kluivert.
allemaal eigen jeugd.

PSV:
Edstrom, Thoressen, Nilis, Van Nistelrooy, Romario, Ronaldo, Kezman, Vennegoor.....

....terwijl Feyenoord:
Griga, Damaschin, Johnny Jacobson, Dave Mitchell, Piet Keur, Ladinsky, Clyde Best, Jupp Kaczor....

Even op een rij zetten:

Feyenoord
9 eredivisie titels (14x kampioen)
2 van de laatste 20 jaar

PSV
16 eredivisie titels (19x kampioen)
11 van de laatste 20 jaar

In 84 maakte Cruijff Feyenoord kampioen, in 1993 regelden de fans een bommelding tijdens een duel van PSV en in 1999 kenden zowel Ajax als Feyenoord een drama jaar. En hoeveel eigen jeugdspelers had Feyenoord in '99?

en wat is je punt?

je bent toch zeker niet voor psv vanwege het aantal kampioenschappen.
dan kun je net zo goed, of beter, voor ajax zijn.

en als feyenoord 10 keer op rij (lachertje, natuurlijk) kampioen wordt, hoop ik niet dat je ineens voor feyenoord wordt.

Nee, natuurlijk ben ik niet voor PSV door de kampioenschappen. Jij zeg alleen dat PSV alle titels de afgelopen 20 jaar behaalt heb maar daarvoor hebben ze ook mooie elftallen gehad. Mét Nederlandse spelers.

Mijn punt is dat Ajax de enige van de Top-3 is die beroemde eigen jeugd elftallen heeft gehad, Feyenoord evenmin niet.

Qua geschiedenis steekt Ajax er natuurlijk enorm bovenuit, puur door de sterren die het voort bracht en het attractieve voetbal. Niet voor niets wordt de club overal in de wereld aanbeden en wanneer je een Afrikaan vraagt waar hij later wil spelen Real Madrid, Manchester en/of Ajax noemt. Ben zelf dan ook groot fan van Ajax en kan (zeker door de mooie Europese resultaten) PSV ook wel waarderen.

Feyenoord is echter een ander verhaal. Ik kan absoluut niet genieten van spelers als Gyan, Saidi, Hofs, Gibbs en ga zo maar door. Zeker als je dit vergelijkt met spelers als Huntelaar, Trabelsi, Maxwell, Sneijder en Rosenberg bij Ajax en Farfan, Ooijer, Affelly en Beasly bij PSV.

Komt nog bij dat je bij Az, PSV, en Ajax enthousiaste fans hebt met een paar naarlingen ertussen. Bij Feyenoord kun je de camera op een willekeurige plek in het publiek neerzetten en je ziet niks anders dan schreeuwende kale mensen die niets anders doen dan cornernemers te homooooooo'en.

avdj schreef:
Nee, natuurlijk ben ik niet voor PSV door de kampioenschappen. Jij zeg alleen dat PSV alle titels de afgelopen 20 jaar behaalt heb maar daarvoor hebben ze ook mooie elftallen gehad. Mét Nederlandse spelers.

Mijn punt is dat Ajax de enige van de Top-3 is die beroemde eigen jeugd elftallen heeft gehad, Feyenoord evenmin niet.

Feyenoord evenmin niet.
Dat zeg ik dus ook, Feyenoord hangt er tussenin; geen goeie eigen jeugd en geen Philips als sponsor (zeer belangrijk voor PSV, natuurlijk).
Ergens halverwege jaren 70 is er iets gigantisch fout gegaan in Rotterdam Zuid.
Een paar jaar daarvoor waren ze de machtigste/rijkste club van Europa.
Dat wil dan natuurlijk niet zeggen dat je geen Feyenoord-supporter meer bent.
Ik neem aan dat een PSV-supporter, die niet in Eindhoven woont, over het algemeen geen veertigplusser is.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Als Feyenoord-supporter zeg ik op mijn beurt dat alle successen die PSV de laatste jaren heeft behaald, voor laten we zeggen 90% te danken is aan hun sponsor, Philips dus.
Nogmaals, Ajax haalt ze uit eigen jeugd (we kunnen wel meer dan 50 spelers opnoemen) terwijl PSV eigenlijk alleen maar koopt en duur verkoopt.
Of ze nou wel of geen gelijk hierin hebben is niet belangrijk voor een "niet PSV-supporter".
Sympathie, dan wel respect krijgen ze hierdoor niet, van mij.
Juist het tegenovergestelde.

Inter Milan en Real Madrid zijn ook niet bepaald favoriete clubs.
Kopen, kopen, kopen; gewoon omdat ze dat nu eenmaal kunnen!!

Omayyad
ettettummu schreef:
Inter Milan en Real Madrid zijn ook niet bepaald favoriete clubs.
Kopen, kopen, kopen; gewoon omdat ze dat nu eenmaal kunnen!!

Jij was dan in de jaren tachtig dan zeker ook niet voor AC Milan?

