MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Edgar18 schreef:
(quote)

Laat ook maar, ik zeg wel niks meer

Hoezo? "Knappe renner die daar minuten pakt" lijkt me spot on

Onweerwolf
Nou, dat was de tour van 2021 alweer.

Onweerwolf schreef:
Nou, dat was de tour van 2021 alweer.

Mocht er onverhoopt iets met Pogacar gebeuren (je weet maar nooit, die Eiffeltoren is nog ver), wordt het opeens weer een heel open Tour. De man kan vallen, ziek worden... Niets zo veraderlijk als het wielerbestaan.

Onweerwolf
Poles Apart schreef:
(quote)

Mocht er onverhoopt iets met Pogacar gebeuren (je weet maar nooit, die Eiffeltoren is nog ver), wordt het opeens weer een heel open Tour. De man kan vallen, ziek worden... Niets zo veraderlijk als het wielerbestaan.

Tuurlijk, maar dan is voor mij de lol er al wel af hoor. Ik vond het al matig met al die valpartijen.

johan de witt schreef:
Saai is het tot nu toe allesbehalve. Ik denk dat de rest ook niet saai zal zijn.
Nog genoeg om voor te strijden natuurlijk.

mwah...zo'n strijd om de ereplaatsen weegt toch bij lange na niet op tegen de strijd om plaats 1 (ook al weet je soms tegen beter weten in dat het alleen op papier spannend is met een minuut verschil of zo).
Voor mij heeft deze tour toch al de helft van z'n charme verloren nu hij zo snel in een plooi lijkt te liggen. Ik hoop wel dat ik ongelijk krijg trouwens.

Roglic uit de tour gestapt trouwens.

Ik zie zelf liever een hoogstaande Tour met een glorieuze winnaar dan een Tour waar mindere renners het onderling spannend maken voor de winst.

Maar dat is een kwestie van smaak waarschijnlijk.

El Ninjo schreef:

Roglic uit de tour gestapt trouwens.

De Vuelta zal z'n nieuwe doel zijn. Kan Gesink ook gelijk mee.

johan de witt schreef:
Ik zie zelf liever een hoogstaande Tour met een glorieuze winnaar dan een Tour waar mindere renners het onderling spannend maken voor de winst.

Ik zie het liefst gewoon strijd tot de laatste dag/een van de laatste dagen. Eender tussen welke renners dan ook. Nu is het, bij een verder normaal verloop, al volkomen duidelijk wat de afloop zal zijn.
Zelfde gold de afgelopen jaren met de F1 met een oppermachtige Mercedes/Hamilton en eerder Schumacher.

Poles Apart schreef:

De Vuelta zal z'n nieuwe doel zijn. Kan Gesink ook gelijk mee.

Ik lees dat hij er ook aan denkt om zich op Tokyo te focussen.

Dat hoorde ik gisteren ook al genoemd worden, over Tokyo.

johan de witt schreef:

Ja, maar dan wel 1 die ergens eind week 2 / begin week 3 in een plooi valt en niet al na 6 dagen.., ja hoogstaand van Pogacar maar niet vd rest vh peloton.
Nu krijg je zo’n Indurain tour, daar was het na 1 tijdrit en 1 bergrit ook altijd al beslist,, ook een glorieuze winnaar van hoogstaand niveau maar voor mij waren dat de meest saaie tours.

Ik hoop nog op een onverwachte stunt nu maar ik ben bang dat de concurrentie het nu al opgegeven heeft en zich gaat focussen op dagsuccessen…die ze dan af en toe binnenhalen met de gunst van Pogacar.

Gaan we ons twee weken richten op onze eerste bolletjestrui sinds Rooks en Theunisse en/of het podium voor Wilco

Onweerwolf
johan de witt schreef:

Je vindt dit een hoogstaande tour?

Ja zeer hoogstaand! Leukste eerste Tourweek in jaren en een superkampioen als leider! Er is volgens mij nog nooit zo hard en aanvallend gekoerst in de eerste week.

