Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 3 november 2019, 23:12 uur
Fathead schreef:
Nee, dat is Sifan.
Volledig mee eens!Nee, dat is Sifan.
0
Hendrik68
geplaatst: 12 november 2019, 10:04 uur
En ondertussen is het alweer november en de NFL is alweer halverwege het seizoen. Een seizoen met wederom een hoop verrassingen, blessures en nog veel meer. Sommige ploegen voldoen aan de verwachtingen en andere weer totaal niet. In de AFC is het tot nu toe wel aardig duidelijk waar het naar toe gaat. De Patriots hebben vooralsnog totaal geen last van het wegvallen van de gestopte Gronkowski. De divisie waarin ze zitten met de Jets, Dolphins en Bills is al jarenlang een makkie. De Bills hebben wel stappen gemaakt, maar een bedreiging vormen ze nog niet. Mijn Jets en de Dolphins zijn dit jaar kanonnenvoer. Dus de play offs zijn al wel zeker en datzelfde geldt voor de Baltimore Ravens. Vooral de Ravens zijn niet te stoppen momenteel en wonnen de 5 laatste wedstrijden, ook zorgden ze voor de enige nederlaag van de Patriots tot nu toe. Baltimore drafte vorig jaar de 5e beschikbare quarterback, Lamarr Jackson en juist hij maakte de beste indruk tot nu toe. Voorlopig zijn de Ravens mijn kandidaat voor het AFC Championship.
Een stuk spannender is het in de NFC. Vooraf werden de Saints als grote favoriet voor de Superbowl gezien, maar een blessure van Drew Brees (zere vinger) gooide roet in het eten. Vervanger Bridgewater won al zijn wedstrijden maar nu Brees terug is lijkt hij toch even tijd nodig te hebben. Zondag werd volkomen onverwacht van de Falcons verloren. De Falcons, die nog maar 3 jaar terug de Superbowl voor het grijpen hadden met wervelend aanvalsspel waarbij alle records gebroken werden, is geen schim meer, ondanks dat het team nog altijd redelijk in tact is. Zondag boekten ze pas hun 2e overwinning. Net zo veel als de Jets en de Dolphins. Grote smaakmaker zijn de Green Bay Packers en de 49-ers. Beide teams behaalden al 8 overwinningen, terwijl beide in een ijzersterke divisie spelen. De Rams, die vorig jaar de Superbowl haalden kunnen het dit jaar wel vergeten. Ook omdat de Seahawks aan een geweldige opmars bezig zijn en gisteravond zelfs van de 49-ers wonnen en hen zo de eerste nederlaag toebrachten. Ben heel benieuwd hoe de ontwikkeling van de Seahawks verder gaat, want dat zou echt een hele grote verrassing zijn. Het team dat alweer een aantal jaren terug de Superbowl won heeft inmiddels vaan alle grootheden afscheid genomen. Eigenlijk is alleen QB Russel Wilson over, maar de opvolgers gaan als een speer, zo blijkt dit jaar.
De Packers zitten bij de Vikings en de Bears in en die werden beide als kanshebber voor de Superbowl gezien. De Bears hebben met o.a. Khalil Mack, Daniel Trevathan en Haha Clinton Dix een ijzersterke defense. Dat komt er bij vlagen ook wel uit, maar de aanval laat de ploeg te vaak in de steek, waardoor de play offs normaal gesproken al niet meer haalbaar zijn. De Vikings zitten de Packers nog wel op de hielen. Kirk Cousins tekende vorig jaar een mega contract in Minnesota om zijn droom, het winnen van de Superbowl waar te maken. Echt alle ingrediënten zijn aanwezig, maar de zware concurrentie, waardoor het lastig blijft in je spel te geraken kan ook dit jaar wel eens zijn tol eisen.
