MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
luigifort schreef:
Vd Poel niet?

Nee, die was niet de topfavoriet. Denk ook niet dat Gracenote die op goud had berekend. Sterker nog, misschien niet eens op een medaille. Bekijk maar eens zijn palmares bij het mountainbiken. Heel veel meer dan een enkele World Cup-zege en een bronzen WK-medaille is het niet.

Als je van Gracenote uitgaat mis je er al wat meer.

2 x wielrennen dames (goud, brons)
1 x zwemmen (brons 4 x 100m dames)
1 x turnen (zilver rekstok) (geen reële voorspelling)

De Geus en Bouwmeester zijn allebei ingeschaald op goud, maar zoals het er nu voorstaat mogen ze blij zijn als ze überhaupt een medaille halen. Badloe mag ook weinig fouten meer maken anders gaat ook die voorspelde plak in rook op. Roeien is het billen knijpen wat betreft corona risico's, en ook het voorspelde goud voor Kimmann staat na vandaag op losse schoeven. Al is BMX sowieso niet te voorspellen.

8-10 goud is nog wel goed mogelijk. Is ook prima.
Uiteindelijk vind ik de waarde van het goud ook belangrijk dan de kwantiteit.

"We" zijn wel vaker matig begonnen. Toen kwam het ook nog goed. Ik vind de risico's op besmetting en uitsluiting zorgelijker. Die sporters hebben nergens last van bij wijze van spreken, zeker tijdens trainingen en wedstrijden is er regelmatig contact, zoals met tennis. Laten we hopen dat het verder meevalt.

Mjuman schreef:
(quote)

Is dat jouw guilty pleasure: journaal kijken? Schoolvoorbeeld van klassieke lineaire tv

Wel een beetje het fake news bijhouden natuurlijk, anders heb ik niks te bespreken met mijn wappie vrienden.

Ataloona schreef:
De dag kan nog beroerder voor TeamNL. Niek Kimmann heeft niet slechts een ''zere knie'', zoals hij dat zelf eerst omschreef, maar een breuk in zijn knieschijf... Dan bereidt je je (als oud-wereldkampioen) al 5 jaar voor op die ene wedstrijd waar je het allemaal voor doet, en dan word in één ruk je een reële kans op eremetaal ontnomen. Door een dwaas van een official. Man man man.

Nog een gevalletje 'only in Japan': Anna van der Breggen komt ten val omdat ze door een official van haar fiets wordt getrokken... Gelukkig zonder erg, zo lijkt het.

Kennelijk geen fans van wielersport, die Japanse officials. Zie verder hier: Anna van der Breggen gevallen nadat ze van fiets werd getrokken | WielerFlits

Ataloona schreef:
(quote)

Nog een gevalletje 'only in Japan': Anna van der Breggen komt ten val omdat ze door een official van haar fiets wordt getrokken... Gelukkig zonder erg, zo lijkt het.

Kennelijk geen fans van wielersport, die Japanse officials. Zie verder hier: Anna van der Breggen gevallen nadat ze van fiets werd getrokken | WielerFlits

Zonder erg, en het dan toch als "Breaking" brengen, die van WielerFlits. Het gaat wel lekker zo, vooral met de wielerploeg

Mooie sweep voor de Zwitserse vrouwen bij het mountainbiken

Teunnis schreef:
(quote)

Nou, als dat gebeurt, dan ga ik toch voorzichtig geloven in hogere machten. Tot nu toe is er nog maar één ingecalculeerde medaille verloren (wegwedstrijd wielrennen vrouwen). Al kun je denk ik Marit Bouwmeester daar ook alvast in meerekenen. En dat laatste vind ik heel erg leuk.

Hoezo gun je Bouwmeester geen nieuwe medaille?

