Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2021, 18:49 uur
El Ninjo schreef:
Beetje spijtig dat ze bij Deceuninck-Quick Step obv 1 slechte etappe Almeida direct hebben laten vallen, als je ziet hoe hij nu rijd.
Beetje spijtig dat ze bij Deceuninck-Quick Step obv 1 slechte etappe Almeida direct hebben laten vallen, als je ziet hoe hij nu rijd.
Denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat ie volgend seizoen elders fietst.
0
geplaatst: 26 mei 2021, 19:11 uur
Ik blijf dat toch vreemd vinden, neem 'm dan helemaal niet mee als dat zo'n grote rol speelt.
0
geplaatst: 26 mei 2021, 19:19 uur
El Ninjo schreef:
Bernal vertoont wat haarscheurtjes (had ik niet zien aankomen) maar Yates staat te ver achter denk ik om echt nog wat uit te richten. Bovendien rijdt Bernal ook een betere tijdrit.
Bernal vertoont wat haarscheurtjes (had ik niet zien aankomen) maar Yates staat te ver achter denk ik om echt nog wat uit te richten. Bovendien rijdt Bernal ook een betere tijdrit.
De laatste week van de Giro kan het behoorlijk spoken heeft de geschiedenis uitgewezen.
0
geplaatst: 26 mei 2021, 19:20 uur
johan de witt schreef:
Ja, ook leuk, maar had hem toch liever revanche zien nemen in de Tour.
Maar jaartje nog wachten dan maar.
(quote)
Ja, ook leuk, maar had hem toch liever revanche zien nemen in de Tour.
Maar jaartje nog wachten dan maar.
Ik was Froome vergeten. Die heeft ook alle grote rondes gewonnen.
0
geplaatst: 27 mei 2021, 13:31 uur
El Ninjo schreef:
Bovendien rijdt Bernal ook een betere tijdrit.
Bovendien rijdt Bernal ook een betere tijdrit.
Yates heeft soms enorme uitschieters in het tijdrijden (zie bijvoorbeeld Parijs-Nice 2019).
0
geplaatst: 27 mei 2021, 15:56 uur
Volgens mij is deze tijdrit trouwens behoorlijk vlak, eigenlijk iets voor "hardrijders" .
Ik heb eigenlijk geen idee hoe goed de tijdrit van Damiano Caruso is en of die nog gevaarlijk kan worden als hij ook nog een minuutje kan terugpakken in de bergen.
Eerst maar eens afwachten hoe de bergritten gaan verlopen en of het een eenmalige "inzinking" van Bernal was (rustdag slecht verteerd?) of dat z'n vormdipje doorzet.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe goed de tijdrit van Damiano Caruso is en of die nog gevaarlijk kan worden als hij ook nog een minuutje kan terugpakken in de bergen.
Eerst maar eens afwachten hoe de bergritten gaan verlopen en of het een eenmalige "inzinking" van Bernal was (rustdag slecht verteerd?) of dat z'n vormdipje doorzet.
0
geplaatst: 27 mei 2021, 16:03 uur
El Ninjo schreef:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe goed de tijdrit van Damiano Caruso is .
Ik heb eigenlijk geen idee hoe goed de tijdrit van Damiano Caruso is .
Twee jaar geleden was hij vierde in de afsluitende tijdrit van de Giro, al zat er toen wel een heuvel van 5% in.
0
geplaatst: 27 mei 2021, 16:04 uur
Zou wel een sensatie zijn als Caruso de winst nog gaat pakken....
0
geplaatst: 30 mei 2021, 17:40 uur
Pakt wel 30 seconden maar veel te weinig.
Bernal verdiende winnaar ook.
Bernal verdiende winnaar ook.
0
geplaatst: 30 mei 2021, 19:36 uur
De Giro zit erop, normaal gesproken altijd mijn favoriete ronde, maar dit jaar bekruipt me toch een beetje een teleurstellend gevoel - ondanks dat het parcours vooraf om je vingers bij af te likken was. Was het het slechte weer? Was Bernal + Ineos te sterk? Waren er te weinig echte uitdagers? Dat laatste weegt het zwaarst denk ik, het was veelzeggend dat veteraan Caruso - overigens niets dan respect voor hem - hier de grootste uitdager van Bernal was. Het was interessant geweest als Landa op zijn fiets was blijven zitten om de dynamiek tussen Bahrain en Ineos te hebben kunnen zien, maar - zoals zo vaak bij Landa - is dat puur een gevalletje van als...
Op naar de Tour iig
Op naar de Tour iig

0
geplaatst: 30 mei 2021, 20:43 uur
Titmeister schreef:
De Giro zit erop, normaal gesproken altijd mijn favoriete ronde, maar dit jaar bekruipt me toch een beetje een teleurstellend gevoel - ondanks dat het parcours vooraf om je vingers bij af te likken was.
De Giro zit erop, normaal gesproken altijd mijn favoriete ronde, maar dit jaar bekruipt me toch een beetje een teleurstellend gevoel - ondanks dat het parcours vooraf om je vingers bij af te likken was.
Ik wil niet achteraf tof gaan doen, maar ik had vooraf al mijn kritiek geuit op het parcours. Vond het juist erg slecht samengesteld. Veel wanstaltige etappes (neem bijvoorbeeld die van 230km, waarvan de eerste 180 vlak), slechte balans, slecht geplande beklimmingen. De Vuelta dit jaar is daarentegen wat mij betreft een van de allerbeste parcoursen op papier ooit.
Was het het slechte weer? Was Bernal + Ineos te sterk? Waren er te weinig echte uitdagers?
