Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:50 uur
Wordt ook niet uitgezonden hier, net als het volleybal bijvoorbeeld. Terwijl dat in 1996 een van de grootste Olympische hoogtepunten ooit was.
Het kan verkeren…
Het kan verkeren…
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:51 uur
Omdat we niet meedoen...
Nou boeit me dat qua voetbal niet, maar wat is er gebeurt met het volleybal in ons land???
Nou boeit me dat qua voetbal niet, maar wat is er gebeurt met het volleybal in ons land???
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:53 uur
Ja de dames waren nog wel redelijk goed een paar jaar geleden, maar de heren presteren al jaren niet meer op het wereldtoneel. Zonde wel, best een spannende sport, op de OS.
0
geplaatst: 30 juli 2021, 11:53 uur
En hoe kan dat dan he? Toen een "gouden" generatie en nu niks meer?
0
geplaatst: 30 juli 2021, 11:54 uur
Nu zijn we ook ineens handbalfavorieten, was ff geleden ook wel anders...
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:55 uur
Ja dat is wel tamelijk bizar hoe je in sommige sporten zo fluctuerende prestaties kunt hebben.
Even wereldtop en dan niks meer.
Zeker bij teamsporten verwacht je meer stabiliteit.
0
geplaatst: 30 juli 2021, 11:57 uur
Sowieso vaag wie of wat beslist welke sporten deze OS wel en welke niet of welke volgende keer niet etc...
BMX, handboogschieten etc, hoort dat er allemaal wel thuis vraag je je af...
BMX, handboogschieten etc, hoort dat er allemaal wel thuis vraag je je af...
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:58 uur
johan de witt schreef:
Ja dat is wel tamelijk bizar hoe je in sommige sporten zo fluctuerende prestaties kunt hebben.
Ms hebben die ploegen ook allemaal FdB's als bondscoach (gehad)

1
geplaatst: 30 juli 2021, 12:02 uur
johan de witt schreef:
En wanneer stond er voor het laatst een Belg op het Tourpodium? Precies. En dat is dan sport nr 1 daar…
Wielrennen kent meerdere "subculturen", en in België groeien jonge renners van oudsher vooral op met de voorjaarsklassiekers en het veldrijden. In Nederland is er juist meer focus op ronderenners. Dus logisch dat er in België vaker een etappewinnaar/eendagsrenner komt bovendrijven dan een klassementsrenner. En wanneer stond er voor het laatst een Belg op het Tourpodium? Precies. En dat is dan sport nr 1 daar…
Het afwegen van etappezeges tegen klassementen is uiteindelijk vooral een kwestie van smaak/cultuur. Persoonlijk vind ik het winnen van 3 etappes op totaal verschillende terreinen een meer bijzondere prestatie dan een Tourpodium.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 12:04 uur
Mocht ik als renner moeten kiezen tussen een drietal klassiekers als bv LBL, Ronde van V etc, dan nog zou ik kiezen voor Tour podium of poging Tour te winnen, veel heroïscher.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 12:08 uur
yeahyeahyeah schreef:
Het afwegen van etappezeges tegen klassementen is uiteindelijk vooral een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het winnen van 3 etappes op totaal verschillende terreinen een meer bijzondere prestatie dan een Tourpodium.
(quote)
Wielrennen kent meerdere "subculturen", en in België groeien jonge renners van oudsher vooral op met de voorjaarsklassiekers en het veldrijden. In Nederland is er juist meer focus op ronderenners. Dus logisch dat er in België vaker een etappewinnaar/eendagsrenner komt bovendrijven dan een klassementsrenner. Het afwegen van etappezeges tegen klassementen is uiteindelijk vooral een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het winnen van 3 etappes op totaal verschillende terreinen een meer bijzondere prestatie dan een Tourpodium.
Past inderdaad beter in de Belgische wielercultuur.
En België heeft altijd geweldige eendagsrenners gehad, wat dat betreft zijn ze zeker wereldtop. Dat mag ook wel bij de populairste nationale sport.
Maar dan nog blijft het opvallend dat ze na Van Impe nooit meer een topklassementsrenner hebben kunnen afleveren.
Maar ik had het ook niet over het wielrennen, hoewel ze ook daar op deze OS zeer matig scoren, met slechts 1 keer zilver.
0
geplaatst: 30 juli 2021, 12:16 uur
De hoop blijft voorlopig gevestigd op Evenepoel, maar dat gaat met vallen en opstaan.
Voor de typisch Olympische sporten lijkt bij de Belgische jeugd van oudsher minder belangstelling (vooral voetballers en wielrenners), dus voorlopig zal het bij wat "incidentele" medailles blijven. Maar als daar inderdaad een cultuuromslag komt, wie weet, benieuwd of met Parijs een stijgende lijn gaat worden ingezet.
Voor de typisch Olympische sporten lijkt bij de Belgische jeugd van oudsher minder belangstelling (vooral voetballers en wielrenners), dus voorlopig zal het bij wat "incidentele" medailles blijven. Maar als daar inderdaad een cultuuromslag komt, wie weet, benieuwd of met Parijs een stijgende lijn gaat worden ingezet.
0
geplaatst: 30 juli 2021, 12:18 uur
Sterke race van Sifan Hassan, maar ze lijkt ook last te hebben van iets. Hopelijk geen blessure.
1
geplaatst: 30 juli 2021, 12:19 uur
yeahyeahyeah schreef:
De hoop blijft voorlopig gevestigd op Evenepoel, maar dat gaat met vallen en opstaan.
Je ziet bij het hockey dat het kan, dus het is te hopen dat ze zelf ook gaan inzien dat ze nog een enorme inhaalslag kunnen maken.
2
geplaatst: 30 juli 2021, 12:44 uur
Ik zie dat het nieuwe Olympische onderdeel "Twee uur slowchat" bijna ten einde is. Ben benieuwd naar de winnaar 

3
geplaatst: 30 juli 2021, 12:48 uur
We mogen allebei 1 pijl op OWW afschieten, kijken wie er het dichtste bij komt

2
geplaatst: 30 juli 2021, 12:54 uur
Zo tegelijk voetbal D en hockey H. Waarom wordt dit dan niet op 2 kanalen uitgezonden? Op NPO 2 zenden ze nu na t journaal een aantal uiterst belangrijke herhalingen uit van bv Binnenstebuiten
0
geplaatst: 30 juli 2021, 12:56 uur
Nos heeft die rechten niet om meer dan 1 live sport te laten zien. Ook niet online.
0
geplaatst: 30 juli 2021, 12:57 uur
Wat is er trouwens met de USA dames aan de hand, die waren toch al jaren onverslaanbaar?
1
geplaatst: 30 juli 2021, 13:01 uur
Dus het uitgegeven belastinggeld aan al die sporten is niet op open kanaal te volgen, raar toch eigenlijk. Of heb ik die trainingstripjes niet betaald?
* denotes required fields.