Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 7 februari 2022, 11:26 uur
Ja, waarom is schaken nog steeds geen Olympische sport? Kan echt niet IOC.
2
geplaatst: 7 februari 2022, 11:32 uur
Ja inderdaad, zullen we het nooit meer over de jankbek van Antoinette hebben? Kiki, dat is er pas een zeg 

1
geplaatst: 7 februari 2022, 11:33 uur
Poek schreef:
Groenewoud trouwens ook sterk. Dit jaar 6e op het NK afstanden en nu 5e op de OS, wat een progressie! Haar Belgische oom Raymond van Het kan trots zijn.
Groenewoud trouwens ook sterk. Dit jaar 6e op het NK afstanden en nu 5e op de OS, wat een progressie! Haar Belgische oom Raymond van Het kan trots zijn.
Ja, achter de bizarre prestatie van Wüst is dit ook iets bijzonders. Slechts 0,15 sec van het podium. Vorig jaar reed ze nog boven de 1.56. Twee jaar terug won ze als marathonschaatster nog een wedstrijd van 100km op het natuurijs van de Weissensee. Bij de junioren werd ze op de langebaan op grote gaten gereden door leeftijdsgenoten Beune en Leerdam. En nu arriveert ze gewoon even op de OS. Sneller dan Bowe, Wiklund, Golubeva om maar wat namen te noemen. Die zet dus écht op. Voor het OKT corona opgelopen en overleed haar tante, maar ook daar enorm gepiekt. Zit een hele harde kop op. Ben benieuwd wat we daar allemaal van gaan zien de komende jaren. Echt een toppertje in wording.
2
geplaatst: 7 februari 2022, 11:44 uur
Als Kiki ook maar een greintje van de mentaliteit gehad had van Ireen had ze minstens (!) twee Grand Slams gewonnen, een WTA Finals en nog een stuk of 10 grote toernooien. En was ze sowieso de grootste Nederlandse tennisser ever geworden. Ze heeft het aan Sluiter te danken dat ze alsnog even tegen de wereldtop aanschurkte. Nadat ze Sluiter bedankt had voor zijn diensten was het meteen over en uit met de successen.
Wüst gewoon al bijna 20 jaar op absoluut topniveau bezig. Elke keer pieken op het juiste moment. Dat is echt ongekend. Jammer dat langebaanschaatsen niet in enorm veel landen serieus wordt genomen als grote sport. Anders was die Laureus Award sowieso kat in het bakkie geweest. Zul je zien dat er nu weer een of andere skiester met de hoofdprijs vandoor gaat.
2
geplaatst: 7 februari 2022, 11:47 uur
Gretz schreef:
Als Kiki ook maar een greintje van de mentaliteit gehad had van Ireen had ze minstens (!) twee Grand Slams gewonnen, een WTA Finals en nog een stuk of 10 grote toernooien. En was ze sowieso de grootste Nederlandse tennisser ever geworden. Ze heeft het aan Sluiter te danken dat ze alsnog even tegen de wereldtop aanschurkte.
(quote)
Als Kiki ook maar een greintje van de mentaliteit gehad had van Ireen had ze minstens (!) twee Grand Slams gewonnen, een WTA Finals en nog een stuk of 10 grote toernooien. En was ze sowieso de grootste Nederlandse tennisser ever geworden. Ze heeft het aan Sluiter te danken dat ze alsnog even tegen de wereldtop aanschurkte.
Ik wilde net tikken dat positivo Sluiter met terugwerkende kracht een klein standbeeld verdient voor zijn werk met Bertens.
2
geplaatst: 7 februari 2022, 11:48 uur
Moeten wij nu, net als Marc O, ons ook zorgen gaan maken door bepaalde uitspraken over vrouwen?

2
geplaatst: 7 februari 2022, 12:00 uur
luigifort schreef:
Moeten wij nu, net als Marc O, ons ook zorgen gaan maken door bepaalde uitspraken over vrouwen?
Heb jij een zekere machtsverhouding met bepaalde vrouwen? Of ben je slechts een onbenullige boeren*** uit Katwijk aan Zee?