Maar dat jij na gisteren zuur bent snap ik wel hoor

Onweerwolf
johan de witt schreef:
Ja zeer hoogstaand! Leukste eerste Tourweek in jaren en een superkampioen als leider! Er is volgens mij nog nooit zo hard en aanvallend gekoerst in de eerste week.

Maar dat jij na gisteren zuur bent snap ik wel hoor

Ik neem aan dat iedere wielrenliefhebber, uitgezonderd jij, het zuur vindt dat Roglič heeft moeten stoppen wegens z'n verwondingen. Niet alleen is dat sneu voor Roglič zelf maar ook gewoon een aderlating voor de tour.

Maar klaarblijkelijk wordt jij ontzettend opgewonden van een Pogacar die met twee vingers in z'n neus de laatste twee weken kan gaan rijden.

Dat is inderdaad een kwestie van smaak, waarbij dan mag worden geconcludeerd dat jij die niet hebt. Veel plezier met kijken verder.

Pff die reactie zegt weer alles over het niveau dat jij niet hebt.
Kansloos zuur geleuter, maar zo kennen we jou hier al jaren helaas. Fijn dat je niet meer kijkt in elk geval.
Dat is dan weer positief

johan de witt schreef:

We hebben de 1ste week bijna alleen maar prachtige etappes gehad, nooit saai en zeer aanvallend. We hebben jaren alleen maar naar het gezicht van Kwiatkowski zitten kijken en als hij na 2 bergen moe was schoof iedereen door en kwam er een ander voor in de plaats. Nou dan is dit enorm genieten hoor

Nou inderdaad, elke dag strijd, elke dag vroege aanvallen en steeds wisselende kansen. En dan nog vinden sommigen het saai.

Hebben die ooit wel de Tour gekeken vraag je je dan af. In de tijd dat de eerste week 6 sprintetappes en een (ploegen)tijdrit had bijvoorbeeld

Van Poppel (Ik bedoel de oude heer en niet zijn zoons) en Raas waren daar toch erg blij mee

Mathieu niet meer van start vandaag. De focus volledig op Tokyo nu.

Wel lezen wat ik schrijf, ik heb het niet over de afgelopen tourweek, dat is idd 1 vd beste sinds tijden…ik heb het er over dat het jammer is dat al binnen 1 week de spanning volledig weg is uit de tour en dat maakt het vervolg voor mij een stuk minder aantrekkelijk.
Was Carapaz bjjv gewoon binnen 1 min van Pogacar geëindigd dat had je in ieder gevsl nog het idee/hoop gehad (misschien tegen beter weten in, maar toch) op een spannende lastste 2 weken en een mooi gevecht, zeker ook omdat Carapaz meestal beter wordt naar het einde vanneen grote ronde.

Ik had het ook niet specifiek over jou

Ik snap wat je bedoelt, had ook graag gezien dat een Bernal of evt Roglic hier ook nog mee zou kunnen doen, maar eerlijk is eerlijk, wat Pogacar gisteren liet zien was zo goed, dat ook zij daar in topvorm geen antwoord op zouden hebben gehad.

Maar misschien kan Wout Van Aert vandaag meegaan in de ontsnapping en alsnog de druk op de gele trui opvoeren

Ik vrees dat Bernal ook geen partij is voor Pogacar. De enige die denk ik in de buurt gast komen is Evenepoel, maar daar moeten we dan nog 2 jaar op wachten begrijp ik, rijdt volgend jaar weer de Giro.
En zoals eerder gemeld, benieuwd hoever Vingegaard zich kan ontwikkelen.

vigil schreef:
(quote)

We hebben de 1ste week bijna alleen maar prachtige etappes gehad, nooit saai en zeer aanvallend. We hebben jaren alleen maar naar het gezicht van Kwiatkowski zitten kijken en als hij na 2 bergen moe was schoof iedereen door en kwam er een ander voor in de plaats. Nou dan is dit enorm genieten hoor

Dat is zeker waar van die eerste week, genieten, maar ook weer schrikken. Maar dat is nu allemaal voorbij. Misschien dat er nog eens een bergetappe leuk wordt, die massasprints zijn dat al nooit geweest. En ook de tijdrit gaat het hem niet meer doen. Zo jammer dat het zo heeft moeten lopen. Doet niets af aan de prestatie van Pogie natuurlijk.

