Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
3
geplaatst: 24 juli 2021, 20:06 uur
Ze heeft het zelf verkloot, een stabiele weg naar beneden sinds Sluiter haar coach niet meer is
0
geplaatst: 25 juli 2021, 10:13 uur
Ik denk dat Herbert zekf maar eens in de sauna moet gaan fietsen. Wat een negatief commentaar, vreselijk.
0
geplaatst: 25 juli 2021, 10:19 uur
Van Vleuten dacht dat ze voor de eerste plaats reed 
Edit: kennelijk de hele Nederlandse ploeg.

0
geplaatst: 25 juli 2021, 10:23 uur
gigage schreef:
Ik denk dat Herbert zekf maar eens in de sauna moet gaan fietsen. Wat een negatief commentaar, vreselijk.
Teleurstelling. Ik vind het aandoenlijk.
0
geplaatst: 25 juli 2021, 10:57 uur
Ataloona schreef:

Kennelijk niet alleen de Nederlandse ploeg: "lizzie deignan just said “the best woman won, congrats to Annemiek”
Nogal lelijk dit, qua organisatie
8
geplaatst: 25 juli 2021, 10:59 uur
Eerlijk is eerlijk. Het is voor een wedstrijdje met deze allure best knullig dat ze om de eerste plek strijden zonder te weten dat er eentje al bijna gedoucht heeft.
0
geplaatst: 25 juli 2021, 12:06 uur
Dat is inderdaad knullig. Maar neemt niet weg dat het Nederlands team gefaald heeft. Ik vond vooral het interview met v.d. Breggen pijnlijk. Daarin kwam de arrogantie en zelfoverschatting van het Nederlands kwartet pijnlijk naar voren.
De wedstrijd bij de mannen was gelukkig een stuk fraaier.
De wedstrijd bij de mannen was gelukkig een stuk fraaier.
1
geplaatst: 25 juli 2021, 12:10 uur
Edgar18 schreef:
Ik vond vooral het interview met v.d. Breggen pijnlijk. Daarin kwam de arrogantie en zelfoverschatting van het Nederlands kwartet pijnlijk naar voren.
Ik vond vooral het interview met v.d. Breggen pijnlijk. Daarin kwam de arrogantie en zelfoverschatting van het Nederlands kwartet pijnlijk naar voren.
Van Vleuten had het bij die ontsnapping over 3 rijdster uit het rechter rijtje

Ik vond het eigenlijk wel een prima winnaar.
0
geplaatst: 25 juli 2021, 13:08 uur
Oh, ik dacht dat die opmerking (ook) van v.d. Breggen was. Maar dat was inderdaad één van de zinnen die mij de wenkbrauwen deed fronsen.
Verder eens met je tweede opmerking, ik vind het eigenlijk ook wel een prima winnares
Verder eens met je tweede opmerking, ik vind het eigenlijk ook wel een prima winnares

0
geplaatst: 25 juli 2021, 13:42 uur
Ook rensters uit het rechterrijtje moet je geen 10 minuten cadeau geven. Zeker niet als je geen knecht in je ploeg hebt meegenomen.
2
Onweerwolf
geplaatst: 25 juli 2021, 14:24 uur
Aangezien ik broertje dood heb aan chauvinisme vond ik dit een uitermate heerlijke overwinning van de Oostenrijkse mevrouw.
0
geplaatst: 25 juli 2021, 14:47 uur
Onweerwolf schreef:
Aangezien ik broertje dood heb aan chauvinisme vond ik dit een uitermate heerlijke overwinning van de Oostenrijkse mevrouw.
Ik normaal gesproken ook, maar ons eigen chauvinisme vind ik wel uitmuntend.
2
geplaatst: 25 juli 2021, 16:41 uur
Wedstrijdfietsen olympische ploeg wordt uitgerust met telramen - nieuwspaal.nl
Met het telraam kunnen de olympische wielrenners bijhouden hoe vaak ze al zijn ingehaald.
0
geplaatst: 25 juli 2021, 16:55 uur
Zo horen de spelen te zijn, knotsgekke winnaars. Maar ondanks de arrogantie hadden ze ook beter voorzien kunnen worden van informatie.
Denk dat het aantal Nederlandse medailles nog wel eens vies kan gaan tegenvallen.
Denk dat het aantal Nederlandse medailles nog wel eens vies kan gaan tegenvallen.
2
geplaatst: 25 juli 2021, 17:03 uur
Rudi S schreef:
(quote)