Omayyad schreef:
(quote)

Jij was dan in de jaren tachtig dan zeker ook niet voor AC Milan?
die hadden toen drie Nederlanders gekocht tussen een zooi Italianen.
Madrid heeft Raul, kocht Ronaldo.
had even daarvoor Morientes aan die Fransen verkocht, maar deed het zo goed, dat ze 'm direct het volgend jaar terugkochten.
en nog geen week later ff M. Owen d'rbij.
4 wereldspitsen.
en ze hadden al Zidane.
moesten zonodig Figo....en...oh ja.
ook maar Beckham

nee, dank je.
daar kan ik geen respect voor hebben.
ze hadden een paar jaar terug iets van 350 miljoen schuld.
als hier een clubje een paar ton schuld heeft....
afijn.

Omayyad
ettettummu schreef:
Als Feyenoord-supporter zeg ik op mijn beurt dat alle successen die PSV de laatste jaren heeft behaald, voor laten we zeggen 90% te danken is aan hun sponsor, Philips dus.

Klopt, net als Feyenoord en Ajax en welke club dan ook in Nederland, dat aan zijn sponsor te danken heeft. PSV heet dan dan wel Philips Sport Vereniging, maar dat betekent niet dat Philips meer geld in PSV stopt dan een andere geldschieter in 'zijn' club.

Omayyad
ettettummu schreef:
die hadden toen drie Nederlanders gekocht tussen een zooi Italianen.

En die Italianen kwamen allemaal van de jeugdopleiding van AC Milan? Ik dacht het niet... AC Milan deed en doet nog altijd enorm veel inkopen en op basis van jouw argument zou je ook een hekel aan deze club moeten hebben.

Omayyad
Maar ik ben het met je eens dat Madrid en vergeet ook Chelsea niet op weinig sympathie kunnen rekenen op basis van hun (aankoop)beleid...

Omayyad schreef:
(quote)

En die Italianen kwamen allemaal van de jeugdopleiding van AC Milan? Ik dacht het niet... AC Milan deed en doet nog altijd enorm veel inkopen en op basis van jouw argument zou je ook een hekel aan deze club moeten hebben.
ik heb me niet verdiept in AC Milan, eerlijk gezegd.
ik noem vooral het verschil tussen de top drie in Nederland.
en waarom ik Feyenoord supporter ben.
en waarom ik respect voor Ajax heb.

ik ben niet perse supporter van een buitenlandse club.
maar er zijn wel bepaalde buitenlandse clubs waar ik, nou ja een hekel is een groot woord, maar weinig sympathie voor heb.
Bayern Munchen bv, maar dat heeft weer een andere reden.

Omayyad
Mede om die reden ben ik van mening dat de voetbalbond maar eens moet ingrijpen, want het is toch te gek voor woorden dat sommige Europese teams een en soms zelfs twee goede tot zeer goede teams kunnen opstellen uit de spelers op de bank.

Omayyad schreef:
Mede om die reden ben ik van mening dat de voetbalbond maar eens moet ingrijpen, want het is toch te gek voor woorden dat sommige Europese teams een en soms zelfs twee goede tot zeer goede teams kunnen opstellen uit de spelers op de bank.
helemaal mee eens.
hoewel ik ook niet helemaal kan begrijpen dat spelers, alleen voor het geld, daarvoor kiezen.
Neem een speler als Rui Costa; hoe goed die is en hoe weinig hij gespeeld heeft, de laatste drie/vier jaar.
Te gek voor woorden, toch?

Omayyad
ettettummu schreef:
ik heb me niet verdiept in AC Milan, eerlijk gezegd.
ik noem vooral het verschil tussen de top drie in Nederland.
en waarom ik Feyenoord supporter ben.
en waarom ik respect voor Ajax heb.

Ik noem bewust wat buitenlandse clubs, omdat ik dit argument tegen PSV's (koop- en verkoop)beleid maar al te vaak gehoord heb van mensen die in het buitenland juist die clubs supporteren die bekend staan om hun buitensporige aan- en verkoopbeleid.

Omayyad
Maar ik denk dat de laatste jaren de andere Nederlandse clubs net zoveel hebben moeten inkopen als PSV. Noem nou eens wat spelers op die uit de jeugd van Ajax of Feyenoord in het eerste beland zijn? Dat zijn er ook niet al te veel...

Omayyad
Ik denk overigens niet dat het supporter worden van een bepaalde club iets met het beleid van die club te maken heeft. Ik denk dat andere factoren veel belangrijker zijn in de eerste keuze voor een voetbalclub.

