MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
El Ninjo schreef:
Poehee, Laurine van Riessen is echt behoorlijk gewond geraakt bij die val...meerdere ribben gebroken, sleutelbeen gebroken en een longkneuzing.

Nee dat is geen kattenpis, kolere

jasper1991 schreef:
Ja, ik weet niet, ik vind het moeilijk om naar zoiets te kijken in de wetenschap dat er betere verspringers, speerwerpers, 800-meterlopers etc. op deze wereld zijn. Maarja, niet iedere discipline kan leuk zijn.

Voor mij geldt juist: totaalsporters, alleskunners. Groot respect voor deze discipline.

El Ninjo schreef:
Ja, daar zit wel wat in...maar ik denk wel dat als ze het ergens heeft laten liggen het wel op het speerwerpen is.

Het was vooral Thiam die het niet liet liggen bij het speerwerpen. Ik had begrepen dat ze het hele jaar nog geen speer had gegooid (bij wijze van spreken) vanwege een blessure.

Baanwielrennen was ook weer een heerlijk dagje. Leuk dat Viviani nog brons pakte. Hopelijk wordt Van Schip op de koppelkoers wel nog beloond met een medaille. Ben het ook niet echt eens met kritiek dat hij het tactisch verkeerd heeft aangepakt. Juist tactisch heeft hij het de eerste drie onderdelen geniaal gedaan en bij de puntenkoers zat het vooral erg tegen. Je bent op dat laatste onderdeel extreem afhankelijk van de tactische keuzes van de anderen en die zaten hem vooral in de weg. Toen Walls wegreed zat Schip initieel helemaal achteraan. Je kunt niet de hele tijd voorin rijden en de aanval van Walls in dat stadium was erg verrassend. Toen hij eenmaal wel vooraan zat, wilde Thomas niet meewerken. Dat Schip daarna weinig punten pakte in de sprintjes is logisch, want daar moet hij het niet van hebben.

Teunnis schreef:
Je bent op dat laatste onderdeel extreem afhankelijk van de tactische keuzes van de anderen en die zaten hem vooral in de weg. Toen Walls wegreed zat Schip initieel helemaal achteraan. Je kunt niet de hele tijd voorin rijden en de aanval van Walls in dat stadium was erg verrassend.

Daar moet je wel op voorbereid zijn dat je tegenstanders iets verrassends doen. Daarnaast had ie ook gewoon op het wiel van Walls kunnen rijden of in ieder geval ervoor zorgen dat je nooit meer dan een paar posities van 'm verwijderd bent. Het is geen wegwedstrijd waarin je in het begin achterin de groep kunt hangen en er altijd nog op kunt rekenen dat je ploegmaten het gat dan dichtrijden.
Achteraan rijden in de belangrijkste wedstrijd van je carriere terwijl je belangrijkste concurrent helemaal vooraan rijd vind ik niet getuigen van slim tactisch rijden.

Teunnis schreef:

Het was vooral Thiam die het niet liet liggen bij het speerwerpen. Ik had begrepen dat ze het hele jaar nog geen speer had gegooid (bij wijze van spreken) vanwege een blessure.

Een beetje van beide denk ik. Als je kijkt naar de laatste grote zevenkamp wedstrijd eind Mei in Oostenrijk dan scoort Vetter op elke onderdeel gelijk of beter dan daar, behalve op het speerwerpen waar ze nu ruim 3,5 meter minder ver gooit dan daar. Oosterwegel gooide juist 3,5 meter verder dan in Oostenrijk. Kendall Williams die hier 5e werd gooide nu ook ruim 4 meter verder dan daar. Dus aan de omstandigheden lag het niet.

Blijft niettemin geweldig hoor, zilver.

El Ninjo schreef:

Daar moet je wel op voorbereid zijn dat je tegenstanders iets verrassends doen. Daarnaast had ie ook gewoon op het wiel van Walls kunnen rijden of in ieder geval ervoor zorgen dat je nooit meer dan een paar posities van 'm verwijderd bent.

Nou, stel dat ie de hele tijd op het wiel van Walls had gereden en die daarom geen ronde had gepakt. Hoe had hem dat meer dan een zesde plek opgeleverd?

El Ninjo schreef:
(quote)

Daar moet je wel op voorbereid zijn dat je tegenstanders iets verrassends doen. Daarnaast had ie ook gewoon op het wiel van Walls kunnen rijden of in ieder geval ervoor zorgen dat je nooit meer dan een paar posities van 'm verwijderd bent. Het is geen wegwedstrijd waarin je in het begin achterin de groep kunt hangen en er altijd nog op kunt rekenen dat je ploegmaten het gat dan dichtrijden.
Achteraan rijden in de belangrijkste wedstrijd van je carriere terwijl je belangrijkste concurrent helemaal vooraan rijd vind ik niet getuigen van slim tactisch rijden.

In een puntenkoers rijdt iedereen wel meerdere keren achterin.

Harrie vs Jeffrey... ik ben benieuwd straks.

Beetje dom van de NL vrouwen in de madison om in de laatste bocht van de sprint steeds te wisselen...

En dan vallen ze

Man op bank weet het zeker: "Tactisch niet slim om te vallen."

Dag zekere medaille...

En weer 4e...waar ze favoriet voor goud waren...

Ik heb de race gemist...begreep wel dat de valpartij de "schuld" was van een Australische.

Ze hadden gewoon als de Britsen moeten rijden...

Ja, niet door een Australische getorpedeerd worden, knap gedaan van de Britsen.

Nee, die waren daarvoor al veel beter bezig...

luigifort schreef:
Nee, die waren daarvoor al veel beter bezig...

En dat valt natuurlijk helemaal niet goed te maken in het tweede deel. Hoe komt het eigenlijk dat jij geen bondscoach bent, man op bank?

Omdat jij dat al bent blijkbaar...

Man man, wat een sprintfinale ....

Hoogland moet winnen...

Hoezo? Maakt mij totaal niet uit wie van de 2 dit wint.

Heeft ie net als zn vriendin individueel goud.

Ff opschieten...de hockeydames beginnen zo...

Jammer...

Heerlijke finale. Veel spanning, hoge snelheden en tactische steekspelletjes; het betere werk. Duidelijk wel dat de sterkste heeft gewonnen. De benen van Hoogland liepen compleet vol in de laatste rondes. Lavreysen kon haast rustig uitrijden in de laatste meters.

Dat goud bij de hockeydames is nog niet binnen, Argentinie geeft voorlopig goed partij.

Mijn meiden

El Ninjo schreef:
Dat goud bij de hockeydames is nog niet binnen, Argentinie geeft voorlopig goed partij.
Maar niet genoeg partij

Gast
geplaatst: vandaag om 23:40 uur

geplaatst: vandaag om 23:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.