MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Ik ben sowieso wel benieuwd naar de Olympische tijdrit...het leek er bij de heren in de wegrit toch wel op dat renners die de Tour hadden gereden er conditioneel beter voorstonden of vergis ik me daar nu in. Maar ja, wat zegt dat voor een tijdrit van ruim 30km.

Ik geloof niet in de kansen van Dumoulin.
Verder geen idee hoe ik Ganna, Dennis, Evenepoel en Cavagna moet gaan inschatten tegen wat een superieure Wout van Aert lijkt te zijn. Kung lijkt me ook gezien de laatste tijdrit in de tour tekort te gaan komen. Asgreen kan wellicht wel ver komen.
Almeida lijkt me een outsider voor welllicht brons.
En zit er nog een verrassing aan te komen? (Craddock? stijgt Thomas nog een keer boven zichzelf uit? wat kan Tobias Foss? )

Minneapolis schreef:
jammer voor de Kiekster, maar volgens mij vond ze tennissen niet zo leuk.

Best lullig, als je dan toevallig een tennister bent.

Minneapolis schreef:
jammer voor de Kiekster, maar volgens mij vond ze tennissen niet zo leuk.

Agassi had dat ook en is toch Olympisch kampioen geworden.

El Ninjo schreef:
Ik ben sowieso wel benieuwd naar de Olympische tijdrit...het leek er bij de heren in de wegrit toch wel op dat renners die de Tour hadden gereden er conditioneel beter voorstonden of vergis ik me daar nu in. Maar ja, wat zegt dat voor een tijdrit van ruim 30km.

Ik geloof niet in de kansen van Dumoulin.
Verder geen idee hoe ik Ganna, Dennis, Evenepoel en Cavagna moet gaan inschatten tegen wat een superieure Wout van Aert lijkt te zijn. Kung lijkt me ook gezien de laatste tijdrit in de tour tekort te gaan komen. Asgreen kan wellicht wel ver komen.
Almeida lijkt me een outsider voor welllicht brons.
En zit er nog een verrassing aan te komen? (Craddock? stijgt Thomas nog een keer boven zichzelf uit? wat kan Tobias Foss? )

Ik zou mijn geld zetten op Ganna. Van Aert en Dennis zilver en brons.

Nederlandse BMX-er rijdt tegen een official aan die het parcours over wil steken. Is het zo'n OS? Het is zo'n OS!

#jinxTeamNL

Hoe kan het nu weer dat onze beachvolleybalsters verliezen van een Zwitsers duo? Dat land is verdomme landlocked, daar hebben ze geen eens een kustlijn!

GrafGantz schreef:
Hoe kan het nu weer dat onze beachvolleybalsters verliezen van een Zwitsers duo? Dat land is verdomme landlocked, daar hebben ze geen eens een kustlijn!

Weet je hoeveel ellende het is qua bal halen in Zwitserland als je uit slaat? Die lui zijn juist super geoefend.

luigifort schreef:
Nederlandse BMX-er rijdt tegen een official aan die het parcours over wil steken. Is het zo'n OS? Het is zo'n OS!

#jinxTeamNL

Yup

https://pbs.twimg.com/media/E7ObJFUWYAEDPyd?format=jpg&name=large

Het gerucht gaat dat Kyran Badloe gediskwalificeerd is omdat hij op een plank surfde die hij van het mountainbike parcours had meegenomen....

Ik denk dat na een stijgende lijn sinds Sydney 2000 deze spelen een achteruitgang zullen worden ten opzichte van Rio. Acht keer goud was op zich ook een prachtige prestatie.

herman schreef:
(quote)

Yup

(afbeelding)
Zes koppen, zes keer slecht nieuws voor TeamNL... Op zich ook best een prestatie.

De dag kan nog beroerder voor TeamNL. Niek Kimmann heeft niet slechts een ''zere knie'', zoals hij dat zelf eerst omschreef, maar een breuk in zijn knieschijf... Dan bereidt je je (als oud-wereldkampioen) al 5 jaar voor op die ene wedstrijd waar je het allemaal voor doet, en dan word in één ruk je een reële kans op eremetaal ontnomen. Door een dwaas van een official. Man man man.

Ik hoor net dat we het overigens wel goed doen qua aantal coronabesmettingen tijdens de OS!

Verder overigens geen enerverend dagje. Dat MVDP uitviel bij het mountainbiken was een domper, maar ik ging er ook weer niet vanuit dat hij zomaar even een medaille ging ophalen (dat deed hij de afgelopen wereldbekers immers ook alleen op de short track races). Ik had dus nog wel enige verwachtingen dat het in de voorhoede ook zonder MVDP spannend zou gaan worden, maar dat bleek niet het geval. Behoorlijke sof van een wedstrijd. Het handboogschieten was - ik heb ooit een stukje van een WK in Nederland gezien, maar kijk het verder nooit - zeker wél enerverend. Goede finale en ook de troostfinale van Nederland was erg spannend. Ook een absurd constant niveau wordt er gehaald. Er is zelfs geen ruimte voor twee kleine foutjes (die 5 vroeg in de wedstrijd en het gemiste matchpoint). Toch wel met enige bewondering naar gekeken. Ook grappig om te zien hoe goed Nederland het doet tussen al die Aziatische landen.

