Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2021, 19:47 uur
Ntab kan sowieso inpakken. Moeten ze kiezen tussen Snel en Bosker. Lijkt me heel oneerlijk als Snel nog geschrapt wordt voor Bosker. Maar ik vrees voor Snel dat hij nog geschrapt gaat worden.
Ik zou zelf gaan voor de eerste ronde TP met Nuis en de (halve) finale met Bergsma.
Ik zou zelf gaan voor de eerste ronde TP met Nuis en de (halve) finale met Bergsma.
0
geplaatst: 30 december 2021, 19:48 uur
Ataloona schreef:
Jep. En als Bosker nog een aanwijsplek krijgt voor de ploegenachtervolging is het ook bye bye Tijmen Snel.
Jep. En als Bosker nog een aanwijsplek krijgt voor de ploegenachtervolging is het ook bye bye Tijmen Snel.
Zou bs zijn. De medaille voor ploegachtervolging is geen drol waard, die discipline doet mij helemaal niks...
0
geplaatst: 30 december 2021, 19:48 uur
luigifort schreef:
Zou bs zijn. De medaille voor ploegachtervolging is geen drol waard, die discipline doet mij helemaal niks...
(quote)
Maar alles voor DE MEDAILLESPIEGEL! Snel heeft minder dan 1% kans op een medaille en minder dan 0,1% kans op goud.
0
geplaatst: 30 december 2021, 19:49 uur
Teunnis schreef:
Ntab kan sowieso inpakken. Moeten ze kiezen tussen Snel en Bosker. Lijkt me heel oneerlijk als Snel nog geschrapt wordt voor Bosker. Maar ik vrees voor Snel dat hij nog geschrapt gaat worden.
Dan doet Snel dus wat hem gevraagd wordt en dan word je alsnog geschrapt, lekker duidelijke regels

Geef Nuis dan ook maar de 1000m erbij, verdient ie wel en Esmee verdient t ook gewoon om te gaan, zo'n pech...
0
geplaatst: 30 december 2021, 19:50 uur
Teunnis schreef:
Maar alles voor DE MEDAILLESPIEGEL! Snel heeft minder dan 1% kans op een medaille en minder dan 0,1% kans op goud.
(quote)
Zit wat in, maar gun die Snel zijn droom.
0
geplaatst: 30 december 2021, 19:50 uur
luigifort schreef:
Dan doet Snel dus wat hem gevraagd wordt en dan word je alsnog geschrapt, lekker duidelijke regels
(quote)
Nee, de regels zijn van tevoren bekend, Snel wist dat dit niet per se voldoende is. Alleen bij de eerste zes unieke namen eindigen geeft garantie.
0
geplaatst: 30 december 2021, 19:51 uur
[quote]Teunnis schreef:
Ntab kan sowieso inpakken.
[quote]
Ik weet niet zeker wat jij bedoelt , inpakken als het vergeten of inpakken als in koffers pakken met een stapeltje eetstokjes?
Ik verwacht dat Ntab wel gaat, genoeg kandidaten voor die achtervolging in de huidige matrix
Ntab kan sowieso inpakken.
[quote]
Ik weet niet zeker wat jij bedoelt , inpakken als het vergeten of inpakken als in koffers pakken met een stapeltje eetstokjes?
Ik verwacht dat Ntab wel gaat, genoeg kandidaten voor die achtervolging in de huidige matrix
1
geplaatst: 30 december 2021, 19:53 uur
Oh ja, geen handig gezegde als de aankomende Olympiërs letterlijk moeten gaan inpakken. Nee, Ntab gaat niet naar Peking. Hem schrappen geeft de bondscoach al een stuk minder kopzorgen. Ntab kan alleen mee als Kramer thuisgelaten wordt of als Ntab een aanwijsplek krijgt. Gaat beiden niet gebeuren.