Ik vind het zelfs een schitterende winnares.
1
geplaatst: 25 juli 2021, 17:28 uur
Edgar18 schreef:
Dat is inderdaad knullig. Maar neemt niet weg dat het Nederlands team gefaald heeft. Ik vond vooral het interview met v.d. Breggen pijnlijk. Daarin kwam de arrogantie en zelfoverschatting van het Nederlands kwartet pijnlijk naar voren.
Ze hebben zilver gehaald. Is het niet arrogant en overschattend om dat falen te noemen?
1
geplaatst: 25 juli 2021, 17:33 uur
Poek schreef:
Ze hebben zilver gehaald. Is het niet arrogant en overschattend om dat falen te noemen?
(quote)
Nee, want ze waren de gedoodverfde favoriet voor goud. Zonder die schromelijke onderschatting en miscommunicatie was Van Vleuten in de finale het sterkste geweest.
0
geplaatst: 25 juli 2021, 17:38 uur
Gretz schreef:
Nee, want ze waren de gedoodverfde favoriet voor goud. Zonder die schromelijke onderschatting en miscommunicatie was Van Vleuten in de finale het sterkste geweest.
(quote)
Alsof andere landen geen rensters hebben die kunnen winnen? Bovendien wint bij wielrennen de sterkste niet altijd, dat zagen we gisteren.
2
geplaatst: 25 juli 2021, 17:41 uur
Gisteren won wel een van de beste renners ter wereld. Vandaag won een renster waarvan niemand, zelfs Annemiek van Vleuten, nog nooit gehoord had.
Met dank aan het totale falen van Oranje.
Met dank aan het totale falen van Oranje.
1
geplaatst: 25 juli 2021, 17:45 uur
Poek schreef:
Alsof andere landen geen rensters hebben die kunnen winnen? Bovendien wint bij wielrennen de sterkste niet altijd, dat zagen we gisteren.
(quote)
Natuurlijk had ook een andere renner een sprint van de kopgroep kunnen winnen. Maar dat neemt niet weg dat Nederland en andere sterke landen de gouden medaille gewoon cadeau hebben gedaan aan Kiesenhofer. Als ze enkele tientallen kilometers eerder gaan rijden was het gat makkelijk gedicht. Je ziet hoe snel het verschil terugliep in de slotfase.
Van den Breggen schreef:
In hoeverre kun je het fout doen als je iemand niet kent.
In hoeverre kun je het fout doen als je iemand niet kent.