De waterpolo-dames begonnen vervolgens voortvarend genoeg om niet gelijk weg te zappen, maar verspilden wel heel eenvoudig een dikke voorsprong en verloren daarna eigenlijk vrij kansloos. Frappante ineenstorting (snel vermoeid na het razende begin?). Stukje raften (oid) op de ZDF gekeken. Geen idee, maar zag er cool uit. Stukje judo waarbij ik grapte dat je op dit soort toernooien toch wel weinig houtgrepen ziet, waarna, jawel, iemand 3 tellen later won door middel van een houtgreep. Wat turnen met veel talkpoeder en met veel Chinezen die allemaal een driedubbele schroef kunnen doen en dat dus ook deden. Daar eindigde ik zo'n beetje. Ik begon de dag overigens met de triatlon voor heren. Die was...bijzonder. Met een dikke zwarte Miami Vice-boot in het water die verschillende triatleten voor de start blokkeerden, terwijl het startschot al werd gegeven. Only in Japan (Japan verzaakt wat in haar normaal gesproken zo strakke pünktlichkeit). Je zou maar jaren naar dat moment hebben toegeleefd... Ik zag ook nog wat andere sporten, maar te oppervlakkig om iets nuttigs over te zeggen (zoals het zeilen en tig onderdelen in het zwemmen). Nou ja, toch vermaakt als ik dat zo nalees. Op naar dag 4.

Overigens wel met verbazing gekeken naar het bericht dat Nederland niet meedoet aan het gemengd dubbelspel bij het tennis. Vanwege een ''teneergeslagen stemming''. Tamelijk absurd. Je staat op de Olympische Spelen; het ultieme sportevenement. En dan zeg je af alsof het een exhibitie is die plaatsvindt in de gymzaal van Oldebroek. Ik denk niet dat je dat bij Nederlandse sporters in andere disciplines ziet gebeuren; die hebben echt álles over om daar te mogen staan.

Die official bij BMX, zoiets verzin je toch niet? Hoe lang werk je daar al in die wereld? En dan ff oversteken

herman schreef:
(quote)

Ben benieuwd of Bertens ooit nog een comeback gaat maken als ze het plezier weer terugvindt.

Ik acht de kans groter dat ze snel moeder wil worden en daarna gewoon het liefst een vrij anoniem doorsneebestaan wil leven. Ze zal denk ik wel in de tenniswereld actief blijven, maar niet als internationale coach

Geen gemengd dubbel door de teneergeslagen stemming bij de tennissers? Heeft Kiki ze allemaal aangestoken met haar negatieve zelfbeeld ofzo?

luigifort schreef:
Geen gemengd dubbel door de teneergeslagen stemming bij de tennissers? Heeft Kiki ze allemaal aangestoken met haar negatieve zelfbeeld ofzo?

Ja ongelofelijk, Kiki had nog steeds prima kunnen dubbelen met Koolhof. Niet dat ze een serieuze kans zouden hebben op een medaille, maar goed

Wat een naar mens toch ook, verpest t nog voor anderen ook...

Teunnis schreef:
Voorspellingen:
- Tom Dumoulin heeft ook zijn oude vorm weer te pakken, maar wordt op het laatste moment de verkeerde kant opgestuurd en door gebrekkige communicatie blijft hij minutenlang verkeerd rijden.

Of Tom duikt net voor de start nog even in een toilethokje die de Japanners daar keurig hebben neergezet maar krijgt daarna de deur niet meer open.

luigifort schreef:
Maar t hoort ook wel bij de tragedie van Nederland en Nederlander zijn. Plankjesgate, de wielrensters, Sven Kramer die in dezelfde baan blijft schaatsen en zo zijn er tientallen, zo niet honderden voorbeelden. Er schijnt echt een bizarre vloek op ons land te rusten of ogenschijnlijk onwaarschijnlijke domheid. Ook bij het EK 2000 in eigen land met al die gemiste pingels.

Echt, alleen NL heeft bizar veel van dat soort dingen...

De stuurfout van Kruijswijk in de Giro van 2016 mag ook wel met stip in dit ontluisterende rijtje

En Falko Zandstra die over zijn eigen armbandje valt, wie weet die nog

1995, ws voor jullie tijd

Hilbert van der Duim die na een geweldige inhaalrace een rondje te vroeg stopte op de 5 km op het WK Schaatsen 1981 en alsnog verloor.

Voor de oldies onder ons: WK Argentinië, 1978 - finale tegen gastland laatste minuut reguliere speeltijd schiet Rensenbrink tegen de paal, ipv er langs.

Verder moeten we ons nu niet met zijn alleen een trauma aanpraten. Legio sportieve faalbeelden staan op mijn netvlies, zoals een sprinter wiens stuur breekt of Ard Schenk die onderuit gaat bij de start van de 500 m (en het fameuze commentaar van Theo Koomen). Soms komt het na een 'fail' toch nog goed, zoals bij Goudkuipje en zilver is ook niet niets

Leptop schreef:
Ik hoor net dat we het overigens wel goed doen qua aantal coronabesmettingen tijdens de OS!
Volop positieve uitslagen inderdaad!

Meer positieve tests dan medailles zeiden ze op het journaal

Ja, die Team NL bubbel was toch ook mislukt omdat het personeel van het betreffende vliegtuig niet op Covid was getest?

jasper1991 schreef:
Ik denk dat na een stijgende lijn sinds Sydney 2000 deze spelen een achteruitgang zullen worden ten opzichte van Rio. Acht keer goud was op zich ook een prachtige prestatie.

Nou, als dat gebeurt, dan ga ik toch voorzichtig geloven in hogere machten. Tot nu toe is er nog maar één ingecalculeerde medaille verloren (wegwedstrijd wielrennen vrouwen). Al kun je denk ik Marit Bouwmeester daar ook alvast in meerekenen. En dat laatste vind ik heel erg leuk.

Vd Poel niet?

harm1985 schreef:
Meer positieve tests dan medailles zeiden ze op het journaal

Is dat jouw guilty pleasure: journaal kijken? Schoolvoorbeeld van klassieke lineaire tv

Gast
geplaatst: vandaag om 20:02 uur

geplaatst: vandaag om 20:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.