Ja, ja en ja. En inderdaad Landa had (voor de tigste keer) zonder pech/valpartij het een stuk leuker kunnen maken. En Yates had het ook spannend gemaakt als hij niet zo zwak was in de eerste week. En Evenepoel als hij eerder hersteld was en daardoor een betere voorbereiding had kunnen hebben.
De Giro vind ik normaal - na de Olympische Spelen - het allermooiste sportevenement, maar dit jaar werd ik er totaal niet warm van. Hopen dat alle spettacolo opgespaard is voor de Tour / Vuelta.
0
geplaatst: 30 mei 2021, 21:00 uur
Je hebt wel een punt wat betreft die bergetappes met een lange vlakke aanloop; dat zijn per definitie saaie etappes waar een grote groep vooruit blijft en de favorieten zich koest houden. Ik zie liever bergetappes van +- 100km met alleen maar beklimmingen, vaak veel spectaculairder.
Ik denk ook, dat als Vegni wil dat er wat meer sprinters de Giro uitrijden, hij beter 1 of 2 vlakke(re) etappes in de slotweek doet. Zou mooi zijn als ie er zich wat van aantrekt, ipv de schuld alleen maar bij anderen te zoeken...
Verwacht in de Tour iig een mooie strijd tussen Jumbo, UAE en Ineos, wat - hopelijk - betekent dat de andere ploegen gaan vrijbuiten. Voor de Vuelta is het altijd net de vraag wat het startveld wordt - dat is vaak ook afhankelijk van de Tour.
Ik denk ook, dat als Vegni wil dat er wat meer sprinters de Giro uitrijden, hij beter 1 of 2 vlakke(re) etappes in de slotweek doet. Zou mooi zijn als ie er zich wat van aantrekt, ipv de schuld alleen maar bij anderen te zoeken...
Verwacht in de Tour iig een mooie strijd tussen Jumbo, UAE en Ineos, wat - hopelijk - betekent dat de andere ploegen gaan vrijbuiten. Voor de Vuelta is het altijd net de vraag wat het startveld wordt - dat is vaak ook afhankelijk van de Tour.
2
geplaatst: 6 juni 2021, 16:01 uur
Ontketende Hassan loopt in Hengelo wereldrecord op 10.000 meter | NOS
Elf seconden onder het oude record! Een halve minuut onder haar pr!
Elf seconden onder het oude record! Een halve minuut onder haar pr!
0
geplaatst: 6 juni 2021, 16:10 uur
2
geplaatst: 6 juni 2021, 16:20 uur
Goed om Tom Dumoulin weer terug in koers te zien vandaag in de Tour de Suisse, en gelijk ook al op een alleraardigst niveau.
2
geplaatst: 7 juni 2021, 14:26 uur
MVP downhill
Alpecin-Fenix heeft een filmpje gedeeld van MVP op z'n mountainbike downhill....gaat best hard
Alpecin-Fenix heeft een filmpje gedeeld van MVP op z'n mountainbike downhill....gaat best hard

1
geplaatst: 11 juni 2021, 23:36 uur
1
geplaatst: 12 juni 2021, 13:12 uur
Vanochtend teruggekeken en briljant tennis van Djokovic gezien. Al leek Nadal in de vierde set ook wel wat vermoeid ofzo. De leeftijd? Als dat zo is, dan gaat het nog knap lastig worden voor Nadal om de 21 te halen. Tsitsipas wordt ook steeds machtiger op gravel en Zverev faalt niet meer continu op Grand Slams. Ik zou het prachtig vinden als de grote drie allemaal op twintig titels blijven steken. En dan nooit meer geëvenaard worden. Alledrie verdienen ze wel die eeuwige roem.
0
geplaatst: 12 juni 2021, 15:14 uur
Teunnis schreef:
Ik zou het prachtig vinden als de grote drie allemaal op twintig titels blijven steken. En dan nooit meer geëvenaard worden. Alledrie verdienen ze wel die eeuwige roem.
Hoewel ik niets heb met Djokovic zou dit inderdaad een mooi besluit van drie waanzinnige carrières zijn. Helaas vrees ik dat Djokovic er nog wel een paar gaat pakken. Iets wat ik Federer en Nadal (helaas) minder snel zie doen. Als Federer toch nog eens één keer Wimbledon zou kunnen winnen. Wat zou dat magisch zijn.Ik zou het prachtig vinden als de grote drie allemaal op twintig titels blijven steken. En dan nooit meer geëvenaard worden. Alledrie verdienen ze wel die eeuwige roem.
0
geplaatst: 12 juni 2021, 17:35 uur
Week voorafgaand aan Roland Garros won ze haar eerste toernooi in het enkelspel en dat smaakte kennelijk naar meer. Mooie onverwachte winnaar, Barbora Krejcikova.
Maar waar ligt nou de klemtoon bij haar achternaam??
Maar waar ligt nou de klemtoon bij haar achternaam??
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 juni 2021, 20:14 uur
Mensen, de regels zijn helder en bekend: geen voetbal op MusicMeter. Ook niet bij een dramatisch moment in een wedstrijd.
0
geplaatst: 12 juni 2021, 22:10 uur
0
geplaatst: 12 juni 2021, 22:30 uur
O, dacht dat wel eens gesuggereerd werd, ook door (oud) mods...
2
geplaatst: 12 juni 2021, 22:36 uur
luigifort schreef:
Als meter_fan morgen besluit dat er weer over voetbal gepraat mag worden op MovieMeter en MusicMeter dan gebeurt dat gewoon hoor. Uiteindelijk heeft de site-eigenaar het laatste woord.
* denotes required fields.