MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Goud voor Miss Jackson (whoooooo!!!)

Prachtig verhaal. Mooi podium ook.
Erg jammer voor Femke. Medaille zat er zeker in.

Ataloona schreef:
De knetters. Miho Takagi haalt even 0,3 sec van haar 500m PR af hier

Johan de Wit-effect

Dikke faal, die bondscoach is een mattie van de algemeen directeur van Ajax, zeg. Wat een slechte interviews.

De mannen gaan brons ook echt niet halen, de vrouwen mss nog wel.

Kramer en Bosker had je echt niet (meer) mee moeten nemen. Als je toch niet erop traint, kies dan gewoon je drie beste schaatsers die zich wel gewoon geplaatst hadden.

Ja, je heeft hier gewoon een kans op een tiende plek op de 500 meter op zo. En misschien was Tijjmen Snel zelfs negende geworden!

Overigens hadden die zich beiden niet geplaatst.

Bergsma en Nuis hadden het zeker niet minder gedaan dan Kramer en Bosker.

8 keer goud lijkt nu het maximaal haalbare met de SCH’tjes allebei nog een keer.

Ploegenachtervolging kansloos idd, ik moet ook nog maar zien of 1 vd 2 brons gaat pakken....

Knappe prestaties trouwens van Melissa Peperkamp en Niek van der Velden.

Bergsma is ook totaal niet in vorm (lijkt het) dus daar ben ik nog niet zo van overtuigd...ik denk dat een wissel bij de dames meer zoden aan de dijk had gezet.

Met Roest, Bergsma en Nuis heb je drie rijders uit drie ploegen, die nooit met elkaar trainen. Kans op de halve finale was dan heel klein geweest.

wavanbuuren
Typisch gevalletje van hoogmoed komt voor de val. Die mannen schaatsen elke dag met elkaar in de zelfde commerciële ploeg, maar trainen op de teampersuit, ho maar. Iedere ploeg gaat een stuk harder door elkaar te duwen en / of door niet te wisselen. Maar wij zijn team NL dus wij weten het beter. Lekker blijven hangen in je eigen gelijk. Dan is dit het logische resultaat.

Bergsma rijdt in elk geval een stuk beter dit seizoen en deze OS dan Kramer. Lijkt me een no-brainer.

Maar bovenal heb je een sterke bondscoach nodig die ook harde keuzes durft te maken.

En Kramer en Bergsma op de mass start samen...ik vrees dat die 2 elkaar diep in hun hart eigenlijk niks gunnen...als 1 vd 2 wil winnen zal het op eigen kracht moeten met een truc speciaal.

Ja dat is wel de ultieme polderoplossing.
Kramer heeft daar werkelijk nog nooit aan meegedaan volgens mij
Had dan beter iemand aangewezen voor die discipline.

johan de witt schreef:
Ja dat is wel de ultieme polderoplossing.
Kramer heeft daar werkelijk nog nooit aan meegedaan volgens mij
Had dan beter iemand aangewezen voor die discipline.

Toch wel, o.a. een olympische finale.

johan de witt schreef:
Bergsma rijdt in elk geval een stuk beter dit seizoen en deze OS dan Kramer. Lijkt me een no-brainer.
Maar bovenal heb je een sterke bondscoach nodig die ook harde keuzes durft te maken.

Tsja...het begint denk ik al met uitspreken of we dat onderdeel wel of niet serieus gaan nemen...en zoals Tuitert al zei, nee is ook een antwoord...maar dan weet je dat en dan selecteer je je olympische schaatsploeg er ook niet op en laat je bijv. Ntab de 500m rijden....en neem je het wel serieus, dan heb je commitment van de KNSB, de ploegen en een sterke bondscoach nodig. En dan ga je met een poule van rijders aan de slag waarvan er 4 overblijven voor de wedstrijden.

Johan de Wit faalt weer keihard. Twee keer vallen binnen korte tijd, dan is het geen toeval meer.

In ieder geval nog een soort van troost dat gezien de tijden Nederland het ook met Groenewoud ipv de Jong niet had gered...we hoefden dan wellicht niet meer helemaal voluit tegen de Russen maar 3 seconden verschil met zowel Canada als Japan (als ze niet waren gevallen) hadden we volgens mij ook nooit gered.

Nee de veruit twee beste landen in de finale. Mooie strijd ook! Eeuwig zonde dat Nana valt, dat was een fotofinish geworden.

Dit doet wel redelijk pijn aan de ogen....zo naar huis geschaatst worden als Nederlands team.

Echt verschrikkelijk, wat een wanprestatie.
Op alle vlakken.

Niet echt verrassend na de halve finale

Geen verrassing inderdaad dat ze geen medaille halen...maar het is ook meer de manier waarop we nu te kijk worden gezet die behoorlijk pijnlijk is.

Ach, te kijk, te kijk. Het is een onderdeel dat je moet trainen en dat is bij de dames en de heren niet gedaan, dat was wel duidelijk. Wat verwacht je dan.

Wel goede tekst Kramer, zo'n grootheid als hij verdient een beter einde. Op de mass start is hij kansloos natuurlijk

Even eerlijk: wat van jullie dacht na het gewonnen EK al “Dit is niet goed genoeg?”

Nou ja, ik had voor de OS bij de dames niet het idee dat ze goud gingen ophalen maar wel verwacht dat het tussen NL en Japan zou gaan om goud en zilver als ze op de OS idd in vorm zouden zijn...maar de strubbelingen vooraf waren natuurlijk al een teken aan de wand dat het niet echt goed zat tussen de dames onderling.

Bij de heren had ik wel m'n twijfels vooraf of die wel goud konden halen met zowel Bosker als Kramer in de ploeg...al hoopte ik daar eigenlijk een beetje op het team effect...omdat ze voor 1 team rijden, dat het toch meer een geoliede machine zou zijn dan dat ze nu lieten zien.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik lang niet alles meer volg m.b.t. het schaatsen...maar volgens mij zijn we bij de dames ook in de breedte nog wel erg sterk...maar ik heb bij de heren het gevoel dat als Patrick Roest nu onverhoopt ineens zou stoppen, dat er dan wel een heel groot gat valt (mbt allrounden, 1500m (niet vanuit de sprintersploeg, maar vanuit de allroundploeg), 5km en 10km...want Bergsma gaat ook geen 4 jaar meer mee lijkt me)...of vergis ik me daarin en staat er al goede jeugd te trappelen om het stokje over te nemen?

Onweerwolf
Team Jumbo-Visma

Verdiend einde, hopelijk hoeven we nu nooit meer naar die eeuwig zure muil van Sven Kramer te kijken.

El Ninjo schreef:
Geen verrassing inderdaad dat ze geen medaille halen...maar het is ook meer de manier waarop we nu te kijk worden gezet die behoorlijk pijnlijk is.
Maar boeit het echt in de 'grand scheme of things'? Nederland kiest duidelijk voor individuele medailles, en volgens mij gaat dat niet onaardig, of wel?

In de 'grand scheme of things' stelt het hele schaatsen mondiaal ook geen ruk voor natuurlijk. Een paar nostalgische Noren en Russen die moeten voor het vaderland (van Poetin).

Alleen al het gegeven dat NvdP ff vanuit een totaal afwijkende voorbereiding iedereen op een hoop schaatst, dat gebeurt in geen enkele andere sport (en btw, hij had wss bij een normale voorbereiding mss ook wel goud gepakt op 5 en 10km, hij was al juniorenkampioen)

En terechte opmerking Poek. Na het EK leek er niks aan de hand, het beste was er alleen af bij Kramer en Roest, Bosker was sowieso de zwakkebroeder

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.