Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2021, 09:26 uur
Ai, MVDP. Misschien ook wat teveel gevraagd in één seizoen.
Ik herhaal: de medaille oogst kan nog wel eens vies tegen gaan vallen, maar op zeker nog een paar verrassende resultaten voor Nederland.
Ik herhaal: de medaille oogst kan nog wel eens vies tegen gaan vallen, maar op zeker nog een paar verrassende resultaten voor Nederland.
0
geplaatst: 26 juli 2021, 09:30 uur
Pidcock foutloos, knap gereden.
Hopen dat MvdP niks gebroken heeft en het WK voor hem niet in gevaar komt.
Hopen dat MvdP niks gebroken heeft en het WK voor hem niet in gevaar komt.
0
geplaatst: 26 juli 2021, 10:36 uur
MvP dacht blijkbaar dat er bij die rotsblokken een plank lag zoals tijdens de testrondes...blijkbaar was iedereen op de hoogte dat die plank in de echte race zou worden weggenomen behalve MvP...ik denk teveel gefixeerd, in tunnelvisie en gefocust zodat niet alle info bij hem goed is binnengekomen.
2
geplaatst: 26 juli 2021, 10:40 uur
Handboogschutters gaan denk ik ook niet goed slapen...die hebben het brons gewoon weggeven in sets 2 en 4. In set 2 een 6 schieten waar een 8 een punt opleverde (wat ook al brons had betekent na winst in set 3) en een 9 twee punten en in set 4 op matchpoint staan en een 8 schieten ipv benodigde 9.
0
geplaatst: 26 juli 2021, 11:00 uur
El Ninjo schreef:
MvP dacht blijkbaar dat er bij die rotsblokken een plank lag zoals tijdens de testrondes...blijkbaar was iedereen op de hoogte dat die plank in de echte race zou worden weggenomen behalve MvP...ik denk teveel gefixeerd, in tunnelvisie en gefocust zodat niet alle info bij hem goed is binnengekomen.
Kleine nuance: Milan Vader gaf aan dat hij er obv een andere wedstrijd van uit ging dat het weggehaald zou worden en vertelde dat hij (rijdend voor MvP) zag dat het er niet meer lag.
Dat noem ik wat anders dan WETEN dat het er slechts voor trainingsronden zou liggen.
Bijzonder raar verhaal weer. Teveel aannames bij zo'n groot toernooi (ploegleiding in auto denkt dat de dames wel weten hoeveel er weg zijn), coach mountainbike neem aan dat het duidelijk moet zijn voor Matthieu. Maar dit is een aanname van mij.

1
geplaatst: 26 juli 2021, 11:05 uur
El Ninjo schreef:
Handboogschutters gaan denk ik ook niet goed slapen...die hebben het brons gewoon weggeven in sets 2 en 4. In set 2 een 6 schieten waar een 8 een punt opleverde (wat ook al brons had betekent na winst in set 3) en een 9 twee punten en in set 4 op matchpoint staan en een 8 schieten ipv benodigde 9.
Heerlijk die OS, krijgen we hier gewoon een diepgaande analyse van het handboogschieten

0
geplaatst: 26 juli 2021, 11:13 uur
Minneapolis schreef:
Kleine nuance: Milan Vader gaf aan dat hij er obv een andere wedstrijd van uit ging dat het weggehaald zou worden en vertelde dat hij (rijdend voor MvP) zag dat het er niet meer lag.
Dat noem ik wat anders dan WETEN dat het er slechts voor trainingsronden zou liggen.
Bijzonder raar verhaal weer. Teveel aannames bij zo'n groot toernooi (ploegleiding in auto denkt dat de dames wel weten hoeveel er weg zijn), coach mountainbike neem aan dat het duidelijk moet zijn voor Matthieu. Maar dit is een aanname van mij.
Raar verhaal inderdaad, want bondscoach Gerben de Knegt geeft aan dat het uitgebreid is aangegeven dat dat plankje er in de wedstrijd niet zou liggen. Milan Vader zegt ook dat het tijdens de lunch besproken is.
Je ziet verder ook alle rijders daar springen (de top 10-15 die daar in beeld kwamen in ieder geval) behalve MvP....dus het lijkt er toch wel een beetje op dat hij de enige was die dacht dat het plankje er nog lag.
2
geplaatst: 26 juli 2021, 11:18 uur
GrafGantz schreef:
Heerlijk die OS, krijgen we hier gewoon een diepgaande analyse van het handboogschieten
Heerlijk al die sporten die je anders nooit volgt....
1
geplaatst: 26 juli 2021, 11:33 uur
A.s. woensdag in de tijdrit moeten de mannen twee rondjes en de vrouwen één. Ik zeg het maar vast, voor de zekerheid 

0
geplaatst: 26 juli 2021, 11:48 uur
Amateurisme van van der Poel 
Paar dagen van te voren aankomen, maar vooral het parcours niet verkennen, wat een eikel

Paar dagen van te voren aankomen, maar vooral het parcours niet verkennen, wat een eikel

4
geplaatst: 26 juli 2021, 12:04 uur
Een vergeten plankje en een vergeten Oostenrijkse
Het wielrennen tot nu toe.
Het levert in elk geval wel mooie verhalen op
Het wielrennen tot nu toe.Het levert in elk geval wel mooie verhalen op

