MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Stewards zullen bepalen dat Lewis wint...

Och, 't was maar een spelletje @ 45m15s:

luigifort schreef:
Stewards zullen bepalen dat Lewis wint...

Dan staat de F1 wel gigantisch voor aap.

herman schreef:
Verder wel leuk voor Max, maar toch raar dat hij het nu zo in zijn schoot geworpen heeft gekregen.
Niet mee eens met dat laatste. Max heeft er heel het seizoen eveneens keihard voor moeten knokken.
En als er iemand de nodige mazzel heeft gehad dit racejaar (lees: cadeautjes heeft gekregen), is het Lewis wel. Hij roste Max er in Siverstone vanaf (door te proberen Max binnendoor in te halen op een punt waar dat nog nooit heeft gekund) en kreeg daarvoor maar liefst (understatement) 10 seconden straf, ja, ja.

luigifort schreef:
Sowieso vind ik het jammer dat er niet meer bijgetanked wordt, dat vond ik echt altijd bij F1 horen. Die pitstops van 2 secs tegenwoordig zijn geen hol aan...
Dat van die tankbeurten mis ik ook wel, maar dat heeft met de veiligheid te maken. Die pitstops kunnen zeker nog 0,2 secondes sneller (door die validiteit en dat bedoel ik positief, van Red Bull), maar dat is gedurende dit seizoen afgeschaft.

remcodurez schreef:
Max is mogelijk op moment de beste driver, maar er zijn er nog een paar die heel dicht tegen hem aanzitten. Sainz, Hamilton, Norris, Russel. Sommige hebben gewoon geen concurrerende wagen.
Fijn vooruitzicht voor volgend jaar Hopelijk zit dan alles dichter bij elkaar en komt het nog meer aan op de vaardigheid van een coureur. Alhoewel het een motorische sport blijft, waarbij het niet alleen van de coureurs afhangt.

Poeha schreef:
Mercedes vroeg tijdens de race wel aan Hamilton, wat voor banden hij zou willen bij een eventuele safety car situatie. Dat maakte Lewis dus niet uit.

Ach, Dick Jaspers werd gisteren wereldkampioen met drie banden. Hamilton zal wel gedacht hebben dat het met vier dan ook wel moet lukken.

Poeha schreef:
(quote)
Ook Verstappen heeft dit al meegemaakt. Was toen dan ook niet fair. Maar het zijn nu eenmaal de regels, dus wel weer fair. Jammer dat je je mening stoelt op basis van deze wedstrijd. Schijnbaar kijk jij deze sport verder nooit, anders had je die opmerking vast niet gemaakt.
Ik volg deze sport juist niet vanwege het hoge Ganzenbord-gehalte. Het zijn de regels en dat is het probleem. It's built this way. Te hoge toevalsfactor is niet leuk, te lage overigens ook niet.

BrotherJohn
Opvallend dat Hamilton vrij snel berustte in zijn 'lot', dat was gisteren na de de kwalificatie ook al zo. Max oogde, ondanks zijn iets mindere auto in de race, gretiger en vastberadener dit hele weekend, en eigenlijk het hele seizoen. Is echt in het hoofd van Hamilton gaan zitten. Hamilton kon zich dit weekend geen uitvalbeurt tegelijk met Verstappen permitteren en moest op safe spelen. Als het aantal overwinningen dit seizoen juist in zijn voordeel was geweest met gelijke puntenstand, hadden we denk ik een andere race gezien, met een stuk minder behoudende tactische keuzes van Mercedes en een agressievere Hamilton. Deze factoren wegen zwaarder mee dan de toevalsfactor die ik hierboven steeds zie terugkomen. Nu heeft Mercedes 'op safe' track position té belangrijk gemaakt, RB juist tactisch gedurfd. Prachtig raceweekend voor Olav om mee af te zwaaien... die zal er nu wel vrede mee kunnen hebben. Wel het spannendste weekend dat ik ooit heb gezien, na sinds '89 het te volgen en het merendeel van de weekenden live gezien te hebben.

Oke, ik zal niet ontkennen dat ik tranen gelaten heb. Wat een race. Daar laat ik het bij.

jasper1991 schreef:
Ik volg deze sport juist niet vanwege het hoge Ganzenbord-gehalte.

Zo hoog is dat niet. Net als bij veel sporten win je alleen als je tot de absolute top behoort (rijder en team). En soms moet het geluk een beetje meezitten. Maar hoe zou jij dat weten, als je de sport niet volgt.

Iedereen moet gewoon met dezelfde motor rijden, dat is het eerlijkst...

BrotherJohn
luigifort schreef:
Iedereen moet gewoon met dezelfde motor rijden, dat is het eerlijkst...

