Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 3 mei 2006, 11:56 uur
Gemaster begrijpt het Feyenoord-gevoel en de rivaliteit tussen Feyenoord en ajax niet.
HET LAATSTE DAT IK HOOP IS DAT AJAX DE CL WINT!!!!!!!!
Maar dat is mijn bescheiden mening. Voor de rest mogen alle andere Nederlandse clubs de CL winnen.
Ik kan er niks aan doen, het is een gevoel....
Maar dat is mijn bescheiden mening. Voor de rest mogen alle andere Nederlandse clubs de CL winnen.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 11:56 uur
gemaster schreef:
Als Feyenoorder zou ik hopen dat Ajax de CL wint. Heel misschien krijgen we er dan weer een 3e CL plek bij, zodat Feyenoord weer eens een keertje kans heeft om de CL uberhaupt te halen.
Als Feyenoorder zou ik hopen dat Ajax de CL wint. Heel misschien krijgen we er dan weer een 3e CL plek bij, zodat Feyenoord weer eens een keertje kans heeft om de CL uberhaupt te halen.

Zelf ben ik op z'n zachtst gezegd ook geen Ajax fan maar in Europa hoop ik dat álle Nederlandse clubs succes hebben.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 13:23 uur
Nicolage Rico schreef:
Gemaster begrijpt het Feyenoord-gevoel en de rivaliteit tussen Feyenoord en ajax niet.
Tuurlijk wel, maar je begrijpt de strekking van mijn berichtje blijkbaar niet.
Ik heb hetzelfde met Willem II. Ik hoop altijd dat het slecht gaat met ze, maar degradatie gun ik ze niet. Of NAC moet ook degraderen, dan hebben we de derby in de 1e divisie.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 13:25 uur
Da's wel even wat anders dan dat je hoopt dat willem II de uefa-cup wint o.i.d.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 13:27 uur
Als NAC doordat Willem II de Uefa Cup wint ook een stuk verder geraakt, dan mag Willem II de Uefa Cup winnen hoor.
Precies de reden waarom ik nu ook voor Heerenveen ben, omdat zij ervoor kunnen zorgen dat NAC Europa in kan gaan. En dat terwijl ik Heerenveen de ergste club van allemaal vind.
Precies de reden waarom ik nu ook voor Heerenveen ben, omdat zij ervoor kunnen zorgen dat NAC Europa in kan gaan. En dat terwijl ik Heerenveen de ergste club van allemaal vind.
0
Toine Rorije
geplaatst: 3 mei 2006, 13:27 uur
Nicolage Rico schreef:
Jemig wat een treurigheid. En dan ook zeggen dat je er niks aan kan doen. Wie kan er dan wel wat aan doen, je moeder?

0
geplaatst: 3 mei 2006, 13:29 uur
gemaster schreef:
Als NAC doordat Willem II de Uefa Cup wint ook een stuk verder geraakt, dan mag Willem II de Uefa Cup winnen hoor.
Mja, als NEC'er hoop ik echt niet dat Vitesse iets wint, dan nog liever 0 plekken in Europa voor Nederland Als NAC doordat Willem II de Uefa Cup wint ook een stuk verder geraakt, dan mag Willem II de Uefa Cup winnen hoor.
.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 13:55 uur
Toine Rorije schreef:
Jemig wat een treurigheid. En dan ook zeggen dat je er niks aan kan doen. Wie kan er dan wel wat aan doen, je moeder?
(quote)

Jongen, laat PSV maar de CL winnen, maar als Feyenoord-supporter van jongs af aan groeien de anti-gevoelens jegens ajax, maar ik ben niet iemand die op ajacieden in gaat slaan, ik ben alleen op sportief gebied tegen ajax. Dit hebben de ajacieden aan hunzelf te danken, wegens hun arrogantie, etc. Als ajax de CL wint, willen ze aan iedereen laten zien dat ze de beste zijn. Als PSV de CL wint, blijven ze enigzins bescheiden.

0
Toine Rorije
geplaatst: 3 mei 2006, 14:27 uur
Eerlijkgezegd heb ik dan nog liever dat je ajacieden in een weiland voor hun bek gaat timmeren dan dit kleinzielig gedoe. Onder het mom van 'fan-zijn' aan komen zetten met dit soort waanbeelden om zo het succes van anderen te misgunnen. Bah
0
geplaatst: 3 mei 2006, 14:28 uur
Toine Rorije schreef:
...liever dat je ajacieden in een weiland voor hun bek gaat timmeren....
...liever dat je ajacieden in een weiland voor hun bek gaat timmeren....

