MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Poek schreef:
(quote)

Misschien dat ze nog een jaar of twee, drie kunnen winnen, maar dan is het toch echt aan Cian Uijtdebroeks.

Je vergeet Juan Ayuso nog!

AOVV schreef:
(quote)

Je vergeet Juan Ayuso nog!

Ja inderdaad, wordt een mooie strijd tussen die twee!

Teunnis schreef:
Van der Poel verliest op 10 kilometer al meer dan een halve minuut op goede tijdrijders. Over een tijdrit van 27 km (met ook nog eens een altijd nadelig geel tijdritpak) is zijn voorsprong op Alaphilippe, Van Aert en Pogacar bij lange na niet genoeg.

Zat ik er even naast…

Teunnis schreef:
(quote)

Zat ik er even naast…

Normaal gezien blijven Gele Trui dragers ook netjes in het peleton zitten toch?

Van Avermaet heeft dacht ik ook wel eens zijn gele trui verdedigd door in de kopgroep mee te zitten. Maar mooi dat Van der Poel dat ook doet, is een boeiende etappe zo.

Van Der Poel redt het in de bergen natuurlijk toch niet (alhoewel, blijkbaar kan hij ook tijdrijden dus wie weet!), maar vooral voor Jumbo is dit een mooie tactiek om de Team Emirates ploeg eens uit te roken!

Onweerwolf
Straks kan 'ie gewoon wel de bergen over. Want eigenlijk is het deels een aanname dat hij dat niet zou kunnen. Ik ben wel benieuwd.

Sinds ik het afgelopen jaar voor het eerst zelf dagritten van 100+ km heb gereden op een tourfiets heb ik wel weer hernieuwde waardering voor ronderenners trouwens. Elke dag 2x zo ver, 2x zo snel, zonder pauzes en dat 2 of 3 weken lang ipv alleen zaterdag en de dag erna op de bank liggen. Harde sport is het.

Onweerwolf schreef:
Harde sport is het.

Nog harder dan voetbal?

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
(quote)

Nog harder dan voetbal?

https://i.vgy.me/j0ky4I.png

Wanneer wordt dit topic opgeschoond?!!

crosskip schreef:
(quote)

Normaal gezien blijven Gele Trui dragers ook netjes in het peleton zitten toch?

Dat had ik dan wel juist voorspeld gisteren. Maar dat was dan ook wel heel voorspelbaar.

Carapaz grootste (of enige) uitdager nog van Pogi.

Die heeft een aardige bak energie weggegooid vandaag en niks er voor terug gekregen

Onweerwolf
Nou, de Jumbo ballen dan maar op Van Aert gooien of niet? Als 'ie elke col in het wiel van Pogacar probeert te blijven zitten dan moet hij toch een serieus eind kunnen komen.

Die valpartijen in het wielrennen blijven jammer want zo is de Tour al weer half onthoofd.

Onweerwolf schreef:
Nou, de Jumbo ballen dan maar op Van Aert gooien of niet? Als 'ie elke col in het wiel van Pogacar probeert te blijven zitten dan moet hij toch een serieus eind kunnen komen.

Ik betwijfel of ie dat gaat volhouden, maar lijkt me wel te spelen tactiek. Van Aert bij Pogacar in het wiel en Vingegaard in de aanval. Lekker UAE laten zweten.

Prachtige etappe overigens weer. Sowieso wel een mooie Tour tot nu toe - muv de vele valpartijen idd.

Benieuwd naar morgen. Denk dat MvdP geel kwijtraakt, maar hij heeft ons vaker verbaasd.

Onweerwolf
Ik moet zeggen dat ik Van Aert wel hoog heb zitten. Hij is niet alleen extreem allround maar het is ook een intelligente jongen.

Ik denk ook dat UAE vandaag meer achter hem heeft gereden dan achter Nibali en Yates.

Als Van Aert 100% kopman mag en wil zijn voor een klassement dan kunnen ze nog wel eens een zware kluif aan hem hebben met deze huidige voorsprong.

Maar goed, weet je nooit natuurlijk. Zou wel gaaf zijn om een strijd te zien waarbij Pogacar elke dag verschrikkelijk moet aanvallen om Van Aert terug te halen want van de rest heeft 'ie niet veel meer te vrezen.

Probleem is wel dat Van Aert niet in topvorm is (wegens de operatie), op sprint i.p.v. bergen getraind heeft en zich wil sparen voor de spelen. Maar wie weet kan hij morgen 't geel pakken.

Onweerwolf
Allemaal goede punten maar hij gaat het vast niet zomaar laten lopen omdat 'ie andere doelen in gedachten had. Dus hij moet of gewoon niet goed genoeg zijn of Pogacar moet idioot goed zijn.

