Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 15 januari 2022, 11:22 uur
harm1985 schreef:
Ik las op LinkedIn dat snowboarder Isabelle Hanssen voor de derde keer op rij niet naar de spelen mag, ondanks dat ze aan de eisen heeft voldaan, omdat ze volgens het NOC-NSF geen kans maakt op een medaille: Isabelle Hanssen on LinkedIn: OLYMPICS> I have qualified for the Olympics three times. 2014, 2018 | 175 comments
Ik las op LinkedIn dat snowboarder Isabelle Hanssen voor de derde keer op rij niet naar de spelen mag, ondanks dat ze aan de eisen heeft voldaan, omdat ze volgens het NOC-NSF geen kans maakt op een medaille: Isabelle Hanssen on LinkedIn: OLYMPICS> I have qualified for the Olympics three times. 2014, 2018 | 175 comments
Voldoen aan alle eisen en toch niet mee mogen doen, hmmmm
Wat in alle consternatie over de OS en de AO quali niet besproken is hier: vrouwencoach Annan wordt uitgewezen, oh nee, weggestuurd. Een column in Trouw ziet het als gevolg van het ingezette beleid om Nederland op te stuwen in de vaart der topsportlanden. In dit wat bredere kader wil ik graag een dilemma voorleggen aan mijn mede sportliefhebbers:
Topsportbeleid: Meer medailles en hier en daar wat topsportleed (lees: misstanden bij bonden en coaches) of
Breedte sportbeleid: Sport stimuleren als gezonde levensstijl en, ik noem maar wat geks, de jeugd weer gymles geven (door vakleraren)?
Ofwel nationale trots vs nationale gezondheid?
0
geplaatst: 15 januari 2022, 11:39 uur
Frenz schreef:
Het probleem is juist dat ze niet aan alle eisen heeft voldaan. Anders had ze gewoon mee mogen doen.
0
geplaatst: 15 januari 2022, 12:01 uur
In China hebben ze een stad hermetisch afgesloten vanwege twee (2!) Covid besmettingen. Omicron is net zo besmettelijk als de mazelen ( dat is één van de meest besmettelijke ziektes, als je het uitspreekt heb jet al). Vervolgens gaan ze vliegtuigen vol uit donkerrode gebieden laten landen die op de piek zitten van deze variant. 98 % van deze bezoekers hebben al antistoffen ( door vaccinatie of besmetting). Dit " zero tolerance " beleid van China wordt één grote ellende.
Zoals gewoonlijk verheug ik me op het ijshockey tournooi. Benieuwd of elk land drie lijnen kan bemannen...
Zoals gewoonlijk verheug ik me op het ijshockey tournooi. Benieuwd of elk land drie lijnen kan bemannen...
0
geplaatst: 15 januari 2022, 12:05 uur
Poek schreef:
Het probleem is juist dat ze niet aan alle eisen heeft voldaan. Anders had ze gewoon mee mogen doen.
(quote)
Ze heeft al de eisen van het IOC en de FIS voldaan, maar NOC NSF stelde nog aanvullende eisen, als in ze moet kans maken op medaille of top 10 of zo.
0
geplaatst: 15 januari 2022, 17:08 uur
harm1985 schreef:
Ze heeft al de eisen van het IOC en de FIS voldaan, maar NOC NSF stelde nog aanvullende eisen, als in ze moet kans maken op medaille of top 10 of zo.
(quote)
Ik weet niet hoe het zit bij snowboarden, maar bij alpineskiën stellen de eisen van FIS/IOC echt helemaal niks voor. Omdat Nederland meer dan genoeg topsporters heeft, vind ik het best logisch dat NOC-NSF daarvoor aanvullende eisen heeft. En die snowboardser weet echt wel van tevoren dat ze zich moest richten op de NOC-NSF-eis.
1
geplaatst: 16 januari 2022, 07:59 uur
Jammer voor Novak, maar dan kan het toernooi nu wel weer gewoon over Botic gaan.
0
geplaatst: 16 januari 2022, 10:09 uur
Teunnis schreef:
Ik weet niet hoe het zit bij snowboarden, maar bij alpineskiën stellen de eisen van FIS/IOC echt helemaal niks voor. Omdat Nederland meer dan genoeg topsporters heeft, vind ik het best logisch dat NOC-NSF daarvoor aanvullende eisen heeft. En die snowboardser weet echt wel van tevoren dat ze zich moest richten op de NOC-NSF-eis.
(quote)
Voor alpineskien heeft de NOC*NSF juist geen aanvullende eisen gesteld, maar versoepeld. [url=https://Alpineskiër Meiners mag naar Winterspelen dankzij uitzondering
0
geplaatst: 16 januari 2022, 10:14 uur
Precies mijn punt. Waarom hij wel? Presteerde hij dan normaal gezien zoveel beter dan die snowboarder?
Ik snap dat je wil inzetten op succes, maar de deelname van Hanssen gaat toch niet ten koste van de succeskans van de schaatsters?
