Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juni 2022, 13:52 uur
Duncan en Bryant zijn wel van een andere generatie dan Curry inderdaad. LeBron hangt daar wat tussenin en overlapt, mede omdat ie zo lang op topniveau meegaat.
0
geplaatst: 19 juni 2022, 11:04 uur
Thomas idd, is Kobe niet een beetje een interbellum speler? Tussen MJ en LeBron in.
Overigens vind ik de vergelijking mank gaan. Niet helemaal eerlijk, want ik keek veel meer NBA in the old days en dan vind in Barkley er ook bijhoren (ondanks z'n ringengebrek). Wat een baas was dat in z'n tijd. En van Bird heb ik laatst nog heel wat docu's gebinget, met z'n ongeëvenaarde winnersmentaliteit. Ik heb zijn vingertje zo vaak gekopieerd op de training (die laatste bal van de 3point shoot out).
En als we toch met een lijstje bezig zijn: MJ is de GOAT, imho zelfs de GOAT aller sporten (oké, sinds er bewegend beeld is).
Wel vind ik Curry speciaal omdat hij z'n fysiek niet mee heeft itt al die anderen.
Overigens vind ik de vergelijking mank gaan. Niet helemaal eerlijk, want ik keek veel meer NBA in the old days en dan vind in Barkley er ook bijhoren (ondanks z'n ringengebrek). Wat een baas was dat in z'n tijd. En van Bird heb ik laatst nog heel wat docu's gebinget, met z'n ongeëvenaarde winnersmentaliteit. Ik heb zijn vingertje zo vaak gekopieerd op de training (die laatste bal van de 3point shoot out).
En als we toch met een lijstje bezig zijn: MJ is de GOAT, imho zelfs de GOAT aller sporten (oké, sinds er bewegend beeld is).
Wel vind ik Curry speciaal omdat hij z'n fysiek niet mee heeft itt al die anderen.
1
geplaatst: 23 juni 2022, 16:57 uur
Ik heb nog nooit een motorrace gezien (wel F1 sinds 2 jaar), maar aankomende zondag ga ik naar Assen met een paar collega's. Ben benieuwd 

0
BrotherJohn
geplaatst: 26 juni 2022, 22:19 uur
Ik kijk motorraces sinds eind jaren '80 en heb inmiddels heel wat legendarische races op Assen (al dan niet met Nederlanders in de hoofdrol) gezien. De opmars en vechtlust van Bo Bendsneyder in de Moto2 vandaag zal me bijblijven als één van de sportmomenten van 2022, geweldig genoten, hopelijk was dit het begin van zijn doorbraak.
1
geplaatst: 26 juni 2022, 23:00 uur
Denk het niet, maar hij deed het wel goed vandaag, kan me ook nog die keer herinneren dat hij vallend over de finish kwam in de moto3, dat was ook een goede race toen.
Vond de Motogp een beetje tegenvallen, wel mooi was die tweede plek voor Bezzecchi. De moto3 was eigenlijk de spannendste race.
Vond de Motogp een beetje tegenvallen, wel mooi was die tweede plek voor Bezzecchi. De moto3 was eigenlijk de spannendste race.
0
geplaatst: 28 juni 2022, 00:50 uur
King of the Table 4 2022, afgelopen weekend
Levan ( Georgië) Vs. Devon ( V.S.)
Levan ( Georgië) Vs. Devon ( V.S.)
1
geplaatst: 29 juni 2022, 15:55 uur
Ik keek vandaag voor het eerst goed naar de deelnemerslijst en dat maakte me niet enthousiaster...
Opvallend dat het (in mijn beleving) dit jaar nog weinig enerverend is qua wielrennen. En dat terwijl het de laatste paar jaar elk jaar spectaculairder en leuker werd.
Opvallend dat het (in mijn beleving) dit jaar nog weinig enerverend is qua wielrennen. En dat terwijl het de laatste paar jaar elk jaar spectaculairder en leuker werd.
0
geplaatst: 29 juni 2022, 16:01 uur
Hoezo maakt de deelnemerslijst je niet enthousiast? Sterker kan toch haast niet?
En wat maakt dit jaar minder spectaculair dan de laatste paar jaar?
2
geplaatst: 29 juni 2022, 16:01 uur
Ik heb wel heel veel zin in de Tour, maar dat komt vooral omdat ik momenteel op werk na niet in staat ben om mijn huis uit te komen, dus vermaak in de vorm van wielrennen (samen met muziek, lezen, dingen kijken) komt als geroepen. 

