menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Knap gedaan. Van Gerwen heeft gewoon te veel dubbels gemist op cruciale momenten waardoor hij na de 2-2 achter de feiten aan liep. Het is Wright gegund, werd toch een beetje de Joop Zoetemelk van het darten.

Zojuist zijn de play offs in de NFL begonnen met de ontmoeting tussen de Bills en de Texans. De BIlls hebben na jaren in mineur een flinke stap gezet om de hegemonie van divsiegenoot de Patriots te doorbreken. Als ze volgende jaar de offense op een paar plekken weten te versterken dan kan het maar zo zijn dat de Patriots van de troon worden gestoten. Door de goede resultaten als beste nummer 2 mogen ze toch de play offs spelen en tegen de Texans zijn ze zeker niet kansloos. De defense is super, de offense minder, maar als ze een redelijk niveau halen moet het lukken.

Later vanavond mogen de Patriots het opnemen tegen de Tennessee Titans. In principe mag dit niet mis gaan voor Brady en consorten, maar een zekerheidje zijn de Patriots dit jaar eens een keer niet. Altijd werden ze in de loop van het seizoen steeds sterker, nu is het andersom en verloren ze vorige week thuis van de Dolphins voor het eerst sinds 2008, hierdoor verspeelden ze een bye en spelen ze dus vanavond al. Het stoppen van Gronkowski doet zich zwaarder voelen dan verwacht. Volgend jaar zullen de Bills, maar zeker ook de Jets een geduchte tegenstander vormen voor de Pats.

Morgen nemen de Seahawks het in Philadelphia op tegen de Eagles. Mag geen probleem zijn voor de Seahawks. De Eagles wonnen met mazzel de zwakste divisie van dit seizoen terwijl de Seahawks ondanks een ijzersterk seizoen toch genoegen moesten nemen met een 2e plek achter de 49-ers. De andere wedstrijd is een hele spannende, Saints tegen de Vikings. Drew Brees miste een paar wedstrijden dit jaar, voor het eerst, maar hij is al weken weer in topvorm en iedereen hoopt dat hij nog eens de Superbowl weet te halen, maar de weg is nog lang. De Vikings zijn ijzersterk en volgende week wacht, als ze winnen, óf de Packers óf de 49-ers. Beide zijn bezig aan een magistraal seizoen. Ik acht de 49-ers in de NFC lichtjes favoriet voor het bereiken van de Superbowl, maar ik hoop, en velen met mij, dat het de Saints worden.

Maar wie de Superbowl ook bereikt van de NFC, in de finale moet worden afgerekend met hoogstwaarschijnlijk de Baltimore Ravens. Vorig jaar ging de draft vooral om de grote 4 quarterbacks Josh Allen, Josh Rosen, Baker Mayfield en Sam Darnold. Toen de Baltimore Ravens mochten kiezen dachten ze: nou is elke positie redelijk voorzien, maar Joe Flacco zal toch eens opgevolgd moeten worden. Laten we eens kijken of Lamar Jackson in een jaar klaargestoomd kan worden. Een man met zowel een goede pass als een goede run. Heel vaak duren de carrieres van rennende quarterbacks niet erg lang. Zie Cam Newton die na de verloren Superbowl finale van een jaar of 5 geleden eigenlijk alweer klaar was, terwijl hem meerdere Superbowlringkansen werden toegedicht. Dit jaar is hij zijn plek zelfs kwijtgeraakt. Maar of de carriere van Jackson nou lang of kort duurt: dit jaar kon het al wel eens gebeuren voor de Ravens. De defense is al jarenlang een sterkhouder en na een paar iets mindere jaren nu weer optimaal en met Jackson is de offense ook bijna niet te stoppen.