Mijn favoriete team de New York Jets dachten vooraf aan het seizoen weer nieuwe stappen te kunnen maken en in ieder geval de concurrentie met de Bills aan te kunnen. Sam Darnold zijn 2e seizoen en nu met de hulp van de beste running back van de NFL, Le'Veon Bell. De eerste wedstrijd tegen diezelfde Bills ging echter op de valreep verloren, waarna quarterback Sam Darnold met de ziekte van Pfeiffer een maand aan de kant bleef. Einde seizoen voor de Jets eigenlijk. Sinds zijn terugkeer werd er wel 2 keer gewonnen, afgelopen zondag nog van de al even kansloze stadsgenoot, de Giants. Maar meer dan een doekje voor het bloeden is er niet. Voor komend seizoen moet vol op de offensive line gedraft/getrade worden en dan kan de achtervolging op de Patriots en Bills echt worden ingezet. De defense is al jaren dik voor elkaar, zozeer dat het vertrek van Leonard Williams naar stadgenoot de Giants niet eens als een aderlating wordt gezien. Eerder als een kans. En een beetje meer geluk mag ook wel eens een keer.
Een stuk spannender is het in de NFC. Vooraf werden de Saints als grote favoriet voor de Superbowl gezien, maar een blessure van Drew Brees (zere vinger) gooide roet in het eten. Vervanger Bridgewater won al zijn wedstrijden maar nu Brees terug is lijkt hij toch even tijd nodig te hebben. Zondag werd volkomen onverwacht van de Falcons verloren. De Falcons, die nog maar 3 jaar terug de Superbowl voor het grijpen hadden met wervelend aanvalsspel waarbij alle records gebroken werden, is geen schim meer, ondanks dat het team nog altijd redelijk in tact is. Zondag boekten ze pas hun 2e overwinning. Net zo veel als de Jets en de Dolphins. Grote smaakmaker zijn de Green Bay Packers en de 49-ers. Beide teams behaalden al 8 overwinningen, terwijl beide in een ijzersterke divisie spelen. De Rams, die vorig jaar de Superbowl haalden kunnen het dit jaar wel vergeten. Ook omdat de Seahawks aan een geweldige opmars bezig zijn en gisteravond zelfs van de 49-ers wonnen en hen zo de eerste nederlaag toebrachten. Ben heel benieuwd hoe de ontwikkeling van de Seahawks verder gaat, want dat zou echt een hele grote verrassing zijn. Het team dat alweer een aantal jaren terug de Superbowl won heeft inmiddels vaan alle grootheden afscheid genomen. Eigenlijk is alleen QB Russel Wilson over, maar de opvolgers gaan als een speer, zo blijkt dit jaar.
De Packers zitten bij de Vikings en de Bears in en die werden beide als kanshebber voor de Superbowl gezien. De Bears hebben met o.a. Khalil Mack, Daniel Trevathan en Haha Clinton Dix een ijzersterke defense. Dat komt er bij vlagen ook wel uit, maar de aanval laat de ploeg te vaak in de steek, waardoor de play offs normaal gesproken al niet meer haalbaar zijn. De Vikings zitten de Packers nog wel op de hielen. Kirk Cousins tekende vorig jaar een mega contract in Minnesota om zijn droom, het winnen van de Superbowl waar te maken. Echt alle ingrediënten zijn aanwezig, maar de zware concurrentie, waardoor het lastig blijft in je spel te geraken kan ook dit jaar wel eens zijn tol eisen.
Mijn favoriete team de New York Jets dachten vooraf aan het seizoen weer nieuwe stappen te kunnen maken en in ieder geval de concurrentie met de Bills aan te kunnen. Sam Darnold zijn 2e seizoen en nu met de hulp van de beste running back van de NFL, Le'Veon Bell. De eerste wedstrijd tegen diezelfde Bills ging echter op de valreep verloren, waarna quarterback Sam Darnold met de ziekte van Pfeiffer een maand aan de kant bleef. Einde seizoen voor de Jets eigenlijk. Sinds zijn terugkeer werd er wel 2 keer gewonnen, afgelopen zondag nog van de al even kansloze stadsgenoot, de Giants. Maar meer dan een doekje voor het bloeden is er niet. Voor komend seizoen moet vol op de offensive line gedraft/getrade worden en dan kan de achtervolging op de Patriots en Bills echt worden ingezet. De defense is al jaren dik voor elkaar, zozeer dat het vertrek van Leonard Williams naar stadgenoot de Giants niet eens als een aderlating wordt gezien. Eerder als een kans. En een beetje meer geluk mag ook wel eens een keer.
