menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
Even iedereen warm maken voor mijn favoriete sport, Rugby Union. Dit weekend is er opnieuw het Zeslandentoernooi, de Six Nations. Ik tip op mijn favoriete ploeg Wales als eindwinnaar. Verdere info: Six Nations Rugby | Fixtures & Results - sixnationsrugby.com. Allen daarheen!

Heb deze Australian Open al meermaals gevloekt dat ik tijdens de matchen ofwel in bed lig ofwel op het werk zit, maar als Federer fan was het misschien maar best dat ik die halve finale niet gezien heb (alhoewel ik ook best nog sympathie heb voor Djoko)

Bij het ontbijt nog een stukje Halep-Muguruza gezien, dat viel me niet tegen.

Killer Inside: The Mind of Aaron Hernandez | Main Trailer | Netflix - YouTube
NFL grootverdiener die wordt veroordeeld voor moord op zijn vriend zonder opgaaf van reden.
De advocaat wijdt het aan de hersenbeschadigingen opgelopen gedurende zijn carrière. De documentairemakers hinten meer naar het voorkomen van het openbaar maken van zijn sexualiteit.

arcade monkeys schreef:
Heb deze Australian Open al meermaals gevloekt dat ik tijdens de matchen ofwel in bed lig ofwel op het werk zit, maar als Federer fan was het misschien maar best dat ik die halve finale niet gezien heb (alhoewel ik ook best nog sympathie heb voor Djoko)

Bij het ontbijt nog een stukje Halep-Muguruza gezien, dat viel me niet tegen.

Hier hetzelfde probleem. Ik moest de deur uit toen het 6-6 in de tie-break van de eerste set stond, zag pas op werk dat Muguruza de eerste set had gewonnen. Gewoon ouderwetsch op Teletekst overigens, zo heb ik Djoko vs. Federer ook gevolgd.

Ik krijg toch het gevoel dat Thiem hier de wedstrijd van zijn leven moet gaan tennissen om deze over de streep te trekken. Maar vooralsnog lukt het hem aardig. Veel moeizame servicebeurten, maar op een na lukt 't hem toch steeds.

edit: en de tweede geeft hij weg met een dubbele fout. Direct set voorbij.

Djoko laat maar eens zien waarom hij veruit de minst populaire speler van "De Grote Drie" is.

Mooie finale. Na de derde set leek Thiem me overduidelijk de betere, maar uiteindelijk werd het toch een coin-flip. Thiem met de mooiste punten, maar Djokovic blijft de beste retourneerder, dus daar moet je het punt drie keer maken.

Thiem gaat nog wel een grandslam winnen zou je zeggen. Drie finales, drie keer verloren. Roland Garros drie finales op rij?

Dylan Groenewegen is heel goed bezig in de ronde van Valencia. Hij heeft daar al twee van de drie etappes gewonnen. Dat belooft veel voor dit seizoen.

Kiki!!
(afbeelding)

Nog een zege nodig voor het Fed Cup finale weekend!

Pogachar begint met twee imponerende ritzeges en het eindklassement in de ronde van Valencia bijzonder sterk aan dit prille seizoen.

En met wat een gemak. Gaat dit jaar al de Tour rijden ook. Ben benieuwd.
Zal op termijn zeker de grootste uitdager voor Bernal zijn.

Ik draai het liever om, Bernal is één van de grote uitdagers van Pogacar. Die laatste sla ik voorlopig hoger aan.

De Nederlandse hegemonie bij het schaatsen lijkt toch wat doorbroken. Zou mooi zijn als er wat internationale allure komt, want dit WK in Canada is weer treurig qua publiek.

Fish lijkt inderdaad iemand die het ons structureel moeilijk gaat maken op zowel de 5000 meter als 10000 meter. De Olympische Winterspelen in China zijn nog een heel eind weg. Volgens mij rijden ze daar op een laaglandbaan. Naast de pure klasse van genoemde jonge Canadees heeft dat wel meegespeeld bij de door hem en Bloemen behaalde resultaten op de lange afstanden.

Juttaaaaaa!!!