Ik snap dat je wil inzetten op succes, maar de deelname van Hanssen gaat toch niet ten koste van de succeskans van de schaatsters?
0
geplaatst: 16 januari 2022, 18:49 uur
Leptop schreef:
Voor alpineskien heeft de NOC*NSF juist geen aanvullende eisen gesteld, maar versoepeld.
(quote)
Voor alpineskien heeft de NOC*NSF juist geen aanvullende eisen gesteld, maar versoepeld.
Nee, ze hebben wél (precies dezelfde) aanvullende eisen voor het alpineskiën (elke individuele sport met een wereldbeker heeft, voor zover ik weet exact, dezelfde NOC*NSF-eis) . Alleen hebben ze die vanwege trainingsomstandigheden laten varen bij Meinders. Aan de algemene FIS-eisen voldeed hij sowieso al, want - zoals gezegd - stelt dat niks voor.
Ik weet niet waarom Meinders wel een uitzondering heeft gekregen en Hanssen niet*. Maar in principe heeft NOC-NSF bij elke sport aanvullende eisen. Ze willen enkel atleten in de top sturen, niemand die in de marge presteert. Ik kan me ergens inbeelden dat dit ook onder druk van het IOC is, want die zijn al jaren heel erg bezig met het aantal atleten beperken.
* Speculatie: Meinders heeft wat betere contacten met NOC-NSF en heeft dit "handig" geregeld.
In het bredere plaatje: ik vind het best een logische keuze om voor elke atleet in elke sport extra aanvullende eisen te stellen, omdat Nederland een veel hogere standaard heeft op het gebied van topsport dan de meeste landen. Als voor Hanssen meedoen belangrijker is dan presteren, moet ze zich aansluiten bij een andere bond. Dat Meinders als enige een uitzondering krijgt, vind ik - nu ik naar de prestaties heb gekeken - wel vreemd.
0
geplaatst: 16 januari 2022, 19:10 uur
Komt omdat Meinders een man is en de patriarchie regeert/beslist.
0
geplaatst: 17 januari 2022, 06:47 uur
Jazper schreef:
Ik zie dat Hartono boven- en Rus onderin het schema zit.
Een Nederlandse damesfinale is dus zeer wel mogelijk!
Ik zie dat Hartono boven- en Rus onderin het schema zit.
Een Nederlandse damesfinale is dus zeer wel mogelijk!
Zeer wel onmogelijk

0
geplaatst: 17 januari 2022, 09:03 uur
0
geplaatst: 17 januari 2022, 10:14 uur
Zo, bam bam bam en Tallon was klaar, niet tegen de minste ook!
0
geplaatst: 17 januari 2022, 10:54 uur
Gaan we straks bij Roland Garros dezelfde soap met Djokovic krijgen? Franse regering wil op korte termijn doorvoeren dat buitenlandse sporters verplicht een vaccinatie bewijs moeten kunnen voorleggen om deel te nemen aan een "professionele sportcompetitie/toernooi" wat in Frankrijk afgehandeld wordt.
0
geplaatst: 17 januari 2022, 12:32 uur
Nou ja, misschien krijgen genezen mensen wel een uitzondering?
0
geplaatst: 18 januari 2022, 08:37 uur
Jazper schreef:
Ik zie dat Griekspoor boven- en Vd Zandschulp onderin het schema zit.
Een Nederlandse herenfinale is dus zeer wel mogelijk!
Ik zie dat Griekspoor boven- en Vd Zandschulp onderin het schema zit.
Een Nederlandse herenfinale is dus zeer wel mogelijk!
De eerste horde is genomen!
0
geplaatst: 18 januari 2022, 16:37 uur
harm1985 schreef:
Leg ook even deze uit?
Ook snowboardster Dekker door NOC*NSF alsnog aangewezen voor Winterspelen | NOS
0
geplaatst: 18 januari 2022, 16:39 uur
Poek schreef:
Leg ook even deze uit?
(quote)
Leg ook even deze uit?
Die opmerking was ironisch bedoeld.
2
geplaatst: 19 januari 2022, 07:13 uur
0
geplaatst: 19 januari 2022, 14:08 uur
Heren handballers doet het ook aardig blijkbaar, overigens wel een sport die mij nooit echt heeft kunnen boeien, ook niet toen de dames het zo goed deden.
0
geplaatst: 20 januari 2022, 09:44 uur
En futsal? De zaalvariant van de gebande sport, magdatwel?
Botic verder trouwens, won 10 games op rij en toen vond Gasquet het wel best blijkbaar.
Botic verder trouwens, won 10 games op rij en toen vond Gasquet het wel best blijkbaar.
0
geplaatst: 20 januari 2022, 12:41 uur
Vond het niet echt spectaculair. Weinig tot geen technische hoogstandjes. Leek net een schaakspel. Wel mooie goals van Nederland. Tegen Portugal en Servië zullen ze er wel afgaan.
* denotes required fields.