Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 7 februari 2022, 14:32 uur
El Ninjo schreef:
Zonde...liet Schulting zich toch even verrassen daar.
Niet van de minste verloren.
Toch, weer goud, zilver en brons erbij, derde plek in de overall medaillestand. De VS ondertussen nog steeds met lege handen.
1
geplaatst: 7 februari 2022, 15:07 uur
8 keer goud zit er nog goed in sowieso.
Het goud van Ireen is alvast bonus-goud
Het goud van Ireen is alvast bonus-goud

0
geplaatst: 7 februari 2022, 15:33 uur
El Ninjo schreef:
Verrassen? Gewoon naïef weggegeven door wijd te gaan. Ze zag het nota bene zelf bij Sjenkie (in de koelkast) en De Laat. Niet scherp
2
geplaatst: 7 februari 2022, 17:29 uur
luigifort schreef:
Moeten wij nu, net als Marc O, ons ook zorgen gaan maken door bepaalde uitspraken over vrouwen?
Moeten wij nu, net als Marc O, ons ook zorgen gaan maken door bepaalde uitspraken over vrouwen?
Tip: geen foto van je pielemans naar Antoinette sturen.
0
geplaatst: 7 februari 2022, 20:44 uur
Iemand nog meegekregen wat er bij het gemengd schans springen gebeurde? Daar bleken van een aantal springers de pakken niet in orde, met enkele diskwalificaties, waaronder Japan, Duitsland en Noorwegen tot gevolg.
Bizar dat dat kan op dit niveau.
Bizar dat dat kan op dit niveau.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 08:17 uur
Dekker doet een Bradbury en staat in de halve finale! Terwijl ze eigenlijk niet eens aan de kwalificatie-eisen had voldaan om uberhaupt aan de Spelen mee te doen. Moet nu wel tegen de topfavoriet.
Edit: Helaas net geen medaille, vierde. Toch knap, vier jaar geleden had ze niet eens de achtste finales gehaald.
Edit: Helaas net geen medaille, vierde. Toch knap, vier jaar geleden had ze niet eens de achtste finales gehaald.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 10:05 uur
Dat verhaal van die Jelinkova is er ook eentje zeg. Gaat nu alweer naar huis. Hadden we beter Isabelle Hanssen kunnen sturen (andere discipline, maar toch).
0
geplaatst: 8 februari 2022, 10:47 uur
Benieuwd naar de 1500m zo meteen....ik blijf het toch jammer vinden dat Roest niet de 1500m rijdt ipv Bosker, voor mijn gevoel had Roest hier uiteindelijk veel meer kans op een medaille (zelfs goud) dan op de 10km (hooguit brons voor hem weggelegd denk ik) en als ik dan zie dat Bosker gewoon aangeeft een goede rit te willen rijden maar dat alles in het teken staat van de team pursuit dan had ik hem toch de 10 km laten rijden...maar goed, wie weet bewijzen zowel Bosker straks als Roest later op de 10 km als beide op de team pursuit mijn ongelijk 