De vraag stellen is hem beantwoorden

1
geplaatst: 7 februari 2022, 12:14 uur
Je bent wat je rijdt - en je bent bekend: Mannenkoor Karrespoor - Lekker op de Trekker - YouTube
Bedenk we are watching you Lou!
1
geplaatst: 7 februari 2022, 12:24 uur
We uiten naast bewondering voor de sportieve prestaties ook bewondering voor het uiterlijk, daar is niks mis mee.
Zometeen shorttrack!
PS: ik heb heus geen teams meeting laten schieten om de finale van de 1500 meter te kunnen kijken.
Zometeen shorttrack!
PS: ik heb heus geen teams meeting laten schieten om de finale van de 1500 meter te kunnen kijken.
0
geplaatst: 7 februari 2022, 12:35 uur
Man man. 45 seconden schaatsen en dan 5 minuten kijken of er niet iets illegaals gebeurd is. Maar verder leuke sport hoor.
0
geplaatst: 7 februari 2022, 12:39 uur
Nou Schulting dan maar. Onnodige val en een straf. Voor Poutsma en Velzeboer.
0
geplaatst: 7 februari 2022, 13:01 uur
Kun je bij de wedkantoren ook inzetten op het aantal valpartijen en penalty's bij het Shorttrack?
0
wavanbuuren
geplaatst: 7 februari 2022, 13:09 uur
Bizar hoe 1 kerel de uitkomst van het hele shorttrack toernooi kan bepalen via een schrijfblokje.
0
wavanbuuren
geplaatst: 7 februari 2022, 13:10 uur
En wat een emotie in het interview met Bert Maalderink. De gedachten die uitgaan naar Pauline van Deutekom. Ik ben normaal niet zo van de dramatiek, maar dit is prachtig, ontroerend en oprecht. Wat een vrouw!
0
geplaatst: 7 februari 2022, 13:11 uur
wavanbuuren schreef:
Bizar hoe 1 kerel de uitkomst van het hele shorttrack toernooi kan bepalen via een schrijfblokje.
Ik zie die Turk nog wel olympisch kampioen worden. Hoeven slechts 4 man te vallen in de finale en dan heeft ie hem in de knip

En hij zou niet eens de eerste zijn...
0
geplaatst: 7 februari 2022, 13:15 uur
Lol. Die Hongaar zoekt de penalty op... Wat laat die commentator zich kennen zeg.
Ik had Knegt meer gegund, maar hij gaat hier 2x duidelijk in de fout.
Ik had Knegt meer gegund, maar hij gaat hier 2x duidelijk in de fout.
0
wavanbuuren
geplaatst: 7 februari 2022, 13:16 uur
Ataloona schreef:
Lol. Die Hongaar zoekt de penalty op... Wat laat die commentator zich kennen zeg.
Ik had Knegt na alles meer gegund, maar hij gaat hier 2x duidelijk in de fout.
Ik had Knegt na alles meer gegund, maar hij gaat hier 2x duidelijk in de fout.
De Hongaar Liu bedoel je?

0
geplaatst: 7 februari 2022, 13:17 uur
De shorttrackers zitten (helaas) nog niet echt lekker in het toernooi.
0
geplaatst: 7 februari 2022, 13:23 uur
Wat is daar grappig aan? Heeft een Hongaarse moeder en Chinese vader, dan kan je dus een Chinese achternaam hebben en gewoon voor Hongarije uitkomen. Niet echt te vergelijken met bijvoorbeeld Afrikaanse hardlopers die voor veel geld voor een of ander oliestaatje uitkomen.
0
wavanbuuren
geplaatst: 7 februari 2022, 13:32 uur
GrafGantz schreef:
Wat is daar grappig aan? Heeft een Hongaarse moeder en Chinese vader, dan kan je dus een Chinese achternaam hebben en gewoon voor Hongarije uitkomen. Niet echt te vergelijken met bijvoorbeeld Afrikaanse hardlopers die voor veel geld voor een of ander oliestaatje uitkomen.
(quote)
O excuus, dan ben je beter op de hoogte dan ik.
0
geplaatst: 7 februari 2022, 13:33 uur
Er rijden er zelfs 2 rond voor Hongarije met die naam, die ander is z'n broer. Een beetje zoals de Mulders hier in Nederland, maar dan wat exotischer

0
wavanbuuren
geplaatst: 7 februari 2022, 13:37 uur
En daarom is shorttrack zo'n kutsport -> zie diskwalificatie Hwang.
* denotes required fields.