0
geplaatst: 29 juni 2022, 16:56 uur
Er staan een paar hele sterke teams aan de start zoals Ineos en Jumbo. Het zal vanaf de proloog volle bak gaan.
1
geplaatst: 29 juni 2022, 17:13 uur
Ik ben al een week of twee bezig met voorbeschouwingen lezen, luisteren en kijken. Hoop wel dat het geen covidloterij gaat worden.
0
geplaatst: 29 juni 2022, 17:18 uur
Michiel Cohen schreef:
Er staan een paar hele sterke teams aan de start zoals Ineos en Jumbo. Het zal vanaf de proloog volle bak gaan.
Superveel zin in die eerste week vooral.
Daar zit toch echt alles in.
Daar gaan al heel wat slachtoffers vallen.
1
geplaatst: 29 juni 2022, 17:26 uur
johan de witt schreef:
Hoezo maakt de deelnemerslijst je niet enthousiast? Sterker kan toch haast niet?
Alaphilippe, Bernal, Evenepoel, Carapaz, Almeida, Valverde, Nibali, Higuita, Biniam, Hayter, Landa, S Yates, Poels, Ayuso, López, Dumoulin. En wat Michiel Cohen zegt, teams zijn dit jaar wel extreem uit balans. Veel ploegen die weinig kunnen inbrengen tegen de grote jongens. EDIT: Ik denk dat voor mij de grootste teleurstelling het ontbreken van leuke namen (minus vd Poel en vd Hoorn) in de kleinere ploegen is.
Nou, de Giro was echt de minst interessante Giro in jaren. Weinig memorabele etappes, geen spannende strijd in de klassementen. En de kleinere rondes waren ook merendeels niet wat je ervan hoopte. Dauphiné niet spannend, Zwitserland onthoofd door Corona, Tirreno was saai (zeker ten opzichte van vorig jaar). En de monumenten zou ik er nu ook geen kunnen aanwijzen die voor de rest van mijn leven in mijn geheugen gegrift staat.
En het zwaard van Damocles dat boven de Tour hangt, waardoor mijn enthousiasme nog wat meer getemperd wordt.
0
geplaatst: 29 juni 2022, 20:12 uur
Van de namen die je noemt is er eigenlijk maar één die ik echt ga missen en dat is Flip. Bernal, Carapaz, Almeida zijn prima klassementsmannen, maar ze halen het niet bij Pog en Rog. Tel daar Vingegaard, Vlasov en Thomas bij en je hebt toch een paar flinke kleppers aan de start. Biniam, Higuita en Hayter zijn ook leuke renners, maar ze halen het niet bij Van Aert en v.d. Poel. Ofwel, de beste klassementsmannen zijn aanwezig, de beste sprinters zijn aanwezig, de beste punchers zijn aanwezig, en er ligt een heerlijk parcours (vooral week één!). Ingrediënten genoeg voor een interessante Tour.
Waar ik wel voor vrees is het corona spook. Zou super zuur zijn als de Tour daardoor onthoofd wordt.
Edit: En dat vergeet ik nog te noemen dat er vijf Nederlanders zijn die een hele serieuze kans maken op één of meer etappes. Das ook weleens anders geweest.
Waar ik wel voor vrees is het corona spook. Zou super zuur zijn als de Tour daardoor onthoofd wordt.
Edit: En dat vergeet ik nog te noemen dat er vijf Nederlanders zijn die een hele serieuze kans maken op één of meer etappes. Das ook weleens anders geweest.
0
geplaatst: 30 juni 2022, 15:17 uur
Het is dan ook vooral dat er weinig (lees: minder dan voorgaande jaren) persoonlijke favorieten aan de start staan of ze hebben een knechtenrol / zijn uit vorm.
Maar wielrennen blijft een merkwaardige sport en het kan zomaar ineens fantastisch uitpakken. Andersom was het geval bij de Giro. Daar keek ik naar uit, maar werd het teleurstellend.
Maar wielrennen blijft een merkwaardige sport en het kan zomaar ineens fantastisch uitpakken. Andersom was het geval bij de Giro. Daar keek ik naar uit, maar werd het teleurstellend.
0
geplaatst: 30 juni 2022, 23:01 uur
Paar voorspellingen afgezien van Covid en valpartijen wordt geel niet spannend.