Teunnis schreef:
(quote)

Nou, als dat gebeurt, dan ga ik toch voorzichtig geloven in hogere machten. Tot nu toe is er nog maar één ingecalculeerde medaille verloren (wegwedstrijd wielrennen vrouwen). Al kun je denk ik Marit Bouwmeester daar ook alvast in meerekenen. En dat laatste vind ik heel erg leuk.
Ingecalculeerde medailles zijn er nooit. Nederland is goed in een hoop sporten, en het is altijd afwachten of het goud, een andere kleur of een fiasco zoals bij Van der Poel wordt. Overal valt het een beetje tegen: judoka loopt net brons mis, vierde hier, vijfde daar, paarden matig, zwemmen net niet. Mijn gevoel en verstand zeggen vijf keer goud deze spelen.

Gretz schreef:
(quote)

Hoezo gun je Bouwmeester geen nieuwe medaille?

Waarom zou ik?

Ze komt op mij erg onsympathiek over.

Zeilen en windsurfen vind ik wel mooie Hollandse sporten van wind en water en een traditie die we hoog moeten houden.

Teunnis schreef:
(quote)

Waarom zou ik?

Ah, dat is me nooit opgevallen. Arrogantie ofzo? Tenzij ik een sporter écht niet kan uitstaan ben ik op toernooien altijd de chauvinist

jasper1991 schreef:
Zeilen en windsurfen vind ik wel mooie Hollandse sporten van wind en water en een traditie die we hoog moeten houden.

Ik kijk daar echt nooit naar, dus of ‘we’ daar goud pakken interesseert me echt niet. Tot nu toe zijn we slechts 1 ‘zekere’ gouden plak misgelopen, bij de wegrit vrouwen.

Zolang er revanche volgt in de tijdrit, wat ik zeker verwacht en goud voor Femke, Sifan, Harrie en de hockeyvrouwen zijn deze OS sowieso geslaagd

johan de witt schreef:

Zolang er revanche volgt in de tijdrit, wat ik zeker verwacht en goud voor Femke, Sifan, Harrie en de hockeyvrouwen zijn deze OS sowieso geslaagd

Femke maakt zeker een goede kans, maar dat geldt ook voor WR-houder McLaughlin en voor Muhammed. Zonder rare plotwendingen zal ze minimaal brons pakken, maar goud is bepaald geen zekerheid.

Die andere 3 plakken zie ik wel sowieso binnenkomen.

johan de witt schreef:
(quote)

Ik kijk daar echt nooit naar, dus of ‘we’ daar goud pakken interesseert me echt niet. Tot nu toe zijn we slechts 1 ‘zekere’ gouden plak misgelopen, bij de wegrit vrouwen.

Ik vertel je alvast dat die niet allemaal goud halen en dat er nog uit een onverwachte hoek een gouden plak komt. Maar de spelen zijn altijd geslaagd wat mij betreft zolang we minimaal vijf keer heel trots kunnen zijn.

Precies, vandaar ook ‘sowieso’. Maar 4 van de 5 moet zeker lukken, en Harrie kan voor de dubbel gaan
Plus idd nog wat onverwachte meevallers.
Dus de kans dat het geslaagde Spelen gaan worden acht ik nog altijd groot.

Gretz schreef:
(quote)

Die andere 3 plakken zie ik wel sowieso binnenkomen.

4, hè

johan de witt schreef:
Precies, vandaar ook ‘sowieso’. Maar 4 van de 5 moet zeker lukken, en Harrie kan voor de dubbel gaan
Plus idd nog wat onverwachte meevallers.
Dus de kans dat het geslaagde Spelen gaan worden acht ik nog altijd groot.

(quote)

4, hè

Ik gun Van Vleuten de mooiste medaille nog het meest. Ze had eigenlijk al twee gouden moeten hebben. Zou een prachtige kroon zijn op een zeer indrukwekkende carrière van een laatbloeier. Zie haar ook nog wel zo gek om in 2024 ook nog op de fiets te stappen in Parijs, maar je mag toch aannemen dat het beste er dan van af is.

Helemaal eens!
Zou erg zuur zijn als Anna haar nu weer aftroeft.

Teunnis schreef:
Tot nu toe is er nog maar één ingecalculeerde medaille verloren (wegwedstrijd wielrennen vrouwen). Al kun je denk ik Marit Bouwmeester daar ook alvast in meerekenen. En dat laatste vind ik heel erg leuk.
Wordt erg lastig, maar staat na de derde dag alweer derde.
Teunnis schreef:
Waarom zou ik?

