MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Yessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

Wat een ontknoping!
SPORTPLOEG VAN HET JAAR!!

Poeha schreef:
Wordt dit een deceptie zoals bij Barney?

Als ik Barney mag geloven dan zal er nooit meer zo'n grote deceptie komen, walgelijk gewoon

Ja, verschrikkelijk wat een reactie van hem...de laatste jaren al.

Chips, nootjes en bier!

johan de witt schreef:
Wat een ontknoping!
SPORTPLOEG VAN HET JAAR!!

Hahahaha NOOIT begrepen waarom NOC*NSF haar Sportgala zo vroeg in december organiseert, als er nog gewoon een WK bezig is.

Zo verdiend dit, na alle ereprestaties van afgelopen jaren!!

Gretz schreef:
(quote)

Hahahaha NOOIT begrepen waarom NOC*NSF haar Sportgala zo vroeg in december organiseert, als er nog gewoon een WK bezig is.

Zo verdiend dit, na alle ereprestaties van afgelopen jaren!!

Ja, echt bespottelijk. Is maar EEN ploeg die het verdient.
Wat een team.
Volgend jaar dan maar ook olympisch kampioen worden

johan de witt schreef:
(quote)

Ja, echt bespottelijk. Is maar EEN ploeg die het verdient.
Wat een team.
Volgend jaar dan maar ook olympisch kampioen worden

Nu zul je zien dat de de voetbalvrouwen of Ajax die titel krijgen, terwijl ze geen internationale prijs hebben gepakt.
Wereldkampioen worden in een grote, mondiale sport (handbal) is toch wel knapper. Zeker in het geval van de handbaldames die al sinds 2015 elk toernooi meedoen om de prijzen!

https://nos.nl/data/image/2019/12/01/608023/2048x1152.jpg

Gretz schreef:
(quote)

Ja snap ik ook niet, toch veel logischer om van 1 jan tot 31 dec te doen en dan rond 15 januari die verkiezing, zo moeilijk hoeft t allemaal niet te zijn.

Ik verwacht nu dat de voetbal dames t worden

Gretz schreef:
(quote)

Nu zul je zien dat de de voetbalvrouwen of Ajax die titel krijgen, terwijl ze geen internationale prijs hebben gepakt.
Wereldkampioen worden in een grote, mondiale sport (handbal) is toch wel knapper. Zeker in het geval van de handbaldames die al sinds 2015 elk toernooi meedoen om de prijzen!

(afbeelding)

Ze kunnen Ajax toch moeilijk die prijs nog geven, na de afgelopen week
De voetbalvrouwen zullen hem zeker krijgen.
Maar ik vind deze prestatie van de handbalvrouwen toch een stuk grootser.

De stemmen moeten nog gegeven worden toch? Dan zal de uitslag van afgelopen dinsdag daarin zeker meespelen.

Precies, maar los daarvan had ik ze ook niet zien winnen.
Ik verwacht een landslide voor de voetbalvrouwen.

Ja, dan gaat de dubbelvier roeien toch nog winnen

Spannende finale hoor, en een knappe prestatie! Wel echt een bizar grote fout van die Spaanse op het eind. Zonder dat cadeautje was het gewoon de verlenging in gegaan.

En ik ben het wel een beetje eens met wat Hendrik68 van de week zei.
Het is toch van de zotte dat je met 3 nederlagen een WK finale kan halen? Ná de eerste ronde moet toch op elk toernooi in elke tak van sport een nederlaag het eindstation zijn.

Sportploeg van het jaar zal toch zeker Ajax wel worden. Wat mij betreft een stuk knapper dan wat de voetbalvrouwen gepresteerd hebben. Ik vind vrouwenvoetbal sowieso niet om aan te gluren. En die hele polonaise een half jaar geleden heeft me ook behoorlijk gestoord.

Bij de sport die niet genoemd kon worden kon je best een paar keer verliezen na de eerste ronde (WK, CL) en toch kampioen worden. Zal vast wel voor meer sporten gelden.

Ja, toch nog iemand in huize Van der Vaart-Polman die een WK-finale tegen Spanje gewonnen heeft

Ik zei het afgelopen vrijdag al:
Poeha schreef:
Geweldige prestatie trouwens van de handbaldames. Nu nog even de finale winnen.
Gelukkig hebben ze geen Arjen Robben in het team tegen Spanje.
Dat "even"viel wat tegen, maar verder, lekker hoor. Eindelijk kunnen we ook weer wat vieren. Mooi voor de handbal sport ook. Nu nog hopen dat de mannen ook wat hogerop kunnen.

