MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Gretz schreef:
Haha Van Rijthoven wtf. Vaker stunten is vrijwel niet mogelijk in 1 toernooi. Ben benieuwd of dit een definitieve doorbraak is

Heel mooi, wat een geweldige week. Petje af. Eindelijk weer eens wat goede resultaten voor de Nederlandse tennisheren met ook Griekspoor en van de Zandschulp die gestaag de Wereldranglijst beklimmen.

Hopelijk geen gevalletje Verkerk, deze Van Rijthoven.

Hij was in de jeugd al eens 13de van de wereld maar heeft erg veel blessureleed gehad. Als hij dat achter zich kan laten is er nog een hoop mogelijk.

Afgelopen week was in ieder geval een jongensboek in optima forma

In 5 races een achterstand van 46 punten ombuigen naar een voorsprong van 34 punten. Jammer dat ons een spannende race is ontnomen, maar het resultaat telt.

Hamilton is genomineerd voor een Oscar na zijn toneelstukje van vandaag.

Nou hij zat toch wel zichtbaar flink te stuiteren.

Wat mij betreft een overduidelijke poging om de FIA te manipuleren zodat de regels met betrekking tot de wagenhoogte worden veranderd in het voordeel van Mercedes.

wavanbuuren
Walgelijk toneelstukje inderdaad.

Lijkt me geen toneelstukje. Plus daarbij horen dit soort fratsen ook bij het F1 circus. Komt nog bij dat Lewis niet bijster populair is in Nederland. Ik mis die verbeten strijd wel tussen Lewis en Max. Het begint er nu toch wel sterk op te lijken dat Max nu al onbedreigd naar zijn 2e wereldtitel gaat.

wavanbuuren
Tuurlijk wel een toneelstukje. Mercedes wil een regel wijziging. Ze vergeten alleen even dat het ze vrij staat de auto hoger te zetten. Dan zijn ze zo van de purposing af.

Dat de strijd van vorig jaar prachtig was ben ik natuurlijk volledig met je eens.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen: de oprechte pijn wat aangedikt om een statement te maken.

Hamilton is niet de enige die loopt te klagen. Zo kampt(e) Magnussen met zenuwpijn in armen en kaak.

Wel benieuwd wat de FIA er mee gaat doen.

MvG pakt zijn 6e premier league titel in een finale waar Cullen nog een matchdart kreeg. Geweldige pot.!

Nederlandse topcoach opgepakt vanwege seksueel misbruik (NOS.nl). Twee mannen hebben aangifte gedaan. Het is een voormalig top 100 speler. Wie dan? Siemerink? Sluiter? Haarhuis? Eltingh is het niet, die gaf commentaar en maakte zich zorgen.

Ga naar geenstijl.nl, daar wordt ongetwijfeld al dan niet de verkeerde persoon op de schandpaal genageld.

Had ik al gedaan , die zijn nog niet wakker.

Ik weet, een beetje sensatiebelust, maar het is voornamelijk verwondering. Sjeng Schalken? neeeej.

Nee, een onbekendere, ik was hem alweer vergeten.

Van Lottum dan?

Als we toch aan t roeptoeteren alias namedroppen zijn.

Nee die zeker niet. Een onbekendere zei ik

Ook een Nederlandse zanger beschuldigd overigens, heeft 7 keer in de top-40 gestaan en ook in musicals.

Krijg toch allemaal de kolere!

johan de witt schreef:
Nee, een onbekendere, ik was hem alweer vergeten.
Ik ook al lang, maar in Hoofddorp schijnbaar niet.

wavanbuuren
Dennis van Scheppingen.

Van der Grasschulp! Mooie overwinning

Frenz schreef:
Nederlandse topcoach opgepakt vanwege seksueel misbruik (NOS.nl). Twee mannen hebben aangifte gedaan. Het is een voormalig top 100 speler. Wie dan? Siemerink? Sluiter? Haarhuis? Eltingh is het niet, die gaf commentaar en maakte zich zorgen.
Een bericht als dit is precies waarom de huidige hetze en dito 'verslaggeving' zo kwalijk is. En maar speculeren, en maar namedroppen. Je zou maar een familielid of bekende van één van deze heren zijn. En dan de hele dag mensen die zich afvragen of jouw vader/ zoon/ buurman etc. wordt beschuldigd van het onheus bepotelen van anderen.

Nul komma nul nieuwswaarde dit soort berichten. En voor alle partijen schadelijk. Dat 'wij' er hier aan meedoen vind ik ook wel een beetje teleurstellend.

Goed, sportnieuws dus! Iemand die de NBA Finals volgt? Of de uitslag van etappe één in Slovenië heeft gezien? Pogacar is er minstens zo klaar voor als Roglic en zijn Jumbo maatjes.