1
geplaatst: 25 juli 2021, 17:52 uur
Hoogtepunten tot nu toe:
- Het plezier dat de Nederlandse handboogschutters hadden en dat ze een daardoor zeer gegunde zilveren medaille wonnen (goud is onmogelijk met Zuid-Korea).
- De timide Japanse skateboarder die won van de showmannetjes. En sowieso heeft het skateboarden me positief verrast als kijksport.
- De overwinning van Frankrijk op de Verenigde Staten in het basketbal. Jammer dat 3/4 van de poule doorgaat, dus Amerikaanse basketballers zullen zich vast geen zorgen maken.
- Slotfase wegwedstrijd wielrennen mannen.
- Het niet kwalificeren van de Nederlandse turndames, op geen enkel onderdeel. Al staan er wel twee dames bovenaan de reservelijst op allround zo te zien.
Tegenvallers:
- 3x3 basketbal werkt (voor mij) totaal niet als kijksport.
- Wegwedstrijd wielrennen vrouwen. Leuke winnares maar eigenlijk was de gehele koers een snoozefest.
- Openingsceremonie
Ik kijk erg uit naar:
- Baanwielrennen. Al vrees ik de Britten.
- KO-fase handbal, volleybal en (in mindere mate) basketbal en voetbal
- Mountainbike.
- Atletiek. Duh. Meerkamp is gegarandeerd genieten.
Ook wel benieuwd naar sportklimmen en surfen.
- Het plezier dat de Nederlandse handboogschutters hadden en dat ze een daardoor zeer gegunde zilveren medaille wonnen (goud is onmogelijk met Zuid-Korea).
- De timide Japanse skateboarder die won van de showmannetjes. En sowieso heeft het skateboarden me positief verrast als kijksport.
- De overwinning van Frankrijk op de Verenigde Staten in het basketbal. Jammer dat 3/4 van de poule doorgaat, dus Amerikaanse basketballers zullen zich vast geen zorgen maken.
- Slotfase wegwedstrijd wielrennen mannen.
- Het niet kwalificeren van de Nederlandse turndames, op geen enkel onderdeel. Al staan er wel twee dames bovenaan de reservelijst op allround zo te zien.
Tegenvallers:
- 3x3 basketbal werkt (voor mij) totaal niet als kijksport.
- Wegwedstrijd wielrennen vrouwen. Leuke winnares maar eigenlijk was de gehele koers een snoozefest.
- Openingsceremonie
Ik kijk erg uit naar:
- Baanwielrennen. Al vrees ik de Britten.
- KO-fase handbal, volleybal en (in mindere mate) basketbal en voetbal
- Mountainbike.
- Atletiek. Duh. Meerkamp is gegarandeerd genieten.
Ook wel benieuwd naar sportklimmen en surfen.
2
geplaatst: 25 juli 2021, 18:15 uur
De Nederlandse vrouwenwielerploeg heeft naar mijn mening wel gewoon hard gefaald. In normale koerssituaties winnen ze grote wedstrijden eigenlijk gewoon altijd. Maar de OS is geen normale situatie en dat had je van tevoren kunnen weten. En zeker naar aanleiding van gisteren - waar iedereen al heeft kunnen zien dat je van de organisatie niks kan verwachten - had je de communicatie moeten aanscherpen. En Vollering had al op het vlakke + eerste deel klim opgeofferd moeten worden. Die is op dit soort parcoursen toch wel de mindere van de vier en bovendien nog zo jong dat ze haar kansen op de OS nog wel krijgt. En als ze dat niet wilde, had je i.p.v. Vollering een knecht mee moeten nemen. Met de kwaliteiten van de andere drie renners is de kans op een zege bij een gecontroleerde koers zó groot, dat het helemaal niet erg is om de regie in handen te nemen. Van de andere landen mag je dat echt niet verwachten. Die rijden tegen twee Kannibalen en een alien.
0
geplaatst: 25 juli 2021, 19:49 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Net als de herenhockey?
0
geplaatst: 25 juli 2021, 20:44 uur
Het wordt steeds duidelijker dat vooral de bondscoach gefaald heeft.* De omstandigheden waren lastig voor de coach, maar dat wist je van tevoren.
* Onder meer dat ze heeft doorgegeven aan de renster dat alleen de Poolse nog voorop reed. Je hebt in Japan toch wel gewoon internetbereik op je smartphone? Gewoon doorgeven wat je leest op de live timing van PCS, heel veel meer hoef je niet te doen bij zulke ervaren rensters.
* Onder meer dat ze heeft doorgegeven aan de renster dat alleen de Poolse nog voorop reed. Je hebt in Japan toch wel gewoon internetbereik op je smartphone? Gewoon doorgeven wat je leest op de live timing van PCS, heel veel meer hoef je niet te doen bij zulke ervaren rensters.
0
geplaatst: 25 juli 2021, 20:47 uur
Teunnis schreef:
Het wordt steeds duidelijker dat vooral de bondscoach gefaald heeft.* De omstandigheden waren lastig voor de coach, maar dat wist je van tevoren.
Het evenement is ook wat spontaan georganiseerd (in slechts een jaar of 5). Je kunt niet verwachten dat je zo snel een goed doordacht plan van coaching hebt.
Ik vind de onderkoelde reacties van de rensters ook best schokkend.
1
geplaatst: 25 juli 2021, 21:09 uur
Jammer voor de onzen, maar wat een geweldige winnaar. Leuk om tijdens de koers een oud verslag op haar Twitter te lezen over hoe ze zich voorbereidde op de hitte. Het ultieme Olympische heldenverhaal: als perfect voorbereide amateur alle profs het nakijken geven.
Slordig dat ze Kiesenhofer meer dan 10 minuten gaven en later dus zelfs over het hoofd zagen, want ondanks dat ze haar wetenschappelijke carrière prioriteit geeft, haalt ze al jaren degelijke resultaten in EK's en WK's tijdrijden. Die valt dus niet zomaar stil en is van een heel ander kaliber dan wat in dit soort koersen meestal in de vroege vlucht zit.
Met procyclingstats e.d. kan je in een paar minuten een volledige kopgroep doorlichten op mogelijke gevaarlijke klanten. Zonde dat de ploegleiding dat laat liggen, naast alle andere eerder genoemde dingen die ook al misgingen.
Slordig dat ze Kiesenhofer meer dan 10 minuten gaven en later dus zelfs over het hoofd zagen, want ondanks dat ze haar wetenschappelijke carrière prioriteit geeft, haalt ze al jaren degelijke resultaten in EK's en WK's tijdrijden. Die valt dus niet zomaar stil en is van een heel ander kaliber dan wat in dit soort koersen meestal in de vroege vlucht zit.
Met procyclingstats e.d. kan je in een paar minuten een volledige kopgroep doorlichten op mogelijke gevaarlijke klanten. Zonde dat de ploegleiding dat laat liggen, naast alle andere eerder genoemde dingen die ook al misgingen.
1
Onweerwolf
geplaatst: 25 juli 2021, 21:17 uur
Gretz schreef:
Natuurlijk had ook een andere renner een sprint van de kopgroep kunnen winnen. Maar dat neemt niet weg dat Nederland en andere sterke landen de gouden medaille gewoon cadeau hebben gedaan aan Kiesenhofer. Als ze enkele tientallen kilometers eerder gaan rijden was het gat makkelijk gedicht. Je ziet hoe snel het verschil terugliep in de slotfase.
(quote)
(quote)
Mooi man zo'n glazen bol.
* denotes required fields.