Ik kijk al jaren geen tour meer. Verschillende redenen denk ik. Steeds meer dopingverhalen, steeds minder helden, steeds meer rustdagen, steeds meer kortere etappes, toen had je etappes met 7 bergen en 242 km lang. Vroegah was het echt heroïsch. Veel meer kanshebbers ook, nu weet je van te voren dat er 3 renners zijn die 'm ws gaan winnen. Toen had je 5 tot 7 favorieten en dan nog eens 5 outsiders. Dat waren tijden. Bij mij begon de Tourkoorts destijds met Pedro Delgado, wat vond ik die goed als jonge jongen Die Delgado/Roche clash was epic en dan was ik stiekum toch meer voor Roche

El Ninjo schreef:
De enige die denk ik in de buurt gast komen is Evenepoel.
Wat dacht je van een niet-gehavende Roglic? Voor mij - samen met Pogacar - veruit de beste klassementsrenners van allemaal. In Evenepoel geloof ik niet zo. Prima renner, maar ik zie hem niet gauw een drieweekse ronde winnen. Het kan dat hij zich nog spectaculair gaat ontwikkelen, maar wat ik tot nu toe gezien heb overtuigt me onvoldoende.

Wederom een dominante overwinning voor Verstappen. Kan nog wel eens een heel saai jaar worden, maar dan met een leuke winnaar.

luigifort schreef:
Ik kijk al jaren geen tour meer. Verschillende redenen denk ik. Steeds meer dopingverhalen, steeds minder helden, steeds meer rustdagen, steeds meer kortere etappes, toen had je etappes met 7 bergen en 242 km lang. Vroegah was het echt heroïsch. Veel meer kanshebbers ook, nu weet je van te voren dat er 3 renners zijn die 'm ws gaan winnen. Toen had je 5 tot 7 favorieten en dan nog eens 5 outsiders. Dat waren tijden. Bij mij begon de Tourkoorts destijds met Pedro Delgado, wat vond ik die goed als jonge jongen Die Delgado/Roche clash was epic en dan was ik stiekum toch meer voor Roche

Vroeger was alles beter.

Behalve dan dat er meer doping werd gebruikt, er veel meer wandeletappes waren, je jaren van dominantie van 1 of 2 renners had en er veel meer kwaliteitsverschil tussen de ploegen was.

Deze Tour is fantastisch, het enige jammere is dat de belangrijkste concurrenten voor het geel gevallen zijn of niet meedoen (door eerdere valpartijen), waardoor die strijd na een ruime week eigenlijk al gedaan is.

Dit zijn wat mij betreft de absolute topjaren van het wielrennen. Er zijn nu zoveel fantastische renners die de koers kleur geven. Tegenwoordig is bijna elke etappe de moeite waard.

De interviews van Thomas de Gendt en Greg van Avermaet bij Sporza waren ook wel intereressant, beiden zeiden "we trapten hier waardes/wattages die tot onze top 10 aller tijden hoorden en waarmee we een paar jaar geleden in zware ritten ontsnappingen konden opzetten en wegblijven...en nu kunnen we hiermee de eerste 70 a 80 renners bij lange na niet meer volgen....

Ik krijg daar wel een ongemakkelijk gevoel bij, eerlijk gezegd. If it looks to good to be true....

Die wattages die ze nu trappen door verbeterde voeding, betere trainingsmethodes? Of simpelweg een nieuw nog niet ontdekt middel? Het peleton en vooral de bazen zijn niet veranderd. Een paar barbertjes zijn gehangen.

Ik was toendertijd overtuigd van de onschuld van GJ Theunisse, egwa

Gast
geplaatst: vandaag om 10:26 uur

geplaatst: vandaag om 10:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.