Je hebt een punt, mea culpa (niets menselijks is mij vreemd). Het 'anonieme' aan het NOS bericht bevreemdde me echter. Diegene moet vrij makkelijk te identificeren zijn, maar dat rechtvaardigt speculeren nog niet,oké, genoeg door het stof.

Ik hoop dat Steve Kerr beloond wordt voor zijn bijzondere coaching

Frenz schreef:
Je hebt een punt, mea culpa (niets menselijks is mij vreemd). Het 'anonieme' aan het NOS bericht bevreemdde me echter. Diegene moet vrij makkelijk te identificeren zijn, maar dat rechtvaardigt speculeren nog niet,oké, genoeg door het stof.

Als je ergens wilt gaan solliciteren (of uberhaupt) is het niet zo fijn als de eerste zoekhit op je naam een beschuldiging van seksueel misbruik is. Het heeft dus wel degelijk zin de naam niet te vermelden, ook al is die te achterhalen (uitgaande dat je niet een mogelijk onschuldig iemand onnodig wilt beschaden).

Frenz schreef:
Ik hoop dat Steve Kerr beloond wordt voor zijn bijzondere coaching
Steve Kerr zou ik het zeker gunnen. Samen met Pop' en Phil Jackson de beste coach van de afgelopen decennia. De rest van de Warriors daarentegen.... Hopen dat de Celtics komende nacht terugslaan. En als ze het dan in Game 7 nog afmaken zou het feest compleet zijn.

Nope, Curry struck again

Volgens Isiah Thompson is het nu the era of Duncan, LeBron & Curry. Hij vergeleek die drie met Bird, Magic & Jordan

Edgar18 schreef:
Of de uitslag van etappe één in Slovenië heeft gezien? Pogacar is er minstens zo klaar voor als Roglic en zijn Jumbo maatjes.

Veel zal afhangen van ons favoriete virus dat weer flink huishoudt in Zwitserland (en Slovenië in mindere mate). Bahrain en Alpecin naar huis, meerdere renners van EF en UAE, en als klap op de vuurpijl ook leider Vlasov positief getest in Zwitserland. Als dat allemaal maar goedkomt voor de Tour..

Ja kon wel eens een erg onvoorspelbare Tour gaan worden. Sowieso pas tot het allerlaatst wachten met de pooltjes.

Ik vind het zowat een belachelijke situatie aan het worden, dat sporters uitgesloten worden als ze toevallig positief testen, maar fysiek wel in staat zijn om te sporten. Ik kan me een Grand Prix van Japan herinneren waarbij Mark Webber een ernstige buikgriep had en gedurende de race zelfs moest vomeren in zijn helm, maar dus gewoon racete. Nu zou je vanwege keelpijn en een positieve test een race moeten missen, dat zou je maar net eens het WK kunnen kosten. Het is als een zwaard van Damocles dat boven je hoofd hangt; sporters moeten de nodige opofferingen maken om hun sport te kunnen beoefenen, maar om ze te dwingen om zowat als kluizenaar te leven om maar te voorkomen dat ze besmet raken, dat doet ook wat met de mentale gesteldheid.

Maar goed, terug naar de bruinvissen in de Formule 1; de FIA gaat ingrijpen. Ze gaan kijken naar de slijtage van de vloer na de races en ze gaan een onderzoek instellen naar wat de maximale hoeveelheid porpoising mag zijn; de teams moeten dan zelf ervoor zorgen dat ze aan de richtlijn voldoen. Dus teams die er weinig tot geen last van hebben (o.a. Red Bull) hoeven vrijwel niks aan te passen, andere teams, zoals Mercedes en ook Ferrari zouden wel eens flink nadeel kunnen hebben.

Alhoewel het nog steeds oneerlijk aanvoelt om midden in het seizoen de spelregels te veranderen kan ik me wel vinden in de manier waarop de FIA het aanpakt, in plaats van klakkeloos iedereen te dwingen de rijhoogte aan te passen. In Indy 2005 moesten alle Michelin coureurs zich noodgedwongen terugtrekken uit veiligeheidsoverwegingen omdat de overige teams niet wilden ingrijpen.

Voor de lange termijn wil de FIA een betere technische oplossing, wie weet komt actieve vering wel terug.

Frenz schreef:
Volgens Isiah Thompson is het nu the era of Duncan, LeBron & Curry. Hij vergeleek die drie met Bird, Magic & Jordan
Dan ben ik het in deze oneens met Thomas (want die bedoel je denk ik). En waar is Kobe gebleven? Als het al een era is, dan is het die van Tim, Kobe & LeBron. Hoe goed Curry ook is, hij hoort niet tussen deze grootheden te staan.

Gevoelsmatig ook van een andere generatie.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:18 uur

geplaatst: vandaag om 07:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.