MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
En Twente staat mooi boven Ajax, en krijgt 020 zondag op bezoek!

Hopelijk wint Twente van 020. Voor mijn apart met een nulletje of 20.

Barcelona
Porto
Inter
Lyon

Jammer dat Barca op zijn retour is.

Barca was gewoon slecht vanavond, net zoals de afgelopen maanden al zijn. De winnaar van 2004 en 2006 liggen eruit + dat mijn 2 grootste kanshebbers, Inter en Lyon, er ook uit liggen.

Lyon speelt al maanden slecht, da's geen verrassing. Het zou trouwens wel opvallend zijn als PSV de enige club zou zijn die een Engels team kon verslaan (ik ga er wel vanuit dat ManUtd morgen van Lille wint).

Ik zie niet in waarom PSV van Arsenal zou moeten verliezen. Arsenal vind ik geen topteam, net zoals PSV dat niet is. Alleen heeft PSV een ijzersterke verdediging, dus als Alex, Salcido en Gomes in vorm zijn dan moet het lukken.

Arsenal mist zijn creatieve spelers (Van Persie, Rosicky), dus ik geef PSV ook wel een goede kans. Maar ja, je weet nooit.

Jongens jongens, het is toch maar een spelletje?

Maar ik ben benieuwd wat de UEFA aan straffen uit gaat spreken. De beelden spreken voor zich...

En met zulke idioten op het veld gaat het met de supporters ook vanzelf mis...

Pink Queen
Toch wel een grote verrasing dat Lyon eruit ligt. Het was voor mij een van de favorieten terwijl ik Roma geen serieuze kanshebber vind.
Verder ik als 020 -er duim vanavond voor PSV. Als PSV een keer weet te scoren is het als het goed is in de knip, want om 3 keer te scoren tegen Gomes, Alex en vrienden .. dat zie ik niet gebeuren.

Zo de punten zijn weer binnen.

Arsenal

luisteraart
Effe on topic:

Mijn favoriete voetbalclub is al 28 jaar (ja, ik zeg het er maar even bij, het is zo gemakkeijk om nu opeens AZ-supporter te zijn. Niet dat ik het de nieuwe aanwas misgun natuurlijk) AZ . Gelukkig doen ze de laatste jaren weer aardig mee, maar ook de magere jaren waren altijd wel leuk.

Verder sympathiseer ik in Nederland met Cambuur Leeuwarden en Heracles Almelo.

Buitenland:

België: FC Antwerp, vanwege de briljante EC-wedstrijd ooit tegen Sofia.

Duitsland: Eintracht Frankfurt en Hertha BSC

Portugal: FC Braga

Verder niets speciaals, al ben ik jarenlang sympathisant van Juve geweest, maar die liefde is over.

Die Alex, wat een kerel .

On topic: Mijn favoriete voetbalclub is PSV, en laten die nou net vanavond van Arsenal FC gewonnen hebben.

luisteraart
Paalhaas schreef:
On topic: Mijn favoriete voetbalclub is PSV, en laten die nou net vanavond van Arsenal FC gewonnen hebben.

Feest in huize Paalhaas! En terecht!

Paalhaas heeft niet alleen een goede muzieksmaak, hij heeft dus ook verstand van voetbal.

Dat wordt kaartjes bestellen voor de kwartfinale. Ik heb er nu al zin in, al heeft mijn portemonnee dat misschien iets minder.

herman schreef:
Jammer dat Barca op zijn retour is.

Tuurlijk niet.. Omdat ze even in een slechte fase zitten? De Spaanse competitie is één van de zwaarste van de wereld, zo niet de zwaarste. Het is toch niet gek dat ze niet 'zomaar' kampioen worden. Waarschijnlijk worden ze gewoon kampioen. Ze speelden tegen Liverpool 2 zwakke wedstrijden, maar om dan meteen te zeggen dat ze op retour zijn, is wel erg kort door de bocht.

