Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
7
geplaatst: 3 augustus 2021, 11:01 uur
Typisch Nederlanders weer hoor. Zijn ze favoriet, maken ze het waar terwijl de tegenstanders choken in de finale. Het is ook altijd hetzelfde liedje.
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 11:09 uur
Zag er echt zwaar ongeorganiseerd uit bij de Britten, de Nederlanders reden als aan een touwtje, bij de Britten zat er meters tussen. Ja, dan zou ik de laatste ronde ook laten lopen.
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 12:09 uur
El Ninjo schreef:
Waterpolo dames hebben ook nog kans op een medaille.
Waterpolo dames hebben ook nog kans op een medaille.
Dan moeten ze wel opschieten, zitten in het derde kwart nu en hebben volgens mij nog geen enkele keer op voorsprong gestaan. Al blijft het verschil klein...
/edit: over en sluiten

0
geplaatst: 3 augustus 2021, 12:36 uur
Ik heb er al vrij veel zien vallen. Eentje zelfs meerdere keren.
3
geplaatst: 3 augustus 2021, 12:43 uur
Om in een olympische finale te staan.
Dat lukt er maar 8 ter wereld, dus op zich prima prestatie.
Dat lukt er maar 8 ter wereld, dus op zich prima prestatie.
1
geplaatst: 3 augustus 2021, 12:56 uur
Leuk badpakje bij synchroonzwemmen. Hebben de olympiers ook merchandise contracten? 

1
geplaatst: 3 augustus 2021, 15:28 uur
800 meter bij de vrouwen gewonnen door een Amerikaanse, in een nieuw nationaal record van 1:55:21. Vroeg me eigenlijk af hoe zich dat laat vergelijken met de winnende tijd van Ellen van Langen in 1992, ondertussen alweer bijna 30 jaar geleden (en nog altijd het NR). Even opgezocht, en die bleek destijds een tijd van 1:55:54 te hebben gelopen, slechts een fractie langzamer dus.
Moest eigenlijk gelijk denken aan dit interessante artikel in The Guardian van een paar dagen geleden:
As Olympic athletics begins, the data suggests we are at the peak of human ability | Greg Jericho | The Guardian - theguardian.com
Volgens de schrijver zijn er eigenlijk nog maar 2 redenen voor mogelijke verbeteringen van een wereldrecord:
1) Technische verbeteringen in het materiaal, zoals die nieuwe "super spikes" waar iedereen nu op loopt
2) Een "freak of nature" van de buitencategorie, zoals Usain Bolt dat was
NB: het huidige wereldrecord bij de dames op de 800m is weliswaar 2 tellen sneller dan de winnende tijd van vandaag, evenals de op 1 na snelste tijd ooit, maar dat zijn Oostblok-records uit de 80's door dames die vandaag de dag niet door de dopingcontrole zouden komen.
Moest eigenlijk gelijk denken aan dit interessante artikel in The Guardian van een paar dagen geleden:
As Olympic athletics begins, the data suggests we are at the peak of human ability | Greg Jericho | The Guardian - theguardian.com
Volgens de schrijver zijn er eigenlijk nog maar 2 redenen voor mogelijke verbeteringen van een wereldrecord:
1) Technische verbeteringen in het materiaal, zoals die nieuwe "super spikes" waar iedereen nu op loopt
2) Een "freak of nature" van de buitencategorie, zoals Usain Bolt dat was
NB: het huidige wereldrecord bij de dames op de 800m is weliswaar 2 tellen sneller dan de winnende tijd van vandaag, evenals de op 1 na snelste tijd ooit, maar dat zijn Oostblok-records uit de 80's door dames die vandaag de dag niet door de dopingcontrole zouden komen.
1
geplaatst: 3 augustus 2021, 15:32 uur
Ik denk dat Ellen van Langen vandaag de dag ook niet door de dopingcontrole zou komen 

1
geplaatst: 3 augustus 2021, 15:41 uur
luigifort schreef:
Had ze wat op dan?
Had ze wat op dan?
Ze kijkt in elk geval wat opgepepter dan haar collega's

