Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 6 januari 2022, 00:28 uur
Serves him right!
Then: Australia - country of those unwanted in Europe
Now: Australia - country where Europe is unwanted
0
geplaatst: 6 januari 2022, 00:54 uur
Djoko krijgt geen vat op genadeloze backhand van Australische Immigratiedienst.
2
kleine man
geplaatst: 6 januari 2022, 01:10 uur
In werkelijkheid natuurlijk een tennisser die zich blijkbaar niet wil vaccineren. Zijn keus. Dan kan hij via een visum toch meedoen met een toernooi, maar de bevolking wordt boos, en geen politicus die zich wil branden, dus wordt het visum ongeldig verklaard.
Meer niet.
Jammer dat dit zo moet, maar zowel de tennisser als de politici hadden het handiger kunnen spelen.
Nu een beroepszaak. Kansloos voor de tennisser, want de politici willen nog steeds geen brandplekken. En zo geliefd is Djokovic niet.
Meer niet.
Jammer dat dit zo moet, maar zowel de tennisser als de politici hadden het handiger kunnen spelen.
Nu een beroepszaak. Kansloos voor de tennisser, want de politici willen nog steeds geen brandplekken. En zo geliefd is Djokovic niet.
0
geplaatst: 6 januari 2022, 08:53 uur
kleine man schreef:
In werkelijkheid natuurlijk een tennisser die zich blijkbaar niet wil vaccineren. Zijn keus. Dan kan hij via een visum toch meedoen met een toernooi, maar de bevolking wordt boos, en geen politicus die zich wil branden, dus wordt het visum ongeldig verklaard.
Meer niet.
Meer niet.
Niet akkoord met deze analyse. Het verhaal lijkt me eerder eenzijdig.
De focus wordt teveel gelegd op zijn niet-vaccinatie, terwijl als je je verdere bronnen raadpleegt het meer te maken heeft met de medische vrijstelling die hij aangevraagd heeft, maar waarvoor hij onvoldoende bewijzen kan aanleveren. Correcte handeling dus van de overheid.
Daar kunnen wij als Nederlandse en Belgische regering iets van leren. Onze regelgeving puilt uit van onduidelijkheid en uitzonderingen.
2
Onweerwolf
geplaatst: 6 januari 2022, 09:44 uur
Hoe moeilijk kan het zijn om aan te tonen dat je op medische gronden niet gevaccineerd kunt worden? Dit is Australië, niet een of ander derde wereld land. Die vent is gewoon een wappie totdat 'ie het tegendeel bewijst en ik geef Australië groot gelijk dat ze hem niet vrij laten rondhuppelen en als ik z'n land van herkomst was zou ik hem ook niet terug willen trouwens.
0
geplaatst: 6 januari 2022, 13:59 uur
Onweerwolf schreef:
als ik z'n land van herkomst was zou ik hem ook niet terug willen trouwens.
als ik z'n land van herkomst was zou ik hem ook niet terug willen trouwens.
Wat denk je zelf? Hij is een nationale held, en we hebben het hier over een van de heetgebakerde landen op de Balkan. De vlam is daar nu al in de pan geslagen...
Serbian president decries Novak Djokovic ‘harassment’ amid reaction to visa cancellation | Novak Djokovic | The Guardian - theguardian.com
“Tonight they can throw him in a dungeon, tomorrow they can put him in chains. The truth is he is like water and water paves its own path. Novak is the Spartacus of the new world which won’t tolerate injustice, colonialism and hypocrisy.”
Aldus papa Djokovic

Door dit soort nonsens is Djoko dan ook veruit de minst populaire speler van de "Big 3".
5
geplaatst: 6 januari 2022, 14:19 uur
Toch knap dat hij ondanks zijn medische problemen nog zover is weten te komen in de tennissport!
Ik wilde iets bedenken met No Vaxx Joke Covid, maar that Djoko isn't funny anymore.
Ik wilde iets bedenken met No Vaxx Joke Covid, maar that Djoko isn't funny anymore.
7
geplaatst: 6 januari 2022, 14:27 uur
Ik dacht meteen aan een bepaalde film en natuurlijk was ik niet de enige:
https://pbs.twimg.com/media/FIW56UqXoAEw3cd?format=jpg&name=900x900
https://pbs.twimg.com/media/FIW56UqXoAEw3cd?format=jpg&name=900x900
5
geplaatst: 6 januari 2022, 14:34 uur
Ach die grappen komen vanzelf wel, ik kijk later het e.e.a. wel terug op Border Security: Australia 

3
geplaatst: 7 januari 2022, 18:39 uur
Rudi S schreef:
Ach die grappen komen vanzelf wel, ik kijk later het e.e.a. wel terug op Border Security: Australia
Australia Filming Greatest Episode Of ‘Border Security’ Ever – Waterford Whispers News - waterfordwhispersnews.com
Veeg me op!

0
geplaatst: 7 januari 2022, 19:57 uur
Insiders claim a Serbian man is currently in an interview room being calmly questioned by a stern and forthright Australian immigration official, and his story just isn’t adding up.

0
geplaatst: 9 januari 2022, 17:30 uur
johan de witt schreef:
In dat hij zijn eigen weg kiest.
In dat hij zijn eigen weg kiest.
De weg die hij nu gekozen heeft, zou wel eens dood kunnen lopen

1
geplaatst: 9 januari 2022, 17:32 uur
Ja vast wel, maar goed liever je eigen doodlopende weg kiezen dan geforceerd die van anderen 
Op naar Parijs!