0
geplaatst: 30 december 2021, 20:24 uur
Ander probleem: wie wordt de tweede man op de massastart? Ook dat zou een aanwijsplek kunnen worden. Liefst een sprinter (maar wel eentje die de afstand aankan).
0
geplaatst: 30 december 2021, 20:39 uur
Op het EK misschien eens Scheperkamp naast Bergsma testen. Al heb ik, gelet op de 1500m, m'n bedenkingen of hij een harde race aan kan. Maar je zorgt er wel voor dat de andere sprinters (zeker Swings die vaak het gat wel klein probeert te houden bij aanvallen) 2x nadenken voordat ze op een demarrage van Bergsma reageren.
Zo niet, dan misschien toch maar Kramer naast Bergsma. Twee goede aanvallers naast elkaar hebben we nog niet eerder geprobeerd, maar het zijn wel ultieme klasbakken. Bosker op de MS voelt als gepolder. Die valt amper op in Nederlandse wedstrijden, laat staan dat men in het buitenland er moeite mee gaat krijgen. Daarnaast hoeft Bosker ook niet meer op deze plek ingeschreven worden, nu 1500m-3 erg aanlokkelijk is voor een aanwijsplek (sorry Tijmen).
De kans dat het iemand gaat worden die buiten de matrix staat lijkt me wel verkeken. Daarvoor zijn de plekken te schaars.
Zo niet, dan misschien toch maar Kramer naast Bergsma. Twee goede aanvallers naast elkaar hebben we nog niet eerder geprobeerd, maar het zijn wel ultieme klasbakken. Bosker op de MS voelt als gepolder. Die valt amper op in Nederlandse wedstrijden, laat staan dat men in het buitenland er moeite mee gaat krijgen. Daarnaast hoeft Bosker ook niet meer op deze plek ingeschreven worden, nu 1500m-3 erg aanlokkelijk is voor een aanwijsplek (sorry Tijmen).
De kans dat het iemand gaat worden die buiten de matrix staat lijkt me wel verkeken. Daarvoor zijn de plekken te schaars.
0
geplaatst: 30 december 2021, 22:55 uur
Poek schreef:
Ander probleem: wie wordt de tweede man op de massastart? Ook dat zou een aanwijsplek kunnen worden. Liefst een sprinter (maar wel eentje die de afstand aankan).
Kramer krijgt (naar zeer grote waarschijnlijkheid) al de aanwijsplek voor de TP en gezien de kansenverhouding voor NL kun je de aanwijsplek voor de MS beter misbruiken voor TP. Liever zie ik helemaal geen aanwijsplek voor MS en wordt de tweede man gewoon degene van de huidige lijst die er het meeste goesting in heeft. Het is ook de laatste afstand van de OS, dus heus wel dat een Kramer, Roest of een Krol wel een poging wilt wagen als diegene gekozen wordt. Scheperkamp zal sowieso wel willen als gretige jonge hond.
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:01 uur
Ataloona schreef:
Daarnaast hoeft Bosker ook niet meer op deze plek ingeschreven worden, nu 1500m-3 erg aanlokkelijk is voor een aanwijsplek (sorry Tijmen)..
Daarnaast hoeft Bosker ook niet meer op deze plek ingeschreven worden, nu 1500m-3 erg aanlokkelijk is voor een aanwijsplek (sorry Tijmen)..
Is dat wel zo? Volgens mij mag er alleen één iemand aangewezen worden voor de TP en één iemand voor de MS. Een aanwijsplek voor een afstand mag volgens mij alleen bij calamiteit. Nja, we horen het wel over een paar dagen.
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:24 uur
Teunnis schreef:
Is dat wel zo? Volgens mij mag er alleen één iemand aangewezen worden voor de TP en één iemand voor de MS. Een aanwijsplek voor een afstand mag volgens mij alleen bij calamiteit. Nja, we horen het wel over een paar dagen.
(quote)
Nee, hoor.
