Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2021, 14:08 uur
1. Froome
2. Quintana
3. Nibali
4. Valverde
5. Kruijswijk
1. Roglic
2. Pogacar
3. Thomas
4. Alaphillipe
5. Uran
2. Quintana
3. Nibali
4. Valverde
5. Kruijswijk
1. Roglic
2. Pogacar
3. Thomas
4. Alaphillipe
5. Uran
1
geplaatst: 26 juni 2021, 14:30 uur
Mag de TT voorspellen ook? 
1. Maverick Viñales
2. Fabio Quartararo
3. Joan Mir
4. Marc Marquez
5. Alex Rins

1. Maverick Viñales
2. Fabio Quartararo
3. Joan Mir
4. Marc Marquez
5. Alex Rins
0
geplaatst: 26 juni 2021, 14:32 uur
1. Roglic
2. Pogi
3. Thomas
4. Porte
5. Uran
6. Carapaz
7. Hart
8. Kelderman
9. Mas
10. Lopez
Voor vandaag zeg ik: 1. Van der Poel en 2. Hirschi
2. Pogi
3. Thomas
4. Porte
5. Uran
6. Carapaz
7. Hart
8. Kelderman
9. Mas
10. Lopez
Voor vandaag zeg ik: 1. Van der Poel en 2. Hirschi
2
geplaatst: 26 juni 2021, 16:13 uur
Jezus, drie kwart van t peloton onderuit door een kutwijf met een pamflet
0
geplaatst: 26 juni 2021, 16:23 uur
Ze wilde graag in beeld waarschijnlijk. Dat is gelukt.
https://pbs.twimg.com/media/E40HiCCWQAcpBd9?format=jpg
https://pbs.twimg.com/media/E40HiCCWQAcpBd9?format=jpg
0
geplaatst: 26 juni 2021, 18:11 uur
Gelijk al een behoorlijk slagveld in het AK als gevolg. En het geel zal normaal gesproken wel een tijdje om de schouders van Alaphilippe zitten.
0
geplaatst: 27 juni 2021, 08:13 uur
Poles Apart schreef:
Gelijk al een behoorlijk slagveld in het AK als gevolg. En het geel zal normaal gesproken wel een tijdje om de schouders van Alaphilippe zitten.
Maar behalve Lopez zaten alle echte toppers wel gewoon vooraan. If anything heeft deze etappe al een duidelijke verdeling gemaakt (voor zover die niet al was) tussen kopman en knecht bij Ineos, Jumbo en Movistar en tussen voor etappes of klassement gaan voor renners als Woods, O'Connor, G. Martin en Yates. Maakt het vervolg van de Tour wrs interessanter (en minder nerveus). Neemt niet weg dat die vrouw met het bord natuurlijk een volgeslagen debiel is.
En wat betreft Alaphilippe: zou me niets verbazen als ie het geel tot Parijs weet te houden. In de tijdrit doet ie weinig onder voor Pogi & Rogi, er zijn weinig echt zware bergritten en die 2 zitten zo erg naar elkaar te kijken, dat er zomaar een derde hond met het been weg kan lopen (beetje a la Carapaz in Giro 2019). Enige nadeel voor Flip dat op 2,3 renners na zijn ploeg vierkant de berg over komt, dus dat ie vrij snel geïsoleerd zal komen te zitten.
0
geplaatst: 27 juni 2021, 10:12 uur
vigil schreef:
Wielrenners Tour de France rijden agressief in op publiek - nieuwspaal.nl
0
geplaatst: 27 juni 2021, 10:16 uur
Titmeister schreef:
En wat betreft Alaphilippe: zou me niets verbazen als ie het geel tot Parijs weet te houden.
Dan komt ie in een wel heel illuster rijtje met Jacques Anquetil en drie vooroorlogse tourhelden. En wat betreft Alaphilippe: zou me niets verbazen als ie het geel tot Parijs weet te houden.
Ik zie Alaphilippe ver komen (plek 4 in mijn voorspelling), maar de eindwinst lijkt me net te hoog gegrepen. Bergop - zeker in de derde week - gaat hij tijd prijsgeven op Roglic, Pogacar, Carapaz en enkele andere erkende klimmers. Daarom is het zaak voor Alaphilippe om juist deze week met heuvelachtige etappes tijd te pakken. Daar heeft ie gisteren alvast een prima begin mee gemaakt.
0
geplaatst: 27 juni 2021, 10:58 uur
Ja, ik had hem vooraf op 5 gezet - naast de 3 renners die jij noemt verwacht ik ook Thomas sterker - en ik verwacht nog steeds dat die renners ook sterker blijken, maar ik voorzie een scenario waar ie ze voorblijft. Hij zou iig de kandidaat-winnaars van de Zubeldia-award (Mas, Kelderman, Uran, Haig, Mollema) voor moeten kunnen blijven.
Interessant vind ik ook wel hoe de dynamiek van een renner als Lopez zich zal ontwikkelen. Die staat straks voor de bergen al op 3-4 minuten achterstand en zal dus wel wat ruimte krijgen, maar die moet je hem niet te veel geven...
Interessant vind ik ook wel hoe de dynamiek van een renner als Lopez zich zal ontwikkelen. Die staat straks voor de bergen al op 3-4 minuten achterstand en zal dus wel wat ruimte krijgen, maar die moet je hem niet te veel geven...
1
geplaatst: 27 juni 2021, 14:47 uur
Erg jammer van Rossi, zo'n afscheid gun je hem niet.
Verder wat een saaie race, zonder publiek valt ook niet mee.
Verder wat een saaie race, zonder publiek valt ook niet mee.
0
geplaatst: 27 juni 2021, 17:48 uur
Historische dag. Wat een prestatie. En dat interview, schitterend! 