2
geplaatst: 26 juli 2021, 12:21 uur
Nederlandse waterpolodames laten zich ook aftroeven helaas. Van 8-4 voor naar 11-13 nu.
Ook een roemloos einde van de carriere van Kiki Bertens, na het verlies in de dubbel na Kea Bouman en Betty Stöve misschien wel onze beste tennister ooit.
Ook een roemloos einde van de carriere van Kiki Bertens, na het verlies in de dubbel na Kea Bouman en Betty Stöve misschien wel onze beste tennister ooit.
0
geplaatst: 26 juli 2021, 12:22 uur
Ongelofelijk idd waterpolo dames...zo riant voor en dan zo weggeven.
3
geplaatst: 26 juli 2021, 12:25 uur
Maar t hoort ook wel bij de tragedie van Nederland en Nederlander zijn. Plankjesgate, de wielrensters, Sven Kramer die in dezelfde baan blijft schaatsen en zo zijn er tientallen, zo niet honderden voorbeelden. Er schijnt echt een bizarre vloek op ons land te rusten of ogenschijnlijk onwaarschijnlijke domheid. Ook bij het EK 2000 in eigen land met al die gemiste pingels.
Echt, alleen NL heeft bizar veel van dat soort dingen...
Echt, alleen NL heeft bizar veel van dat soort dingen...
2
geplaatst: 26 juli 2021, 12:26 uur
En toch steevast bij de beste 10 van de wereld.
Moet je nagaan waar we zouden staan zonder die missers.
Moet je nagaan waar we zouden staan zonder die missers.
2
Gretz schreef:
Ze heeft het zelf verkloot, een stabiele weg naar beneden sinds Sluiter haar coach niet meer is
(quote)
Ze heeft het zelf verkloot, een stabiele weg naar beneden sinds Sluiter haar coach niet meer is
Begon daarvoor natuurlijk al.
Maar deze Olympische Spelen zijn een goudmijn voor de redactie van Andere Tijden Sport. Van de Poel, Bertens, de Corona-vlucht, Van Vleuten...
Ben benieuwd of Bertens ooit nog een comeback gaat maken als ze het plezier weer terugvindt.
2
Idd, ik wilde ook al zoiets zeggen...typisch Nederlands of krijgen we dergelijke zaken niet van andere landen / sporten mee.
3
geplaatst: 26 juli 2021, 12:27 uur
Elk land krijgt sowieso alleen zijn eigen versie van de Spelen mee 

0
geplaatst: 26 juli 2021, 12:30 uur
Sterven in schoonheid lijkt het motto van NL wel. Vol bravoure, flegmatiek, maar ook naïef...
3
geplaatst: 26 juli 2021, 12:31 uur
Bertens idd roemloos einde...past ook wel een beetje in de lijn van haar carrière.
Ik weet ook niet goed hoe ik haar nu moet beoordelen...toen ze opkwam was ik wel fan, maar ze belandde ook al ten tijde van Sluyter als coach al heel snel in mijn irritatiezone met dat slappe mentale gezeik van haar...na de zoveelste keer in tranen had ik al snel zoiets van, stop dan aub met tennissen op topsport niveau en ga wat anders doen.
Ik weet ook niet goed hoe ik haar nu moet beoordelen...toen ze opkwam was ik wel fan, maar ze belandde ook al ten tijde van Sluyter als coach al heel snel in mijn irritatiezone met dat slappe mentale gezeik van haar...na de zoveelste keer in tranen had ik al snel zoiets van, stop dan aub met tennissen op topsport niveau en ga wat anders doen.
1
geplaatst: 26 juli 2021, 12:33 uur
harm1985 schreef:
En de gouden stunts willen ook net niet lukken. Eerder de boogschutters, vanochtend bij het skateboarden. Zwetsloot had achteraf gezien genoeg aan nog één veilige trick om Olympisch kampioen te worden. In plaats daarvan ging ze de laatste vier keer keer elke keer voor alles of niets en werd het dus niets.
2
geplaatst: 26 juli 2021, 12:35 uur
Kiki heb ik helemaal niks mee, faler en huilebalk. Dan is topsport niks voor je. Er zijn mensen die al 40 jaar koekjes inpakken aan de lopende band en nooit klagen. Jij hoeft alleen maar 1,5 uur tegen een bal aan te rammen. Motivatie moet je uit jezelf halen, als je het niet hebt zal je t ook nauwelijks krijgen..
3
geplaatst: 26 juli 2021, 12:37 uur
Schuurs had ik daarentegen wel een mooie prijs gegund. Misschien over drie jaar met Koolhof in de mix dubbel weer een goede kans.
2
geplaatst: 26 juli 2021, 12:38 uur
luigifort schreef:

Daar had het niks mee te maken. Sterker nog, als hij niet was komen verkennen, dan was hij waarschijnlijk niet op die plek gevallen.
0
geplaatst: 26 juli 2021, 12:39 uur
Ik had sowieso liever de Spelen verzet naar 2022. Minder coronagevallen, meer publiek. Zo is het eigenlijk niet veel aan.
1
geplaatst: 26 juli 2021, 12:41 uur
Teunnis schreef:
Daar had het niks mee te maken. Sterker nog, als hij niet was komen verkennen, dan was hij waarschijnlijk niet op die plek gevallen.
Wat wel amateuristisch is van MvP is dat alle andere rijders blijkbaar wel wisten dat die plank er niet lag en gewoon sprongen en hij als enige niet.
0
geplaatst: 26 juli 2021, 12:43 uur
Ze schijnen het tientallen keren aan tafel onderling over dat plankje gehad te hebben..
2
geplaatst: 26 juli 2021, 12:44 uur
herman schreef:
Maar deze Olympische Spelen zijn een goudmijn voor de redactie van Andere Tijden Sport. Van de Poel, Bertens, de Corona-vlucht, Van Vleuten...
Ben benieuwd of Bertens ooit nog een comeback gaat maken als ze het plezier weer terugvindt.
(quote)
Volgens mij heeft ze dat plezier nooit echt gehad. Die wordt zo snel mogelijk moeder en gaat uit de schijnwerpers blijven.
* denotes required fields.