Pfff, je bent zelf onsympathiek met dit soort kreten.

Om alvast de verwachtingen wat te temperen: Chloe Dygert is de favoriet bij de bookmakers (1.85) voor Anna van der Breggen (2.20).

Maar ook ik hoop vooral op Van Vleuten.

Botsing vd Breggen met een official, wat is dat toch met die officials joh

En van Vleuten moet winnen

Gretz schreef:
(quote)

Ik gun Van Vleuten de mooiste medaille nog het meest. Ze had eigenlijk al twee gouden moeten hebben. Zou een prachtige kroon zijn op een zeer indrukwekkende carrière van een laatbloeier. Zie haar ook nog wel zo gek om in 2024 ook nog op de fiets te stappen in Parijs, maar je mag toch aannemen dat het beste er dan van af is.

Dan is ze 40, moet kunnen Ik ben op mn 43e kwikfit ahum

Zoals ik Chloe Dygert zag rijden in de wegwedstrijd...ging lang mee en trok nog een paar keer flink op kop door ook voor haar teamgenotes, ga ik er niet van opkijken als die beide Nederlandse dames gaat aftroeven in de tijdrit. Zij is echt het grote vraagteken en de enige die denk ik roet in het eten kan gooien voor een Nederlandse gouden plak.

Sifan vind ik ook geen zekerheidje hoor, ik heb net even de beste seizoenstijden gecheckt.
Op de 10km 2e beste seizoenstijd, 5 seconden achter Ethiopische, verder geen concurrentie lijkt het, dat gaat tussen die 2.
Op de 5 km 9e beste seizoenstijd
Op de 1500m 2e beste seizoenstijd, 2 seconden langzamer dan Keniaanse en nipt sneller dan Ethiopische.
Dus o.b.v. seizoenstijden zie ik die zekerheid nog niet.

Is het al duidelijk of ze naast de 10000 de 1500 of 5000 loopt?

Bij het roeien zouden we toch wel 1x goud moeten kunnen halen lijkt me....

Gretz schreef:
Femke maakt zeker een goede kans, maar dat geldt ook voor WR-houder McLaughlin en voor Muhammed. Zonder rare plotwendingen zal ze minimaal brons pakken, maar goud is bepaald geen zekerheid.

Ja en Muhammed had begin dit jaar nog Corona dus die is wat later op stoom gekomen en zat kort voor de Spelen maar op 0,05 meer van Femke. Ik denk dat zowel McLaughlin (die liep een halve seconde sneller dit jaar dan Femke, dat is in atletiek termen best nog een gat hoor op zo'n afstand) als Muhammed momenteel nog net een maatje te groot zijn voor Femke...maar je weet het nooit, het is ook een technisch nr en 1x niet goed uitkomen op de horden in de finale kan een groot verschil uitmaken. Maar brons zou Femke zeker moeten kunnen halen.

El Ninjo schreef:
Zoals ik Chloe Dygert zag rijden in de wegwedstrijd...ging lang mee en trok nog een paar keer flink op kop door ook voor haar teamgenotes, ga ik er niet van opkijken als die beide Nederlandse dames gaat aftroeven in de tijdrit.

Ze is de topfavoriet. Het zou verrassend zijn als ze niet wint.

Vannacht eerste goud voor Nederland.
Mocht dat niet zo zijn, moeten ‘we’ ons wel langzaam zorgen gaan maken.

Poek schreef:
Ze is de topfavoriet. Het zou verrassend zijn als ze niet wint.

Ja, maar ze is na die val vorig jaar toch nog niet echt terug op niveau geweest of vergis ik me daar nu in.

Inderdaad. Topfavoriet is Anna van der Breggen als regerend wereldkampioen, maar gezien het parkoers toch ook Annemiek wel. Dygert kan wel gaan verrassen, ja, maar topfavoriet is ze niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:39 uur

geplaatst: vandaag om 21:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.