Leerdam en de heren achtervolging redden onze eer. Hopelijk trekken Wüst en Nuis of Krol deze lijn morgen op de 1500 meter door.

Jutta Leerdam - magistraal!!!
(afbeelding)

Mooie prolongatie voor Kiki!!
(afbeelding)

Bergsma verrast met wereldtitel massastart, Schouten baalt van brons | NOS

Mooi interview met Irene Schouten. Wat dat betreft zijn die schaatsers een verademing; die zeggen gewoon vaker waar het op staat.

Ook mooi dat Schouten niet klaagde over dat ze gehinderd werd en de schuld bij haarzelf lag.

En Krol klaagde ook al niet, terwijl hij toch echt goud had gehad met een gunstigere loting (of een ongunstigere voor Nuis). Ik neem tenminste aan dat dat stayeren wel minstens 0.07 seconde opgeleverd heeft. Maar ze zien het waarschijnlijk als een onderdeel van het schaatsen: soms heb je geluk met de laatste binnenbocht en stayeren bij het kruisen, soms heb je een zware laatste buitenbocht en/of je moet inhouden bij de kruising omdat je tegenstander als een komeet van start is gegaan.

Maar dat kun je ook afdwingen natuurlijk, zo’n beetje de enige tactiek die ik bij schaatsen kan ontdekken.
Nuis gaf aan ingehouden te hebben om optimaal te kunnen profiteren op de laatste kruising.
Knap gedaan, en inderdaad levert dat zeker meer dan 0.07 op.

Bergsma vond ik toch de mooiste van allen.
Het leek MvdP wel!
Begin dat onderdeel steeds meer te waarderen.

johan de witt schreef:
Maar dat kun je ook afdwingen natuurlijk, zo’n beetje de enige tactiek die ik bij schaatsen kan ontdekken.
Nuis gaf aan ingehouden te hebben om optimaal te kunnen profiteren op de laatste kruising.
Knap gedaan, en inderdaad levert dat zeker meer dan 0.07 op.
Maar je moet natuurlijk wel de tegenstander hebben waarbij je die tactiek ook daadwerkelijk kunt toepassen. Wat dat betreft kun je volgens mij beter gewoon 1 schaatser per keer doen. Hoewel de 10km dan wel dodelijk saai wordt.

Wüst en Nuis hebben de hoge verwachtingen waargemaakt. Dat waren hele mooie races.

Jakobsen is heel sterk begonnen aan het nog prille seizoen. Na het winnen van de laatste etappe van de ronde van Valencia waarin hij Groenewegen nipt achter zich laat heeft hij vanmiddag de eerste etappe van de ronde van de Algarve gewonnen waarin hij Viviani ruim achter zich heeft gelaten. In het interview achteraf maakte hij een bijzonder ambitieuze en gretige indruk.

Indrukwekkende overwinning na splijtende demarrage licht bergop gisteren van Evenepoel in de sterk bezette ronde van de Algarve.

Fuglsang is heer en meester in de ronde van Andalucië. Met zijn tweede etappezege laat hij niet alleen zien veruit de sterkste maar ook veruit de meeste technische rijder te zijn. Goed bochten kunnen aansnijden heeft vandaag de beslissende doorslag gegeven.

Zou t voor de nieuwe eigenaar niet interessant zijn als er ook in dit topic wat meer leven zat?

Als je er wat filmpjes bij mag doen, dan vast wel.

Arbeidsdeskundige schreef:
Wüst en Nuis hebben de hoge verwachtingen waargemaakt. Dat waren hele mooie races.
Maar helaas moet ik deze garantie op wereldtitels er aan geloven.

Einde aan jaarlijks WK allround: 'Kalender van volgend seizoen is treurig' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

vigil schreef:
Zou t voor de nieuwe eigenaar niet interessant zijn als er ook in dit topic wat meer leven zat?
Ik denk dat de eigenaar genoeg andere sportfora onder zijn hoede heeft.

En eerlijk is eerlijk, zelfs ik heb even geen behoefte om over hij-die-niet-genoemd-mag-worden te praten.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:52 uur

geplaatst: vandaag om 17:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.