Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 12 maart 2021, 19:38 uur
Leuk, "de Grote Drie" zoals ze nu genoemd worden hebben er nu allemaal eentje gewonnen in Tirreno-Adriatico.
Roglic ook machtig in Parijs-Nice trouwens. Wordt in België wat ondergewaardeerd, maar wat een fantastische coureur is dat zeg. Mag van mij minstens op dezelfde hoogte geplaatst worden als Alaphilippe, Van der Poel en Van Aert. Ik snap wel dat er bij pers en publiek weinig enthousiasme is over Roglic, hij koerst niet zo spectaculair en heeft als persoon ook minder uitstraling dan de Grote Drie, maar nogmaals: wat een fantastische coureur.
Roglic ook machtig in Parijs-Nice trouwens. Wordt in België wat ondergewaardeerd, maar wat een fantastische coureur is dat zeg. Mag van mij minstens op dezelfde hoogte geplaatst worden als Alaphilippe, Van der Poel en Van Aert. Ik snap wel dat er bij pers en publiek weinig enthousiasme is over Roglic, hij koerst niet zo spectaculair en heeft als persoon ook minder uitstraling dan de Grote Drie, maar nogmaals: wat een fantastische coureur.
1
geplaatst: 12 maart 2021, 19:53 uur
Het is ook leuk dat het allemaal door elkaar is nu. Bernal die podium rijdt in Strade Bianche, Roglic die sprints wint, Van Aert die voor het klassement gaat.
0
geplaatst: 13 maart 2021, 17:26 uur
Dagje te laat, maar F1 is weer begonnen! 
Mijn voorlopige conclusies (met een snufje zout): Nou conclusies van vandaag: Mercedes heeft zijn zaakjes niet echt op orde lijkt het, tot een halfuur voor het einde. De Haas is traag als poep, Sainz kan nog niet overweg met de Ferrari en Gasly wordt WDC.

Mijn voorlopige conclusies (met een snufje zout): Nou conclusies van vandaag: Mercedes heeft zijn zaakjes niet echt op orde lijkt het, tot een halfuur voor het einde. De Haas is traag als poep, Sainz kan nog niet overweg met de Ferrari en Gasly wordt WDC.
0
geplaatst: 14 maart 2021, 16:51 uur
Van der Poel, man, man, staat echt geen maat op.
Benieuwd naar San Remo.
Roglic wordt ook wel een choker zo...
Benieuwd naar San Remo.
Roglic wordt ook wel een choker zo...
0
geplaatst: 14 maart 2021, 16:57 uur
Pfoe, wat een koersnamiddagje weer. Rit in Tirreno misschien wel mooier dan Strade Bianche, jammer dat Alaphilippe door pech ontbrak. En verrassende omwenteling in Parijs-Nice, helaas ook door pech.
0
geplaatst: 14 maart 2021, 17:02 uur
Joren999 schreef:

Begonnen, begonnen... ze rijden oefenrondjes

0
geplaatst: 14 maart 2021, 21:21 uur
Hopen dat ie niet te diep is gegaan vandaag, maar zonder meer een knap staaltje weer. Ik ben echt groot fan van zijn manier van koersen, gewoon aanvallen, niet wachten tot het laatste moment en vertrouwen op je explosiviteit. Sowieso zijn de koersen echt genieten de laatste tijd, zo'n man-tegen-man-gevecht en dan de concurrentie op vele minuten rijden. En dat zijn niet de minsten he: Bernal, Thomas, Alaphilippe, Landa, Nibali, Van Avermaet, Fuglsang, Quintana, Bardet...
0
geplaatst: 18 maart 2021, 21:44 uur
Noorden van Frankrijk vanaf morgen 4 weken in lockdown....Parijs Roubaix onzeker 

2
geplaatst: 19 maart 2021, 16:40 uur
Technische problemen bij uitzending Bredene Koksijde Classic op Sporza, dus spelen ze maar een plaatje. Kacey Musgraves - Slow Burn nu. Gretz zal blij zijn, honderdduizenden kijkers nu gefocust op Kacey Musgraves. 