Geel (en wit ook nog steeds): Tadej Pogacar. Ik hoor ze bij Jumbo Visma zeggen dat ze op de sterkte van het team moeten kunnen winnen en hoewel het waar is dat ze een sterker team hebben dan Pogacar is het ook waar dat het verschil de afgelopen jaren kleiner werd en Pogacar oneindig veel minder afhankelijk is van zijn ploeg dan bijvoorbeeld Froome in zijn topdagen. Normaal worden de twee Jumbo grootheden tweede en derde en ik weet niet in welke volgorde. Vierde zou weleens een Ineos-man kunnen zijn. Ik denk dat Thomas het ondanks dat Zwitserland (dat overigens volgens de tendens van de laatste jaren ook niet echt een top deelnemersveld had en ook nog covidlast had) me nogal verbaasde het echt niet meer drie weken kan, dus ik ga voor een ander. In Yates geloof ik steeds minder en zeker in deze. Ik kies Martinez. Lutsenko gok ik op vijf.
Het wordt een tour waarin Nederlanders geen enkele rol in het klassement gaan spelen en de hoogste weleens buiten de top 30 kan gaan vallen. Dat is even wennen bijna, maar onvermijdelijk. We spelen daarentegen wellicht een grote rol in etappes winnen. Jakobsen is waarschijnlijk de snelste sprinter, Groenewegen de op een na snelste. Van Der Poel pikt wel weer een etappe mee. En ook Mollema en Van den Hoorn kunnen behoorlijk vrij in de aanval en hebben al bewezen dat te kunnen afmaken. En zo zijn er nog wel een paar aanvallers. Laat ik eens optimistisch zeggen dat er zes etappes naar Nederlanders gaan. Ook morgen al zijn er Nederlanders die ik als outsider zie.
Groen heeft als topfavoriet Van Aert en juist de bollen liggen dit jaar heel erg open. Er zijn nogal wat renners die hebben laten doorschemeren daar wellicht voor te gaan rijden. Er zijn er door de dominantie van Pogacar minder die een klassement gaan rijden en daarop mikken (Bardet, Pinot, wellicht Quintana of Martin of (als die het nog kan, wat ik betwijfel) Barguil misschien). Maar als er niet zo op gereden wordt kan het ook een van de Jumbo's of Pogacar zelf als bijvangst worden.
Pogacar kennende gaat hij de boel in een goede dag op een hoopje vegen. Ik denk dat dat in de etappe van 13 juli gaat zijn, met de eerste Galibier-passage. Als hij weer zo'n topdag heeft zet hij iedereen wellicht op 3 minuten of meer.
Ik ben blij dat er met een tijdrit gestart wordt, Vroeger altijd. Nu soms. Ik hou van tijdritten en vind een korte tijdrit als opener leuk, Omdat het een tipje van de sluier oplicht van de vorm van de renners, maar verder ook weer niet heel veel zegt. maar ik hou ervan als iedereen (inclusief ik) allerlei conclusies haalt uit 6 seconden verschil.
Froome wordt 121e. En eindigt in 1 etappe bij de eerste 50. Hij wordt een vlakke rit 46e.
Geel (en wit ook nog steeds): Tadej Pogacar. Ik hoor ze bij Jumbo Visma zeggen dat ze op de sterkte van het team moeten kunnen winnen en hoewel het waar is dat ze een sterker team hebben dan Pogacar is het ook waar dat het verschil de afgelopen jaren kleiner werd en Pogacar oneindig veel minder afhankelijk is van zijn ploeg dan bijvoorbeeld Froome in zijn topdagen. Normaal worden de twee Jumbo grootheden tweede en derde en ik weet niet in welke volgorde. Vierde zou weleens een Ineos-man kunnen zijn. Ik denk dat Thomas het ondanks dat Zwitserland (dat overigens volgens de tendens van de laatste jaren ook niet echt een top deelnemersveld had en ook nog covidlast had) me nogal verbaasde het echt niet meer drie weken kan, dus ik ga voor een ander. In Yates geloof ik steeds minder en zeker in deze. Ik kies Martinez. Lutsenko gok ik op vijf.
Het wordt een tour waarin Nederlanders geen enkele rol in het klassement gaan spelen en de hoogste weleens buiten de top 30 kan gaan vallen. Dat is even wennen bijna, maar onvermijdelijk. We spelen daarentegen wellicht een grote rol in etappes winnen. Jakobsen is waarschijnlijk de snelste sprinter, Groenewegen de op een na snelste. Van Der Poel pikt wel weer een etappe mee. En ook Mollema en Van den Hoorn kunnen behoorlijk vrij in de aanval en hebben al bewezen dat te kunnen afmaken. En zo zijn er nog wel een paar aanvallers. Laat ik eens optimistisch zeggen dat er zes etappes naar Nederlanders gaan. Ook morgen al zijn er Nederlanders die ik als outsider zie.