Mijn Superbowlvoorspelling: 49-ers-Ravens

Hoe verging het mijn club de New York Jets dit jaar? Het seizoen leek hoopvol met het aantrekken van de beste running back in de NFL Le'Veonn Bell. Met de talentvolle QB Sam Darnold moest dat toch een gevreesde tandem worden. Na een nipte nederlaag tegen de Buffalo Bills viel Sam Darnold echter al weg met de ziekte van Pfeiffer. Geen partij werd gewonnen tot zijn terugkomst toen de Dallas Cowboys verrassend werden geklopt. Maar ook daarna was het nog niet best, tot de zwakke stadsgenoot de Giants geklopt werden en nog eens 2 partijen achtereen gewonnen werden. Uiteindelijk eindigden de Jets met 7 keer winst en 9 keer verlies. Als Darnold het hele seizoen fit was gebleven was het op zeker geen losing season geworden. Voor komend seizoen is 1 ding zeker: de offensive line moet op vrijwel elke plek versterkt worden. Darnold moet de tijd krijgen zijn gewenste passes te gooien en niet telkens als aangeschoten wild zich maar moet zien te redden. Ook Bell is hier de dupe van, hij kan met een sterke line veel meer yards scoren dan hij dit jaar deed. Lukt dit dan zijn niet alleen de Bills, maar ook de Jets directe concurrenten voor de Patriots. Ik denk dat het tijdperk Brady volgend jaar echt ten einde is. Misschien dat hij nog een paar jaar doorgaat, maar de Superbowl aspiraties kunnen de ijskast in, waarschijnlijk voor jaren.

En toen was het vooral door de falende legende zelf dat de Patriots nu al zijn uitgeschakeld. Een pick six in de laatste 10 seconden van oud Patriot Logan deed hen de das om. Dat is 1 ronde eerder dan verwacht. Brady gaf na afloop aan absoluut niet aan stoppen te denken. Maar of het management er net zo over denkt is de vraag. Denk dat het tijd wordt voor vers bloed. 2 jaar geleden lieten de Patriots hun 2e quarterback Jimmy Garrolopo naar de 49-ers vertrekken. Juist deze Garropolo is de grote man die de 49-ers wellicht naar de Superbowl weet te leiden....

Morgen alweer tijd voor de Championship games in de NFL. Het op papier spannendste duel is het kampioenschap in de AFC tussen de wel verwachte Kansas City Chiefs en totaal niet verwachte Tennessee Titans, die zich als laatste wisten te plaatsen voor de play offs. Maar diezelfde Titans lijken te pieken op het juiste moment. Grote ster is running back Derrick Henry die in de play offs niet is af te stoppen. Als de Chiefs daar geen antwoord op hebben kan het wel eens een heet avondje worden in Kansas City. De Titans versloegen vorige week het onverslaanbaar geachte Baltimore in eigen huis en de week ervoor al de Superbowlwinnaars van vorig jaar. De defense is bovendien ook ijzersterk. Maar Kansas is aanvallend ook zeer sterk met quarterback Mahomes met zijn messcherpe passes en met ook tight end Travis Kelce in de gelederen. Het is zaak voor Tennessee daar een antwoord op te hebben. De Chiefs zijn al tijden ongeslagen, 10 wedstrijden als ik het goed heb. De laatste die Kansas wist te verrassen? Juist!

De NFC finale is een finale die je van tevoren had kunnen voorspellen, maar omdat de top erg breed was, hadden ook de Vikings of de Saints best wel kansen. Gaandeweg het seizoen werd echter wel duidelijk dat de 49-ers er langzaam maar zeker steeds meer bovenuit staken. Met prachtige aanvallende patronen en een loeisterke defense zijn ze eigenlijk niet te kloppen. Als 1 ploeg het tij kan keren is het wel Green Bay. Quarterback Aaron Rodgers weet al wat het is om de Superbowl te winnen, maar dat is al een klein decennium geleden. Rodgers had de laatste jaren heel veel pech met blessures en als hij eens fit was waren er wel andere belangrijke spelers geblesseerd. Maar dit seizoen gaat Rodgers als de brandweer en als de aanval een beetje loopt is er geen houden aan. Maar als de 49-ers Rodgers en consorten ook maar enigszins in bedwang houden dan mag er voor San Fransisco geen vuiltje aan de lucht zijn. De overwinning op de ook niet misselijke Vikings was indrukwekkend. Ik voorspel een overwinning voor San Fransisco. En de AFC? Ik denk toch de Chiefs, maar ik hoop op Tennessee. Ryan Tannehill in de Superbowl, dat zou wat zijn. Hij zou je zelf voor gek verklaren als je dat vooraf aan dit seizoen voorspeld zou hebben, maar hij is nog maar 1 wedstrijd verwijderd.

Mooie kraker tussen Kyrgios en Khachanov.

3,5 uur bezig al en 'pas' in de tiebreak vierde set.

En deze wedstrijd krijgt wat het verdient: een vijfde set.

