MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Blijkbaar is het ijs niet al te hard vandaag...

28 jaar na Koss’ 13.30 nu Nils in 12.30!
Wat een koning!

Nou, lijkt me vanaf nu wel duidelijk (als het dat al nog niet was): als Van der Poel aan de start van een 5K of een 10K verschijnt moet de rest gaan vechten om zilver of brons.

Ik had voor de OS (maar na de 5km wel al gedeeltelijk losgelaten) toch stiekem de hoop dat Bergsma misschien vd Poel nog kon bedreigen maar die valt erg tegen. Dit gaat 'm ook geen vertrouwen geven voor de mass start voor zover hij daar al grote ambities had.
En dat terwijl beide dames van de ploeg van Anema juist wel over hun topvorm beschikken.

Leuk voor die Italiaan en de sympathiek zijnde/doende Zweed die alle ritten gewoon supporter is. Voor dat zure clubje NocNsf voelt iedere niet gouden medaille alsof de wereld is ingestort. Ik kan me de aversie van de niet Nederlanders wel voorstellen.

Onweerwolf
Jammer van Jorrit, veruit mijn favoriete Nederlandse schaatser, maar ik vermoed dat hij gewoon toch net over z'n houdbaarheidsdatum is nu.

Onweerwolf
gigage schreef:
Leuk voor die Italiaan en de sympathiek zijnde/doende Zweed die alle ritten gewoon supporter is. Voor dat zure clubje NocNsf voelt iedere niet gouden medaille alsof de wereld is ingestort. Ik kan me de aversie van de niet Nederlanders wel voorstellen.

Dikke plus 1.

Lesje schaatsen idd, maar blijf vinden dat hij te grote woorden heeft gebruikt (erger dan doping, sorry?). Doet toch licht afbreuk aan mijn respect voor zijn prestatie.

Rintje Roest, hihi

El Ninjo schreef:
Ik had voor de OS (maar na de 5km wel al gedeeltelijk losgelaten) toch stiekem de hoop dat Bergsma misschien vd Poel nog kon bedreigen maar die valt erg tegen. Dit gaat 'm ook geen vertrouwen geven voor de mass start voor zover hij daar al grote ambities had.
En dat terwijl beide dames van de ploeg van Anema juist wel over hun topvorm beschikken.

WK 2020. Bergsma grijpt voor het eerst in z'n loopbaan naast een WK-medaille op de 10. Wint vervolgens de afsluitende Mass Start. Ik teken er voor. Al gaat dat met deze opstelling 10x moeilijker worden dan toen met Stroetinga.

Hij heeft dus op het ijs gesproken. 12:30is natuurlijk weergaloos. Ik weet nog wel dat Uitenhage voor het eerst onder de 13 reed in 2002. Bizar hard gewoon.

En Schulting óók een WR.

harm1985 schreef:
Hij heeft dus op het ijs gesproken. 12:30is natuurlijk weergaloos. Ik weet nog wel dat Uitenhage voor het eerst onder de 13 reed in 2002. Bizar hard gewoon.

En Schulting óók een WR.

Wereld records doen toch er niks toe in shorttrack? Er wordt nooit gereden met dat doel.

Pff...relay heren laten zich in de laatste ronde nog de kaas van het brood eten.

Hopelijk kan Schulting nog zo'n geweldige rit in de finale op het ijs leggen.

Slechte tactiek. Sneu voor die jongen.

(onder voorbehoud)

Suzanne doet het! En brons voor België!

Spektakelstuk

Belgen ook eindelijk van de nul af

Suus!
En wat te denken van het brons voor DeSmet!

Na Bart Swings (die dit jaar opnieuw kans maakt) de tweede Belgische medaille deze eeuw op de winterspelen. En de eerste ooit voor een vrouw.

En Minjeong Choi zilver. Ook knap!

Erg leuk voor Hanne inderdaad!

Minneapolis schreef:
Slechte tactiek. Sneu voor die jongen.

Tactiek was niks mis mee, de laatste bocht wel

Geen winnaar die De Laat, simpel zat, itt Schulting (waarbij het me opvalt dat niemand er iets over zegt dat ze Choi op de finish tegenhoudt)

Frenz schreef:
(quote)

Tactiek was niks mis mee, de laatste bocht wel

Geen winnaar die De Laat, simpel zat

Tactiek is ook de juiste persoon laten finishen

Mss wel, maar dan had De Laat het in de voorlaatste afwisseling het wel verkloot, die zat het hele toernooi al in de losing mode (en ja, dus feitelijk een tactische fout)

Ja, zo'n grote voorsprong weggeven in de laatste bocht, dat is wel erg knullig. Het is sowieso niet het tournooi van de mannen, op de 500 ook allemaal in de eerste ronde eruit.

Die Velseboer volg ik ook niet helemaal, vlak achter Schulting in de kwart en de in de halve finale op achterstand gereden worden, de pijp zal wel leeg geweest zijn?

Inmiddels staan we weer op de 3e plek in de medaillestand. Hopelijk kan Kimberley Bos er morgen nog een plak aan toevoegen, al moet er wel wat geks gebeuren wil ze goud pakken.

harm1985 schreef:
Die Velseboer volg ik ook niet helemaal, vlak achter Schulting in de kwart en de in de halve finale op achterstand gereden worden, de pijp zal wel leeg geweest zijn?
Was ook wel een super sterke halve finale. Veel sterker dan die van Schulting/ Desmet. En als je eenmaal op een gaatje zit is het lastig weer aan te pikken. Zeker als - relatief onervaren - twintigjarige met minder wedstrijdhardheid dan je concurrentes.

Die De Laat ging wel helemaal stuk bij het interview met de NOS. Hij voelde zich écht schuldig. Ik snap zo'n journalist ook niet, de creatieve armoede in de vraagstelling. Beetje zout in de wonde wrijven.

Nou, dat was maar net aan bij de team pursuit. Konden ze niet sneller of wilden ze niet?

De Jong lijkt me de zwakste schakel. In het interview kwam het ook niet echt lekker eruit weer bij haar.

Jeetje, dat interview met De Jong. Die zit er echt doorheen. Zelfvertrouwen naar een dieptepunt gezakt.

De race was als geheel niet goed. De start met Wüst was niet vel genoeg, De Jong houdt de rondjes nog vlak bij haar beurt, maar moet een gaatje laten als ze de kop afgeeft waardoor Schouten 1,5 rondje moet inhouden en zelfs iets moet vertragen tot 14,8 (halve rondetijd). Die trekt daarna wel de rondetijden omlaag naar 14,5, maar dan vallen de meubelen niet meer te redden. Matte rit, maar een wissel lijkt me geen overbodige luxe.

Nou, kom maar op met de sluitingsceremonie, we hebben het hoogtepunt van deze OS al gehad: het interview van Erben met Keizer Shimizu

Echt verschrikkelijk...

Zodra Wennemars zegt dat iemand anders niet zo goed Engels spreekt weet je wel genoeg...

Benieuwd of hij een opvolger krijgt, de keizer.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:46 uur

geplaatst: vandaag om 04:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.