menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Na Qatar nu ook Thailand geannuleerd.

MotoGP annuleert GP van Qatar vanwege coronavirus - nl.motorsport.com

Erg jammer, Qatar is altijd een van de mooiste races. Moto2 en 3 gaan daar vreemd genoeg wel door.

De ronde van Taiwan (een wielrenwedstrijd op beduidend lager niveau maar wel gewoon uitgezonden op Eurosport) is zondag wel gewoon van start gegaan.

Dat is heel jammer. Maar het verbaast me eerlijk gezegd niet. Al enige tijd was een duidelijk verschuiving van de focus naar de afstanden zichtbaar.

Ze hadden lang geleden het allrounden olympisch moeten maken. Dan had je ook nu nog een veel internationaler toernooi gehad. Maar in plaats daarvan kozen ze voor allerlei bedachte varianten als de massastart, ploegenachtervolging etc. Geen klap aan, voor niemand niet. Zodat elke schaatser die eigenlijk niet goed genoeg is toch een medaille kan halen. Daarom moet de discipline met de meeste historie plus altijd de beste schaatser opleverend het ontgelden. Als excuus gebruiken ze de volle kalender. Nou haal dan de EK in alle disciplines er uit. Dat is zelfs bij censuurbal al dikke onzin.

Nicolas Portal (40) overleden lees ik net, aan een hartinfarct, oud-renner en nu ploegleider bij Ineos. Zeer triest.

Ik verwacht dat bovenstaand bijzonder triest bericht bij Extra Time Koers de nodige aandacht krijgt. Zojuist is het bericht naar buiten gekomen dat de Italiaanse regering heeft beslist dat er vanwege het coronavirus de komende maand alleen sportevenementen achter gesloten deuren mogen plaatsvinden.

Tirreno-Adriatico en Milaan-San Remo zijn vanwege het coronavirus afgelast.

Ik word een beetje moe van het coronovirus, als het zo doorgaat is het hele wielervoorjaar naar de knoppen. Ik vrees dat we Parijs-Nice ook weg kunnen strepen.

trebremmit schreef:
Erg jammer, Qatar is altijd een van de mooiste races. Moto2 en 3 gaan daar vreemd genoeg wel door.

Die waren al daar en moesten dus niet meer vanuit Italië komen. Vandaar blijkbaar. Inderdaad erg jammer.

Het NK snelschaken voor teams in Amsterdam ook afgelast/uitgesteld vanwege het virus

NK Snelschaken voor Clubteams – Amsterdam, 21 maart 2020 - teamblitz.nl

Edgar18 schreef:
Ik word een beetje moe van het coronovirus, als het zo doorgaat is het hele wielervoorjaar naar de knoppen. Ik vrees dat we Parijs-Nice ook weg kunnen strepen.
Ik vind het onvoorstelbaar dat Parijs - Nice wel gewoon doorgaat, omdat Nice op een steenworp van de Italiaanse grens ligt. Maar die ronde is sowieso onthoofd aangezien alle grote ploegen met uitzondering van Deceuninck-Quick-Step niet aan die ronde deelnemen.

Poek schreef:
Het NK snelschaken voor teams in Amsterdam ook afgelast/uitgesteld vanwege het virus

NK Snelschaken voor Clubteams – Amsterdam, 21 maart 2020 - teamblitz.nl

Tja daar wordt toch ieder potje in een korte tijd 2 keer de handen geschud

cosmic kid (moderator)
geplaatst:
Slowchat verwijderd

geplaatst:
Dit topic kan wel voor minimaal een maand op slot nu

geplaatst:
Het sporttopic in quarantaine

geplaatst:
Giro uitgesteld

geplaatst:
F1 Zandvoort gaat niet door.

geplaatst:
Waarschijnlijk niet nee.

geplaatst:
Poek schreef:
Waarschijnlijk niet nee.

Neem aan dat jij nu ook het schaken fanatiek aan het volgen bent? Onwerkelijk wel dat dit nu de #1-sport is die nog wel doorgaat

Studio Sport - BoekMeter.nl

geplaatst:
Ja, maar er straks ook nog over schrijven voor Schaaksite.

geplaatst:
Er mag nog wel gepráát worden over sport hoor.

Wat wel loopt is de free agency in de NFL. Onze oude baas Tom Brady heeft na 20 jaar de deur bij de Patriots achter zich dicht getrokken. De 42 jarige legende zou er verstandig aan doen de eer aan zichzelf te houden, maar hij vindt het spelletje nog zo leuk dat hij persé door wil gaan. De Pats willen echter verbouwen en dan is het salaris van Brady, maar ook dat van Kyle Van Noy (die naar de Dolphins vertrekt) een behoorlijke sta in de weg. Of Brady er verstandig aan doet moet blijken, maar het afgelopen seizoen was zijn slechtste uit zijn loopbaan. We gaan het meemaken. De NFL begint in september.....misschien.

geplaatst:
Jammer dat we het hier niet over de Witrussiche voetbalcompetitie mogen hebben.

Maar ik mis het sport kijken wel een beetje... en nog meer het zelf sporten.

geplaatst:
Ik heb gisteren toch de hele middag live sport gekeken, en nog een deel van de avond. En op het einde bezweek de Rus tegen de Nederlandse held!

geplaatst:
Poek schreef:
Ik heb gisteren toch de hele middag live sport gekeken, en nog een deel van de avond. En op het einde bezweek de Rus tegen de Nederlandse held!

Maar helaas, het belangrijkste sportevenement van dit jaar is stopgezet omdat het Russische luchtruim gaat sluiten. De tweede helft van het toernooi wordt ooit later gespeeld.

geplaatst:
Ik heb gisteravond een stuk van de Elfstedentocht '85 zitten kijken. Kwam goed uit want de vorige keer dat ie op televisie was heb ik hem gemist .

geplaatst:
ASO beslist pas eind mei over doorgaan Tour de France. Ik vind dat in de bijzonder angstige tijd waarin we terecht zijn gekomen en sport van bijzonder ondergeschikt belang zou moeten zijn op zijn zachtst gezegd ongehoord.

geplaatst:
Waarom dan Arbeidsdeskundige? Niemand heeft er toch last van als ze de beslissing een poosje voor zich uit schuiven. Ik kan me voorstellen dat het voor de renners zelf, en voor de supporters super fijn is als blijkt dat de Tour toch door kan gaan.

geplaatst:
Fans uitgezonderd is het al een gigantisch circus wat ook nog eens constant in beweging is. Totaal onverantwoord, temeer ik zojuist op Radio 1een arts maar liefst 5 meter afstand aan wielrenners hoorde adviseren (door snelheid ook sneller kans op besmetting)

geplaatst:
Jammer dat ook dit draadje niet vrij blijft van virologen die het denken beter te weten dan de autoriteiten.

geplaatst:
Terwijl er vorige week een stuk op de NOS site stond over de kleinere kans op besmetting tijdens het fietsen. De adviezen verschillen per arts/ viroloog en niemand weet hoe dit virus zich ontwikkeld. Voor hetzelfde geld doen hoge(re) temperaturen het virus vanzelf de das om, zoals dat bij andere virussen uit de coronafamilie het geval is.

Als de Tourorganisatie de luxe heeft om tot eind mei te kunnen wachten met beslissen dan heb ik er begrip voor dat ze die ruimte ook nemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:46 uur

geplaatst: vandaag om 07:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.