Een Aanwijsschaatser voor de Team Pursuit krijgt in de Selectievolgorde de laagst mogelijke
startpositie toegekend *), die leidt tot Voordracht voor kwalificatie / uitzending zonder verdringing
van een andere rijder voor de Team Pursuit uit deze Voordracht;
8. Een Aanwijsschaatser voor de Mass Start krijgt in de Selectievolgorde de positie van MS1
toegekend of, indien deze al is ingevuld, de positie van de laagst geplaatste deelnemer, die leidt
tot Voordracht voor kwalificatie / uitzending, zonder verdringing van een rijder voor de Team
Pursuit uit deze Voordracht;
Het gaat om de selectievolgorde, dus ze mogen besluiten om 1500m-3 op te offeren voor Bosker. Die staat immers het laagst in de selectievolgorde zonder dat dat leidt tot verdringing van andere TP-rijders (zoals Kramer op 5000m-3). Bosker inschrijven op 500m-2 of 500m-3 kan niet, want hij heeft daarop geen limiettijden staan (en die liggen ook buiten bereik). Ze kunnen ook besluiten om Snel thuis te laten, Roest op 1500m-3 zetten en Bosker op MS-2. Dat is echter een hoop geschipper waar weinigen blij mee zullen zijn. De kansen op de MS worden er niet groter van, terwijl de kansen met 1500m-3 (0x top 10 in de afgelopen World Cups) toch al gering zijn.
Zie het document hier: https://storage.knsb.nl/2021/09/2f7cd7f7-knsb-selectieprocedure-langebaan-os-2022-def-versie.pdf
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:29 uur
Helder
(nja, helder is misschien niet de juiste beschrijving, maar ik vat hem in ieder geval)
(nja, helder is misschien niet de juiste beschrijving, maar ik vat hem in ieder geval)
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:52 uur
Teunnis schreef:
Helder
Helder
(nja, helder is misschien niet de juiste beschrijving, maar ik vat hem in ieder geval) Helder is het voor niemand, geloof ik

1
geplaatst: 1 januari 2022, 13:57 uur
James Wade lijkt met die baard wel de dikke broer van Matt Berninger.
0
geplaatst: 1 januari 2022, 21:15 uur
Callan Rydz scoort hoger met zijn checkouts dan met de 3 darts avg. van de eerste 9 pijlen 

0
geplaatst: 2 januari 2022, 17:49 uur
Geen Ntab (geen grote verrassing) en ook geen Snel (toch wel een beetje een verrassing). Wel Kramer en Bosker.
0
geplaatst: 2 januari 2022, 17:58 uur
Op zich wel logisch. Kans op goud vs meedoen.
Maar leg zoiets dan op voorhand vast.
Maar leg zoiets dan op voorhand vast.
0
BrotherJohn
geplaatst: 2 januari 2022, 18:11 uur
Vind het niet zo logisch. Ik had Bosker thuisgelaten (goede schaatser maar te veel allrounder), Bergsma in de TP erbij gezet (dat politieke geneuzel moeten ze maar eens opzij zetten) en Roest (niet minder dan Bosker) op de 1.500m laten uitkomen. Dan had N'tab ook nog mee gekund, met zijn potentie (dat er nog te weinig is uitgekomen, eigenlijk merkwaardig dat hij nog geen 33'er heeft gereden) en prima kans op een niet-rommelige 500m had hij denk ik een plak gehaald. Thijmen Snel (nog geen wereldtopper) zou dan gepasseerd zijn in de matrix... dat zal dan toch niet de reden zijn waarom 'mijn' selectie het niet geworden is? (Je zou dan wel 2 van de 9 hebben die alleen maar op de 500m uitkomen)
2
geplaatst: 2 januari 2022, 18:20 uur
BrotherJohn schreef:
Dan had N'tab ook nog mee gekund, met zijn potentie (dat er nog te weinig is uitgekomen, eigenlijk merkwaardig dat hij nog geen 33'er heeft gereden) en prima kans op een niet-rommelige 500m had hij denk ik een plak gehaald. Thijmen Snel (nog geen wereldtopper) zou dan gepasseerd zijn in de matrix... dat zal dan toch niet de reden zijn waarom 'mijn' selectie het niet geworden is?
