MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Edgar18 schreef:
(quote)
De vorige twee keer dat de Tour "de muur" aandeed eindigde Sagan in de top tien. Ik heb even niet paraat waar ie vandaag is geëindigd, maar top tien was het niet.

Ik was ook even benieuwd.
Precies 100ste op 4 en halve minuut achterstand...

dix
Onweerwolf schreef:
Goh, wordt er weer gejankt over foebel in het het topic waar dat expliciet niet mag? Mijn stelling dat foebelfiguren overal per se moeten janken over dat kutspelletje wordt weer eens bevestigd.

Je zat wel startklaar he?

Nou zal die wel weer lullig vallen ergens deze tour, maar onze Wilco valt ook wel op.

AOVV schreef:
(quote)

Blijft toch een geval apart, die kerel. Ik verklaarde hem voor gek toen ie op de voorlaatste passage al ging aanvallen, bleek het gewoon onderdeel van het plan om de gele trui te veroveren.

Heerlijk dat het gelukt is, heerlijk ook die ontlading!

Duidelijk ook te lastiger voor de snelle jongens, zelfs degenen met de beste klimmersbenen (Matthews, Colbrelli) hadden het knap lastig. Pogačar maakt alweer een erg sterke indruk, Roglic deed het vrij slim door (relatief) weinig initiatief te nemen en toch weer boni's te scoren. De tactiek van INEOS was... hadden ze wel een tactiek?

Nu mag het sprintersbal openbarsten, de komende dagen zullen we ook zien we er gaat meedingen voor groen. Ik verwacht dat Ewan hier serieus voor zal gaan en geef hem ook veel kans als ie de bergen goed overkomt. Matthews lijkt me te licht voor de massasprints, Colbrelli wat te wisselvallig (typisch zo'n sprinter die de ene massasprint top 3 rijdt om de dag erna niet op de afspraak te zijn) en Sagan lijkt me gewoon niet goed genoeg voor de moment, al kan ik het moeilijk inschatten (zelfs toen hij absolute wereldtop was, waren aankomsten als gisteren en vandaag wat te zwaar voor 'm, schat ik).
.

En dan Demare niet eens noemen

Démare zie ik in de massasprints zeker meedoen, en misschien wel eentje winnen, maar voor groen zal het toch een lastig verhaal worden, vrees ik. Maar het zou tof zijn, een Fransman die groen wint, is toch al van Jalabert geleden.

Onweerwolf
dix schreef:
(quote)

Je zat wel startklaar he?

Nee, ik kreeg net als twee weken geleden met die gesneuvelde Zweed een breaking news notificatie van de NOS. Daar denken ze namelijk net als Gretz dat als je expliciet aangeeft dat je geen geleuter over foebel wilt zien dat ze er dan toch over moeten beginnen. En net als twee weken geleden kun je dan de klokber op gelijk zetten dan Gretz hier ook weer begint.

Gaat lekker met valpartijen

Gesink naar huis, arm van Thomas was uit de kom en weer teruggezet...

Het belangrijkste is dat de bollentrui een paar dagen voor Nederland is, misschien geel ook wel maar dat is wat onzekerder op dit moment

De jumbo's liggen liever op de grond dan dat ze op de fiets zitten

Wat een kamikaze-tour zeg, ziet er niet best uit.

edit:
Jezus het gaat maar door.

Ewan ligt er wel heel slecht bij hoor

Mathieu doet erg goeie zaken.
Ook na de tijdrit misschien nog in het geel.

johan de witt schreef:
Ook na de tijdrit misschien nog in het geel.
Dat lijkt me onmogelijk. Alaphilippe, Van Aert, Kelderman en Pogacar staan allen binnen de halve minuut. Dat gaat Van Der Poel nooit houden.

Al kan het natuurlijk nog dat ze net als de rest van de (top)favorieten voor de tijdrit al k.o. zijn.

31-39 seconden zie ik, behalve Flip.
Zou normaal niet voldoende zijn, maar Matje is geen gewone

Dat iedereen valt maar Wilco heel blijft vind ik wel een héél goed teken trouwens!

Lijkt wel het wk synchroonduiken, deze Tour. Jammer dat hierdoor al flink wat smaakmakers afgevallen, geblesseerd of op achterstand zijn. Misschien wordt het dan toch de Tour van Kelderman. Hopen dat ze bij Bora de ploegentactiek beter op orde hebben

Van der Poel verliest op 10 kilometer al meer dan een halve minuut op goede tijdrijders. Over een tijdrit van 27 km (met ook nog eens een altijd nadelig geel tijdritpak) is zijn voorsprong op Alaphilippe, Van Aert en Pogacar bij lange na niet genoeg.

johan de witt schreef:
31-39 seconden zie ik, behalve Flip.
Zou normaal niet voldoende zijn, maar Matje is geen gewone

Dat iedereen valt maar Wilco heel blijft vind ik wel een héél goed teken trouwens!

Dat gaat dan natuurlijk ergens fout. Waarschijnlijk de voorlaatste etappe in het geel.

Opnieuw een zege in de Tour met een prachtig dramatisch verhaal.

