MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Poek schreef:
Waar zie jij een oordeel dan Frenz?

Nee, excuus, had het zo geformuleerd dat het leek alsof ik kritiek op jou had, maar de opmerking was meer bedoeld voor de opwinding in den lande en op online moraalridders.

harm1985 schreef:

Zal wel niet het laatste bericht zijn over afhakende Russen.

Eindelijk een serieus statement van de twee grootste bonden naast het IOC. Had natuurlijk ook al op 24 februari gemoeten, maar beter laat dan niet.

Ook de FIA komt vandaag samen in een spoed bijeenkomst om te besluiten om Russen mee mogen doen in de autosport.

Dat is dus einde Mazepin (wiens vader maatjes is met Poetin), maar ook Schwartzman in de F2 en Smolyar in de F3. Het geld van Russische oligarchen heeft dus toch een keerzijde...

Wel een beetje sneu voor de neutrale sporter die niks met het regime opheeft, maar met het oog op de recente doping perikelen op de OS waar Rusland überhaupt alleen al als ROC mocht meedoen vanwege een eerder schandaal is het niet zo'n gemis.

Zouden ze niet gewoon makkelijk onder een ander vlaggetje kunnen rijden? Volgens mij is dat wel redelijk gebruikelijk in de autosport.

Benieuwd hoe lang Arantxa nog welkom is op toernooien

Zij kan maar het best snel even trouwen.

Ja, bij teletekst moeten ze ook op hun woorden letten, iets als "Rus schakelt Kostyuk uit" op pagina 601 zou even niet zo handig zijn.

Gelukkig schakelt Arantxa niet zoveel uit.

Een Rus moet je niet onderschatten. 6-2 6-0 vandaag tegen de nummer 70 van de wereld.

Ik vind het lastig, je kunt het de individuele sporters niet aanrekenen dat hun president het buurland binnenvalt natuurlijk. Sportief gezien is dit een drama.

Het geval Mazepin ligt wat moeilijker, aangezien zijn vader maatjes is met Poetin en hij dankzij geld van zijn vader in F1 rijdt. Als dat contract ontbonden wordt houdt het voor hem ook op.

Rudi S schreef:
Gelukkig schakelt Arantxa niet zoveel uit.

Inderdaad, na Chinese bemiddeling is Rus uitgeschakeld.

Nils van der Poel doet een Heiden: Olympisch kampioen Nils van der Poel (25) stopt na dit seizoen met schaatsen

En Max Verstappen heeft zijn contract verlengd met Red Bull tot 2028, voor de lieve som van 40 a 50 miljoen per jaar, waarmee hij in één klap de best verdienende Nederlandse sporter wordt:
Verstappen verlengt contract en blijft tot en met 2028 bij Red Bull

Dubreuil zou in het Vikingskipet met een voorsprong van 0,17 seconde op Krol aan de tweede 500 meter beginnen. Verbij moest 0,29 seconde goedmaken. "Ik was eerste, stond aan de leiding en voelde me vandaag ook goed. Dan doet het wel pijn dat je op de laatste dag niet mag starten."

Dubreuil onderging een PCR-test omdat hij zaterdag naar Nederland zou reizen voor de World Cup Finals, die het weekend van 12 en 13 maart in Heerenveen gehouden worden.

Tranen

"Dan moet je 48 uur van tevoren een test gedaan hebben", legde zijn trainer Bart Schouten uit. "Als hij niet naar Nederland hoefde, hadden we niet eens geweten dat hij covid had. Dan had hij misschien wereldkampioen geweest."

Schouten vertelt dat zijn pupil emotioneel werd toen hem verteld werd over de positieve test. "Hij dacht eerst dat het een grap was, maar daarover maak je geen grap. Toen begon hij wel te huilen. Hij had tranen in zijn ogen."

Valspositief?

De Nederlanders profiteren in ieder geval optimaal, goud en zilver.

Hij had drie PCR-testen gedaan, alle drie positief. Hij had verder geen verschijnselen of last.

Wielerliefhebber (niet meer dan dat) aan wielerkenners: is Matthieu vd Poel nou nog steeds aan het kwakkelen door en herstellen van die stomme val bij de spelen? Hij ligt er wel erg lang uit.

Pa van der Poel kon woensdag helaas niet vertellen wanneer hij terug zou komen. Mathieu is wel al hard aan het trainen.

Komt Van der Poel sterker terug na pauze?: "Er is nog nooit iemand beter geworden van een blessure" | Extra Time Koers | sporza

Het wrange is dat Dubreuil eerder naar Nederland wilde omdat het verblijf in Noorwegen zoveel duurder is en hij alles zelf moet betalen. Nogal een contrast met de Nederlandse commerciële ploegen.

Minneapolis schreef:
Wielerliefhebber (niet meer dan dat) aan wielerkenners: is Matthieu vd Poel nou nog steeds aan het kwakkelen door en herstellen van die stomme val bij de spelen? Hij ligt er wel erg lang uit.

Hij heeft voor de Olympische Spelen al vaker last gehad van de rug (en zijn knie). Na de val in Tokio is het verergerd. En ja, daar is hij nog steeds mee aan het sukkelen. Hernia onder andere.

Zijn broer David heeft trouwens al zo ongeveer zijn hele carrière rugproblemen.

Erg jammer voor hem. Ik hoopte dat hij fris aan het nieuwe wielerjaar zou starten, maar dat ziet er niet goed uit.

Balen dat motorracen nu op ziggo komt, ik keek altijd op eurosport, ben niet van plan te betalen voor die eerste zender.
Gelukkig heb ik nog een Oostenrijkse red bull zender waar het op uitgezonden wordt.

Maar goed, het seizoen is net begonnen en Rins is opvallend sterk tot nu toe, beide Suzuki's trouwens. Benieuwd naar de race zondag.

dix
Gretz schreef:

Valspositief?

De Nederlanders profiteren in ieder geval optimaal, goud en zilver.

Dat was een maand geleden wel anders... 30ste.

Op de paralympics staat Oekraïne na de eerste dag bovenaan in het medaille klassement met 3 gouden medailles. Nederland nog geen medailles. Schaatsen staat dan ook niet op het programma

Kijk, dat is nou zou mooi aan allround, de langzaamste mannen zijn langzamer dan de snelste vrouw.

Met afstand mijn favoriete discipline, allrounden.

Van der Poel, Pogacar en Schouten worden de winnaars van dit weekend.

Sablikova blijft een enorme klasbak op de 5000 meter. Die hoef je niet meer te vertellen hoe je die moet rijden op een WK allround.

Wordt wel een beetje moe van de opmerking dat het een lang seizoen is. Te pas en te onpas wordt dat gezegd om een prestatie te verklaren.

Mooie race in Qatar met een verrassende winnaar! Dat belooft wat voor dit seizoen, want echte favorieten zijn er niet meer, het tijdperk waarin Marquez heerste komt niet meer terug denk ik. En Quartararo lijkt niet zo sterk meer.
Mooi voor Bastianini trouwens, vond het al onvoorstelbaar dat Espargaro zou winnen, dat is echt middelmaat.

Wat een mooie etappe in Parijs-Nice vandaag. Van Aert, Roglic en Laporte die met zijn drieën gewoon wegrijden uit het peloton. De laatste mocht winnen.

1 (Laporte), 2 (Roglic) en 3 (Van Aert) voor Jumbo/Visma in de openingsetappe van Parijs-Nice. Indrukwekkend staaltje.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.