Omayyad schreef:
(quote)

Ik noem bewust wat buitenlandse clubs, omdat ik dit argument tegen PSV's (koop- en verkoop)beleid maar al te vaak gehoord heb van mensen die in het buitenland juist die clubs supporteren die bekend staan om hun buitensporige aan- en verkoopbeleid.
okee, dan begrijp ik je.
maar niet bij mij hoor.
ik vind het prachtig als een club spelers op kan leiden.
ik ben zelfs al tevreden als een buitenlandse club vrijwel alleen spelers uit dat land opstelt.
neem Arsenal, daar speelt af en toe Andy Cole en die laatste man (ben even zijn naam kwijt)
de rest zijn allemaal buitenlander.
of die Belgische club met 10 basisspelers uit de Ivoorkust.
je zou er maar supporter van zijn.
maar.....ben je het, dan blijf je het
dat is toch wel mijn standpunt.
dat beleid/team van Ruud Gullit

Omayyad schreef:
Ik denk overigens niet dat het supporter worden van een bepaalde club iets met het beleid van die club te maken heeft. Ik denk dat andere factoren veel belangrijker zijn in de eerste keuze voor een voetbalclub.
klopt, dat had ik al veel eerder gepost.

Omayyad schreef:
Noem nou eens wat spelers op die uit de jeugd van Ajax of Feyenoord in het eerste beland zijn? Dat zijn er ook niet al te veel...
juist wel, bij Ajax: Sneijder, vd Vaart, Stekelenburg, Heitinga, Emanuelson...
en in de historie:
Kieft, van Basten, Vanenburg, Rijkaard, Bergkamp, Cruyff, Keizer, Krol, Bosman, Silooy, Kluivert, Seedorf, Davids, De Boertjes, vd Sar.......
echt oneindig.

Omayyad
ettettummu schreef:
klopt, dat had ik al veel eerder gepost.

Ooh... sorry. Ik heb namelijk niet alles gelezen...

Omayyad
ettettummu schreef:
juist wel, bij Ajax: Sneijder, vd Vaart, Stekelenburg, Heitinga, Emanuelson...

Dat vind ik niet veel en zeker wanneer ik Van Der Vaart niet meetel, want die speelt niet meer bij Ajax.

Overigens heeft PSV er een kleine traditie van gemaakt om spelers op te leiden, deze te verkopen om ze vervolgens weer terug te halen.

Omayyad
ettettummu schreef:
en in de historie:
Kieft, van Basten, Vanenburg, Rijkaard, Bergkamp, Cruyff, Keizer, Krol, Bosman, Silooy, Kluivert, Seedorf, Davids, De Boertjes, vd Sar....... echt oneindig.

Dat is mij bekend, maar ik had het over de laatste paar jaar. Ik zie namelijk bij elke Nederlandse club de trent om steeds meer te kopen in plaats van op te leiden. Met het Bosman-arrest lijkt me dat ook niet meer dan logisch...

Ace
Leuke discussie heren

@Omayyad: ik ben het op een aantal punten best met je eens, maar het valt natuurlijk niet te ontkennen dat er bij Ajax voortdurend spelers vanuit de opleiding doostromen naar de A-selectie en dat dit bij f'noord en vooral psv een stuk minder is. Als ik de huidige a-selectie van Ajax pak kom ik tot: Babel, Boakye, De Mul, Emanuelson, Heitinga, Krohn Dehli, Lindenbergh, Maduro, Poepon, Sarpong, Schilder, Sneijder, Stekelenburg, Van Duin, Vermaelen, Vermeer en Vertonghen. Dat zijn 17 spelers, waarvan er een aantal nog wel wat in het tweede zullen spelen. De Mul, Krohn Dehli en Lindenbergh hebben natuurlijk (al dan niet voor langere tijd, verhuurd of verkocht) tussentijds ergens anders gespeeld. Ik weet niet hoe dat met de selecties in eindhoven en rotterdam zit, maar in Amsterdam zit zoiets gewoon al jaren in de clubcultuur. Ik ben overigens blij dat we daar uberhaupt nog een klein beetje clubcultuur hebben, want sinds die etalagepoppen zich in het bestuur gemeld hebben is de lol er aardig vanaf....

Wat zit die Conway Twitty nou weer stom te lullen, maar ik ben ook nog nooit een nuttig mailtje van hem tegengekomen, ook niet als het om muziek gaat.

Dit schreef hij:
Feyenoord is echter een ander verhaal. Ik kan absoluut niet genieten van spelers als Gyan, Saidi, Hofs, Gibbs en ga zo maar door. Zeker als je dit vergelijkt met spelers als Huntelaar, Trabelsi, Maxwell, Sneijder en Rosenberg bij Ajax en Farfan, Ooijer, Affelly en Beasly bij PSV.

Dit kan je toch niet serieus nemen? Hij noemt de slechte spelers bij Feyenoordop en de goede spelers van ajax, waarvan Maxwell niet eens meer bij ajax speelt. Maar dat had hij niet kunnen weten als echte ajacied.

avjd schreef:
n 84 maakte Cruijff Feyenoord kampioen, in 1993 regelden de fans een bommelding tijdens een duel van PSV en in 1999 kenden zowel Ajax als Feyenoord een drama jaar. En hoeveel eigen jeugdspelers had Feyenoord in '99?

Hahahahahahhaahahahhaa.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:27 uur

geplaatst: vandaag om 08:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.