Alleen jammer dat AC Milan door is. Bayern Munchen zou een mooie tegenstander zijn voor PSV. Feitelijk zit er niet één club bij die zwaar favoriet is. Mogelijk Man United. Ik denk dat Arsene Wenger nu helemaal fan is van het PSV van Ronald Koeman. Eén kans, één doelpunt!

Op het laatst kreeg psv nog een aardige kans op de 1-2. Gewoon knap gespeeld en verdiend door.

Nicolage Rico schreef:

Tuurlijk niet.. Omdat ze even in een slechte fase zitten? De Spaanse competitie is één van de zwaarste van de wereld, zo niet de zwaarste. Het is toch niet gek dat ze niet 'zomaar' kampioen worden. Waarschijnlijk worden ze gewoon kampioen. Ze speelden tegen Liverpool 2 zwakke wedstrijden, maar om dan meteen te zeggen dat ze op retour zijn, is wel erg kort door de bocht.

Bovendien zijn Eto en Messi geblesseerd geweest. Het is niet fantastisch wat de ploeg de laatste tijd laat zien, maar op hun retour vind ik ook wel wat zwaar.

Ik denk overigens dat ze Henk ten Cate best wel missen daar.

Nicolage Rico schreef:
Op het laatst kreeg psv nog een aardige kans op de 1-2. Gewoon knap gespeeld en verdiend door.

Verdiend.... tsja aan de ene kant wel, aan de andere kant was Arsenal toch wel een stuk beter in de 2e wedstrijd. Maar ik ben blij dat ze door zijn. Ik sprong zowaar van de bank toen Alex in het goede doel scoorde.

Overigens verdient Alex een standbeeld, wat een mastodont is het toch.

Is niet gek dat Arsenal thuis (Begroting: 300 miljoen!!!) veel sterker is dan PSV (Begroting: 55 miljoen). Daarbij heeft Arsenal op eigen kracht niet weten te scoren tegen PSV. Iets dat wel een tactisch compliment verdiend. Mensen die in huidige tijd denken dat Nederlandse clubs, buitenlandse topclubs van de mat kunnen spelen, moeten echt eens is in de spiegel kijken.

Klumpie schreef:
Mensen die in huidige tijd denken dat Nederlandse clubs, buitenlandse topclubs van de mat kunnen spelen, moeten echt eens is in de spiegel kijken.

Zijn die er dan?

Op tactisch gebied was psv goed, daardoor toch verdiend door. Arsenal heeft inderdaad over 2 wedstrijden geen goal gemaakt op eigen kracht. Oke, v. Persie en Henry ontbraken grotendeels.. Het is goed voor de punten. Nu AZ nog.

Retteketet!!!!

Nicolage Rico schreef:
Ze speelden tegen Liverpool 2 zwakke wedstrijden, maar om dan meteen te zeggen dat ze op retour zijn, is wel erg kort door de bocht.

Nou ja, ze zijn het hele seizoen al minder, een paar wedstrijden daargelaten. Eigenlijk sinds de wereldbekerwedstrijden. Ze hebben nog steeds een fantastische ploeg, maar wel eentje die al 3 jaar min of meer ongewijzigd is. Na twee jaar de topploeg van Europa te zijn geweest is het toch ook niet vreemd dat het even wat minder gaat? Welke ploeg in Europa (behalve Juventus midden jaren '90) houdt het nu wel lang vol op het allerhoogste niveau?

herman schreef:
(behalve Juventus midden jaren '90)

Maar dan noem je ook een ploeg!!

Ja, 5 europacupfinales in 6 jaar. Volgens mij heeft verder alleen Real Madrid dat beter gedaan.

In de jaren '50 en '60 ja. Ook heeft Madrid het beter gedaan tussen de jaren '98 en '02 toen ze 3x de CL wonnen. Dat heeft Juventus niet gehaald.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:27 uur

geplaatst: vandaag om 05:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.