MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
trebremmit schreef:
Mooie race in Qatar met een verrassende winnaar! Dat belooft wat voor dit seizoen, want echte favorieten zijn er niet meer, het tijdperk waarin Marquez heerste komt niet meer terug denk ik. En Quartararo lijkt niet zo sterk meer.
Mooi voor Bastianini trouwens, vond het al onvoorstelbaar dat Espargaro zou winnen, dat is echt middelmaat.

De tijd dat Marquez en Rossi 10 of meer races wonnen is voorbij, zit dichter op elkaar dan ooit.

Het zal gaan om consistentie.

Eens kijken of Roest onder de 13:00 kan rijden. Zou moeten lukken, maar wat een geweldenaar is Van der Poel toch.

Poek schreef:
Van der Poel, Pogacar en Schouten worden de winnaars van dit weekend.

En het trio van TJV.

Koningin Schouten en de totale apocalypse van Roest

Ok, that escalated quickly. Nog 7 ronden te gaan en dan al 25 seconden kwijt.

Zelden iemand met zo'n voorsprong de 10k zien winnen.

Rondje bijna, vraag me af of dat uberhaupt ooit gebeurd is op een WK.

Dit mooie plaatje is minder uniek maar evengoed bijzonder:

https://cdn.nos.nl/image/2022/03/06/838873/1920x1080a.jpg

Briljant die Van der Poel.
Doodzonde dat hij stopt.

Wel benieuwd wat zijn nieuwe uitdaging wordt. Parijs 2024?

Langlaufen?

Dat lijkt me niet groter.
Nee, inderdaad iets op de weg.
Probeerde Heiden dat ook niet?

johan de witt schreef:
Dat lijkt me niet groter.
Nee, inderdaad iets op de weg.
Probeerde Heiden dat ook niet?

Ik weet niet wat zijn uitdaging was, maar hij heeft (als knecht denk ik) de Tour gereden.

Ja, in 1985 en 1986 reed hij de Giro en Tour zie ik.
Daar had hij dus wel even tijd voor nodig.
En inderdaad vrij anoniem.

Danny Noppert wint gewoon even de UK Open!

Is dat golf of tennis?

Fathead schreef:

Eindbaas

https://media.giphy.com/media/Fts9iA0wYsHzWidZvR/giphy.gif

dix
Venceremos schreef:
Is dat golf of tennis?

Ik denk spijkerpoepen

Fathead schreef:
Knap, maar heel onverwacht. Ben nooit onder de indruk als ik hem zie gooien. Het lijkt wel of andere darters tegen hem altijd minder gooien dan ze eigenlijk kunnen. Van Duijvenbode gaf opeens niet thuis, Heta was geen schim van de darter die van Van Gerwen won, O'Conner haalde niet zijn niveau van de dag ervoor en Price beul Smith bakte er ook opeens weinig meer van tegen Noppert.

Wel een kwaliteit opzich, je tegenstander minder laten gooien. Justin Pipe was daar ook een ster in.

Edgar18 schreef:

Wel een kwaliteit opzicht, je tegenstander minder laten gooien. Justin Pipe was daar ook een ster in.

jordidj1 heeft die kwaliteiten ook naar het schijnt. Zal wel iets in het Friese kraanwater zitten

Edgar18 schreef:
(quote)
Knap, maar heel onverwacht. Ben nooit onder de indruk als ik hem zie gooien. Het lijkt wel of andere darters tegen hem altijd minder gooien dan ze eigenlijk kunnen. Van Duijvenbode gaf opeens niet thuis, Heta was geen schim van de darter die van Van Gerwen won, O'Conner haalde niet zijn niveau van de dag ervoor en Price beul Smith bakte er ook opeens weinig meer van tegen Noppert.

Wel een kwaliteit opzich, je tegenstander minder laten gooien. Justin Pipe was daar ook een ster in.

Dat is altijd wel zo met toernooien. Als je net een betere tegenstander hebt verslagen, dan is het heel moeilijk om daarna een op het oog 'mindere' tegenstander uit te schakelen. Vooral omdat je al veel energie gestopt in die wedstrijd ervoor én je gaat denken "deze pak ik ook wel makkelijk".