0
geplaatst: 24 maart 2021, 15:27 uur
Geen Parijs - Roubaix in April
.... er wordt gekeken of het mogelijk is om 'm in het najaar te rijden....alhoewel de berichten een beetje tegenstrijdig zijn. Volgens L'Equipe valt de beslissing pas volgende week, Le Parisien meldt dat het besluit al genomen is.
.... er wordt gekeken of het mogelijk is om 'm in het najaar te rijden....alhoewel de berichten een beetje tegenstrijdig zijn. Volgens L'Equipe valt de beslissing pas volgende week, Le Parisien meldt dat het besluit al genomen is.
0
geplaatst: 26 maart 2021, 16:47 uur
MotoGP begint weer! Wel jammer dat Marquez nog niet mee doet, de vraag is of het ooit weer helemaal goed komt.
Mir: Verrassend dat Marquez GP's in Qatar laat schieten - nl.motorsport.com
Mir: Verrassend dat Marquez GP's in Qatar laat schieten - nl.motorsport.com
0
geplaatst: 27 maart 2021, 17:20 uur
Verstappen gaat ook wel goed zeg. Gaat het dan echt gebeuren dit jaar?
Dit is trouwens ook wel een verrassing, hij zou eerst naar de lagere klasse supersport gaan, maar kreeg nog een contract bij het Spaanse Sag omdat de sponsor op zoek was naar iemand met Indonesische roots. En nu is ie derde geworden in de kwalificatie, en dat is heel erg knap.
Bendsneyder is terug in Moto2: 'Oma werd gebeld door teambaas' | NOS
Bendsneyder derde in kwalificatie voor de Grand Prix van Qatar - nl.motorsport.com
Dit is trouwens ook wel een verrassing, hij zou eerst naar de lagere klasse supersport gaan, maar kreeg nog een contract bij het Spaanse Sag omdat de sponsor op zoek was naar iemand met Indonesische roots. En nu is ie derde geworden in de kwalificatie, en dat is heel erg knap.
Bendsneyder is terug in Moto2: 'Oma werd gebeld door teambaas' | NOS
Bendsneyder derde in kwalificatie voor de Grand Prix van Qatar - nl.motorsport.com
1
geplaatst: 28 maart 2021, 21:02 uur
Wat is Gent - Wevelgem toch steeds een zeer mooie wedstrijd.
Vandaag een finale van 180km! Welke klassieke wedstrijd kan dat zeggen? Meestal begint men in de klassiekers maar te koersen in de laatste 30km.
Wedstrijdverloop: op 180km van de streep trekt men waaiers. Het peleton valt in 5 stukken uiteen, die tot op de streep tegen mekaar blijven rijden. De ploegen zijn zo versnipperd dat niemand iets kan organiseren.
Op een gegeven moment komt groep 2 op '20 van de eerste groep, 10km later is dat teruggevallen naar "1'20. Weer 10km verder is dat weer '40. Steeds denk je: "De aansluiting komt er aan", maar die komt dan net niet.
Sam Bennett reed zich volledig leeg: Op 20km van het einde kwam loste hij al kotsend uit de eerste groep.
Vandaag een finale van 180km! Welke klassieke wedstrijd kan dat zeggen? Meestal begint men in de klassiekers maar te koersen in de laatste 30km.
Wedstrijdverloop: op 180km van de streep trekt men waaiers. Het peleton valt in 5 stukken uiteen, die tot op de streep tegen mekaar blijven rijden. De ploegen zijn zo versnipperd dat niemand iets kan organiseren.
Op een gegeven moment komt groep 2 op '20 van de eerste groep, 10km later is dat teruggevallen naar "1'20. Weer 10km verder is dat weer '40. Steeds denk je: "De aansluiting komt er aan", maar die komt dan net niet.
Sam Bennett reed zich volledig leeg: Op 20km van het einde kwam loste hij al kotsend uit de eerste groep.
0
geplaatst: 29 maart 2021, 11:09 uur
Schitterende koers inderdaad. Apart ook met al die sprinters/snelle jongens in de kopgroep. Matthews had in den beginnen dan nog een ploegmaat of 4 bij om heel wat werk te doen, en de rol van een beresterke Nathan Van Hooydonck was cruciaal voor Van Aert, die vrij makkelijk de sprint won. Nizzolo maakte wel een foutje door zich helemaal achteraan te posteren, maar het verschil was duidelijk.
Dat uitgerekend Bennett mee was in de waaier en de rest van de ervaren Deceuninck-boys zich lieten ringeloren, is wel opvallend, de te meer omdat ze vrijdag de koers zowat domineerden. Nou ja, volgend weekend wordt het een totaal andere koers, dus ik verwacht daar weer wel, zeker met Alaphilippe er ook nog 'ns bij.
Nu is het uitkijken naar Dwars door Vlaanderen, het kleinere broertje van de Ronde, maar ook vaak spectaculair. Sneu voor BORA en Trek, maar dat hoort er in deze tijden helaas bij. Gelukkig voor BORA reed Sagan in Catalonië, al plaats ik hem niet bij de topfavorieten.
Dat uitgerekend Bennett mee was in de waaier en de rest van de ervaren Deceuninck-boys zich lieten ringeloren, is wel opvallend, de te meer omdat ze vrijdag de koers zowat domineerden. Nou ja, volgend weekend wordt het een totaal andere koers, dus ik verwacht daar weer wel, zeker met Alaphilippe er ook nog 'ns bij.
Nu is het uitkijken naar Dwars door Vlaanderen, het kleinere broertje van de Ronde, maar ook vaak spectaculair. Sneu voor BORA en Trek, maar dat hoort er in deze tijden helaas bij. Gelukkig voor BORA reed Sagan in Catalonië, al plaats ik hem niet bij de topfavorieten.
0
geplaatst: 4 april 2021, 17:29 uur
De sterkste man in koers heeft gewonnen. Petje af voor Asgreen. Verdiende winnaar.
1
geplaatst: 5 april 2021, 17:45 uur
Vanavond een bijzonder moment in het snooker.
De kwalificatierondes voor het WK beginnen vandaag, en dat is meestal niet zo heel boeiend. Maar vanavond treffen twee absolute snookerlegendes elkaar in de 1e ronde: Stephan Hendry en Jimmy White, eeuwige rivalen begin jaren ‘90. White is al die tijd nog steeds actief geweest op de tour zonder al te veel succes en Hendry heeft dit jaar besloten de keu weer uit de mottenballen te halen. Hendry was altijd de beste, Jimmy de populairste.
Dus we zijn vanavond dus gewoon weer voor White en Hendry gaat winnen.
De kwalificatierondes voor het WK beginnen vandaag, en dat is meestal niet zo heel boeiend. Maar vanavond treffen twee absolute snookerlegendes elkaar in de 1e ronde: Stephan Hendry en Jimmy White, eeuwige rivalen begin jaren ‘90. White is al die tijd nog steeds actief geweest op de tour zonder al te veel succes en Hendry heeft dit jaar besloten de keu weer uit de mottenballen te halen. Hendry was altijd de beste, Jimmy de populairste.