0
geplaatst: 8 februari 2022, 11:13 uur
Het gaat hier om het (commercieel) grootste tournooi ter wereld. Als je daar niet goed op voorbereid bent, technisch of mentaal, dan hoor je hier niet thuis.
Jelinkova had kritische corona waarden, maar hoefde niet in een quarantaine hotel. Kon zich zogezegd niet goed concentreren, valt in haar eerste run en ziet dan af van verdere deelname omdat haar hoofd er niet naar staat.
Ondertussen mag een tot het bot gemotiveerde Hanssen niet naar de OS, omdat ze niet goed genoeg had gepresteerd volgens het NOC.
Wat die schansspringers betreft: die pakken lieten kennelijk té weinig lucht door, terwijl sommige atleten met hetzelfde pak de individuele wedstrijd hadden gesprongen. Dat soort willekeur van de jury hoort óók niet op de OS thuis.
Jelinkova had kritische corona waarden, maar hoefde niet in een quarantaine hotel. Kon zich zogezegd niet goed concentreren, valt in haar eerste run en ziet dan af van verdere deelname omdat haar hoofd er niet naar staat.
Ondertussen mag een tot het bot gemotiveerde Hanssen niet naar de OS, omdat ze niet goed genoeg had gepresteerd volgens het NOC.
Wat die schansspringers betreft: die pakken lieten kennelijk té weinig lucht door, terwijl sommige atleten met hetzelfde pak de individuele wedstrijd hadden gesprongen. Dat soort willekeur van de jury hoort óók niet op de OS thuis.
1
Onweerwolf
geplaatst: 8 februari 2022, 11:32 uur
harm1985 schreef:
Het gaat hier om het (commercieel) grootste tournooi ter wereld. Als je daar niet goed op voorbereid bent, technisch of mentaal, dan hoor je hier niet thuis.
Jij traint zeker Oostblok turnmeisjes, of niet?
0
geplaatst: 8 februari 2022, 11:45 uur
El Ninjo schreef:
Benieuwd naar de 1500m zo meteen....ik blijf het toch jammer vinden dat Roest niet de 1500m rijdt ipv Bosker, voor mijn gevoel had Roest hier uiteindelijk veel meer kans op een medaille (zelfs goud) dan op de 10km (hooguit brons voor hem weggelegd denk ik) en als ik dan zie dat Bosker gewoon aangeeft een goede rit te willen rijden maar dat alles in het teken staat van de team pursuit dan had ik hem toch de 10 km laten rijden...maar goed, wie weet bewijzen zowel Bosker straks als Roest later op de 10 km als beide op de team pursuit mijn ongelijk
Volgens mij heeft Bosker je berichtje kort voor de start nog gelezen

0
geplaatst: 8 februari 2022, 11:55 uur
Roest zal wel rust krijgen vrijdag? 10.000 meter en kwartfinale team pursuit op dezelfde dag...
PS: jullie mogen de voorbeschouwing misschien niks vinden, maar de analyses van Tuitert vind ik echt werk de moeite waard.
Gaat Mantia dan het eerste goud pakken voor de VS?
PPS: ik snap werkelijk waar niet waarom skeeler geen olympische discipline is. Schaf dat paardrijden gewoon af en voeg dit toe.
PS: jullie mogen de voorbeschouwing misschien niks vinden, maar de analyses van Tuitert vind ik echt werk de moeite waard.
Gaat Mantia dan het eerste goud pakken voor de VS?
PPS: ik snap werkelijk waar niet waarom skeeler geen olympische discipline is. Schaf dat paardrijden gewoon af en voeg dit toe.
1
geplaatst: 8 februari 2022, 12:34 uur
Knap van Kjeld hoor, niet meer verwacht! Goud en zilver kan zomaar!
Het is duidelijk geen voordeel om laat te starten hier.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 12:42 uur
johan de witt schreef:
Knap van Kjeld hoor, niet meer verwacht! Goud en zilver!
Knap van Kjeld hoor, niet meer verwacht! Goud en zilver!
Onzin, van der Poel zat toch ook in de laatste rit?
Mantia ook weer niet. Wat is dat toch met Amerikanen en de spelen de laatste jaren? Leider in de WB nota bene.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 12:43 uur
Ja, Van der Poel won ook maar heel erg nipt, terwijl hij het hele seizoen heer en meester was.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 12:44 uur
johan de witt schreef:
Lijkt inderdaad alleen een voordeel te zijn op de lange afstanden. Een supersnelle vroege tijd werkt verlammend op de schaatsers die nog moeten komen.
Dit kan idd vrijwel niet meer fout
0
geplaatst: 8 februari 2022, 12:47 uur
Niks bonus goud. Geloofde totaal niet in Ning en Mantia. Af en toe een WB op snel ijs is wat anders dan overal kunnen winnen.
1
geplaatst: 8 februari 2022, 12:48 uur
Gracenote, he
Daar stond deze niet bij dacht ik.
Hebben de Nederlanders extra matig gepresteerd bij de wereldbeker dit seizoen zodat ze allemaal vroeg mogen starten? Wel opvallend dat het al de hele tijd zo is.
Daar stond deze niet bij dacht ik.Hebben de Nederlanders extra matig gepresteerd bij de wereldbeker dit seizoen zodat ze allemaal vroeg mogen starten? Wel opvallend dat het al de hele tijd zo is.
* denotes required fields.