Groen heeft als topfavoriet Van Aert en juist de bollen liggen dit jaar heel erg open. Er zijn nogal wat renners die hebben laten doorschemeren daar wellicht voor te gaan rijden. Er zijn er door de dominantie van Pogacar minder die een klassement gaan rijden en daarop mikken (Bardet, Pinot, wellicht Quintana of Martin of (als die het nog kan, wat ik betwijfel) Barguil misschien). Maar als er niet zo op gereden wordt kan het ook een van de Jumbo's of Pogacar zelf als bijvangst worden.
Pogacar kennende gaat hij de boel in een goede dag op een hoopje vegen. Ik denk dat dat in de etappe van 13 juli gaat zijn, met de eerste Galibier-passage. Als hij weer zo'n topdag heeft zet hij iedereen wellicht op 3 minuten of meer.
Ik ben blij dat er met een tijdrit gestart wordt, Vroeger altijd. Nu soms. Ik hou van tijdritten en vind een korte tijdrit als opener leuk, Omdat het een tipje van de sluier oplicht van de vorm van de renners, maar verder ook weer niet heel veel zegt. maar ik hou ervan als iedereen (inclusief ik) allerlei conclusies haalt uit 6 seconden verschil.
Froome wordt 121e. En eindigt in 1 etappe bij de eerste 50. Hij wordt een vlakke rit 46e.
0
geplaatst: 30 juni 2022, 23:26 uur
Ik speel iets van 22 tourspellen en in geen ervan heb ik Lutsenko, dus ik hoop toch op een anonieme 14e plek.
En Froome gaat verrassen (vrij makkelijk gezien de verwachtingen).
0
geplaatst: 1 juli 2022, 07:00 uur
Ik heb juist wel zin in de Tour; hoop vooral dat we te veel corona-gevallen bespaard worden.
Er zijn opvallend weinig ploegen met klassementsambities aan de start; het zal vooral komen van de grote 5 (UAE, Jumbo, Ineos, Bahrain & Bora), met evt nog AG2R (O'Connor), Movistar (Mas) en Groupama (Gaudu) - al ben ik van die laatste 2 ook niet overtuigd. Gek is dat ook weer niet, gezien de suprematie van met name Pogi en de 2 Jumbo's.
Het wordt vooral een Tour voor aanvallers, met maar 3-4 klassieke sprintersritten en 3-4 bergritten voor de klassementsrenners. Gelukkig doen er voldoende aanvallers mee.
Ik verwacht, ondanks een offensief van Jumbo in de openingsweek, dat Pogacar 'gewoon' wint (en natuurlijk ook wit pakt). Groen is voor Van Aert, bollen voor een voormalige Franse klassementsrenner. Verrassing van de Tour wordt Neilson Powless, die zit per ongeluk een paar keer in de goede waaier en gaat dan meedoen voor een plek in de top 5.
Er zijn opvallend weinig ploegen met klassementsambities aan de start; het zal vooral komen van de grote 5 (UAE, Jumbo, Ineos, Bahrain & Bora), met evt nog AG2R (O'Connor), Movistar (Mas) en Groupama (Gaudu) - al ben ik van die laatste 2 ook niet overtuigd. Gek is dat ook weer niet, gezien de suprematie van met name Pogi en de 2 Jumbo's.
Het wordt vooral een Tour voor aanvallers, met maar 3-4 klassieke sprintersritten en 3-4 bergritten voor de klassementsrenners. Gelukkig doen er voldoende aanvallers mee.
Ik verwacht, ondanks een offensief van Jumbo in de openingsweek, dat Pogacar 'gewoon' wint (en natuurlijk ook wit pakt). Groen is voor Van Aert, bollen voor een voormalige Franse klassementsrenner. Verrassing van de Tour wordt Neilson Powless, die zit per ongeluk een paar keer in de goede waaier en gaat dan meedoen voor een plek in de top 5.
0
geplaatst: 1 juli 2022, 09:16 uur
Poek schreef:
Ik speel iets van 22 tourspellen en in geen ervan heb ik Lutsenko, dus ik hoop toch op een anonieme 14e plek.
