Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 juli 2021, 11:17 uur
luigifort schreef:
Heel bizar is dat. Bart Veldkamp was ook de eerste schaatsbelg daar...
Van voetbal weet je dat de Belgen meedoen, verder weet je helemaal niks van ze af, hoor je ook nooit iets van ze. Het enige wat je weet is dat NL aan zoveel verschillende onderdelen meedoet en tientallen medailles wint en ergens in je achterhoofd heb je wel het idee dat er 1 of max 3 verdwaalde Belgen rondlopen op de OS, maar hoe of wat verder...
(quote)
Van voetbal weet je dat de Belgen meedoen, verder weet je helemaal niks van ze af, hoor je ook nooit iets van ze. Het enige wat je weet is dat NL aan zoveel verschillende onderdelen meedoet en tientallen medailles wint en ergens in je achterhoofd heb je wel het idee dat er 1 of max 3 verdwaalde Belgen rondlopen op de OS, maar hoe of wat verder...
Right, Van Aert wint vorige maand nog drie tour-ettapes in één jaar in de sportste sport die er bestaat, voor Nederland moeten we dan al meer dan 20 jaar terug.
0
geplaatst: 30 juli 2021, 11:18 uur
Sterke come-back van Zverev. Komt met 3-2 en een break achter in set 2 na de 1e al met 6-1 verloren te hebben, en wint vervolgens 4 games op rij! Benieuwd naar de beslissende set, Djoko krijgt het voorlopig niet cadeau 

0
geplaatst: 30 juli 2021, 11:20 uur
Vind sowieso dat bij mannen best of 3 standaard moet zijn, ook bij de Grand Slams. Vroeger kon ik het geduld nog wel opbrengen, nu niet meer...
0
geplaatst: 30 juli 2021, 11:21 uur
Ik ben toch bang dat wanneer het er echt op aankomt dat Djokovic toch weer aan het langste eind gaat trekken (zelfs als ie eerst achter komt te staan in de 3e set).... maar wie weet.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:22 uur
Onweerwolf schreef:
Right, Van Aert wint vorige maand nog drie tour-ettapes in één jaar in de sportste sport die er bestaat, voor Nederland moeten we dan al meer dan 20 jaar terug.
(quote)
En wanneer stond er voor het laatst een Belg op het Tourpodium? Precies. En dat is dan sport nr 1 daar…
0
geplaatst: 30 juli 2021, 11:23 uur
El Ninjo schreef:
zelfs als ie eerst achter komt te staan in de 3e set
zelfs als ie eerst achter komt te staan in de 3e set
En Zverev breekt gelijk in de eerste game

1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:23 uur
El Ninjo schreef:
Ik zie Belgie toch ook nog wel zeker 3x goud winnen hoor... Thiam is op de zevenkamp ongenaakbaar, Heren hockeyers zijn normaal gesproken ook de sterkste ploeg en Nina Derwael gaat denk ik historisch turngoud pakken zondag. En die Basketbal dames zijn ook heel sterk bezig. En die Belgische golfer staat na 1 ronde ook gewoon 3e, was meen ik in Rio 4e.
Ik zie Belgie toch ook nog wel zeker 3x goud winnen hoor... Thiam is op de zevenkamp ongenaakbaar, Heren hockeyers zijn normaal gesproken ook de sterkste ploeg en Nina Derwael gaat denk ik historisch turngoud pakken zondag. En die Basketbal dames zijn ook heel sterk bezig. En die Belgische golfer staat na 1 ronde ook gewoon 3e, was meen ik in Rio 4e.
Noem je 4 dingen, vind ik niet direct topsportklimaat.
0
geplaatst: 30 juli 2021, 11:25 uur
Nee, ik ben ook al weer afgehaakt, vind tennis niet op de OS horen. Basketbal op de OS vind ik ook drama. En waarom dat is? Hockey, volleybal etc hoort er wel.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:26 uur
Hallooo, kijk eens naar buiten - vind je dat nou zomer? Besides, troost je met de gedachte dat we hier veel Belbro's hebben - zo'n site hebben ze daar niet!
Frites met tartare sauce of piri-piri is wél Belgisch goud!
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 juli 2021, 11:26 uur
johan de witt schreef:
En wanneer stond er voor het laatst een Belg op het Tourpodium? Precies. En dat is dan sport nr 1 daar…
(quote)
Damn, wat een zwart/wit wereldbeeld heb je dan.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:28 uur
luigifort schreef:
(quote)
En het zijn niet alleen deze OS, maar is al tijden zo. Waar buurlanden als Frankrijk, Nederland en Duitsland in de top-10 van de medaillespiegel staan hebben de Belgen al moeite de top-50 te halen. Dan is er iets goed mis.
0
geplaatst: 30 juli 2021, 11:28 uur
Hoezo zwart/wit? Wat jij noemt is zwart en wat Johan noemt is wit, is dan toch hetzelfde?
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:29 uur
Nee, ik geef een algehele beschouwing en hij komt met 1 zwaluw… wat nog een grijze duif is ook… of eend.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:31 uur
luigifort schreef:
En waarom dat is?
En waarom dat is?
Bij sommige sporten is Olympisch goud niet het hoogst haalbare. De gemiddelde tennisser wint liever een Grand Slam dan een goude plak. En bij basketball staat de NBA in hoger aanzien dan de Spelen.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:32 uur
Onweerwolf schreef:
Wat zijn jullie toch vervelende mannetjes zeg.
Wat zijn jullie toch vervelende mannetjes zeg.
Die gedachte hadden wij al veel eerder over jou