0
geplaatst: 16 november 2019, 14:38 uur
Lorenzo stopt met de MotoGP, toch best apart want hij is nog maar 32 en vorig seizoen won ie nog wel een aantal races op de ducati. Maar ik heb bij hem nooit het gevoel gehad dat hij het echt een leuke sport vond, zoals bij Rossi of Marquez, uit inteviews met hem bleek altijd wel een beetje dat ie wat angstig was.
Maar goed, het broertje van Marquez zal zijn plek wel innemen denk ik. Morgen de laatste race van dit seizoen, wat toch een wat tegenvallend seizoen was, hopelijk wordt het volgend jaar wat spannender.
Maar goed, het broertje van Marquez zal zijn plek wel innemen denk ik. Morgen de laatste race van dit seizoen, wat toch een wat tegenvallend seizoen was, hopelijk wordt het volgend jaar wat spannender.
0
geplaatst: 26 november 2019, 10:05 uur
Echt lachwekkend dat Sari van Veenendaal, beste doelvrouw van de wereld, niet genomineerd is voor Sportvrouw van het Jaar. Tegelijkertijd wel 4 schaatsters 

0
geplaatst: 26 november 2019, 10:33 uur
Poek schreef:
Verdient Van Veenendaal het meer dan Bertens?!
Verdient Van Veenendaal het meer dan Bertens?!
Dat lijkt me een retorische vraag. Door de FIFA uitgeroepen tot doelvrouw van het jaar. Tegen alle verwachtingen de WK-finale gehaald waar ze de beste keeper van het toernooi was. Landskampioenschap gepakt met Arsenal. Wat had ze nog meer moeten doen om genomineerd te moeten worden?
Bertens had uiteraard ook op z'n minst op de shortlist moeten staan met 3 toernooizeges (waaronder Madrid, het op 4-na-grootste WTA-toernooi ter wereld) en consolidatie in de Top 10.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 november 2019, 11:28 uur
Gretz schreef:
Echt lachwekkend dat Sari van Veenendaal, beste doelvrouw van de wereld, niet genomineerd is voor Sportvrouw van het Jaar. Tegelijkertijd wel 4 schaatsters
Het heet dan ook Sportvrouw van het jaar, niet Spelletjesvrouw van het jaar.

0
geplaatst: 26 november 2019, 11:49 uur
Die schaatssters hebben ook geen schijn van kans dit jaar.
VvD maakt wel een goede kans bij de mannen.
VvD maakt wel een goede kans bij de mannen.
1
geplaatst: 26 november 2019, 12:11 uur
Zal toch wel gewoon Hassan worden? Ze kunnen net zo goed niemand anders nomineren. Bij de mannen zal het gaan tussen Van Der Poel en 'hij die niet genoemd mag worden'.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 26 november 2019, 16:36 uur
Hassan is een belangrijke kandidate om sportvrouw van het jaar te worden vanwege haar bijzondere prestaties in de atletiek. Daarmee zijn we nog niet zo verwend. Dat geldt natuurlijk wel voor prestaties bij het wielrennen op de weg bij de vrouwen, zoals nu van Vleuten. De wijze waarop ze daar haar slag sloeg mogen we echter ook niet uit het oog verliezen. Van der Poel is topfavoriet bij de mannen, omdat hij het veldrijden volledig domineert, heel sterk aan de weg timmert bij het mountainbiken en daar al diverse keren de regerend Olympisch kampioen heeft verslagen en zijn vele zeges bij het wielrennen op de weg waarbij ik zijn bijzonder indrukwekkende overwinning in de Amstel Gold Race veruit het hoogste aansla. De slagroom op de taart - lees het winnen van het wereldkdkampioenschap op de weg - was hem vanwege de bijzonder barre weersomstandigheden die hem niet op het lijf waren geschreven (in het weer van de dag ervoor was het hem wel gelukt) niet gegeven. Dan was er geen enkele discussie meer geweest. Nu is er naar mijn oordeel wel ruimte voor enige discussie. Immers uitsluitend kijkend naar het wielrennen op de weg kunnen we niet om Mollema die op imposante wijze de ronde van Lombardije heeft gewonnen heen. Dat is in tegenstelling tot de Amstel Gold Race wel een monument.