https://images0.persgroep.net/rcs/ihgtnvTrdoX_zMYuWNOdccYAIzk/diocontent/32118347/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp
1
geplaatst: 3 augustus 2021, 15:42 uur
johan de witt schreef:
Ik denk dat Ellen van Langen vandaag de dag ook niet door de dopingcontrole zou komen
Afgaand op de toon en frequentie van posts menig user alhier evenmin.
GrafGantz Voor de langere afstanden 5 km en > geldt dat minder. Het record van Seb Coe op de 800 m mannen (1.41.7) heeft 16 jaar stand gehouden. Dat van Jarmila Kratochvilova op dezelfde afstand (uit '83) staat nog steeds, 1.53.28 en zal nog wel even zo blijven. Al zitten daar wel wat ogen aan - eerder in de vorm van hormonen dan van (bloed)doping.
Overigens ook de 1.43.4 en .5 van Alberto Juantorena (Cuba) bij de mannen uit '76 zou ook nog steeds een respectabele tijd zijn
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 16:07 uur
Zo, vandaag mijn vrije dag aan het gebruiken om wat dingetjes terug te kijken en zie nu pas dat Badloe goud heeft gepakt bij windsurfen IN MOTHERFOKKING AANG-COSPLAY? Wat een ontieglijke eindbaas

0
geplaatst: 3 augustus 2021, 16:37 uur
Olympisch voetbal doet me niet zoveel, maar Spanje - Brazilië is wel een mooie finale.
1
geplaatst: 3 augustus 2021, 18:19 uur
1
geplaatst: 3 augustus 2021, 18:33 uur
Mooie ervaring voor hem

Toch fijn dat ons seizoen (zin in!) pas zaterdag begint, zodat hij maar maximaal een paar wedstrijden zal missen.
Edson (die gezien z'n leeftijd ook nog naar Tokio afgevaardigd had kunnen worden) helaas nét geen goud op de Gold Cup, in extremis de verlenging verloren vanwege een eigen dekkingsfout.
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 18:36 uur
Zowel de waterpolosters als de voetbalsters hebben hun volledige potentie niet benut. Kwartfinale als eindstation betekende geen dramatische Spelen, maar een medaille was ook mogelijk geweest. Beiden uitgeschakeld door een slimmere (ervaren) tegenstander.
Laten we hopen dat de hockeysters hun favorietenrol waarmaken en dat de handbalsters de goede vorm doortrekken, en dan hopelijk angstgegner Noorwegen uitgeschakeld zien worden aan de andere kant van het schema.
Laten we hopen dat de hockeysters hun favorietenrol waarmaken en dat de handbalsters de goede vorm doortrekken, en dan hopelijk angstgegner Noorwegen uitgeschakeld zien worden aan de andere kant van het schema.
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 18:59 uur
Gretz schreef:
Epische finale 400 m horden bij de mannen, met Warholm die even het wereldrecord verpulverd en een nieuwe tijd neerzet van 45.94
Epische finale 400 m horden bij de mannen, met Warholm die even het wereldrecord verpulverd en een nieuwe tijd neerzet van 45.94
Ik denk nog steeds dat de tijdmeting kapot was. Echt bizar.
En ook bizar wat er met de Deense baanrenners gebeurde. En ik snap nog niet helemaal waarom ze alsnog de finale mogen rijden.
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 19:05 uur
Teunnis schreef:
En ook bizar wat er met de Deense baanrenners gebeurde. En ik snap nog niet helemaal waarom ze alsnog de finale mogen rijden.
Dit moment bedoel je. Hadden beide teams gediskwalificeerd moeten worden dan?
1
geplaatst: 3 augustus 2021, 19:10 uur
Stoppen met deze ridicule 'sport' waarbij mededieren stelselmatig misbruikt (mishandeld) worden enkel voor entertainment.
IOC kan het prima omvormen tot een nieuwe Olympische sport, waarbij de 'ruiters' zelf over hindernissen heen moeten springen en het parcours zo snel mogelijk moeten afleggen.
IOC kan het prima omvormen tot een nieuwe Olympische sport, waarbij de 'ruiters' zelf over hindernissen heen moeten springen en het parcours zo snel mogelijk moeten afleggen.
1
geplaatst: 3 augustus 2021, 19:17 uur
Beide teams kan ook weer niet echt, dan heb je geen finale. Ze hebben uiteindelijk geen van beiden gediskwalificeerd. De Denen zijn helemaal niet over de finish gekomen (waar ze zeeën van tijd voor hadden), de Britten nog wel. Dus zonder diskwalificatie zou GB hebben gewonnen. Maar er staat achter de Denen een QG (Qualified for Gold). Volgens mij hebben ze die verzonnen, maar wellicht kan dat ook gewoon als de regels geen duidelijkheid geven. De Denen hebben het ook echt wel verdiend. Al had ik het we leuk voor Ganna gevonden als hij goud in zijn schoot geworpen had gekregen.
Dus in plaats van finalekwalificatie voor GB met de traagste tijd van iedereen - en dat zou het zonder valpartij misschien ook wel zijn geworden - is het dus finalekwalificatie voor Denemarken met helemaal geen tijd.
* denotes required fields.