Dan had N'tab ook nog mee gekund, met zijn potentie (dat er nog te weinig is uitgekomen, eigenlijk merkwaardig dat hij nog geen 33'er heeft gereden) en prima kans op een niet-rommelige 500m had hij denk ik een plak gehaald. Thijmen Snel (nog geen wereldtopper) zou dan gepasseerd zijn in de matrix... dat zal dan toch niet de reden zijn waarom 'mijn' selectie het niet geworden is?
Snel zou dan protest aantekenen (of eventueel naar de rechter) en zeer waarschijnlijk gelijk krijgen, waarna N'Tab alsnog thuis moet blijven. Dat lijkt me wel een goede reden denk ik?
0
geplaatst: 3 januari 2022, 00:36 uur
Niveau is echt krankzinnig hoog dit WK darts!
Hopelijk pakt Smith ‘m morgen, als er iemand is die de titel verdient…
Hopelijk pakt Smith ‘m morgen, als er iemand is die de titel verdient…
0
geplaatst: 3 januari 2022, 00:49 uur
Smith bezwijkt morgen onder de druk, ineens voelt hij dan de pijn in de rug. Maar ik gun het hem wel.
0
geplaatst: 3 januari 2022, 09:03 uur
Inderdaad, twee geweldige wedstrijden gisteren. Ik ben ook erg voor Smith, onbegrijpelijk dat iemand die zo goed is nog nooit een titel heeft gepakt.
Maar ik denk ook dat Smith gaat haperen…
Maar ik denk ook dat Smith gaat haperen…

0
geplaatst: 3 januari 2022, 12:43 uur
Dat is tot nu toe ook het grote probleem bij Smith geweest. Maar ik gun het hem nu ook het meest. Hij heeft het hele WK ook constanter (en een hoger niveau) gegooid dan Wright.
1
geplaatst: 4 januari 2022, 11:02 uur
50 legs spelen is wel wat veel van het goede. Jammer voor Smith maar het was een mooie pot.
5
geplaatst: 4 januari 2022, 22:29 uur
Djokovic mag toch meedoen aan de Australian Open. Er zijn mensen die de uitvaart van hun geliefde hebben moeten missen omdat ze het land niet in kwamen maar meneer krijgt gewoon dispensatie om een potje tennis te spelen. Schandalig.
0
geplaatst: 5 januari 2022, 12:54 uur
harm1985 schreef:
Djokovic mag toch meedoen aan de Australian Open. Er zijn mensen die de uitvaart van hun geliefde hebben moeten missen omdat ze het land niet in kwamen maar meneer krijgt gewoon dispensatie om een potje tennis te spelen. Schandalig.
Een vrijstelling om medische redenen...
Ik snap de achterdocht wel.
0
geplaatst: 5 januari 2022, 17:43 uur
Het schijnt echter dat de dispensatie niet is omdat hij een toptenniser is:
Al is het nog niet zeker dat hij toegelaten wordt, visumproblemen.
Twee onafhankelijke commissies hebben Djokovic volgens de organisatie van de Australian Open, zonder dat ze wisten om wie het ging, een medische vrijstelling gegeven.
Al is het nog niet zeker dat hij toegelaten wordt, visumproblemen.
0
geplaatst: 5 januari 2022, 21:37 uur
Ja, de soap wordt nu wel heel bijzonder 
Beschimpte Djokovic wordt al uren vastgehouden op vliegveld Melbourne | NOS

Beschimpte Djokovic wordt al uren vastgehouden op vliegveld Melbourne | NOS
* denotes required fields.