MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
El Ninjo schreef:
De interviews van Thomas de Gendt en Greg van Avermaet bij Sporza waren ook wel intereressant, beiden zeiden "we trapten hier waardes/wattages die tot onze top 10 aller tijden hoorden en waarmee we een paar jaar geleden in zware ritten ontsnappingen konden opzetten en wegblijven...en nu kunnen we hiermee de eerste 70 a 80 renners bij lange na niet meer volgen....

Tijdens de uitzending van Sporza was hier een interessante discussie over tussen de commentatoren en radio commentator Sven Nys. Deze uitspraken doen je inderdaad even de wenkbrouwen fronzen en doen nadenken. Aan de andere kant zijn er genoeg goede argumenten die dit hoge niveau kunnen verklaren. En ik heb toch ook mijn twijfels over hoe serieus we de uitspraken van De Gendt en van Avermaet moeten nemen. Ik las dat van Avermaet vandaag als 165e over de finish kwam.. Daarnaast lijken de echt goede tijden van De Gendt en Van Avermaet toch ook wel voorbij.

Nou ja, ik kan me in het geval van van Avermaet wel voorstellen dat je het laat lopen in zo'n rit als je niet kunt volgen en daar geen onnodige krachten gaat verspelen, dus die 165e plaats zegt me niet zoveel....

Ja, Van Avermaet was keurig 5 seconden sneller dan de tijdslimiet

Ik ben het wel eens met Teun. Van de 25 jaar dat ik wielrennen volg vind ik dit de meest interessante periode, doordat er echt gekoerst word en we niet in het stramien zitten van 6 sprintetappes in de eerste week en daarna steeds hetzelfde treintje bergop. Natuurlijk is het jammer dat door al die valpartijen - en de weersomstandigheden, want herstellen gaat nu eenmaal minder goed in koud en nat weer - een aantal favorieten niet hun gebruikelijke niveau halen. Al geloof ik ook niet dat een Roglic, Thomas of Lopez in topvorm deze Pogacar bij hadden kunnen houden.

Wat betreft de verdenkingen; het zou kunnen, ik steek mijn hand er niet voor in het vuur, maar ik geloof ook in het concept van onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. En die berichten van Van Avermaet en De Gendt klinken eerlijk gezegd wel een beetje als frustratie van renners op leeftijd die het niet meer bij kunnen benen. Generatiegenoten als Cavendish en Uran rijden namelijk wel nog vooraan hier.

Nibali heeft ook al hetzelfde geroepen als De Gendt en Van Avermaet. Lijkt me inderdaad vooral frustratie dan wel het verklaren voor eigen falen.

Nou ja, die waardes/wattages zijn gewoon openbaar dus dat klopt wel denk ik...de frustratie zit er denk ik in dat diezelfde waardes 2 a 3 jaar geleden nog goed genoeg waren om in de top mee te draaien en nu kom je daarmee niet meer bij de eerste 100...de Gendt zegt ook, ik zie mezelf op deze leeftijd niet meer zoveel % verbeteren als wat nu aan wattages gevraagd wordt.

Nog even terugkomend op de Formule 1 race van gisteren. Één moment viel me op; toen Hamilton na 20 ronden eindelijk Norris voorbij was liet hij zich ontvallen hoe getalenteerd die Norris wel niet was. Poging tot psychologische oorlogsvoering, want als Verstappen hem de afgelopen jaren kon bijbenen dan was dat zogenaamd omdat ze de betere auto waren (hoe vaak ik wel niet 'they are so quick' heb gehoord) of zoals bij de laatste twee races omdat Honda een illegale performance upgrade zou hebben gedaan of dat Red Bull een illegale vleugel zou hebben.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Hamilton realiseert zich dat het tijdperk Verstappen is aangebroken, maar is nog te beroerd om te erkennen dat dit ook te wijten is aan de capaciteiten van Verstappen zelf. Blij toe dat Verstappen een nuchtere Hollander is die zich totaal niks aantrekt van de onzin van Hamilton.

Extra grappig: aan het begin van het jaar zei hij nog hoe blij hij was met de strijd, zeker toen hij 3 van de 4 races had gewonnen. Nu staat hij al 5 races droog en vraag ik me af hoe 'leuk' hij het nog vindt. Als Red Bull ook in Silverstone dominant is, dan is het een gelopen zaak vrees is.

Oude Observator
Wout van Aert

Wilco op weg naar top-5

johan de witt schreef:
Wilco op weg naar top-5

Super knap, O, Conner lijkt wel klaar.
De 4 daarboven , lijken mij niet haalbaar vooral omdat hij toch vooral meerijdt en niet echt aanvallend rijdt.

