MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Cullen gaat flink los

Sneu voor Cullen, wat heeft die man staan gooien, zeg...

Mentale druk is ook een dingetje, waar de absolute top beter mee omgaat. Maar jammer voor hem is het zeker. Hij heeft tot de laatste leg(s) geweldig staan te gooien

18x 180, in nog geen 30 legs. Doe ff normaal ouwe

Poeha schreef:
Mentale druk is ook een dingetje, waar de absolute top beter mee omgaat. Maar jammer voor hem is het zeker

Ja maar dit was wel heel apart, hij heeft de gehele wedstrijd fantastisch lopen gooien enkel in de allerlaatste leg gooide hij dramatisch met scores van 43 enzo. Daarvoor heeft hij ook al de nodige "als ik deze win dan..." gehad en toen ging het ook niet zo faliekant mis. De eerdere matchdart op bull zat ook tegen het ijzer aan.

De echte mentale beproeving zal al in de 1ste set waar verkeerd geteld was (althans doorgegeven, op hoeveel sta ik? Ow 76 dank je dus triple 20 is gewenst en werd gegooid) waardoor hij dacht op 16 te staan maar dat bleek 6 te zijn en de leg verloor maar er na nog een matige leg vrolijk doorging met 180's gooien.

Ik wilde eerst ook schrijven dat hij fantastisch had gegooid. Maar als je de checkouts niet pakt, dan heb je niet helemaal fantastisch gespeeld. De dubbel 8 liep van geen kant. Scorend was hij meester, maar het uitgooien was zijn probleem.

Stalen aubergines deel II !

Wat een held, die Dirk.
Zag 'm niet van Durrant winnen, hoor. Die kerel is zo constant.

Dat komt door zijn mental coach

Natuurlijk was Anderson goed maar kolere Dirk...

Thudd
Vandaag weer eens MvdP rijles tijdens GP Sven Nijs.

Bijzonder WK-avondje weer

Michael

Zeg dat wel. Maar wat stond Chizzy onwaarschijnlijk goed te spelen zeg. Daar viel ook nauwelijks iets tegen te doen. Maar iets meer tegenstand van Michael was toch wel fijn geweest.

SWEEP

Bunting gaat lekker.

Maar hij heeft het niet gered. Price was superieur op de 100 + finishes. Terechte finalist wat mij betreft.

Thudd
MvdP staat nu dit veldritseizoen op 7 zeges. Wie gaat misschien voorkomen dat hij vanmiddag zijn 8e wint?

Niemand.

Van Aert heeft er nu 2 gewonnen.

Pidcock 1.

Thudd
Thudd schreef:
MvdP staat nu dit veldritseizoen op 7 zeges. Wie gaat misschien voorkomen dat hij vanmiddag zijn 8e wint?

Niemand.

Van Aert heeft er nu 2 gewonnen.

Pidcock 1.

MvdP 8 x =

Price kampioen! Zwaar verdiend...

Mooie winnaar

Die laatste paar sets waren wel knotsgek, 11 gemiste wedstrijddarts van Price en Anderson die toen ineens van 6-2 achter naar 6-4 kon komen, nee eigenlijk moest komen en daarmee Price helemaal kon laten doordraaien maar dat gebeurde niet, of toch wel maar toch net weer niet.

Maar het niveau wat Price haalde zo op 2 derde van de wedstrijd was echt fenomenaal. 1 set met een gemiddelde van 136 man man

Price was zeer dominant, wel vrij bizar dat hij juist bij de afronding het zo liet afweten.
Toch mooi dat hij wint, is goed voor de sport. Nu moet MVG er weer achteraan .

Thudd
Gisteren kwam ook het damesschaatsen voorbij... deze dames lijken tegenwoordig veel op influencers, ze zijn mooi opgemaakt en schaatsen bovendien op topniveau.
Jutta Leerdam is mijn oogappeltje, zeg maar dat ze mij influenced om haar races te volgen.

Thudd
Mijn influencer-on-ice Europees kampioen sprint! Bravo Jutta Leerdam!

Wat een schaatsweelde dit weekend. 4/4 Europese Kampioenen

Dumoulin

Thudd
Ik denk dat Dumoulin al sinds begin 2020 is gaan worstelen met zichzelf... Na het voor hem teleurstellende jaar 2019 had hij weer veel zin in herkansing in 2020.
Helaas kwam het seizoen pas tegen eind augustus 2020 op gang. Tom is een gevoelsmens, alles moet kloppen, en het afgelopen jaar klopte er niets... Het klopte als een zwerende vinger bij Tom, en helaas is het in zijn lijf en hoofd gaan zitten - dat was bij tijd en wijle mi goed te zien tijdens de Tour o.a.
Tijd voor bezinning, anders wordt en blijft hij misschien nóg meer unhappy en unsatisfied. Een mens is een mens, geen sportrobot!

Ik vind vooral de timing opmerkelijk. Gisteren werd de beoogde Tourploeg van Jumbo (incl. Dumoulin) nog aangekondigd en klonk hij strijdlustig en gretig. Was dit dan juist de druppel voor hem die hem deed besluiten tijdelijk te stoppen?

Ondanks dat ie dus al een tijdje (sinds z'n knieblessure?) niet meer helemaal zichzelf is werd ie toch nog knap 7e in de Tour afgelopen jaar. Dan moet je toch wel behoorlijk sterk zijn mentaal. Er is natuurlijk de druk en het verwachtingspatroon van buitenaf, maar hij lijkt mij vooral zichzelf behoorlijk wat druk op te leggen ook. Hij is een perfectionist. De blessures waren frustrerend, de sportieve concurrentie nam alleen maar toe. Hij was geen outsider meer, maar een voormalig Giro-winnaar die ook wel even de Tour ging winnen voor Nederland.

Al met al een moedig en correct besluit. Hopelijk zien we hem ooit nog terug op de fiets met frisse zin en gezonde ambitie, zoniet dan is het ook goed.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:55 uur

geplaatst: vandaag om 19:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.