0
geplaatst: 3 mei 2006, 14:44 uur
Toine Rorije schreef:
Eerlijkgezegd heb ik dan nog liever dat je ajacieden in een weiland voor hun bek gaat timmeren dan dit kleinzielig gedoe. Onder het mom van 'fan-zijn' aan komen zetten met dit soort waanbeelden om zo het succes van anderen te misgunnen. Bah
wat is dit voor waanzin. Je hebt het hele seizoen een pokkehekel aan je rivaal, maar als ze de Champions League nota bene kunnen winnen moet je hen opeens aanmoedigen of zo?
.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 14:56 uur
Ik heb inderdaad een pokkehekel aan ajax, dus ik kan niet blij zijn als ze de CL winnen, dus ik wil het ook niet. Klaar. Niks kleinzielig gedoe.
En het is inderdaad waanzin om een ajacied in elkaar te timmeren, dat heeft niks met voetbal te maken. Supporteren en misgunnen wel. Ik heb bijvoorbeeld een voorkeur voor AC Milan en Barcelona. Alleen daarom al hoop ik niet dat ajax zal winnen. Liever Barcelona dan ajax.
En het is inderdaad waanzin om een ajacied in elkaar te timmeren, dat heeft niks met voetbal te maken. Supporteren en misgunnen wel. Ik heb bijvoorbeeld een voorkeur voor AC Milan en Barcelona. Alleen daarom al hoop ik niet dat ajax zal winnen. Liever Barcelona dan ajax.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 14:57 uur
Toine Rorije schreef:
Heb ik toch ook niet gezegd?
Heb ik toch ook niet gezegd?
Daar komt het wel op neer, want volgens jou moet je dan hopen dat ajax wint, dat is ook een soort van aanmoedigen.
0
Toine Rorije
geplaatst: 3 mei 2006, 15:08 uur
Nicolage Rico schreef:
heeft niks met voetbal te maken. misgunnen wel.
heeft niks met voetbal te maken. misgunnen wel.
Waarom dan? Ben je pas een 'echte' Feyenoord-fan als je Ajax haat? Slaat natuurlijk nergens op. Maar juist door díé instelling is er wel zoveel rotzooi rond het voetbal.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 15:12 uur
Toine Rorije schreef:
Waarom dan? Ben je pas een 'echte' Feyenoord-fan als je Ajax haat? Slaat natuurlijk nergens op. Maar juist door díé instelling is er wel zoveel rotzooi rond het voetbal.
(quote)
Dat geldt ook andersom en ik vindt het eerlijk gezegd een beetje zielig. Als PSV'er zit ik ook niet te juichen als Ajax een CL wedstrijd wint maar in belang van het Nederlands voetbal ben ik er wel blij mee. Gewoon blij dus. Niets meer of minder.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 15:21 uur
Deze hele zielige discussie is één van de redenen waarom ik als Amsterdammer met geen enkele club affiniteit heb. Het kortzichtige gezwets van Rico hoor je in Amsterdam ook richting Feyenoord namelijk. Ik vind zoiets onbegrijpelijk en als de consequentie is dat je als ajax-supporter Feyenoord onder geen beding het licht in de ogen gunt, dan ben ik maar lekker geen ajax-supporter . Muy bien. Ik kijk zoveel mogelijk voetbal, en met name in Europa gun ik alle nederlandse clubs het allerbeste, maar dit soort kleuterachtig chauvinisme is aan mij niet besteed.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 15:21 uur
Toine Rorije schreef:
(quote)
Dat heb ik niet gezegd. Geen woorden omdraaien. Ik heb gezegd dat supporteren en het tegenovergesteld van supporteren, lees tegen een club zijn bij bepaalde wedstrijden, wel met voetbal heeft te maken. Je bent pas een échte Feyenoord-supporter bent die ten alle tijde zijn/haar club steunt (zoals ik) en geen rotzooi uithaalt, zoals vechten in een weiland, etc.
Jij bent waarschijnlijk ook éxtra tegen Duitsland als Nederland tegen ze speelt. Waarom dan????
0
geplaatst: 3 mei 2006, 15:24 uur
rayman schreef:
Deze hele zielige discussie is één van de redenen waarom ik als Amsterdammer met geen enkele club affiniteit heb. Het kortzichtige gezwets van Rico hoor je in Amsterdam ook richting Feyenoord namelijk. Ik vind zoiets onbegrijpelijk en als de consequentie is dat je als ajax-supporter Feyenoord onder geen beding het licht in de ogen gunt, dan ben ik maar lekker geen ajax-supporter . Muy bien. Ik kijk zoveel mogelijk voetbal, en met name in Europa gun ik alle nederlandse clubs het allerbeste, maar dit soort kleuterachtig chauvinisme is aan mij niet besteed.
Ik ben juist niet chauvaunistisch, want van mij hoeft ajax (NL-club) niet te winnen, maar ik heb wel veel favoriete Europese clubs die het dan meer gun. Is daar iets mis mee? Zo heb ik een zwak voor Barcelona, AC Milan en een aantal engelse clubs. Ik heb liever dat zij winnen dan ajax. Probleem?
0
Toine Rorije
geplaatst: 3 mei 2006, 15:24 uur
Nicolage Rico schreef:
Jij bent waarschijnlijk ook éxtra tegen Duitsland als Nederland tegen ze speelt. Waarom dan????
Eh, omdat het dan de tegenstander is.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 15:28 uur
met nadruk op EXTRA, daarom staat dat streepje op die e. Maar goed, daar gaat het niet om. Je bent waarschijnlijk ook tegen Duitsland als ze tegen elke willkeurige tegenstander zullen spelen.
Je hebt gewoon je favorieten en je rivalen. ajax is een rivaal van mij en ik heb geen sympathie voor deze club. Daarom hoef ajax geen CL te winnen van mij.
Je hebt gewoon je favorieten en je rivalen. ajax is een rivaal van mij en ik heb geen sympathie voor deze club. Daarom hoef ajax geen CL te winnen van mij.
0
Toine Rorije
geplaatst: 3 mei 2006, 15:31 uur
Nicolage Rico schreef:
Maar goed, daar gaat het niet om. Je bent waarschijnlijk ook tegen Duitsland als ze tegen elke willkeurige tegenstander zullen spelen.
Maar goed, daar gaat het niet om. Je bent waarschijnlijk ook tegen Duitsland als ze tegen elke willkeurige tegenstander zullen spelen.
Nee. Echt niet. Het is zo'n misvatting dat het bij voetbal zou horen om tégen bepaalde teams te zijn. Enfin, dat zeg ik eigenlijk al de hele tijd.