Hij heeft nog wel een tijdrit.
Maar idd, top-5 zou voor Wilco na al die jaren vol malheur al een wereldprestatie zijn.

johan de witt schreef:
Hij heeft nog wel een tijdrit.
.

Waren die 4 niet allemaal beter in de 1e tijdrit, dacht ik?

Toch leuk dat Joris van de Berg op tv bij de tour de france Iron Maiden even aanhaalt op weg naar Montségur

Toch weer mooi hoe Mollema de rit pakt vandaag. Hij probeert het vaak, en vaak lukt het niet en komt ie net te kort, maar als het lukt, dan is het fraai. Misschien nog wel meer door z'n stijl, het lijkt hem altijd meer kracht te kosten dan iemand anders

Onweerwolf
Mooi. Molkema gun ik het altijd van harte!

Onweerwolf schreef:
Mooi. Molkema gun ik het altijd van harte!

Hij heeft zo in de loop der jaren een leuk erelijst opgebouwd.

Rudi S schreef:
(quote)

Waren die 4 niet allemaal beter in de 1e tijdrit, dacht ik?
Wilco's eerste tijdrit was niet top, maar in normale doen moet hij Carapaz zeker kunnen pakken en Martin zie ik er in de Pyreneeën nog wel een keer doorheen zakken.

Djokovic hoeft nu alleen nog maar even de US Open-titel in september op te halen en hij is in alle opzichten de bewezen GOAT van het herentennis

Ik ben zelf meer een Roger-fan, maar Djoko verdient die term straks op basis van zijn aantal GS’s zeker.

Ik hoop vooral dat Federer de Olympische Spelen wint (singles welteverstaan). Dan heeft hij echt alles gewonnen wat er maar te winnen valt.

EDIT: Rome en Monte Carlo mist hij ook nog qua Masters. En de ATP Cup. Djokovic mist de Hopman Cup (en OS). Nadal mist de ATP Finals, Miami, Parijs en de Hopman Cup en ATP Cup.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Wilco's eerste tijdrit was niet top, maar in normale doen moet hij Carapaz zeker kunnen pakken en Martin zie ik er in de Pyreneeën nog wel een keer doorheen zakken.

Kelderman gaat nog wel tijd verliezen t.o.v. Carapaz en Uran.

Poels erg sterk vandaag, doet een goede zaak.
Hopelijk nu ook de steun van de ploeg voor deze mooie prijs.

Tja, Djokovic... Nummertje twintig dus. En daar zullen er vast nog een paar bijkomen. Leuk dat ie zoveel titels heeft, maar voor mij staat ie nog niet eens in de schaduw van Federer en Nadal. De grootste zijn is meer dan een verzameling titels.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Martin zie ik er in de Pyreneeën nog wel een keer doorheen zakken.

Daar hoefde we in ieder geval niet lang op te wachten... vond het wel superirritant dat de Franse tv besloot om daar constant een camera bij te houden en niet bij de groep Poels achter Kuss zodat we niet eens konden zien wie de bergpunten na de jumborenner pakte op de laatste berg terwijl dat juist zo spannend was.

Gelukkig bleek dat achteraf Woutje te zijn

dix
Edgar18 schreef:
De grootste zijn is meer dan een verzameling titels.

Wat dan precies nog?
Moet ik bijvoorbeeld denken aan Djoko-onderbroeken?

Stijl, techniek, concurrentie, invloed op de sport, dominantie binnen een periode. Persoonlijk sla ik een Borg wel hoger aan dan Djokovic, zelfs zonder de onderbroeken.

Borg is trouwens al bijna 30 jaar gestopt, maar slechts 15 jaar ouder dan Federer. Wel een apart idee.

De kledinglijn van Federer loopt ook als een tierelier, vorige week waren alleen nog maar sokken van zijn Wimbledon outfit te krijgen zo ongeveer.

herman schreef:

Borg is trouwens al bijna 30 jaar gestopt, maar slechts 15 jaar ouder dan Federer. Wel een apart idee.

Maak er maar 25 jaar ouder van, exact ook het verschil tussen het debuutjaar van de beide heren. Het plaatje klopt dan wellicht wat meer =p Borg is daarentegen wel op een erg jonge leeftijd gestopt zeg.

Ah je hebt gelijk natuurlijk.

Borg is inderdaad vroeg gestopt, tegenwoordig zie je dat eigenlijk niet meer bij topspelers. Bij de vrouwen wel wat vaker (Kiki Bertens o.a.).

Federer zegt wegens knieproblemen af voor de OS

R.i.P. Andy Fordham

Gast
geplaatst: vandaag om 12:07 uur

geplaatst: vandaag om 12:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.