0
geplaatst: 26 november 2019, 16:49 uur
Maar 'Wegwielrenner van het jaar' bestaat niet, dus dat is pech voor Mollema (al zal die er niet heel erg van balen).
0
geplaatst: 26 november 2019, 17:08 uur
Jawel hoor, maar daar was Mollema uiteraard kansloos tov MvdP.
Ik zie Virgil wel als topfavoriet om sportman vh jaar te worden. Mathieu zal het vast nog vaak genoeg worden.
Ik zie Virgil wel als topfavoriet om sportman vh jaar te worden. Mathieu zal het vast nog vaak genoeg worden.
0
geplaatst: 26 november 2019, 17:14 uur
Dat is wielrenner van het jaar, dus inclusief veld, baan, mountainbike en BMX.
0
geplaatst: 26 november 2019, 17:29 uur
NOC*NSF fail nummer zoveel 
Bertens verbaasd over shortlist sportverkiezing: ‘Moet kennelijk een grand slam winnen’
Ik zeg uiteraard niet dat Kiki dit jaar zou moeten winnen, maar ze had hoe dan ook op de shortlist moeten staan. De beste tennisster die Nederland ooit gekend heeft

Bertens verbaasd over shortlist sportverkiezing: ‘Moet kennelijk een grand slam winnen’
Ik zeg uiteraard niet dat Kiki dit jaar zou moeten winnen, maar ze had hoe dan ook op de shortlist moeten staan. De beste tennisster die Nederland ooit gekend heeft

0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 26 november 2019, 20:13 uur
johan de witt schreef:
Het is natuurlijk al een tijd geleden dat een Nederlandse voetballer zo bepalend is geweest voor een club die het aller hoogste heeft bereikt. Aan de andere kant heeft van der Poel in drie disciplines van het wielrennen veel prijzen gepakt. Zoals hiervoor betoogd echter geen wereldkampioenschap en geen monument (Milaan - San Remo, Ronde van Vlaanderen, Parijs - Roubaix, Luik - Bastenaken - Luik of Ronde van Lombardije) in de met afstand meest beduidende discipline van het wielrennen, te weten het wielrennen op de weg. Dus titel wielrenner op de weg deel ik het oordeel van Poek en johan de witt. Maar sportman van het jaar? Zeker mogelijk, maar geen zekerheid vanwege bovenstaande.Ik zie Virgil wel als topfavoriet om sportman vh jaar te worden. Mathieu zal het vast nog vaak genoeg worden.
0
geplaatst: 26 november 2019, 20:25 uur
En Max is er ook nog.
Ik denk Virgil eerste en Max/Mathieu 2/3e.
Bij de vrouwen Sifan voor Annemiek.
Ik denk Virgil eerste en Max/Mathieu 2/3e.
Bij de vrouwen Sifan voor Annemiek.
1
geplaatst: 26 november 2019, 20:29 uur
Altijd die fietsers en schaatsers, waarom nou nooit eens een korfballer
.
.
0
geplaatst: 26 november 2019, 20:37 uur
Arbeidsdeskundige schreef:
Zoals hiervoor betoogd echter geen wereldkampioenschap
Zoals hiervoor betoogd echter geen wereldkampioenschap
Jawel, hij is wereldkampioen veldrijden. En twee keer Europees kampioen, veldrijden en mountainbike.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 26 november 2019, 20:40 uur
Je quote slechts het eerste gedeelte van mijn zin. Juist in het tweede gedeelte van mijn zin benadruk ik het in dit verband uitsluitend over het wielrennen op de weg te hebben.
0
geplaatst: 7 december 2019, 20:46 uur
Joshua vs Ruiz vanavond. Zin in.
Wat er aan voorafging
Kanthe real-life Rocky de wereld nog een keer shockeren? | RTL Nieuws
De atletische Engelsman weegt 108 kg, de Mexicaan, een halve kop kleiner, 20 (!) Kilo meer en zou met zijn postuur op het wk darts niet misstaan.
Wat er aan voorafging
Kanthe real-life Rocky de wereld nog een keer shockeren? | RTL Nieuws
De atletische Engelsman weegt 108 kg, de Mexicaan, een halve kop kleiner, 20 (!) Kilo meer en zou met zijn postuur op het wk darts niet misstaan.
* denotes required fields.