0
geplaatst: 3 mei 2006, 15:31 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik ben juist niet chauvaunistisch, want van mij hoeft ajax (NL-club) niet te winnen, maar ik heb wel veel favoriete Europese clubs die het dan meer gun. Is daar iets mis mee? Zo heb ik een zwak voor Barcelona, AC Milan en een aantal engelse clubs. Ik heb liever dat zij winnen dan ajax. Probleem?
(quote)
Ik heb met jou geen probleem Rico. Ik heb een algemeen probleem met de instelling van zowel de feyenoord- als de ajaxsupporters waar het de afgunst betreft wanneer het de andere club aangaat. En verder laat me buiten deze discussie, want ik vrees dat sommigen hun standpunt blijven verdedigen, en dan hou je die stomzinnige welles/nietes-discussies die geen donder opschieten.
Zullen we over Saybia hebben?

0
geplaatst: 3 mei 2006, 15:37 uur
Dan moeten we ff naar een ander topic. 
Maar laten we maar ophouden over die rivaliteit tussen ajax en Feyenoord idd. Maar ik heb puur de rivaliteit op sportief gebied, uiteraard.

Maar laten we maar ophouden over die rivaliteit tussen ajax en Feyenoord idd. Maar ik heb puur de rivaliteit op sportief gebied, uiteraard.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 15:46 uur
Nicolage Rico schreef:
In de CL zijn het niet bepaald rivalen te noemen....
0
geplaatst: 3 mei 2006, 16:35 uur
avdj schreef:
(quote)
Wel in algemeenheid.
0
geplaatst: 3 mei 2006, 16:54 uur
ajax is er ook nog niet.... Dus dan kunnen we ajax dwarszitten in de UEFA-cup.. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.