Op naar Parijs!
1
geplaatst: 9 januari 2022, 17:37 uur
Maar dan ook niet te veel zeuren, vind ik. Maar dat zullen we dan zien (of niet).
1
geplaatst: 9 januari 2022, 18:09 uur
Of hij al dan niet verstandig is, kan ik niet beoordelen. Zijn keuze om zich niet te vaccineren zegt daar weinig over.
Het idee dat bij velen speelt dat ze keuzevrijheid hebben is belachelijk. We leven al sinds mensenheugenis in een sociale wereld waarin onze keuze gestuurd, beïnvloed en anderen beïnvloed.
Daarnaast kan ik wel stellen dat hij vrij egoïstisch in het leven lijkt te staan. Maar denk dat eerder typisch is voor topsporters.
Het idee dat bij velen speelt dat ze keuzevrijheid hebben is belachelijk. We leven al sinds mensenheugenis in een sociale wereld waarin onze keuze gestuurd, beïnvloed en anderen beïnvloed.
Daarnaast kan ik wel stellen dat hij vrij egoïstisch in het leven lijkt te staan. Maar denk dat eerder typisch is voor topsporters.
0
geplaatst: 9 januari 2022, 18:15 uur
Daarnaast hoef je niet de grote menigte te volgen, maar mijn vertrouwen in virologen op vlak van het aanpakken van een pandemie is groter dan dit van een tennisser of enkelingen onder ons die denken het beter te weten.
Mijn boekhouder mag misschien toevallig goed brood kunnen bakken en mijn bakker veel weten van fiscaliteit. Toch zal ik morgen mijn brood bij de bakker gaan halen en mijn btw-aftrek bij de boekhouder laten berekenen.
Mijn boekhouder mag misschien toevallig goed brood kunnen bakken en mijn bakker veel weten van fiscaliteit. Toch zal ik morgen mijn brood bij de bakker gaan halen en mijn btw-aftrek bij de boekhouder laten berekenen.
1
geplaatst: 9 januari 2022, 18:17 uur
Ik doe beide dingen liever zelf 
Voor de rest vooral jammer dat de topsport hier de dupe van is, van dit politieke spel. Laten we hopen dat dit de rest van dit jaar, net als het vorige, geen factor meer zal zijn.

Voor de rest vooral jammer dat de topsport hier de dupe van is, van dit politieke spel. Laten we hopen dat dit de rest van dit jaar, net als het vorige, geen factor meer zal zijn.
4
geplaatst: 9 januari 2022, 18:59 uur
Zo'n tennisser die liever opgesloten zit in een hotel en een rechtzaak gaat voeren, dan een prikkie nemen waarmee je jezelf en anderen beschermt, en dat verstandig vinden omdat ie zijn eigen weg kiest. 

1
geplaatst: 9 januari 2022, 19:11 uur
Kulargument natuurlijk. Een prikkie nemen doe je uit eigen keuze en voor jouw en evt andermans gezondheid. Dat heeft niets met politiek of een tennistoernooi spelen te maken.
In Parijs is Novax ms wel welkom, dat geeft aan dat er globaal geen eensgezind beleid is.
In Parijs is Novax ms wel welkom, dat geeft aan dat er globaal geen eensgezind beleid is.
1
geplaatst: 9 januari 2022, 19:15 uur
Het hele jaar 2021 was hij ook overal welkom én zeer succesvol.
0
geplaatst: 9 januari 2022, 19:35 uur
luigifort schreef:
Is er al ooit over iets een globaal eensgezind beleid gevoerd? Voor geld en prestige wordt veel door de vingers gezien.
Persoonlijk vind ik het ook jammer dat topsport de dupe van bepaalde maatregelingen is, maar al bij al vind ik dat ze in de topsport nog niet veel hebben moeten klagen.
3
geplaatst: 9 januari 2022, 19:54 uur
johan de witt schreef:

Jij stelt ook liever de diagnose zelf vast als je overal jeuk krijgt? Oh nee, je goegelt natuurlijk en gaat af op het advies van een salsa leraar (die weet toevallig heel veel over jeuk)
Australië heeft heel duidelijke regels en is tenminste een land dat daar ook naar handelt, ongeacht wie er aan de poort rammelt. De tennisbond probeerde daar langs te fietsen, want die hebben andere belangen dan de volksgezondheid, da's logisch.
Het is juist a--politiek en daar helpt geen vader aan die de grootst mogelijke onzin loopt uit te kramen. Djokovich, een vrijheidsstrijder voor 7 miljard mensen, hou mij d'r ff buiten, ja. Toegegeven, ik moest ook direct aan de kruisiging van Jezus denken, gewoon eng hoe de overeenkomsten zijn.
1
geplaatst: 9 januari 2022, 19:59 uur
En weer een kulargument, maar we missen je wel op Boekmeter Frenzie 
Brood bakken en aangifte doen kan iedereen zelf, voor dokter spelen is een ander verhaal. Ik denk dat hij ook meer refereert aan je eigen weg gaan...

Brood bakken en aangifte doen kan iedereen zelf, voor dokter spelen is een ander verhaal. Ik denk dat hij ook meer refereert aan je eigen weg gaan...
* denotes required fields.