Ik vind het potdikkie toch een prachtige eerste Tourweek. Cavendish heeft tientallen Touretappes gewonnen, maar staat als een kind zo blij te stamelen voor de microfoon. Prachtig!

Hoewel, die van Moer had ik nog leuker gevonden.

Erg jammer voor Brent Van Moer, wat is dat toch een sterke kerel! Maar stiekem vind ik het ook gewoon mooi dat Cav 'm pakt. Nooit mijn favoriete sprinter geweest, maar na die laatste schrijnende jaren gun ik hem dit best. Met Ewan ligt de beste sprinter er wel reeds uit, en Alpecin ging (vreemd genoeg) niet voor Merlier.

Cav neemt ook nog 'ns de groene trui over, benieuwd of dit nu een doel wordt (denk van niet, al doet hij aan elke tussensprint mee). Matthews staat er goed voor, Sagan beperkt de schade.

Morgen zal het knap lastig worden voor Van der Poel om het geel te behouden, met Alaphilippe op 8 seconden en Van Aert op 31. Ik weet echter niet of ie ooit al echt voluit is gegaan in een tijdrit? Ik ben zeer benieuwd naar wat hij kan tegen de klok!

Verrassend sterke tijdrit van MvdP, die nipt het geel behoudt

Kelderman stelt dan weer behoorlijk teleur. 1.48 verliezen op Pogacar, die kan z'n kansen voor het podium nu wel op z'n buik schrijven.

Kelderman blinkt de laatste jaren niet bepaald uit in de tijdrit, vroeger was het een uitstekende tijdrijder, tegenwoordig klimt ie wat beter. Had zelf Roglic wat dichter verwacht, 44 seconden op Pogacar is (te) veel.

Poles Apart schreef:
Had zelf Roglic wat dichter verwacht, 44 seconden op Pogacar is (te) veel.

Zo slecht vind ik het nog niet van Roglic als je bedenkt hoe gehavend hij op het moment is. Wat Pogacar laat zien is gewoon ongekend. Die rijd Kung even op 20 seconden.

Gretz schreef:
Kelderman stelt dan weer behoorlijk teleur. 1.48 verliezen op Pogacar, die kan ze kansen vor het podium nu wel op z'n buik schrijven.

Als je Pogacar even buiten beschouwing laat, dan staan Kelderman er ten opzichte van de andere klassementsrenners gewoon nog prima voor.

Jammer dat MVDP net Wout niet voorbleef, dat had het helemaal af gemaakt.
Maar dit is gewoon super van hem. 6 dagen geel.

Gretz schreef:

Kelderman stelt dan weer behoorlijk teleur. 1.48 verliezen op Pogacar, die kan ze kansen vor het podium nu wel op z'n buik schrijven.

Ik denk sowieso niet dat hij dat haalt maar om dat op basis van de huidige stand te doen is wel erg scorebordjournalistiek. Hij staat op zijn concurrenten voor die 3de plek max een halve minuut achter en op sommige ook gewoon nog voor

Pogacar kan alvast 2 vingers in zijn neus doen voor tourwinst

johan de witt schreef:
Maar Matje is geen gewone
Dat blijkt! Dat ie tot veel in staat is wist ik, maar dat hij erin is geslaagd het geel te houden had ik niet verwacht.

Verder een uitzonderlijk sterk optreden van Pogacar, een knappe en bemoedigende rit van Roglic en een tegenvallende prestatie van Kelderman en Thomas (die laatste met excuus).

vigil schreef:
Pogacar kan alvast 2 vingers in zijn neus doen voor tourwinst
Das net zo prematuur als roepen dat Kelderman het podium niet haalt. Hij staat er uitstekend voor, maar Parijs is nog ver. Zelfs Pogacar kan onderuit gaan, gesnapt worden bij het bloedzakken verwisselen of een corona-besmetting oplopen. Wat ik wel met je eens ben is dat hij op dit moment de grote favoriet is. Anderzijds, vorig jaar stond Pogacar na de waaieretappe 01:40 achter op Roglic en we weten hoe dat is afgelopen.

Edgar18 schreef:

(quote)
Das net zo prematuur als roepen dat Kelderman het podium niet haalt. Hij staat er uitstekend voor, maar Parijs is nog ver.

Net zo vroeg idd (na 5 dagen) maar ik durf t wel aan

Dat is het beeld dat we de komende jaren gaan zien in de grote rondes. Pogacar en ook Bernal.22 en 24 jaar oud en ze worden ook nog steeds sterker. De rest mag meefietsen als figurant.

Zet Evenepoel daar ook maar bij....en ik ben ook wel benieuwd hoe die Vingegaard zich gaat ontwikkelen de komende 2 jaar.

Michiel Cohen schreef:
Dat is het beeld dat we de komende jaren gaan zien in de grote rondes. Pogacar en ook Bernal.22 en 24 jaar oud en ze worden ook nog steeds sterker. De rest mag meefietsen als figurant.

Misschien dat ze nog een jaar of twee, drie kunnen winnen, maar dan is het toch echt aan Cian Uijtdebroeks.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:12 uur

geplaatst: vandaag om 07:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.