Roest positief getest op Corona, had blijkbaar zondag al last van keelpijn etc maar z'n test was toen nog negatief....niet dat hij het anders wellicht wel gered zou hebben maar het verklaart denk ik wel zijn complete ineenstorting op de 10 Km.

kleine man
El Ninjo schreef:
Roest positief getest op Corona, had blijkbaar zondag al last van keelpijn etc maar z'n test was toen nog negatief....niet dat hij het anders wellicht wel gered zou hebben maar het verklaart denk ik wel zijn complete ineenstorting op de 10 Km.

Het lijkt me evident dat dit van weerslag is geweest op zijn toernooi. Voor een conditieproef als de 10 kilometer kan een hele kleine verstoring desastreus zijn.
Maar dat is altijd zo, sporters kunnen ziek worden. Dat doet niet af aan de prestaties van winnaars die niet ziek zijn. Ook niet als die winnaars eikels zijn.

Onweerwolf
kleine man schreef:
Ook niet als die winnaars eikels zijn.

De tijd dat Kramer wereldkampioen werd ligt ver achter ons. Toen hadden we nog geen Corona.

kleine man
Onweerwolf schreef:
(quote)

De tijd dat Kramer wereldkampioen werd ligt ver achter ons. Toen hadden we nog geen Corona.

Maar wel gewoon griep, en dat is net zo desastreus. Met een griepje kun je geen toptijd rijden op de 10.000.

kleine man schreef:
Ook niet als die winnaars eikels zijn.

Bedoel je de 'eikel' die zich zo'n beetje als enige olympier uitsprak tegen het houden van de OS in een land dat genocide pleegt?

kleine man
Poek schreef:
(quote)

Bedoel je de 'eikel' die zich zo'n beetje als enige olympier uitsprak tegen het houden van de OS in een land dat genocide pleegt?

Ja, nadat hij daar wel eerst heen was gegaan om mee te doen. Dat was inderdaad zijn tweede uitspraak waarmee hij aantoonde een eikel te zijn.

Je kunt best vinden dat de OS niet in China gehouden hadden mogen worden en tegelijkertijd vinden dat je wel aan die OS in China mee mag doen.
Maar dan vind ik dat je een hypocriete eikel bent, zeker als je je kritiek pas achteraf uit.

kleine man schreef:
Maar dan vind ik dat je een hypocriete eikel bent, zeker als je je kritiek pas achteraf uit.

Ga jij zelf naar China om te demonstreren of ben je een (hypocriete of genocidegoedpratende) eikel?

Onweerwolf
Van Der Poel > Alle Nederlandse schaatsers ooit.

Tevens Aafje > Eefke

Sowieso vind ik buitenlandse schaatsers vaak een stuk prettiger persoonlijkheid hebben dan de Nederlandse. Zal wel iets te maken hebben met druk, status en de concurrentie op jonge leeftijd.

Roglic toch serieus kwetsbaar vandaag.
Pogacar was daarentegen heer en meester.
De toon is alweer gezet.

Zegt allemaal niet zo veel. Roglic reed zijn eerste serieuze koers van het jaar terwijl Pogacar al een stuk verder is in zijn voorbereiding (VAE, Strade). Daarnaast speelde het weer een voorname rol vandaag. In de top twintig waren renners te vinden die je daar in een normale heuvel-/ bergrit niet tegenkomt.

Die rondjes van een week zeggen sowieso geen fluit. Als het om de knikkers gaat (lees: de Tour) zullen ze er beide wel staan. Pogacar lijkt me in dat geval de grootste kanshebber, maar LTJ heeft het (veel) betere team en in een koers van drie weken speelt dat ook een rol.

Ben heel benieuwd wat Pogacar de komende weken gaat laten zien. Als hij ook nog MSR en/ of RVV wint dan gaat zijn dominantie wel heel extreme vormen aannemen. Dominanter dan een Armstrong, Froome of andere klepper van de afgelopen twintig jaar ooit geweest is. En dan ook nog eens Mauro Gianetti als teammanager..... Dingen die te mooi lijken om waar te zijn.... etc.

Botic

Gast
geplaatst: vandaag om 15:26 uur

geplaatst: vandaag om 15:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.