Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 29 juli 2021, 08:54 uur
El Ninjo schreef:
Als je die grafiek ziet lijkt het alsof we maar ongeveer 3 medailles achterlopen op voorspelling...ik vraag me een beetje af voor wie die 13 medailles uit de laatste 3 dagen voorspeld zijn (als ik die grafiek tenminste goed lees)....qua teamsporten kan ik me 4 voorspelde medailles voorstellen (hockey h - daar kan vrees ik wel een streep door, hockey d - zou moeten, handbal d - vind ik ook geen zekerheid maar kan wel, waterpolo d - geen zekerheid, kan wel) , boksen d kan ik me indenken (boksfinales meestal op het einde meen ik), wellicht 2 of 3 onderdelen atletiek in laatste 3 dagen....maar dan kom ik nog niet op 13....wat zie ik over het hoofd?
(quote)
Als je die grafiek ziet lijkt het alsof we maar ongeveer 3 medailles achterlopen op voorspelling...ik vraag me een beetje af voor wie die 13 medailles uit de laatste 3 dagen voorspeld zijn (als ik die grafiek tenminste goed lees)....qua teamsporten kan ik me 4 voorspelde medailles voorstellen (hockey h - daar kan vrees ik wel een streep door, hockey d - zou moeten, handbal d - vind ik ook geen zekerheid maar kan wel, waterpolo d - geen zekerheid, kan wel) , boksen d kan ik me indenken (boksfinales meestal op het einde meen ik), wellicht 2 of 3 onderdelen atletiek in laatste 3 dagen....maar dan kom ik nog niet op 13....wat zie ik over het hoofd?
Het baanwielrennen op die laatste donderdag moet ook wel een paar medailles opleveren