Edgar18 schreef:
Spannende finale hoor, en een knappe prestatie! Wel echt een bizar grote fout van die Spaanse op het eind. Zonder dat cadeautje was het gewoon de verlenging in gegaan.

En ik ben het wel een beetje eens met wat Hendrik68 van de week zei.

Het is toch van de zotte dat je met 3 nederlagen een WK finale kan halen? Ná de eerste ronde moet toch op elk toernooi in elke tak van sport een nederlaag het eindstation zijn.

Waarom?
De opzet van het toernooi is van tevoren bekend. En dat betekent dat als je tegen directe tegenstanders die ook door gaan, hebt gewonnen, je die punten alvast in je zak hebt. Niks mis mee en duidelijk genoeg. Dat het je niet aanstaat, omdat het bij andere sporten in toernooien niet zo gaat, tja...

Ik zeg toch ook niet dat de opzet veranderd moet worden. Iedere sport z'n eigen regels. Maar dan mag ik daar nog wel wat van vinden .
Poek schreef:
Bij de sport die niet genoemd kon worden kon je best een paar keer verliezen na de eerste ronde (WK, CL) en toch kampioen worden. Zal vast wel voor meer sporten gelden.
In de CL kan dat (want uit en thuis), maar op het WK is het meteen afgelopen.

Tsja, op de WK's waar landen worden ingedeeld in poules van 4 kun je met 2 nederlagen en 1 overwinning ook nog de volgende ronde bereiken. Zolang de regels voor alle teams hetzelfde zijn en compleet duidelijk is hier zoals Poeha al zegt niets mis mee. Het gebeurt zo vaak dat een wereldkampioen een of meerdere potten heeft verloren, als het toernooi niet direct met een knock-outfase aanvangt.

De tweede poulefase bij het WK handbal werd ingevoerd om het aantal wedstrijden tussen de topteams te vergroten. Met 4 poules van de 6 teams had men na 5 wedstrijden ook direct kunnen door kunnen gaan met de kwartfinales (beste 2 door) of achtste finales (beste 4 door). Dan had het Nederlandse team niet meer mogen verliezen, maar waren ze er niettemin met net zoveel overwinningen geweest.

Feit is dat ze nu alle toplanden tenminste 1x hebben verslagen (Noorwegen, Rusland, Spanje). Duitsland en Denemarken wonnen wel van Oranje, maar die verloren weer van andere teams.

Edgar18 schreef:
In de CL kan dat (want uit en thuis), maar op het WK is het meteen afgelopen.

Met de huidige opzet wel, maar zowel het WK als de CL hebben in het verleden een opzet gehad met een poulesysteem in de tweede ronde (en wie weet in de toekomst ook ooit weer).

Hendrik68
Gretz schreef:
De Spanjaarden kunnen niet tegen hun verlies
Ze snappen de regels niet. Had commentator van Ziggo ook last van. Ikzelf ook trouwens, maar het werd door Yvette Broch perfect uitgelegd. Je moet 3 meter afstand houden, doe je dat niet en het is binnen 30 seconden voor tijd dan is het rood en direct een strafworp. VDV wist dat wel, knap. Maar niks gestolen dus. Over die regels, ja die zijn helder en gelijk voor iedereen, maar maf blijft het. Leuke was wel: je hebt in het Dagblad van het Noorden elke week een vraag waarop een aantal "experts" antwoorden. Vraag nu was: Wordt Nederland wereldkampioen? Zegt de eerste de beste "Ja want die Oranje zit in een flow, nu moet het gebeuren......." Net 2 dagen daarvoor de eerste keer sinds mensenheugenis een WK potje gewonnen en ze zitten in een flow. Om je te bescheuren.

Gaat Suzuki voor een sensatie zorgen bij het wk darts?
De eerste dame die de tweede ronde gaat halen?

Kom op Mikuru!

Sudden death!

Damn, net niet.
Maar wel knap gedaan.

O, dat was jammer. Suzuki kan écht wel wat, moet gewoon QSchool gaan doen.

https://img.rasset.ie/0012dec6-500.jpg
Applausje voor Mikuru. Dat scheelde niet veel.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:37 uur

geplaatst: vandaag om 13:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.