0
geplaatst: 5 april 2021, 18:05 uur
Ik overweeg zelfs voor het eerst sinds jaren weer eens naar snooker te gaan kijken!
Ben trouwens voor Hendry.
Ben trouwens voor Hendry.
2
geplaatst: 5 april 2021, 18:14 uur
Het belooft weer een spannend MotoGP seizoen te worden. Meerdere rijders zijn aan elkaar gewaagd en doordat de Ducati sneller is op de lange rechte stukken maar in de bochten trager dan de Yamaha en de Suzuki zijn er veel mooie inhaalmanoeuvres te zien. Knappe overwinning van Quartararo.
0
geplaatst: 5 april 2021, 19:05 uur
Fathead schreef:
Ook al ben ik te jong om deze rivaliteit mee te hebben gemaakt, ga ik er vanavond toch even voor zitten.
0
geplaatst: 10 april 2021, 17:55 uur
Wat een mooie slotetappe in de ronde van het Baskenland! En wat een succes voor TJV, eerste twee plekken en alle truien.
0
geplaatst: 10 april 2021, 18:02 uur
Kadootje van Roglic aan Gaudu (die overigens wel sterk reed) - zeer sterke Vingegaard, met hem, en ook Harper, Foss en Kuss, staan er vier uitstekende jonge klimmers klaar. Geen van alleen Nederlands echter! Afwachten geblazen hoe het met Sam Oomen verder gaat.
1
geplaatst: 10 april 2021, 18:16 uur
Heerlijke rit inderdaad, mooie strijd bergop, bergaf en in de vallei. Valverde ook weer sterk, na de UAE Tour had ik 'm (eindelijk) afgeschreven maar hij verbaast me de jongste weken weer in positieve (no pun intended) zin.
0
geplaatst: 10 april 2021, 18:49 uur
En voor de Belgen is het mooi dat Vansevanant (21 jaar) en Van Wilder (20 jaar) het goed gedaan hebben. En dan is er ook nog Evenepoel (en Uijtdebroeks). Zulke sterke jonge ronderenners heeft Nederland helaas niet.
0
geplaatst: 10 april 2021, 22:40 uur
Het wordt verdorie wel eens tijd dat België goede ronderenners heeft.
Nederland heeft de voorbije jaren kunnen genieten van Gesink, Mollema, Dumoulin, Kruijswijk en Kelderman. In België kon enkel Jurgen Van den Broeck zich deze eeuw meten met de beste klassementsrenners. Wim Vanhuffel was een eendagsvlieg (De Gendt ook, als ronderenner dan) en veel talenten die bij de beloften en/of eerste profjaren goed waren (De Greef, Seeldraeyers, Eijssen, Vervaeke...) hebben het nooit echt waargemaakt. Maar goed, de toekomst is veelbelovend, met Evenepoel op kop. 
Nederland heeft de voorbije jaren kunnen genieten van Gesink, Mollema, Dumoulin, Kruijswijk en Kelderman. In België kon enkel Jurgen Van den Broeck zich deze eeuw meten met de beste klassementsrenners. Wim Vanhuffel was een eendagsvlieg (De Gendt ook, als ronderenner dan) en veel talenten die bij de beloften en/of eerste profjaren goed waren (De Greef, Seeldraeyers, Eijssen, Vervaeke...) hebben het nooit echt waargemaakt. Maar goed, de toekomst is veelbelovend, met Evenepoel op kop. 
* denotes required fields.