MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Ik wou net zeggen: ik heb toch wel wat spectaculaire schaakpotjes gezien de laatste dagen.

Waarom is dat eigenlijk niet meer op tv?
Of wordt het nog wel ergens uitgezonden?

Wel opmerkelijk dat ze zo zwaar op futsal inzetten.

Elke dag zijn er op verschillende websites uitzendingen van een uur of zes over Tata Steel Chess. De NOS besteedt er af en toe aandacht aan in het sportjournaal en op de website, b.v.

Schaken is topsport: 'Extreme vorm van cognitieve inspanning' | NOS

johan de witt schreef:
(quote)

Vond het niet echt spectaculair. Weinig tot geen technische hoogstandjes. Leek net een schaakspel. Wel mooie goals van Nederland. Tegen Portugal en Servië zullen ze er wel afgaan.

Ah, daar is onze sportpositivo weer

Wel opmerkelijk dat ze zo zwaar op futsal inzetten.

Nederland doet voor t eerst sinds tig jaar weer, het wordt gehouden in eigen land. Hoeveel redenen wil je nog meer? Van de voorrondes worden enkel de wedstrijden van NL uitgezonden toch? Dus zo zwaar is dat dan ook weer niet. Dakar krijgt bv veel meer aandacht op de Nederlandse tv.

Frenz schreef:
En futsal? De zaalvariant van de gebande sport, magdatwel?
.

Tja, de nieuwe commerciele eigenaar wil zo veel mogelijk aanwezige en bijbehorende clicks hebben en op andere Metersites mag t wel. Dus dat het niet zou mogen is op zich vreemd en lijkt enkel op een voorkeur van een paar nu aanwezige mods/crewleden.

Aangezien Giri voorlopig geen wereldkampioen wordt zeg ik: Boomstra sportman van het jaar!

Boomstra voor derde keer wereldkampioen dammen: 'Geen moment getwijfeld' | NOS

johan de witt schreef:
Waarom is dat eigenlijk niet meer op tv?
Of wordt het nog wel ergens uitgezonden?

Er zijn online zat streams waarbij topschakers live commentaar geven.

Zo, die Medvedev ging even een partijtje tekeer tegen de umpire

Gelukkig haalde het hem verder niet te lang uit zijn spel.

Nu maar hopen dat hij ook nog Nadal weet te verslaan!

vigil schreef:
Zo, die Medvedev ging even een partijtje tekeer tegen de umpire

Dat doet hij dit toernooi elke wedstrijd, dus je moet wat specifieker zijn

Ik hoop heel erg op een overwinning van Nadal, al is het alleen maar om Djoko te zieken. Dan moet ie nog 2 Grand Slams winnen om koploper te worden

GrafGantz schreef:
(quote)

Dat doet hij dit toernooi elke wedstrijd, dus je moet wat specifieker zijn

Nee dit ging wel wat verder. Maar het was in de 2de set van de halve finale en hij kreeg er een waarschuwing voor

Ook is t "overal" op de nieuws en sportsites te zien.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik hoop heel erg op een overwinning van Nadal, al is het alleen maar om Djoko te zieken. Dan moet ie nog 2 Grand Slams winnen om koploper te worden

Rekenen kun je wel!

Djoko gaat zijn nr 1 ranking ook al verliezen, las ik. Het zit m niet mee he!

vigil schreef:
(quote)

Nee dit ging wel wat verder. Maar het was in de 2de set van de halve finale en hij kreeg er een waarschuwing voor

Ook is t "overal" op de nieuws en sportsites te zien.

ik heb het live gezien. Viel me alleen op dat Medvedev zo'n beetje elke wedstrijd wat te zeuren heeft

GrafGantz schreef:
(quote)

ik heb het live gezien. Viel me alleen op dat Medvedev zo'n beetje elke wedstrijd wat te zeuren heeft

Hij wordt ook wel Medvedeffezeuren genoemd.

Ach in vergelijk met die gebaartjes en bijgeloof dingetjes van Nadal valt alles eigenlijk mee...

dix
GrafGantz schreef:

Daar leek het vanmorgen niet op, maar inmiddels...

dix schreef:
(quote)

Daar leek het vanmorgen niet op, maar inmiddels...

Mijn planning voor vandaag was na het tennis even boodschappen doen en daarna nog even aan de wandel. Kwart over 3 nu en moet nog altijd boodschappen doen

COVID-19; Novak-20; Rafa-21

Henk Glimlacht niet.