Ik heb heel patriottisch naar Kiki gekeken

Wat een saaie wedstrijd was dat.

Geweldige vijfsetter. Vier tiebreaks. Het momentum is wel 20 keer geswitcht.

10-8 super tie-break. En dat terwijl Khachanov op 7-8 zelf twee keer mocht serveren.

Wel blij dat Kyrgios door is. Meer dan verdiend.
Hopelijk kan hij het Rafa moeilijk maken.

R.I.P. KB24

Voor de poorten van de hel voor (een licht geblesseerde) Federer. In de 4e set in totaal 7 (!!!) matchpoints wegwerken, en vervolgens doodleuk de 5e set winnen

Statistieken zijn ook vrijwel allemaal in zijn nadeel, wat een vreemde partij:
https://pbs.twimg.com/media/EPWnR68WsAADl0e?format=jpg&name=small

Raonic tegen Djoko, dan weet je dat het lastig voor hem wordt. Bij Raonic hoef je 'slechts' één ding te doen en dat is de bal terugkrijgen. En Djoko is de beste retourneerder van de tour.

Wauw die vent heet srsly Tennys? Wat een bazenouders heb je dan

123poetertjes schreef:
Wauw die vent heet srsly Tennys? Wat een bazenouders heb je dan

Zou Onweerwolf z'n kind Foebel noemen?

Ik denk dat professionele squashers hun kind geen Squash durven noemen

Deze sensationele overwinning van Federer geeft hem hopelijk zo'n boost dat hij niet kansloos is tegen Djokovic, de keizer van de mentale veerkracht.

Zou dit dan hét toernooi van Thiem zijn? Hij speelt zo ongelofelijk goed tegen Nadal.

Oei, zwakke armen bij het uitserveren van de wedstrijd. Dramatische game.

Zo dan, daar zou ik vooraf niet m'n geld op ingezet hebben. Als ik aan gokken op sportuitslagen zou doen tenminste.

Typisch geval 'dubbeltje op z'n kant'. Het net zat zeker niet tegen voor Thiem.

Ik kan me vergissen maar ik moet nog zien wie Djokovic hier van de overwinning gaat afhouden.

Federer.

Dat is meer hopen en ik hoop het ook van harte dan dat ik geloof dat het werkelijk gaat gebeuren.

El Ninjo schreef:
Ik kan me vergissen maar ik moet nog zien wie Djokovic hier van de overwinning gaat afhouden.
Niemand helaas. Want Federer heeft ondanks zijn grotere talent voor tennis vanwege de onvoorstelbare mentale kwaliteiten van Djokovic geen schijn van kans tegen de Serviër. Maar ik hoop van harte dat ik me vergis. Dat zou een geweldige revanche op de uit handen gegeven finale tegen hem vorig jaar op Wimbledon zijn.

Waarschijnlijk wordt dit het laatste seizoen van Rossi in de MotoGP.

https://www.telegraaf.nl/sport/75893039/valentino-rossi-40-lijkt-in-2021-te-stoppen

Vier breaks in de eerste set al. Federer met een waardeloze game om de set uit te serveren...

4-1 0-40 voor en dan met een kansloze tiebreak alsnog verliezen.

Djokovic begon heel slecht, maar lijkt nu weer in zijn oude spel te zitten. En bij Federer ontbreekt vooralsnog slagkracht om winners te slaan. Zijn service loopt nu ook matig.

edit: en direct een medische time-out. Ziet er niet best uit.

Definitieve break in de derde set lijkt me. Zelfs een half fitte Federer kan nog zo goed partij geven tegen Djokovic, maar dat is uiteraard niet genoeg. Ben benieuwd hoe een fitte tegenstander hem het moeilijk kan maken in de finale, want Djokovic is nu toch ook niet op z'n best lijkt het.

Helaas, ik was er al bang voor dat Federer er gewoon in 3 sets afging.

Ik heb de partij niet gezien dus kan niet echt oordelen maar ik denk dat Djokovic in zo'n partij met een niet 100% fitte Federer gewoon niet genoeg getriggerd wordt om z'n beste tennis te spelen....je ziet bij hem vaak dat het beste pas in 'm boven komt als z'n tegenstander ook op z'n best speelt.

Ik was trouwens meer verrast dat Barty er in 2 sets af ging tegen Kenin.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.