We hebben onze eigen Michel Wuyts hier op het forum

Onweerwolf
johan de witt schreef:
We hebben onze eigen Michel Wuyts hier op het forum

We zijn niet allemaal zo nationalistisch als jij.

O, je bent geen Belg? Dan vind ik het nog gekker.
Maar wat heeft nationalisme hier precies mee te maken??
Pogacar maakt bergop gehakt van Woutje.

Als hij net zo goed is bergop als vorig jaar, dan is dat niet meteen gepiept. Uiteindelijk zal Pogacar ook een Wout in topvorm wel kunnen kraken in het hooggebergte, zij het met behoorlijk wat moeite. Maar het lijkt me sterk dat Wout net zo goed bergop is als vorig jaar. En Pogacar is duidelijk wel in bloedvorm.

Morgen gaat Mathieu meerdere minuten verliezen, daar durf ik wel zeker van te zijn. Over het geel durf ik dan weer geen boude uitspraak te doen, maar het zou me behoorlijk verbazen als hij na morgen nog in het geel staat.

En erg jammer dat de rancune van Movistar de aanval van Carapaz neutraliseerde. Maar wel fijn de bevestiging dat hij deze Tour nog interessant gaat maken.

Teunnis schreef:
En erg jammer dat de rancune van Movistar de aanval van Carapaz neutraliseerde. Maar wel fijn de bevestiging dat hij deze Tour nog interessant gaat maken.

Helemaal mee eens, Carapaz zal blijven proberen en verwacht ik nog het sterkst in de Pyreneeën. Lovenswaardige aanval, jammer dat Movistar het dicht reed.

Langste etappe, absurd lang eigenlijk, maar wel een spektakel. Ik was zelf een eindje fietsen dus heb ik enkel de laatste 50 km gezien, maar dat was flink de moeite. Knap dat Van der Poel en Van Aert de inspanning niet schuwen, evenals Asgreen. En Mohoric, da's gewoon een kanjer. Volgens Campenaerts kwam ie vragen hoe snel hij bergop moest rijden, voor Victor ging het allemaal wat snel.

Teunnis schreef:
Morgen gaat Mathieu meerdere minuten verliezen, daar durf ik wel zeker van te zijn. Over het geel durf ik dan weer geen boude uitspraak te doen, maar het zou me behoorlijk verbazen als hij na morgen nog in het geel staat.
Ik verwacht niet gek veel van de etappe van morgen. Drie flinke beklimmingen, maar wel finish in het dal. Knappe renner die daar minuten pakt. Mijn verwachting is dat de echte kleppers hun krachten sparen voor zondag. Dan zou het ook wel eens afgelopen kunnen zijn voor Van Der Poel.

De gedachte om Van Aert uit te spelen is geen gekke van Jumbo-Visma. Ik vrees alleen dat hij zijn niveau van vorig jaar niet gaat halen door zijn matige voorbereiding. Zo zonde dat Roglic eruit is gevallen, ik had graag een duel tussen de tweede beste klassementsrenners van het moment gezien.

Wat een etappe, wat een slagveld weer....wat een renner die Pogacar....tour nu al beslist, das eigenlijk wel jammer.

Ja, maar dat was-ie gisteren ook al, dus in die zijn maakt het niet uit.
Pogacar moet wel haast de eerste worden die voor >5 (officiele) Tourzeges gaat.

Klopt, maar gisteren had je nog het idee/illusie dat er misschien nog een beetje strijd kon komen met bijv. een Carapaz....maar met zo'n voorsprong en zo'n overmacht wordt het nu wel heel saai.

Saai is het tot nu toe allesbehalve. Ik denk dat de rest ook niet saai zal zijn.
Nog genoeg om voor te strijden natuurlijk.

Kelderman nog op podiumkoers, dat is ook wel fijn

Edgar18 schreef:
Ik verwacht niet gek veel van de etappe van morgen. Drie flinke beklimmingen, maar wel finish in het dal. Knappe renner die daar minuten pakt.
Laat ook maar, ik zeg wel niks meer

Nog geen week onderweg en het spel is beslist. Dit dreigt de saaiste Tour in lange tijd te worden. Doet weer een beetje denken aan de Armstrong jaren, die was ook zo dominant. De manier van koersen van iedereen is wel magnifiek. Ik heb renners in jaren en jaren niet zo vrij en onbezonnen erin zien kleunen.

Pogacar, H O L Y S H I T

Gast
geplaatst: vandaag om 08:50 uur

geplaatst: vandaag om 08:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.