Ik dacht dat ik met 10 tourpooltjes al fanatiek bezig was
.... ik heb ook in geen enkele Lutsenko trouwens...en ik heb na wat wikken en wegen ook alle Bahrain renners uit m'n pooltjes geschrapt, met al die invallen en de jacht van de Fransen op die ploeg (die gaan tijdens de tour nog wel een (paar?) keer van hun bed gelicht worden) weet ik niet wat voor uitwerking dat gaat hebben (ik had Mohoric en Theuns eerst in enkele pooltjes staan). Behalve hier bij Teunnis heb ik overal Pogi als winnaar trouwens. Naast Roglic en Vingegaard gaan O'Connor, Vlasov en Bardet denk ik het langst mee als klassementsrenners in de bergen.
Groen zou normaal gesproken voor van Aert moeten zijn. Voor de bollen weet ik het niet...Pinot zegt er voor te gaan, Guerreiro wellicht, gaat Woods een poging hiervoor wagen?
Ineos geloof ik minder in deze tour, maar wie weet zit ik er naast. Ik heb wel Pidcock nog in een paar pooltjes zitten voor de aankomsten voor de punchers, sowieso wel benieuwd naar zijn tour.
Powless heb ik trouwens ook in best wat pooltjes zitten.
0
geplaatst: 1 juli 2022, 09:48 uur
Poek schreef:
5 vind ik wel genoeg.
0
geplaatst: 1 juli 2022, 10:23 uur
Dan snap ik wel dat je uiteindelijk nog ergens op Froome uitkomt 

0
geplaatst: 1 juli 2022, 10:28 uur
Ik ken iemand die minstens het dubbele aantal speelt (maar die verdient ook geld met gokken op wieleruitslagen).
Pidcock zie ik het wel goed doen deze tour. Hij is in veel tourspellen relatief laag geprijsd omdat hij nogal wisselvallig was dit jaar en bij INEOs rijdt, maar in potentie is hij niveau Van der Poel/Van Aert.
Pidcock zie ik het wel goed doen deze tour. Hij is in veel tourspellen relatief laag geprijsd omdat hij nogal wisselvallig was dit jaar en bij INEOs rijdt, maar in potentie is hij niveau Van der Poel/Van Aert.
0
geplaatst: 1 juli 2022, 10:43 uur
Poek schreef:
Ik ken iemand die minstens het dubbele aantal speelt (maar die verdient ook geld met gokken op wieleruitslagen).
Meer een klassieke renner. Word door Ineos deze Tour gebruikt als locomotief samen met Gana,Castroviejo . Van Baarle, en Rowe.
0
geplaatst: 1 juli 2022, 10:48 uur
Michiel Cohen schreef:
Meer een klassieke renner. Word door Ineos deze Tour gebruikt als locomotief samen met Gana,Castroviejo . Van Baarle, en Rowe.
(quote)
Pidcock heeft een rol vergelijkbaar met Van Aert bij TJV.
0
geplaatst: 1 juli 2022, 11:10 uur
Denk het niet. Ineos wil maar 1 ding. De eindoverwinning. Etappezeges hebben ze geen belang bij. Kijk maar naar de Tour van 2019. Eindklassement nr 1 en 2 zonder een etappezege. Wat je gaat zien van hun is een soort permanente ploegentijdrit met 5 of 6 locomotieven en 2 wagonnetjes. Misschien dat Gana de tijdritten gaat winnen maar dat is geen doel.
0
geplaatst: 1 juli 2022, 11:11 uur
Poek schreef:
Ja, ik verwacht ook wel veel van Pidcock. Een tijdje terug misschien uit beeld bij het wegwielrennen, maar dat was omdat hij even twee wereldbekers mountainbiken aan het domineren was.
2
geplaatst: 1 juli 2022, 11:26 uur
Michiel Cohen schreef:
Denk het niet. Ineos wil maar 1 ding. De eindoverwinning. Etappezeges hebben ze geen belang bij. Kijk maar naar de Tour van 2019. Eindklassement nr 1 en 2 zonder een etappezege. Wat je gaat zien van hun is een soort permanente ploegentijdrit met 5 of 6 locomotieven en 2 wagonnetjes. Misschien dat Gana de tijdritten gaat winnen maar dat is geen doel.
Jij bent duidelijk iemand die veel research doet en alle interviews van renners en ploegleiders gelezen heeft! Die van Steve Cummings bijvoorbeeld over de rol van Pidcock. En je logica is helemaal niets tegen in te brengen is, de Sky/INEOS van 2019 is natuurlijk hetzelfde als die van nu, onmogelijk dat er in de tussentijd iets veranderd is!
Is het nog wel leuk voor de andere deelnemers aan je pools om tegen zo'n kenner te spelen?
* denotes required fields.