0
Onweerwolf
geplaatst: 27 juni 2021, 20:05 uur
Goh, wordt er weer gejankt over foebel in het het topic waar dat expliciet niet mag?
Mijn stelling dat foebelfiguren overal per se moeten janken over dat kutspelletje wordt weer eens bevestigd.
Mijn stelling dat foebelfiguren overal per se moeten janken over dat kutspelletje wordt weer eens bevestigd.
0
geplaatst: 27 juni 2021, 20:22 uur
Matje! Wat een heldenprestatie!
Ineos lekker op kop beuken en vervolgens je kopman zien lossen
Ineos lekker op kop beuken en vervolgens je kopman zien lossen

1
geplaatst: 27 juni 2021, 20:33 uur
Onweerwolf schreef:
Goh, wordt er weer gejankt
Goh, wordt er weer gejankt
Gap, dit gaat over de ontluisterende 10-0 nederlaag van de Nederlandse honkbalmannen tegen Venezuela, waardoor ze de laatste kans op deelname aan de Olympische Spelen mislopen

2
geplaatst: 27 juni 2021, 20:38 uur
Niet te geloven idd, als je bij 0-0 die homerun wel slaat krijg je toch een heel andere wedstrijd
0
geplaatst: 27 juni 2021, 20:48 uur
Titmeister schreef:
Blijft toch een geval apart, die kerel. Ik verklaarde hem voor gek toen ie op de voorlaatste passage al ging aanvallen, bleek het gewoon onderdeel van het plan om de gele trui te veroveren.

Heerlijk dat het gelukt is, heerlijk ook die ontlading!
Duidelijk ook te lastiger voor de snelle jongens, zelfs degenen met de beste klimmersbenen (Matthews, Colbrelli) hadden het knap lastig. Pogačar maakt alweer een erg sterke indruk, Roglic deed het vrij slim door (relatief) weinig initiatief te nemen en toch weer boni's te scoren. De tactiek van INEOS was... hadden ze wel een tactiek?
Nu mag het sprintersbal openbarsten, de komende dagen zullen we ook zien we er gaat meedingen voor groen. Ik verwacht dat Ewan hier serieus voor zal gaan en geef hem ook veel kans als ie de bergen goed overkomt. Matthews lijkt me te licht voor de massasprints, Colbrelli wat te wisselvallig (typisch zo'n sprinter die de ene massasprint top 3 rijdt om de dag erna niet op de afspraak te zijn) en Sagan lijkt me gewoon niet goed genoeg voor de moment, al kan ik het moeilijk inschatten (zelfs toen hij absolute wereldtop was, waren aankomsten als gisteren en vandaag wat te zwaar voor 'm, schat ik).
Ook benieuwd hoelang Van der Poel het geel gaat verdedigen, en hoe ie het bijvoorbeeld woensdag in de tijdrit gaat doen.
0
geplaatst: 27 juni 2021, 21:07 uur
AOVV schreef:
Zelfs toen hij absolute wereldtop was, waren aankomsten als gisteren en vandaag wat te zwaar voor 'm, schat ik.
De vorige twee keer dat de Tour "de muur" aandeed eindigde Sagan in de top tien. Ik heb even niet paraat waar ie vandaag is geëindigd, maar top tien was het niet. Nu moet ik daar wel bij aantekenen dat de huidige top in het wielrennen breder is dan een paar jaar geleden. Zelfs toen hij absolute wereldtop was, waren aankomsten als gisteren en vandaag wat te zwaar voor 'm, schat ik.
Verder weinig toe te voegen aan jullie loftuitingen. Wat een huzarenstukje van Van Der Poel

* denotes required fields.