0
luigifort schreef:
In Belgie is het topsport klimaat volgens mij de laatste jaren nu wel ingezet...ze hebben daar goed naar het Nederlandse model gekeken. Alleen hebben ze die achterstand nu natuurlijk nog niet ingehaald, maar ik verwacht dat ze in Parijs over 3 jaar al een stuk dichterbij Nederland zitten.
Maar goed, je blijft sowieso ook altijd afhankelijk van het beschikbare talent.
1
GrafGantz schreef:
Bij sommige sporten is Olympisch goud niet het hoogst haalbare. De gemiddelde tennisser wint liever een Grand Slam dan een goude plak. En bij basketball staat de NBA in hoger aanzien dan de Spelen.
(quote)
Veel minder deelnemersveld ook dan bij andere sporten ook.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:33 uur
Voetbal op de OS volg ik ook nooit.
Hoewel het bij de vrouwen nu wel het hoogst haalbare is.
Hoewel het bij de vrouwen nu wel het hoogst haalbare is.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:36 uur
El Ninjo schreef:
In Belgie is het topsport klimaat volgens mij de laatste jaren nu wel ingezet...ze hebben daar goed naar het Nederlandse model gekeken. Alleen hebben ze die achterstand nu natuurlijk nog niet ingehaald, maar ik verwacht dat ze in Parijs over 3 jaar al een stuk dichterbij Nederland zitten.
(quote)
Zijn ze id wel decennia te laat. Talent is zeker een factor, maar het topsportklimaat is ook heel belangrijk. Qua inwonersaantallen echter zou België, relatief gezien dan, veel meer medailles moeten halen dan ze nu doen. Zie de grote landen zoals de VS en China met hun overload aan medailles. En dan doen de VS het eigenlijk nog stukken beter, want China heeft veel meer inwoners.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:39 uur
Klopt...en het creeeren van een topsportklimaat levert ook niet meteen succes op, daar gaan denk ik wel 2 olympische cycli overheen.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:41 uur
Btw...op 1 of andere manier boeien voetbal, tennis en basketbal me op de OS inderdaad ook niet...en kijk ik op de OS liever naar sporten als handboogschieten en roeien 

2
geplaatst: 30 juli 2021, 11:42 uur
Nou ja, Djoko met 4-0 achter in de beslissende set vind ik best wel boeiend eigenlijk 

1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:44 uur
El Ninjo schreef:
Btw...op 1 of andere manier boeien voetbal, tennis en basketbal me op de OS inderdaad ook niet...en kijk ik op de OS liever naar sporten als handboogschieten en roeien
Ja, dat Judo vind ik ook al zo geweldig. Zeker als Kees Jongkind met termen gaat strooien als Osotogari, Sutemi etc

Maar een WK Judo boeit me dan weer niks

1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:48 uur
Bij tennis is er geen kwalificatie tournooi, meen ik. Gewoon een toernooitje tijdens je vakantie.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:49 uur
Het zal id te maken hebben met of iets het hoogst haalbare is. Daarom boeit het vrouwenvoetbal op de OS mij wel en het mannenvoetbal totaal niet...
* denotes required fields.