Dan moet je naar de Renault Clio Cup gaan kijken (ook leuk). De F1 zou de F1 niet zijn zonder verschillende motorleveranciers die elkaar tot het uiterste pushen.

Het is een teamsport. De beste motor maken en afstelling zoeken hoort daar gewoon bij.

Ze moeten gewoon gaan hardlopen. Maar ja, dat zijn dan al snel weer doodlopers...

Voor wie genoten heeft van de suspense die F1 kan bieden, kijk ook eens de documentaire formula 1 drive to survive op Netflix. Dan zie je wat er nog allemaal meespeelt achter de schermen van dit interessant circus!

ZAP! schreef:
Ze moeten gewoon gaan hardlopen.

Op blote voeten.

Kronos schreef:
Op blote voeten.
Over hete kolen.

'Overtaking behind the safety car' appeal van Mercedes is in ieder geval afgewezen, nu de laatste horde nog: de controversiële keuze van Masi om de safety car vroegtijdig te eindigen. Schijnbaar uitspraak in de komende 15 minuten

"Autosportfederatie FIA heeft laten weten dat een van de twee protesten van Mercedes is afgewezen.

Het protest van Mercedes, dat Max Verstappen tijdens de safety car een inhaalactie bij Lewis Hamilton zou hebben gemaakt, werd door de wedstrijdleiding van tafel geveegd.

De FIA buigt zich nu over het tweede protest dat zich concentreert op de achterliggende auto's die Verstappen tijdens de safety car moesten laten passeren vlak voordat de safety car de baan zou verlaten."

Mercedes schijnt juridische stappen te overwegen en mogelijk zelfs een gang naar het CAS. Stel overigens dat het tweede protest wordt toegewezen, wat dan? Overrijden?

Kronos schreef:
(quote)

Zo hoog is dat niet. Net als bij veel sporten win je alleen als je tot de absolute top behoort (rijder en team). En soms moet het geluk een beetje meezitten. Maar hoe zou jij dat weten, als je de sport niet volgt.
Dus ik volg de sport niet vanwege de hoge toevalsfactor, maar dat kan ik niet weten omdat ik de sport niet volg? Ik haal hopelijk de 80 en moet mijn tijd helaas zorgvuldig indelen.

jasper1991 schreef:
Dus ik volg de sport niet vanwege de hoge toevalsfactor, maar dat kan ik niet weten omdat ik de sport niet volg?

Inderdaad. Een vooroordeel dus.

Poek schreef:
Stel overigens dat het tweede protest wordt toegewezen, wat dan? Overrijden?

Max 2 seconden aftrek bij de eerst volgende race.

Wat anders he, ik snap niet dat de wedstrijdleiding er niet voor gekozen heeft om de rode vlag te zwaaien na de crash van Latifi. De rondenteller gaat dan op stop, konden ze in alle rust de baan opruimen én had je nog 3-4 rondes echt kunnen racen, met Max én Lewis op nieuwe softs. Had wat mij betreft deze hele discussie kunnen voorkomen.

BrotherJohn
remcodurez schreef:
Voor wie genoten heeft van de suspense die F1 kan bieden, kijk ook eens de documentaire formula 1 drive to survive op Netflix. Dan zie je wat er nog allemaal meespeelt achter de schermen van dit interessant circus!

Ik heb er geen seconde van gezien, maar het schijnt dat daar zo in geknipt en geplakt is dat feit fictie is geworden, behoorlijk gedramatiseerd en ook reden voor Verstappen om er niet aan mee te willen doen. Wel mooi natuurlijk dat hiermee de sport in de V.S. weer opnieuw op de kaart wordt gezet.

Laten we hopen dat Kelly Piquet Max een fijne nacht bezorgt, dan hebben we over 25 jaar een nieuwe wereldkampioen genaamd Nelson Verstappen

Kronos schreef:
(quote)

Inderdaad. Een vooroordeel dus.
Ik hoef niet alles te volgen in mijn korte tijd onder de zon. Onvermijdelijk moet ik soms keuzes maken op basis van onvolledige informatie. Vandaag keek ik weer eens deze sport en op basis daarvan ben ik niet van plan de sport intensiever te volgen.

jasper1991 schreef:
Ik hoef niet alles te volgen in mijn korte tijd onder de zon.

Tuurlijk hoeft dat niet. En je hoeft ook geen (voor)oordeel te hebben. Met logisch redeneren kom je overigens ook al een heel eind. Als toeval zo'n grote rol zou spelen dan zouden Schumacher en Hamilton niet zo vaak wereldkampioen geworden zijn.

BrotherJohn
Jan Lammers bij het 20u journaal over de protesten van Mercedes: "Mercedes laat de kans liggen om zich een waardig verliezer te tonen". Precies dat, ik zal nu zeker nooit een Mercedes kopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.