Sportzondagje weer

De zege van Nadal (en 21e GS-titel) die niemand een maand geleden zag aankomen.
Eerste tv-titel voor Joe Cullen, na jaren nét niet en tragische familie-omstandigheden afgelopen jaar

S. Kramer, topfavoriet voor goud, kan door een positieve pcr-test (en een positieve hertest) niet meedoen aan de spelen. Zuur hoor.

Ja grapjas, schansspringster Sara Marita Kramer.

Poek schreef:
S. Kramer, topfavoriet voor goud, kan door een positieve pcr-test (en een positieve hertest) niet meedoen aan de spelen. Zuur hoor.

Des te meer kans dat we Oostenrijk voorblijven op de medaillespiegel

Maar ja, wel super zuur dat dit de consequenties zijn van het rigide, super strenge testbeleid.

Over de medaillespiegel gesproken, Gracenote heeft volgens de laatste prognoses Team NL nu ingeschat op 8x goud, 10x zilver en 2x brons....ligt het aan mij dat ik dit een wat optimistische inschatting vind?

Net zoveel goud als de vorige twee Spelen dus?
Lijkt me een redelijk veilige voorspelling.
Ik denk zelf 6 keer goud, maar max 8 zit er zeker weer in.

Tja, wie weet weten we te stunten op de biatlon.

El Ninjo schreef:
Over de medaillespiegel gesproken, Gracenote heeft volgens de laatste prognoses Team NL nu ingeschat op 8x goud, 10x zilver en 2x brons....ligt het aan mij dat ik dit een wat optimistische inschatting vind?

De inschattingen van Gracenote moet je deze editie helemaal met een flinke korrel zout nemen, omdat veel (met name Aziatische) landen de WK's gemist hebben. Japan bij het schaatsen bijvoorbeeld. En bij het shorttracken Zuid-Korea en China.

Buiten Schouten en Schulting hebben we geen gedoodverfde favorieten. Als het een beetje tegen gaat zitten, kan het heel erg tegenvallen deze OS.

Mijn prognose: 3x goud voor Schouten (3000m, 5000m, massastart), 1x goud voor de mannen (ploegenachtervolging), 2x goud voor Schulting (een beetje een tombola welke).

Verdere disciplines met reëele kansen:
schaatsen: 1000m en 1500m mannen, 1500m en ploegenachtervolging vrouwen EDIT: nou vooruit, laat ik de 5000m mannen maar ook genoemd hebben.
shorttrack: alle afstanden vrouwen en estafette mannen
skeleton: Kimberley Bos

Al moet je van die laatste ook weer niet te veel verwachten. De uitslagen bij skeleton zijn nogal baanafhankelijk en de generale repetitie in China was haar slechtste resultaat dit seizoen.

Teunnis schreef:
omdat veel (met name Aziatische) landen de WK's gemist hebben. Japan bij het schaatsen bijvoorbeeld. En bij het shorttracken Zuid-Korea en China.

Ik denk dat die inderdaad veel beter voor de dag gaan komen dan nu op gerekend wordt en dat kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben voor de medailles van Team NL, ook op afstanden/medailles waar we nu "vrij zeker/overtuigd van lijken te zijn".

Ik wil niet beweren dat Ning en (vooral) Stolz geen erg gevaarlijke concurrenten zijn, maar Krol op de 1000 meter lijkt me toch ook wel een redelijk gedoodverfde favoriet.

Ik gok op vijf of zes keer goud voor Nederland.

- Schouten - langebaan - 3000M
- Schouten - langebaan - 5000M
- Krol - langebaan - 1000M
- Schulting - shorttrack - 1000M
- Schulting - shorttrack - 1500M

Daarnaast zie ik reële kansen op de 1500M mannen (langebaan), 1000M vrouwen (langebaan), 1500M vrouwen (langebaan), massastart vrouwen (langebaan), aflossing vrouwen (shorttrack), skeletten vrouwen.

De ploegenachtervolging langebaan gaan allebei ten onder aan intern gekonkel.

Ik denk zelf dat Miho Takagi ook op de 3000m een grote bedreiging kan zijn voor Irene Schouten, heeft dit seizoen meen ik slechts 1x een 3km in de B groep gereden in december waar ze met 3.55 meteen wel een PR reed, Schouten reed in die wedstrijd in de A groep geen 3km dus het is lastig te vergelijken en in te schatten wat die 3.55 toen echt waard was, maar als er iemand is die Schouten kan bedreigen op deze afstand is zij het denk ik wel.

En in Salt Lake reed ze een 1500m (wederom) onder de 1.50 dus daar is ze ook wel topfavoriete lijkt me.

Krol op de 1000m vind ik ook wel de te kloppen man.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:28 uur

geplaatst: vandaag om 20:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.