0
geplaatst: 29 juli 2021, 09:00 uur
Ja, maar baanwielrennen reken ik als 4e laatste dag, vrijdag t/m zondag zijn laatste 3 dagen.
2
geplaatst: 29 juli 2021, 09:06 uur
El Ninjo schreef:
Ja, maar baanwielrennen reken ik als 4e laatste dag, vrijdag t/m zondag zijn laatste 3 dagen.
Ja dan pakken we er 6, van 42 naar 48.
Die donderdag pakken we er 7, volgens die grafiek.
2
geplaatst: 29 juli 2021, 09:41 uur
Ja beetje ambitieus, maar ook weer niet zo gek.
Voorlopig liggen we 3 achter op schema.
Het zal rond 35-40 uitkomen waarschijnlijk.
Voorlopig liggen we 3 achter op schema.
Het zal rond 35-40 uitkomen waarschijnlijk.
1
geplaatst: 29 juli 2021, 09:52 uur
Gabriela Schloesser wint de shoot-off! Sportvrouw van het jaar!
Wel jammer dat ze geen hoedje draagt.
O, mag McIntosh coach van het jaar worden? Met de bijna zekere gouden medaille?
Wel jammer dat ze geen hoedje draagt.
O, mag McIntosh coach van het jaar worden? Met de bijna zekere gouden medaille?
0
geplaatst: 29 juli 2021, 10:37 uur
Hij moet nu alleen uitvaren toch zonder diskwalificatie, dan is ie er?
2
geplaatst: 29 juli 2021, 10:51 uur
0
geplaatst: 29 juli 2021, 10:56 uur
Of hij is zijn plank vergeten? Terwijl zijn coach nog wel honderd keer had gezegd "Vergeet de plank niet!"
1
geplaatst: 29 juli 2021, 13:06 uur
Medaillespiegel, na 110 van 339:
26. Wageningen: 1x
1x
0x 
32. Almere: 1x
0x
0x 
43. Katwijk: 0x
2x
0x 
47. België: 0x
1x
1x 
47. Leiden: 0x
1x
1x 
61. Turkije: 0x
0x
2x 
2
geplaatst: 29 juli 2021, 13:12 uur
België blijft wel het ultieme land van underachievers.
Of een land zonder topsportklimaat.
1
geplaatst: 29 juli 2021, 15:57 uur
johan de witt schreef:
Kwestie van tijd. Over een paar jaar is strip tekenen of frites of wafels bakken vast ook een Olympische sport.
0
geplaatst: 29 juli 2021, 17:00 uur
johan de witt schreef:
Voor een muziek(liefhebbers)site een beetje te veel geroffel op je eigen buiktrommeltje: pak 'em beet de laatste 25 jaar komt er meer fijne muziek uit Belgenland dan uit Tulpenland; 4/5 van het Excelsior-label kunnen ze wat mij betreft zo gebruiken voor het ophogen van de dijken in België.
2
geplaatst: 29 juli 2021, 17:03 uur
Ja, op muziekgebied kunnen de Belgen prima met ons concurreren. Daar heb je ook geen topsportmentaliteit voor nodig.
0
geplaatst: 29 juli 2021, 17:33 uur
johan de witt schreef:
Ja, op muziekgebied kunnen de Belgen prima met ons concurreren. Daar heb je ook geen topsportmentaliteit voor nodig.
Qua uitleg van mijn tekst doe je me denken aan de vertaler van het Hungarian Phrasebook
Muziek en topsportmentaliteit slapen trouwens prima op hetzelfde kussen (vraag maar aan bijv Madonna - die doet heel moeite om heel fit te blijven, zoals joggen in het Vondelpark).
0
geplaatst: 30 juli 2021, 08:53 uur
Ja, aardig verfrissend na al dagen dood te worden gegooid met het verhaal van mevrouw Biles. Je knie breken, tanden op elkaar zetten en alsnog goud winnen.
0
geplaatst: 30 juli 2021, 09:31 uur
De Deense variant van plankje vergeten: Anne-Marie Rindom blokkeerde Marit Bouwmeester. Dat is normaal disqualificatie, dus ze keerde terug naar haar coach. Die vertelde haar vervolgens dat dat bij de OS niet zo is, maar toen was het te laat. Daardoor is het opeens erg spannend geworden:
1. Anne-Marie Rindom (Den) 64 pnt
2. MARIT BOUWMEESTER (7) 71 "
3. Josefin Olsson (Zwe) 79 "
4. Sarah Douglas (Can) 82 "
5. Emma Plasschaert (Bel) 83 "
6. Silvia Zennaro (Ita) 84 "
7. Tuula Tenkanen (Fin) 87 "
1. Anne-Marie Rindom (Den) 64 pnt
2. MARIT BOUWMEESTER (7) 71 "
3. Josefin Olsson (Zwe) 79 "
4. Sarah Douglas (Can) 82 "
5. Emma Plasschaert (Bel) 83 "
6. Silvia Zennaro (Ita) 84 "
7. Tuula Tenkanen (Fin) 87 "
2
geplaatst: 30 juli 2021, 11:04 uur
1
geplaatst: 30 juli 2021, 11:10 uur
johan de witt schreef:
Heel bizar is dat. Bart Veldkamp was ook de eerste schaatsbelg daar...
Van voetbal weet je dat de Belgen meedoen, verder weet je helemaal niks van ze af, hoor je ook nooit iets van ze. Het enige wat je weet is dat NL aan zoveel verschillende onderdelen meedoet en tientallen medailles wint en ergens in je achterhoofd heb je wel het idee dat er 1 of max 3 verdwaalde Belgen rondlopen op de OS, maar hoe of wat verder...
2
geplaatst: 30 juli 2021, 11:11 uur
Gretz schreef:
Episch goud voor Kimmann, wat een perfecte race
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Episch goud voor Kimmann, wat een perfecte race
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Ik maak een kniebuiging voor Niek

It's all in the name. Niek...Knie

0
geplaatst: 30 juli 2021, 11:17 uur
Ik zie Belgie toch ook nog wel zeker 3x goud winnen hoor... Thiam is op de zevenkamp ongenaakbaar, Heren hockeyers zijn normaal gesproken ook de sterkste ploeg en Nina Derwael gaat denk ik historisch turngoud pakken zondag. En die Basketbal dames zijn ook heel sterk bezig. En die Belgische golfer staat na 1 ronde ook gewoon 3e, was meen ik in Rio 4e.
* denotes required fields.